Αγαπητέ Φίλε Αλέξανδρε, απορώ γιατί επιμένεις στο να ηχογραφηθεί το τραγούδι από κάποιον, ο οποίος να μην το έχει ακούσει καθόλου. Δεν καταλαβαίνω την επιμονή σου πάνω σ' αυτό. Απλούστατα, εάν γνωρίζεις να διαβάζεις τους Χαρακτήρες της Βυζαντινής μας Μουσικής, πιάσε και ηχογράφησέ το μόνος σου. Εάν πάλι δεν μπορείς να τους διαβάσεις μέσα από τα χειρόγραφα, πιό απλό απ' όλα, κάθεσαι κάτω και μαθαίνεις, οπότε δεν έχεις και κανέναν ανάγκη. Δυστυχώς όμως απ' ότι καταλαβαίνω ( και αυτό δεν ισχύει μόνο για σένα, αλλά δυστυχώς για τους περισσότερους από αυτούς που "τυρβάζουν περί πολλών" γύρω από τη Μουσική μας, αλλά ΔΕΝ είναι σε θέσει να διαβάσουν οτιδήποτε. ΑΥΤΗ είναι η διαφορά των Μαθημάτων που κάνω, εν σχέσει με αυτά που μαθαίνετε όλοι από Ωδεία ή Δασκάλους. Όταν όμως έγινε κάποτε κάποια συζήτηση γύρω απ' αυτό το θέμα, όλοι χύθηκαν να μου βγάλουν τα μάτια, χωρίς όμως να γνωρίζουν για ποιό πράγμα μιλάνε. Από τότε και έχουν περάσει αρκετοί μήνες - ίσως και πάνω από ένα χρόνο - έχω προκαλέσει αυτούς τους "ΚΥΡΙΟΥΣ" σε επίδειξη, όχι με εμένα βέβαια, αλλά με Μαθητάς μου, που ακόμα κάνουν μαθήματα, αλλά ακόμα περιμένω ΚΑΙ θα περιμένω επ' άπειρον απ' ότι φαίνεται. Πάρε το " Και ευλογημένος" που ψάλλει Παραλλαγή και Μέλος, ο Μαθητής μου Γιώργος Νικάκης, για να καταλάβεις το τι εννοώ. Οι δικοί μου Μαθηταί αγαπητέ Φίλε Αλέξξανδρε, ΔΕΝ παρακαλάνε άλλους να ψάλλουν οτιδήποτε, προκειμένου να διαπιστώσουν την ακρίβεια μιάς εκτέλεσης ή όχι. Απλούστατα, πιάνουν και το ψάλλουν οι ίδιοι και μάλιστα το ανεβάζουν και στο FORUM, για κριτική. Κριτική όμως για να γίνει, θα πρέπει ο ΚΡΙΤΗΣ, να είναι σε θέση να υποδείξει ποιά είναι η σωστή εκτέλεση ενός μαθήματος και όχι μόνο να κελαιδάει "αβρόχοις ποσί".
Αυτά Φίλε μου.
Με αφορμή τα ώς άνω , θα ήθελα να ρωτήσω τον κ. Ιωαννίδη, εάν είναι σημαντικότερη η δυνατότητα διαβάσματος οιοσδήποτε μουσικού κειμένου, όσο απλού ή αναλυτικού ή η άμεση ακουστική ικανότητα κάποιου να αντιλαμβάνεται αυτό που ακούει, και να μπορεί να το εκτελέσει άμεσα με ταυτόχρονη αφομοίωση των μουσικών στοιχείων στην μνήμη του.
Μπορεί να μετακινηθεί και στο αντίστοιχο θέμα περί διδασκαλίας και μεθόδου διδασκαλίας.
Ευχαριστώ.