Οκτάηχη μελοποίηση του Ν' Ψαλμού και του Τρισαγίου

vagelis

Antonia Xristoforaki Linardaki.
Μπράβο βρε Νίκο.
Πρώτη φορά ακούω τον 50στό σε πρώτο και τρελάθηκα.
Τι εκτέλεση είναι αυτή!!!!!!!!
Αρχίζω να καταλαβαίνω ότι ο Χρύσανθος είναι Μέγας ψάλτης.
Αν έχεις κάτι άλλο του ιδίου, ευπρόσδεκτο.
Λέκκας Δημήτρης

Αγαπητε dimitris ( ΚΑΙ αγαπητοι φιλοι και ιδιαιτερως αγαπητε Νικο)
Στο θεμα ''Ηχογραφησεις'' / ''Ραδιοφωνικες Εκπομπες'' / ''Ορθοδοξη
Εκκλησιαστικη Μουσικη Παραδοση'' , ανεβασα εκπομπη για τον Χρυσανθο . Στην εκπομπη αυτη ο αειμνηστος Αρχωντας , ψαλλει αρκετους και ωραιους υμνους . Ακουστε την και παρακαλω εντυπωσεις .
 

nikosthe

Νίκος Θεοτοκάτος
Στο θεμα ''Ηχογραφησεις'' / ''Ραδιοφωνικες Εκπομπες'' / ''Ορθοδοξη Εκκλησιαστικη Μουσικη Παραδοση'' , ανεβασα εκπομπη για τον Χρυσανθο . Στην εκπομπη αυτη ο αειμνηστος Αρχωντας , ψαλλει αρκετους και ωραιους υμνους . Ακουστε την και παρακαλω εντυπωσεις .
Πολύ καλή εκπομπή! Ειδικά στην αρχή τα "Οίμοι μέλαινα" και "Προκαθάρωμεν εαυτούς" τσακίζουν κόκκαλα...
 

Dimitri

Δημήτρης Κουμπαρούλης, Administrator
Staff member
Τάσσο εγώ σε απάντησα αλλά βλέπω ότι για πολοστή φορά οι απαντήσεις μου δεν δημοσιοποιούνται . Γιατί , άγνωστο ;

Ιωάννη (και όποιος άλλος) εάν έχεις πρόβλημα με τις απαντήσεις σου στο forum στείλε μου προσωπικό μήνυμα και θα το κοιτάξω.
 

vasilis

Πέτρου Βασίλειος
Να πω κι εγώ την αποψή μου. Τι σημαίνει παράδοση; Παράδοση είναι μια συνήθεια του παρελθόντος που επειδή επαναλαμβανόταν συνέχεια επικράτησε. Δεν καταλαβαίνω γιατί αλλοιώνω την παράδοση ψάλλωντας σε άλλο ήχο από αυτόν που έχουμε συνηθίσει έναν ψαλμό; Με την ίδια λογική όταν το ευαγγέλιο της ημέρας είναι του Μάρκου θα έπρεπε για να διατηρήσουμε την παράδοση να το διαβάζουμε στα αραμαικά, γιατί ο Μάρκος το έγραψε αρχικά στα αραμαικά γιατί για τους εβραίους προορίζονταν (βλέπε ανάλυση του καθηγητή θεολογίας Τρέμπελα). Με την αυτή λογική θα έπρεπε να κάνουν την λειτουργία τους οι Ρώσοι στα αρχαία ελληνικά γιατί η παράδοση θέλει τα πρώτα χριστιανικά χρόνια να έχουμε την λειτουργία στα ελληνικά,κι όμως οι Ρώσοι την μετέφρασαν.

Ο δάσκαλός μου που είναι και ιερέας και διδάσκει 35 χρόνια βυζαντινή μουσική μου λέει πως εφόσον δεν δημιουργείται θεολογικό άτοπο με την διασκευή ενός ύμνου σε άλλον ήχο ψάλλε όλους τους ύμνους στον ήχο της ημέρας. Τι εννοώ θεολογικό άτοπο, την κυριακή της Σταυροπροσκύνησης για παράδειγμα θεολογικά η ημέρα είναι αφιερωμένη στους απανταχού του κόσμου χειροτονημένους που εγκατέλειψαν την κοσμική ζωή, και φυσικά η προσκύνηση του Σταυρού εις ανάμνηση του Πάθους, επομένως είναι μια θλιβερή ημέρα,δεν μπορώ εγώ θεολογικά να πιάσω έναν πρώτο αυτοκρατορικό,γιατί πέφτω σε θεολογικό ατόπημα. Και μάλιστα για να θυμάμαι τι συμβολίζει ο κάθε ήχος μου είχε πει ο δάσκαλός μου τις εξής φράσεις

