Οκτάηχη μελοποίηση του Ν' Ψαλμού και του Τρισαγίου

Hristakis

Παμπάλαιο φθορικό μέλος
Θα ήθελα να μου πείτε .Είναι σωστό ή λάθος να μελοποιηθούν σε οκτάηχο Ο Ν΄ψαλμός ; Ο Τρισάγιος ύμνος ;
Μια μικρή ματιά στην παράδοση(δεν θέλει και πολύ ψάξιμο)θα σου κανοναρχήσει το αν είναι πρέπον...:rolleyes:
 

greek487

Tasos N.
Σοβαρολογεις? Δηλαδη να περασεις ολους τους ηχους στο 50ο ψαλμο και στο Τρισαγιο? Προς τα που παμε δε παιδια? Θα κανεις και απηχημα μετα απο καθε στιχο? Και μετα λενε οτι αλλοι καταστρεφουν την παραδοση.
 
Τάσο" συγκεντρώσου μην πουλάς τον άνθρωπό σου " Το ξέρεις φαντάζομαι αυτό το τραγούδι του Μαργαρίτη , λοιπόν αφού θέλεις επίμονα απάντηση θα την έχεις , καλύτερα να ψάλλω παρά να διαβάζω .....Αμάν ρε απαιδιά .
 

Dimitri

Δημήτρης Κουμπαρούλης, Administrator
Staff member
Τάσο" συγκεντρώσου μην πουλάς τον άνθρωπό σου " Το ξέρεις φαντάζομαι αυτό το τραγούδι του Μαργαρίτη , λοιπόν αφού θέλεις επίμονα απάντηση θα την έχεις , καλύτερα να ψάλλω παρά να διαβάζω .....Αμάν ρε απαιδιά .

[Σημείωμα συντονιστή] Ιωάννη, σχόλια σαν και αυτό δεν βοηθάνε τη συζήτηση ούτε και κανέναν που τη διαβάζει και παραβιάζουν και τους κανόνες του forum (π.χ. κανόνα 5 και 7). Παρακαλώ στο εξής μόνο απαντήσεις πάνω στο θέμα.
 

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
Θα ήθελα να μου πείτε .Είναι σωστό ή λάθος να μελοποιηθούν σε οκτάηχο Ο Ν΄ψαλμός ; Ο Τρισάγιος ύμνος ;
Ιωάννη, τι ακριβώς εννοείς; Την μελοποίηση των ύμνων αυτών σε διάφορους ήχους, ή και οι 8 ήχοι να χωθούν σε μία σύνθεση (π.χ. Θεαρχίω νεύματι...);
 

vagelis

Antonia Xristoforaki Linardaki.
Θα ήθελα να μου πείτε .Είναι σωστό ή λάθος να μελοποιηθούν σε οκτάηχο Ο Ν΄ψαλμός ; Ο Τρισάγιος ύμνος ;

Στην ερωτηση σου απαντω με τα παρακατω :
Εχουμε τον Πριγγο να ψαλλει τον Ν' σε βαρυ . Τον Μαϊδανογλου σε Πλ.Δο .
Ο Καραμανης στο βιβλιο του "Ορθρος" , τον εχει γραμμενο και σε βαρυ ακομα
και τα ιδιομελα της περιοδου του Τριωδιου και βεβαια τον ψαλλει κιολας . Ο
Χρυσανθος Θεοδοσοπουλος στον δικο του ''Ορθρο'' σε πρωτο παθητικο ή
Πλ.Αο (δεν θυμαμαι ακριβως) και βεβαια τον ψαλλει και ετσι , οπως και σε βαρυ , ο Γιαννης Νεγρης εχει σε σχετικο με τον Ν' βιβλιο του γραψει σε ολους
τους ηχους , και αλλοι και αλλοι .
Σου παραθετω στην συνεχεια αποσπασμα απο μηνυμα μου σε αλλη συζητηση :

