κε Θεόδωρε,
1) η αλήθεια ήταν, λέει, κάποτε ένας μεγάλος καθρέπτης στον ουρανο, Μια μέρα έπεσε στη γη και έγινε κομμάτια. Κάθε φορά που ο καθένας μας βρίσκει ενα μικρό κομμάτι του καθρέπτη, ΝΟΜΙΖΕΙ-ΦΑΝΤΑΖΕΤΑΙ ότι τον βρήκε όλοκληρο, δηλαδή ότι κατέχει όλη την αλήθεια κ πέραν τούτου δε δέχεται τίποτα. (εδώ απαντώ και σε ένα φίλο σχετικά με το φανατισμό).
2) Τους φίλους τούς δέχεσαι όπως είναι και σού αρέσουν όπως είναι. Αλήθεια κάθε φορά που κάποιος έχει άλλη άποψη, θα πρέπει να αναζητείται κάτι για να συνετισθεί;; κάπου διάβασα (στο Ψ) τί θα πρέπει να κάνουν οι της γνωστής σχολής προκειμένου να "επανεισέλθουν" στην ψαλτική οικογένεια. Μου ήρθε στο νου ένα μοναστήρι ακριβώς κάτω απ το Προεδρικό μέγαρο της Τσεχίας στης Πράγα. Όταν ανέλαβε συγκεκριμένη παραταξη πριν πολλά χρόνια, πηραν τους μοναχούς και τους πήγαν κάπου αλλού προκειμένου να τους διδάξουν ότι δεν υπαρχει τίποτα...
Δε νομίζω ότι πρέπει να πανηγυρίζει κανείς με τα όσα συμβαίνουν. κρατήστε το αυτό.
3) Επειδή κάπου αλλού αναφερθήκατε σε συγκριση Πρίγγου - Στανίτσα, σας λέγω ότι καλό θα ήταν να συγκρίνετε όλους τους Πατριαρχικούς Ψάλτες και να βγάλετε τα συμπεράσματά σας για το ποιός ήταν πιο κοντά στην παράδοση και ποιός έβαζε και κάτι δικό του.
4) Το αναστασιματάριο του Πέτρου Εφεσίου με κάτι στραβά ολίγα πού κατατάσσεται πλέον;; στα κλασσικά ή στα αλλοιωμένα;;
5) η μαλακή διατονική κλίμακα πόσα μόρια θα έχει πλέον;; Του Χρυσάνθου;; Της επιτροπής;;
6) Κάθε προσπάθεια έρευνας πάνω στη Μουσική μας και δημοσιοποίησης των αποτελεσμάτων από τον οιονδήποτε, πώς θα αντιμετωπίζεται;;
Ειλικρινά συνομιλητής σας.
Αγαπητέ Νικόλαε, τους πανηγυρισμούς αυτού του είδους ήδη τους εχαρακτήρισα ως ασχημοσύνη.
Συμφωνώ με τα πλείστα του Γιαννουκάκη όσον αφορά την χρήση αχαρακτήριστων μέθόδων επιβολής του εν λόγω συστήματος διδασκαλίας της Ψαλτικής. Δεν μπορούμε όμως να μηδενίζουμε εύκολα τους κόπους ζωής ενός ανθρώπου.Εγνώρισα από κοντά τον κ. Κλέντο.Ανθρωπος μειλίχειος, προσηνής ,εργατικότατος.ευγενέστατος . Δηλαδή επειδή δεν άκουσε τον Πρίγγο να τον έχουμε για πέταμα;Αυτόν τον εργάτη οι ομογάλακτοί του τον έθεσαν στον περιθώριο .Αυτός ούτε βρίζει , ούτε να κυριαρχή θέλει ούτε να μεταδώση αυτά που γνωρίζει με μεθόδους ( άσε καλλίτερα να μην χαρακτηρίσω ).
Η αντιπαράθεση όπως δημιουργήθηκε σχετίζεται άμεσα και με τον Νεοελληνικό τρόπο σκέψεως και λειτουργίας του Ελληνικού κράτους τα τελευταία 30 χρόνια. Δεν καταδικάζεται ο τρόπος θεμελιώσεως της Θεωρίας του Καρρά αλλά ο τρόπος επιβολής του δια της ισχύος των μέσων που διαθέτουν οι φορείς της διδασκαλίας. Με την ευρεία έννοια του όρου το ζήτημα είναι πολιτικό και χαρακτηρίζει την πραγματικότητα που βιώνουμε.
Και εδώ στο Ψαλτολόγιο όταν θίξεις κεκτημένα δικαιώματα που αντανακλούν σε φήμη , δόξα,λεφτά , προσωπική αυτοεκτίμηση κ.λ.π. θα πέσουν να σε φάνε, διότι δεν αντιπαρατίθενται στην γνώμη αλλά , συνήθως , στο πρόσωπο που την εκφέρει και συνήθως προσπαθούν να απαξιώσουν την γνώμη απαξιώνοντας τον εκφέροντα. Ομως οι γνώμες και οι ιδέες υπάρχουν ανεξάρτητα με το πότε η από ποιόν ερχονται στο φώς.
Οι Θεσσαλονικείς άκουσαν τον Πρίγγο, εγοητεύθησαν, εμιμήθησαν, κατέγραψαν, υποσχέθηκαν την τήρηση της παρακαταθήκης του και τον διέδοσαν σε μια εποχη που η αναπαραωγή του εγένετο μόνο με μιμητές του . Απλά και ξεκάθαρα. Διότι ο Πρίγγος όπως μου έλεγαν οι Δάσκαλοί μου έψαλλε σαν Αρχων Πρωτοψάλτης πάντα και παντού.
Εγινε ο Πρίγγος το εργαλείο διακρίβωσης και τεκμηρίωσης της Ψαλτικής μας.Εκεί στηρίχθηκεκαι το έργο του Αβρ. Ευθυμιάδη. (Αρχων Μουσικοδιδάσκαλος του Οικουμενικού Θρόνου ) Και όμως πλείστοι όσοι του Πατριαρχικού ύφους εν Αθήναις αυτοσχεδιάζουν. Επ αυτού δεν ασπάζονται την Πατριαρχική προτροπή , ευλογία και έγκριση για την χρήση των Βιβλίων του. Είναι θέμα συζητήσεως ;