ήχος πρώτος-αυτοκρατορικός ήχος,ήχος χαρμόσυνος
ήχος δεύτερος-ο ήχος του ελέους και τον οικτιρμών
ήχος τρίτος-ο παιάνας της εκκλησίας, ήχος δυνατός,ήχος νίκης
ήχος τέταρτος-η μπαλάντα της εκκλησίας,ήχος της Θεομήτωρος, ερωτικός ήχος
ήχος πλάγιος του πρώτου- ο ήχος της δευτέρας παρουσίας
ήχος πλάγιος του δευτέρου- ο ήχος της χαρμολύπης, το μοιρολόγι της Παναγίας
ήχος βαρύς- ο ήχος της Μεταμόρφωσης του σωτήρος,ήχος διαπεραστικός
ήχος πλάγιος του τετάρτου- ήχος λιτός, απέριττος, ο ήχος του Κυρίου, ήχος περήφανος, αγέρωχος.

Στην δικιά μου την ενορία κάθε κυριακή ανάλογα με τον ήχο της ημέρας βγάζουν όλους του ψαλμόυς από τον όρθρο μέχρι και το Δι ευχών στον αυτό ήχο και δεν πειράζει κανέναν από το ποίμνιο γιατί ξέρουν πως κάθε κυριακή θα ακούσουν και κάτι διαφορετικό μια διαφορετική λειτουργία και οχι τα τετρημμένα.
 

vagelis

Antonia Xristoforaki Linardaki.
Να πω κι εγώ την αποψή μου. Τι σημαίνει παράδοση; Παράδοση είναι μια συνήθεια του παρελθόντος που επειδή επαναλαμβανόταν συνέχεια επικράτησε. Δεν καταλαβαίνω γιατί αλλοιώνω την παράδοση ψάλλωντας σε άλλο ήχο από αυτόν που έχουμε συνηθίσει έναν ψαλμό; Με την ίδια λογική όταν το ευαγγέλιο της ημέρας είναι του Μάρκου θα έπρεπε για να διατηρήσουμε την παράδοση να το διαβάζουμε στα αραμαικά, γιατί ο Μάρκος το έγραψε αρχικά στα αραμαικά γιατί για τους εβραίους προορίζονταν (βλέπε ανάλυση του καθηγητή θεολογίας Τρέμπελα). Με την αυτή λογική θα έπρεπε να κάνουν την λειτουργία τους οι Ρώσοι στα αρχαία ελληνικά γιατί η παράδοση θέλει τα πρώτα χριστιανικά χρόνια να έχουμε την λειτουργία στα ελληνικά,κι όμως οι Ρώσοι την μετέφρασαν.

Ο δάσκαλός μου που είναι και ιερέας και διδάσκει 35 χρόνια βυζαντινή μουσική μου λέει πως εφόσον δεν δημιουργείται θεολογικό άτοπο με την διασκευή ενός ύμνου σε άλλον ήχο ψάλλε όλους τους ύμνους στον ήχο της ημέρας. Τι εννοώ θεολογικό άτοπο, την κυριακή της Σταυροπροσκύνησης για παράδειγμα θεολογικά η ημέρα είναι αφιερωμένη στους απανταχού του κόσμου χειροτονημένους που εγκατέλειψαν την κοσμική ζωή, και φυσικά η προσκύνηση του Σταυρού εις ανάμνηση του Πάθους, επομένως είναι μια θλιβερή ημέρα,δεν μπορώ εγώ θεολογικά να πιάσω έναν πρώτο αυτοκρατορικό,γιατί πέφτω σε θεολογικό ατόπημα. Και μάλιστα για να θυμάμαι τι συμβολίζει ο κάθε ήχος μου είχε πει ο δάσκαλός μου τις εξής φράσεις

ήχος πρώτος-αυτοκρατορικός ήχος,ήχος χαρμόσυνος
ήχος δεύτερος-ο ήχος του ελέους και τον οικτιρμών
ήχος τρίτος-ο παιάνας της εκκλησίας, ήχος δυνατός,ήχος νίκης
ήχος τέταρτος-η μπαλάντα της εκκλησίας,ήχος της Θεομήτωρος, ερωτικός ήχος
ήχος πλάγιος του πρώτου- ο ήχος της δευτέρας παρουσίας
ήχος πλάγιος του δευτέρου- ο ήχος της χαρμολύπης, το μοιρολόγι της Παναγίας
ήχος βαρύς- ο ήχος της Μεταμόρφωσης του σωτήρος,ήχος διαπεραστικός
ήχος πλάγιος του τετάρτου- ήχος λιτός, απέριττος, ο ήχος του Κυρίου, ήχος περήφανος, αγέρωχος.