''Στο ναο (Αγια Βαρβαρα) που ψαλλω 28 χρονια τωρα ,
αντιμετοπιζω ΜΟΝΙΜΑ και το εξης προβλημα . Η ενορια μας ειναι απο τις μεγαλιτερες ( αν οχι η μεγαλυτερη) σε εκταση και πληθυσμο . Ειναι λαϊκη
συνοικια , ο κοσμος καταγεται απο χωρια και εκκλησιαζονται τακτικα . Εχω
μεγαλο εκκλησιασμα καθε Κυριακη και οχι μονο . Κυριως ναος , προναος , γυναικονιτης ειναι γεματοι παντα . Ακομα και στην μεγαλη πλατεια που υπαρχει εξω απο τον ναο , υπαρχει κοσμος . Το πρωϊ λοιπον την ωρα του Ν'
ψαλμου , υπαρχουν ηδη 150-200 ατομα εκκλησιασμα . Ελα τωρα που ο ιερεας
φερνει το ευαγγελιο λιγο πιο μπροστα απο την ωραια πυλη , για να προσκυνησει ο κοσμος (που το θελει αυτο) . Ειναι μια διαδικασια που κρατα απο
10 εως 15 λεπτα . Αντε τωρα να πεις πεντηκοστο συντομο κατα τα γνωστα
και σε ηχο Βο . Τι κανω ; Ψαλλω με τον λαμπαδαριο μου (ειμαστε 26 χρονια μαζι και εχουμε καταφερει να μην εχουμε μαλλωσει ποτε !!!) αργους πεντηκοστους στον ηχο της Κυριακης, αυτοσχεδιαζοντας .
Προς Θεου . Δεν λεω οτι ολα αυτα ειναι σωστα και βεβαια εσεις να ακολουθειτε
αυτα που εχετε μαθει . Αλλα δηστυχως σημερα ισχυει εν πολλοις το ''οτι δοξη τω προεστωτι'' . Καπου και ο ψαλτης προσαρμοζεται . Αυτο του ζητανε αυτο δινει . ''

Τωρα στον ''Τρισαγιο Υμνο'' τα ιδια και μαλιστα με πολυ μεγαλυτερη ποικοιλια .
Ο πρωτοψαλτης Μανουηλ εγραψε απο τοτε σε Αο . Ο Τριανταφυλλος Γεωργιαδης σε Γο και με κρατηματα (υπαρχει στην ''λειτουργια'' του Χρυσανθου) αλλα και σε ολους τους αλλους ηχους . Στις πανηγηρεις στο Αγιο Ορος ψαλλουν συνηθως το Δυναμις του καλογηρου Κυριακου σε Αο και με
κρατημα . Ο Πετρος Εφεσιος εγραψε σε βαρυ και το πηρε ο Νηλεας Καμαραδος και το προσαρμωσε στο γνωστο του Βου ηχου . Κλπ , κλπ .
Εδω να καμω για τα μελη του φορουμ (οσα τουλαχιστον γραφουν μηνυματα) ,
ενα , ας μου επιτραπει , διαχωρισμο σε : ''Παραδοσιολατρεις'' και ''αιρετικους''
(παρακαλω οι ονομασιες να εννοηθουν με την καλη εννοια) . Κατα την αποψη
μου και οι μεν και οι δε εχουν τα ''δικια'' τους . Κανεις δεν υποχρεωνει κανενα
να ψαλλει αυτο ή εκεινο .
Ως γνωστον ο Πριγγος παρουσιασε πρωτος , ''δυναμις'' σε ηχο Αο παθητικο
οπως επικρατησε να ονομαζεται (ή Σαμπαχ) και ακολουθησαν και αλλοι στην
συνεχεια . Και ερωτω τους ''παραδοσιολατρεις'' (εγω ανηκω στους ''αιρετικους'') , το εχουν ψαλλει ποτε ; Το ιδιο ερωτω και οσο αναφορα
το ''δυναμις'' φεραχνακ του Στανιτσα (πολυ μοδατο) . Και τα δυο δεν ειναι
παραδοση ομως τα ψαλλουν (οσοι μπορουν βεβαια) ΟΛΟΙ ή σχεδον ολοι . Το
να ψαλλει κανεις τα δυο αυτα δυναμις (εννοω να τα ψαλλει σωστα) οπως και καποια αλλα , περα απο παραδοσεις και τα σχετικα , πιστευω οτι ειναι ΤΕΧΝΗ .
Στο κατω κατω ειναι και ενα τεστ ικανοτητας του ψαλτη , αν μπορει περα απο
τα σχετικως απλουστερα της ''παραδοσης'' , να μπει και σε ''ανωμαλα ρηματα'' .
Μηπως πρεπει να το δουμε και ετσι ;
Πριν τελειωσω οφειλω να πω , οτι στο Πανσεπτο Πατριαρχικο Νοα στην Κων-λη , οταν ψαλλονταν ''δυναμις'' (κατι που δεν γινοταν συχνα) , εψαλλοντο
ΜΟΝΟ το του Γ. Κρητος και το ''συνηθεισμενο'' .
Με ολα τα παραπανω αγαπητε Ιωαννη , πιστευω οτι εχεις την δικη μου απαντηση και τις δικες μου αποψεις στο ερωτημα σου .