Στην δικιά μου την ενορία κάθε κυριακή ανάλογα με τον ήχο της ημέρας βγάζουν όλους του ψαλμόυς από τον όρθρο μέχρι και το Δι ευχών στον αυτό ήχο και δεν πειράζει κανέναν από το ποίμνιο γιατί ξέρουν πως κάθε κυριακή θα ακούσουν και κάτι διαφορετικό μια διαφορετική λειτουργία και οχι τα τετρημμένα.

''Δικε μου'' που ησουν τοσο καιρο ;
 

emil

Παλαιό Μέλος
ήχος πρώτος-αυτοκρατορικός ήχος,ήχος χαρμόσυνος
ήχος δεύτερος-ο ήχος του ελέους και τον οικτιρμών
ήχος τρίτος-ο παιάνας της εκκλησίας, ήχος δυνατός,ήχος νίκης
ήχος τέταρτος-η μπαλάντα της εκκλησίας,ήχος της Θεομήτωρος, ερωτικός ήχος
ήχος πλάγιος του πρώτου- ο ήχος της δευτέρας παρουσίας
ήχος πλάγιος του δευτέρου- ο ήχος της χαρμολύπης, το μοιρολόγι της Παναγίας
ήχος βαρύς- ο ήχος της Μεταμόρφωσης του σωτήρος,ήχος διαπεραστικός
ήχος πλάγιος του τετάρτου- ήχος λιτός, απέριττος, ο ήχος του Κυρίου, ήχος περήφανος, αγέρωχος.

Μου άρεσε πάρα πολύ αυτό :rolleyes:
 

kostaeri

Μπουσδέκης Κώστας
προσωπικά το λέω σε β΄, ξεφεύγεις πολύ σε ώρα αν αρχισεις τα υπόλοιπα... Είναι ωραία μεν, αυτοσχεδιασμοί κτλ αλλά... αιρετικά!!!

Κι εγώ πάντως ειμαι αιρετικός αφού ψάλλω Φιλανθίδη
 

ΑΛΕΞΙΟΣ ΝΙΚΟΛΟΥΤΣΟΠΟΥΛΟΣ

Φωτορεπόρτερ - Οπερατέρ Films Producer
[Σημ. συντ. (π.Μ.)] Αυτό και τα επόμενα μηνύματα μεταφέρθηκαν από το θέμα: Ν΄ Ψαλμός σε ήχο τέταρτο.

ο Ν Ψαλμός όπως ξέρουμε ψέλνετε σε 2 ήχο κάθε Κυριακή και μουσικά έχει γραφτεί και σε πλάγιο του τέταρτου όπως και σε βαρυ ήχο
πολύ ιεροψάλτες μερικές φορές ψέλνουν τον Ν ψαλμό στο ήχο της ημέρας Ο ΦΙΛΟΣ ΚΑΙ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΚΑΛΟΜΟΙΡΗΣ ΣΤΑ CD ΚΑΙ στα βιβλία που έχει εκδώσει μερικές φορές ψέλνει τον Ν ψαλμό στο ήχο την ημέρας
και εμείς εκείνη την ημέρα ψάλαμε το ν ψαλμό σε μουσικό βιβλίο από έναν παλιό δάσκαλο του κυρίου Αβραμίδη σε ήχο τέταρτο χρωματικό εκ του Βου ο όποιος στο άκουσμα μοιάζει πολύ με δεύτερο ήχο
 
Last edited by a moderator:
έχει γραφτεί και σε πλάγιο του τέταρτου όπως και σε βάρη ήχο
Με ενδιαφέρει ο βάρης . Έχει κάποια συγγένεια με τον βαρύ ή πρόκειται για έτερο μακάμι εκτός οκταηχίας ;
Εκτός αν εννοείται ότι στην Βάρη , συνηθίζουν να ψάλλουν βαρύ . Κάνει και ρίμα .
Γιατί εγώ γνώριζα μόνον τις ταβέρνες .
 