ΥΓ : Θα ηθελα να συζητηθει το ιδιο (παρακαλω οποιος θελει ας ανοιξει νεο θεμα σχετικα , εγω ισως τα μπερδεψω) και οσο αναφορα το ''Επι Σοι Χαιρει'' .
 
Αγαπητέ Ευάγγελε θα σου απαντήσω με μια αγαπημένη φράση ενός τέως Πρωτοψάλτη ονόματι Αριστείδης Γρηγοριάδης , τώρα έχει εκδημείση πρός Κύριον έλεγε χαρακτηριστικά " Να μου ζήσεις Χρυσέ μου άνθρωπε " .
 

vagelis

Antonia Xristoforaki Linardaki.
Αγαπητέ Ευάγγελε θα σου απαντήσω με μια αγαπημένη φράση ενός τέως Πρωτοψάλτη ονόματι Αριστείδης Γρηγοριάδης , τώρα έχει εκδημείση πρός Κύριον έλεγε χαρακτηριστικά " Να μου ζήσεις Χρυσέ μου άνθρωπε " .

Αντε και συ ''αιρετικος'' .
Μηπως ο αειμνηστος Γρηγοριαδης εβλεπε πολλες ταινιες του Βεγγου (''χρυσε
μου ανθρωπε'') ;
Παντως σ'ευχαριστω .
 

greek487

Tasos N.
ΙΩΑΝΝΗΣ ΜΑΥΡΟΜΑΤΗΣ;1393 said:
Θα ήθελα να μου πείτε .Είναι σωστό ή λάθος να μελοποιηθούν σε οκτάηχο Ο Ν΄ψαλμός ; Ο Τρισάγιος ύμνος ;

Με αυτα που ειπε ο κυρ. Βαγγελης, απαντησε στο να εαν θα μπορουσαμε να ψελνονται τα κομματια αυτα σε ηχους.

Νομιζα ομως οτι η αρχικη ερωτηση ρωτουσε για "οκταηχο" μελος. Αλλο να λεμε σε διαφορους ηχους και αλλο να λεμε οκταηχο.

Γι' αυτο φιλε Ιωαννη μου φανηκε τοσο απιστευτη η ερωτηση. =)

Επισης και ο κ. Τσακίρογλου ρωτησε να ξεκαθαρησεις την ερωτηση σου.
 
Last edited:

greek487

Tasos N.
Το πρωϊ λοιπον την ωρα του Ν'
ψαλμου , υπαρχουν ηδη 150-200 ατομα εκκλησιασμα . Ελα τωρα που ο ιερεας
φερνει το ευαγγελιο λιγο πιο μπροστα απο την ωραια πυλη , για να προσκυνησει ο κοσμος (που το θελει αυτο) . Ειναι μια διαδικασια που κρατα απο
10 εως 15 λεπτα . Αντε τωρα να πεις πεντηκοστο συντομο κατα τα γνωστα
και σε ηχο Βο . Τι κανω ; Ψαλλω με τον λαμπαδαριο μου (ειμαστε 26 χρονια μαζι και εχουμε καταφερει να μην εχουμε μαλλωσει ποτε !!!) αργους πεντηκοστους στον ηχο της Κυριακης, αυτοσχεδιαζοντας .
Προς Θεου . Δεν λεω οτι ολα αυτα ειναι σωστα και βεβαια εσεις να ακολουθειτε
αυτα που εχετε μαθει . Αλλα δηστυχως σημερα ισχυει εν πολλοις το ''οτι δοξη τω προεστωτι'' . Καπου και ο ψαλτης προσαρμοζεται . Αυτο του ζητανε αυτο δινει .

Πως θα λυναμε αυτο το 'προβλημα' με πιο αυστηρο παραδοσιακο τροπο?

Πρωτη μου ιδεα ειναι να ρωτησω εαν θα μπορουσε ενας κληρικος να ειναι εξω με το Ευαγγελιο και αλλος να συνεχισει τον Ορθρο.

Εαν δεν ειναι και αλλος κληρικος, τα αργα <<Ταις της Θεοτοκου>> μπορουσαν να βοηθησουν λιγο. Τωρα απ εκει και περα? Πολυελαιο? Τε-ρι-ρεμ? Δεν ξερω.
 

greek487

Tasos N.
Εδω να καμω για τα μελη του φορουμ (οσα τουλαχιστον γραφουν μηνυματα) , ενα , ας μου επιτραπει , διαχωρισμο σε : ''Παραδοσιολατρεις'' και ''αιρετικους'' (παρακαλω οι ονομασιες να εννοηθουν με την καλη εννοια) . Κατα την αποψη μου και οι μεν και οι δε εχουν τα ''δικια'' τους . Κανεις δεν υποχρεωνει κανενα να ψαλλει αυτο ή εκεινο....Και ερωτω τους ''παραδοσιολατρεις'' (εγω ανηκω στους ''αιρετικους'')

Πολυ σωστα Κυρ Βαγγελη. Ας δεχτουμε τον διαχωρισμο αυτον (και με την καλην την εννοια οπως ειπατε), προς το παρων, ως αληθεια (που οντως εχει πολλη αληθεια).

Γιατι ομως μερικοι αιρετικοι να προσπαθουν να εμποδισουν το εργο των παραδοσιολατρων? Και οχι μονο. Να λενε επισης οτι οι Παραδοσιολατρες δεν ειναι καν ουτε παραδοσιακοι. Αλλα μαλλον οτι δημιουργουν δικη τους μουσικη που δεν εχει σχεσει καθολου με την Βυζαντινη Μουσικη και με την παραδοση. Και ως συμπερασμα οτι ειναι Αιρετικοι. Δηλαδη, οι Παραδοσιολατρες κατα σε ειναι Αιρετικοι κατ αυτους (και με την κακη την εννοια ομως). Δεν ειναι καπως αντιθετα τα πραματα?

Σας εκτιμω κυρ. Βαγγελη που λετε την αληθεια οπως την βλεπετε. Ειναι σαν να λετε, "Ναι, ρε παιδια, δεν ειναι παραδοση. Αλλα κοιταξτε τη τεχνη που εχουν αυτα, και τη ωραια που ειναι." Εχετε, οπως το βλεπω, την τιμιοτητα και την ειλικρινεια να μην λετε ψεματα.