ΑΛΕΞΙΟΣ ΝΙΚΟΛΟΥΤΣΟΠΟΥΛΟΣ

Φωτορεπόρτερ - Οπερατέρ Films Producer
Καλά κάνει (;)

Δεν ξέρω να σου απαντήσω εάν κάνει καλά η όχι νομίζω ότι είναι στη ευχέρεια του πρωτοψάλτη όπως μερικές φορές μερικοί ιεροψάλτες ψάλλουν μαθήματα τα οποία δεν έχουν εκδοθεί
 
E

emakris

Guest
Με ενδιαφέρει ο βάρης . Έχει κάποια συγγένεια με τον βαρύ ή πρόκειται για έτερο μακάμι εκτός οκταηχίας ;
Εκτός αν εννοείται ότι στην Βάρη , συνηθίζουν να ψάλλουν βαρύ . Κάνει και ρίμα .
Γιατί εγώ γνώριζα μόνον τις ταβέρνες .

Απόστολε, παραφέρεσαι...:)
 

ΑΛΕΞΙΟΣ ΝΙΚΟΛΟΥΤΣΟΠΟΥΛΟΣ

Φωτορεπόρτερ - Οπερατέρ Films Producer
Με ενδιαφέρει ο βάρης . Έχει κάποια συγγένεια με τον βαρύ ή πρόκειται για έτερο μακάμι εκτός οκταηχίας ;
Εκτός αν εννοείται ότι στην Βάρη , συνηθίζουν να ψάλλουν βαρύ . Κάνει και ρίμα .
Γιατί εγώ γνώριζα μόνον τις ταβέρνες .

Απόστολε είμαι στη δουλεια μπορεί να κάνω και κανένα ορθογραφικό λάθος
 
νομίζω ότι είναι στη ευχέρεια του πρωτοψάλτη όπως μερικές φορές μερικοί ιεροψάλτες ψάλλουν μαθήματα τα οποία δεν έχουν εκδοθεί
Εδώ καλέ μου φίλε Αλέξη επίτρεψέ με να διαφωνήσω .
Αλίμονο αν όλα τα πράγματα ήταν στην διακριτική ευχέρεια του εκάστοτε πρωτοψάλτου...
Όσον αφορά και το δεύτερο που γράφεις για ανέκδοτα μαθήματα , δεν το καταλαβαίνω ή δεν κατανοώ πως εσύ το αντιλαμβάνεσαι και το ερμηνεύεις .
Ας το θέσω ανάποδα .
Δηλαδή ότι δημοσιεύεται σε βιβλίο και παίρνει έντυπη μορφή , επισημοποιείται , λαμβάνει κάποια "πιστοποίηση" -τρόπον τινά ;
Έχουν τα βιβλία το αλάθητο του πάπα ; Ή επειδή μας κοτσάρουν και ένα ευχετήριο γράμμα από το πατριαρχείο ή τον αρχιεπίσκοπο , το περιεχόμενο έχει πλέον καθιερωθεί στον ρεπερτόριο των αναλογίων ;
Ξέρεις αυτά τα γράμματα είναι copy-paste ...δυστυχώς ...και πάρε κόσμε..
 
Να πω ή να μην πω τι έλεγε ο μακαρίτης ο Καραμάνης για τις "καινούριες " εκδόσεις (όχι τις κλασικές , ξέρετε ποιες εννοώ) , που κατακλύζουν τα εκκλησιαστικά βιβλιοπωλεία ;
Ή θα πέσει πολύ βαρύ για μεσσημέρι;



Υ.Γ. ...και δυσκολοχώνευτο ;
 

ΑΛΕΞΙΟΣ ΝΙΚΟΛΟΥΤΣΟΠΟΥΛΟΣ

Φωτορεπόρτερ - Οπερατέρ Films Producer
Αυτός ο ήχος πως λέγετε από το cd του αγαπητού συναδέλφου και φίλου μου
Δημήτριου καλομοίρη
Είναι ν ψαλμός παθητικός σε πρώτο ήχο στο cd του πρώτου ήχου που έχει εκδώσει
Ένα παράδειγμα
 

Attachments

  • 05 - 50 Ν ΨΑΛΜΟΣ.mp3
    8.8 MB · Views: 46
Top