"""""""Τι κανω ; Ψαλλω με τον λαμπαδαριο μου (ειμαστε 26 χρονια μαζι και εχουμε καταφερει να μην εχουμε μαλλωσει ποτε !!!) αργους πεντηκοστους στον ηχο της Κυριακης, αυτοσχεδιαζοντας .
Προς Θεου . Δεν λεω οτι ολα αυτα ειναι σωστα και βεβαια εσεις να ακολουθειτε
αυτα που εχετε μαθει . Αλλα δηστυχως σημερα ισχυει εν πολλοις το ''οτι δοξη τω προεστωτι'' . Καπου και ο ψαλτης προσαρμοζεται . Αυτο του ζητανε αυτο δινει
. ''""""""

και παλι..........

""""Ως γνωστον ο Πριγγος παρουσιασε πρωτος , ''δυναμις'' σε ηχο Αο παθητικο
οπως επικρατησε να ονομαζεται (ή Σαμπαχ) και ακολουθησαν και αλλοι στην
συνεχεια . Και ερωτω τους ''παραδοσιολατρεις'' (εγω ανηκω στους ''αιρετικους'') , το εχουν ψαλλει ποτε ; Το ιδιο ερωτω και οσο αναφορα
το ''δυναμις'' φεραχνακ του Στανιτσα (πολυ μοδατο) . Και τα δυο δεν ειναι
παραδοση
ομως τα ψαλλουν (οσοι μπορουν βεβαια) ΟΛΟΙ ή σχεδον ολοι""""" .

Αλλοι φιλοι "αιρετικοι" θα τα αναγνωριζανε ετσι? Η θα ελεγαν "Αυτα ειναι η Παραδοση και τα παλαιοτερα ειναι εφευρηματα δικα σας?"
 
Last edited:

vagelis

Antonia Xristoforaki Linardaki.
Με αυτα που ειπε ο κυρ. Βαγγελης, απαντησε στο να εαν θα μπορουσαμε να ψελνονται τα κομματια αυτα σε ηχους.
Νομιζα ομως οτι η αρχικη ερωτηση ρωτουσε για "οκταηχο" μελος. Αλλο να λεμε σε διαφορους ηχους και αλλο να λεμε οκταηχο.

Παντως εγω καταλαβα σε διαφορους ηχους . Οκταηχο οχι δεν στεκει , ειναι και πολυ μικρο κομματι , που να πρωτοαλλαξεις ηχο . Και μιας αγαπητε Τασσο
μιλησαμε για ''οκταηχο'' , θα μου επιτρεψεις εν ειδει παρενθεσεως στην παρουσα συνολικη μου απαντηση (κατι σαν ''νεο θεμα'' στο αρχικο θεμα) , τα
εξης : Ο Μπερεκετης ως γνωστο εγραψε το ΟΚΤΑΗΧΟ Θεοτοκε Παρθενε (ενα
αριστουργημα κατα την αποψη μου) και ουδεις τον ειπε ''αιρετικο'' . Ολοι το ψαλλουμε και ουδεις το σχολιαζει ως εξωπαραδοσιακο κλπ . Ο ανθρωπος
γραφωντας στο , εποιησε μεγιστη τεχνη οπως τεχνη ποιουν και οσοι το ψαλλουν σωστα . Και επ' ευκαιρια να αναφερω και καποια συντομωτερα
ΟΚΤΑΗΧΑ μαθηματα . Ο πρωην Πατρων Σεβασμιωτατος κ. Νικοδημος , ανδρας λογιωτατος και μουσικολογιωτατος και πολυ καλος ψαλτης (εψαλλε σχεδον
παντα τα λεγομενα ''κλασσικα'' μαθηματα) , εχει γραψει ΟΚΤΑΗΧΑ ανοιξανταρια (μου τα ειχε στειλλει προσωπικα καποτε) . Εξωπαραδοσιακος ;
Ισως . Μεγαλος τεχνιτης ; Ναι . Επισης εχει συνθεσει (το ιδιο και εγω) ενα
ωραιωτατο ΟΚΤΑΗΧΟ ''Θεοτοκε Παρθενε'' του ιερεως στην αρτοκλασια . Οι
Πριγγος και Στανιτσας εχουν γραψει ο καθενας ΟΚΤΑΗΧΟ ''Αξιον Εστιν'' .
Κλπ κλπ . Και επειδη '' αν δεν παινεσεις το σπιτι σου θα πεσει και θα σε πλακωσει'' , εχω γραψει και ενα ΟΚΤΑΗΧΟ ''Επι Σοι Χαιρει'' (καλα εγω εχω την
ρετσινια του ''αιρετικου'') . Στο επισυναπτω οπως το εγραψα πριν 20-25 χρονια , χωρις καμια διορθωση . Θαθελα την σχετικη γνωμη σου (καθως και
οσων αλλων φιλων θα ηθελαν) . Οχι αν ειναι παραδοσιακο ,ουτε αν εσυ θα το εψαλλες ή οχι , αλλα να το δεις ως εμπνευση . Ετσι μου ηλθε τοτε ετσι το
εγραψα . Αν θελει καποιος το ψαλλει , αν οχι παλι φιλοι .

Πως θα λυναμε αυτο το 'προβλημα' με πιο αυστηρο παραδοσιακο τροπο?

Πρωτη μου ιδεα ειναι να ρωτησω εαν θα μπορουσε ενας κληρικος να ειναι εξω με το Ευαγγελιο και αλλος να συνεχισει τον Ορθρο.

Εαν δεν ειναι και αλλος κληρικος, τα αργα <<Ταις της Θεοτοκου>> μπορουσαν να βοηθησουν λιγο. Τωρα απ εκει και περα? Πολυελαιο? Τε-ρι-ρεμ? Δεν ξερω.

Κατ' αρχη πολυ συχνα ειναι ενας ιερεας . Τα αργα ''Ταις της Θεοτοκου'' δεν λυνουν το προβλημα . Ουτε θα ηθελα πολυελεο ή πρωϊ-πρωϊ κρατηματα .
Και για να πω και την γλυκεια-πικρη μου αληθεια , το ''γουσταρουμε'' και ο Λαμπαριος μου και εγω . Βλεπεις ψαλλουμε μονοι μας (ισοκρατουμε ο ενας στον αλλο ) και φαινεται πως μας αρεσει να το παιζουμε ''σολιστες'' .

Πολυ σωστα Κυρ Βαγγελη. Ας δεχτουμε τον διαχωρισμο αυτον (και με την καλην την εννοια οπως ειπατε), προς το παρων, ως αληθεια (που οντως εχει πολλη αληθεια).

Χαιρωμαι που διαπιστωνεις ''πολυ αληθεια'' .

Γιατι ομως μερικοι αιρετικοι να προσπαθουν να εμποδισουν το εργο των παραδοσιολατρων? Και οχι μονο. Να λενε επισης οτι οι Παραδοσιολατρες δεν ειναι καν ουτε παραδοσιακοι. Αλλα μαλλον οτι δημιουργουν δικη τους μουσικη που δεν εχει σχεσει καθολου με την Βυζαντινη Μουσικη και με την παραδοση. Και ως συμπερασμα οτι ειναι Αιρετικοι. Δηλαδη, οι Παραδοσιολατρες κατα σε ειναι Αιρετικοι κατ αυτους (και με την κακη την εννοια ομως). Δεν ειναι καπως αντιθετα τα πραματα?.

Προσωπικα δεν προσπαθω να εμποδισω κανενα . Σεβομαι ολες τις αποψεις και
απλα λεω την δικη μου . Εχω ξαναπει : ''Περι ορεξεως ουδεις λογος'' . Βεβαια δεν μου αρεσει η υποκρισια του στυλ ''αλλα δειχνω αλλα μπηχνω" . Και μια
παρατηρηση : " Βελη" εξακοντιζονται , ΔΗΣΤΥΧΩΣ , ενθεν και ενθεν .

Σας εκτιμω κυρ. Βαγγελη που λετε την αληθεια οπως την βλεπετε. Ειναι σαν να λετε, "Ναι, ρε παιδια, δεν ειναι παραδοση. Αλλα κοιταξτε τη τεχνη που εχουν αυτα, και τη ωραια που ειναι." Εχετε, οπως το βλεπω, την τιμιοτητα και την ειλικρινεια να μην λετε ψεματα..

Ευχαριστω . Να εισαι καλα .

Αλλοι φιλοι "αιρετικοι" θα τα αναγνωριζανε ετσι? Η θα ελεγαν "Αυτα ειναι η Παραδοση και τα παλαιοτερα ειναι εφευρηματα δικα σας?"[/QUOTE]

"Παντου και παντα , ολες τις μερες ολες τις ωρες , κατω απ'τον ηλιο , κατω
απ'τα νεφη και μεσ'τις μπορες ...(παληο ελληνικο τραγουδι)'' , θα υπαρχουν ,
ΔΗΣΤΥΧΩΣ , και τα ''χλωρα'' και τα ''ξερα'' .
 

Attachments

  • Επι Σοι Χαιρει ΟΚΤΑΗΧΟΝ.ZIP
    326.7 KB · Views: 62

Hristakis

Παμπάλαιο φθορικό μέλος
Και μιας αγαπητε Τασσο
μιλησαμε για ''οκταηχο'' , θα μου επιτρεψεις εν ειδει παρενθεσεως στην παρουσα συνολικη μου απαντηση (κατι σαν ''νεο θεμα'' στο αρχικο θεμα) , τα
εξης : Ο Μπερεκετης ως γνωστο εγραψε το ΟΚΤΑΗΧΟ Θεοτοκε Παρθενε (ενα
αριστουργημα κατα την αποψη μου) και ουδεις τον ειπε ''αιρετικο'' . Ολοι το ψαλλουμε και ουδεις το σχολιαζει ως εξωπαραδοσιακο κλπ . Ο ανθρωπος
γραφωντας στο , εποιησε μεγιστη τεχνη οπως τεχνη ποιουν και οσοι το ψαλλουν σωστα .
Να σημειώσω πως όταν ο Μπερεκέτης μελοποίησε το οκτάηχο του αυτό μάθημα δεν καινοτόμησε....ήδη 100-150 χρόνια πριν είχαν μελοποιήσει κάποιοι άλλοι προγενέστεροί του οκτάηχες συνθέσεις....κι αν λάβουμε υπ όψιν και το θεαρχίω νεύματι το οποίο ήδη ήταν οκτάηχο από τον 12 αιώνα περίπου....το πράγμα πάει πολύ παλιά...:p
 

nikosthe

Νίκος Θεοτοκάτος
Επειδή είναι σχετική με αυτό το θέμα η παράθεση που θέλω να κάνω, παρά με το αρχικό στο οποίο σκόπευα να την κάνω, ανεβάζω έναν Ν΄ψαλμό σε πρώτο δίφωνο από Χρύσανθο - Σπυριδόπουλο. Είναι 7ΜΒ αλλά νομίζω αξίζει τον κόπο να περιμένετε... Τις εντυπώσεις μου και τη θέση μου στο θέμα τις έχω γράψει στην άλλη συζήτηση.
 

Attachments

  • Chrys_N'_sabah.mp3
    7.4 MB · Views: 124
Last edited:
Συγνώμη εάν δεν έγινα σαφείς . Η ερώτησή μου ήταν , μπορώ να ψάλλω σε άλλον ήχο εκτός απο τον Δεύτερο ; Όχι σε κάθε κομμάτι Οκτάηχο αλλά σε έναν απο τους οκτώ ήχους . Μπορώ ;
 

Hristakis

Παμπάλαιο φθορικό μέλος
Συγνώμη εάν δεν έγινα σαφείς . Η ερώτησή μου ήταν , μπορώ να ψάλλω σε άλλον ήχο εκτός απο τον Δεύτερο ; Όχι σε κάθε κομμάτι Οκτάηχο αλλά σε έναν απο τους οκτώ ήχους . Μπορώ ;
Πες το βρε Γιάννη και κοντεύουμε να σκοτωθούμε χρονιάρες μέρες...:d
 
....ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΚΑΙ ΜΟΝΟ,ΟΛΟΙ ΟΙ ΓΝΩΣΤΟΙ ΥΜΝΟΙ ΣΤΗΝ ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ(Ι.ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ,Μ.ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ)ΕΙΝΑΙ ΣΕ Β'ΗΧΟ...ΟΠΩΣ ΑΛΛΩΣΤΕ ΚΑΙ Ο Ν'ΨΑΛΜΟΣ...ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ,ΕΚΤΟΣ ΤΗΣ ΚΑΠΟΙΑΣ -ΚΑΛΩΣ ΝΟΟΥΜΕΝΗΣ-ΠΟΙΚΙΛΕΙΑΣ,ΔΕΝ ΒΛΕΠΩ ΚΑΠΟΙΑ ΙΔΙΑΙΤΕΡΗ ΑΝΑΓΚΗ ΓΙΑ ΚΑΤΙ ΤΕΤΟΙΟ....ΤΕΤΟΙΕΣ ΕΡΜΗΝΙΕΣ,ΣΥΝΗΘΩΣ ΠΡΟΚΑΛΟΥΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΧΡΟΝΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΤΟΥ....ΤΕΛΙΚΑ ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΚΑΙ ΠΟΣΗ ΙΕΡΟΠΡΕΠΕΙΑ ΠΕΡΙΚΛΕΙΟΥΝ...
ΣΤΗΝ ΜΕΛΕΤΗ ΤΟΥ ΑΓΓΕΛΟΥ ΒΟΥΔΟΥΡΗ(..ΟΙ ΜΟΥΣΙΚΟΙ ΧΟΡΟΙ ΤΗΣ Μ.Χ.Ε ΚΑΤΑ ΤΟΥΣ ΚΑΤΩ ΧΡΟΝΟΥΣ)ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΟΤΙ Ο ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ Ο Ε',ΠΡΟΚΥΡΗΞΕ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΓΙΑ ΝΑ ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΕΙ ΠΩΣ ΤΕΛΙΚΑ ΘΑ ΨΑΛΛΟΤΑΝ ΕΦΕΞΗΣ ΤΟ "ΑΞΙΟΝ ΕΣΤΙΝ"...Ο ΛΟΓΟΣ ΑΠΛΟΣ:..ΚΑΘΕ ΙΕΡΟΨΑΛΤΗΣ ΤΟ ΕΨΑΛΛΕ ΟΠΩΣ ΕΚΕΙΝΟΣ ΠΙΣΤΕΥΕ!!..ΤΕΛΙΚΑ Η ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΕΝΕΚΡΙΝΕ ΤΗΝ ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΟΥ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ(ΗΧΟΣ Β')ΚΑΙ ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ!!!
 

Dimitri

Δημήτρης Κουμπαρούλης, Administrator
Staff member
[Σημείωμα συντονιστή] Γεώργιε, σε παρακαλώ μή γράφεις μηνύματα με όλο κεφαλαία. Δες τους κανόνες του forum.
 

dimitris

Παλαιό Μέλος
Μπράβο βρε Νίκο.
Πρώτη φορά ακούω τον 50στό σε πρώτο και τρελάθηκα.
Τι εκτέλεση είναι αυτή!!!!!!!!
Αρχίζω να καταλαβαίνω ότι ο Χρύσανθος είναι Μέγας ψάλτης.
Αν έχεις κάτι άλλο του ιδίου, ευπρόσδεκτο.
Λέκκας Δημήτρης
 
Last edited:
Top