Η μεταλαμπάδευση της ψαλτικής τέχνης

Γιώργος Μ.

Γιώργος Μπάτζιος


Quamquam non nulli sunt in hoc ordine [vide. forum], qui aut ea, quae inminent non videant aut ea, quae vident, dissimulent; qui spem Catilinae mollibus sententiis aluerunt coniurationemque nascentem non credendo corroboraverunt;
Εύχομαι να πατάξεις τη συνωμοσία του Eiryk (που εγώ ή δεν τη βλέπω, ή κάνω πως δεν τη βλέπω). Θα δυσκολευτείς λιγότερο από τον Κικέρωνα, είστε κάμποσοι.

ΥΓ Φαντάσου να μην έβαζα υστερόγραφο...
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Εύχομαι να πατάξεις τη συνωμοσία του Eiryk (που εγώ ή δεν τη βλέπω, ή κάνω πως δεν τη βλέπω). Θα δυσκολευτείς λιγότερο από τον Κικέρωνα, είστε κάμποσοι.

ΥΓ Φαντάσου να μην έβαζα υστερόγραφο...

Ἦταν μὲ μικρὰ γράμματα τὸ ΥΓ, ἔκανα πὼς δὲν τὸ εἴδα.
 

ilias nektarios

Παλιο-μέλος... και μισό!
''.........Παρουσιάστε και σεις με τον τέτοιο τρόπο ψάλτες και χορωδίες σε βίντεο και κείμενα για να τα απολαύσουμε...''


Αμ,τοσος χωρος εδω στο forum,γιατι εχει σπαταληθει;
Δοξα τω Θεω το Ψ., το youtube και πολλες αλλες ιστοσελιδες,παρεχουν ο,τι θελετε...

Αν το θελετε...:wink:
 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
Marcus Tullius Cicero, In Catilinam I, 30:

Quamquam non nulli sunt in hoc ordine [vide. forum], qui aut ea, quae inminent non videant aut ea, quae vident, dissimulent; qui spem Catilinae mollibus sententiis aluerunt coniurationemque nascentem non credendo corroboraverunt;

Καὶ οἱ Λατίνοι σοφὰ ἔγραφαν καὶ ἐπίκαιρα πάντα ... ἄν ἀντικαταστήσεις τὸν Κατιλίνα μὲ ἄλλους, ὅπως ποιητικῇ ἀδείᾳ ἀντικατέστησα τὴν accusativus ordine μὲ τὴν ἀντίστοιχη forum.

Τὰ κουΐζ εἶναι trendy ἄλλωστε ...

Εχεις διαβάσει το λόγο του Κικέρωνα εναντίον του Κατιλίνα; Αν ναι, θα έχεις δει κάπου να μιλάει στον Κατιλίνα κ να του λέει για τα "βουβά έδρανα", δηλ. τη βουβαμάρα των συγκλητικών από το φόβο που ένιωθαν...για τον Κατιλίνα....
Ας αντιστρέψουμε λίγο τη θεωρία της συνωμοσίας, που ευαγγελίζονται κάποιοι, με βάση αυτό κ σκέψου τι συμβαίνει... Ποίος φωνάζει & ποίος Δε μιλά.
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Εχεις διαβάσει το λόγο του Κικέρωνα εναντίον του Κατιλίνα; Αν ναι, θα έχεις δει κάπου να μιλάει στον Κατιλίνα κ να του λέει για τα "βουβά έδρανα", δηλ. τη βουβαμάρα των συγκλητικών από το φόβο που ένιωθαν...για τον Κατιλίνα....
Ας αντιστρέψουμε λίγο τη θεωρία της συνωμοσίας, που ευαγγελίζονται κάποιοι, με βάση αυτό κ σκέψου τι συμβαίνει... Ποίος φωνάζει & ποίος Δε μιλά.

Χριστός ανέστη!

καλώς όρισες...

εσύ φωνάζεις ή (δε) μιλάς;

δ.
 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
Χριστός ανέστη!

καλώς όρισες...

εσύ φωνάζεις ή (δε) μιλάς;

δ.

είμαι ουδέτερος κ πάντα εναντίον των φατριών....
Εσύ δε βλέπω να άλλαξες... Πάντα ο ίδιος...

Αληθώς Ανέστη.

ΥΓ:
(συγχωρήσωμεν πάντα τη αναστάσει και ούτω βοήσωμεν: Χριστός Ανέστη).
εκτός αν προτιμάς "και τοις μισούσιν ημάς ούτω βοήσωμεν..."
Νίκος
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
είμαι ουδέτερος κ πάντα εναντίον των φατριών....
Εσύ δε βλέπω να άλλαξες... Πάντα ο ίδιος...

Αληθώς Ανέστη.

ΥΓ:
(συγχωρήσωμεν πάντα τη αναστάσει και ούτω βοήσωμεν: Χριστός Ανέστη).
εκτός αν προτιμάς "και τοις μισούσιν ημάς ούτω βοήσωμεν..."
Νίκος

Μισείς με, και ούτω βοήσω;

δ.
 
Last edited:

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
Μισείς με, και ούτω βοήσω;

δ.

εγώ;;;
απλά πρέπει να καταλάβεις ότι αφού ξεκινάς με το "Χριστός ανέστη", που υποτίθεται το λές αφού συγχωρήσεις ακόμη και τοις μισούσιν, δε σπεύδεις να πειράξεις τον άλλο...
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
εγώ;;;
απλά πρέπει να καταλάβεις ότι αφού ξεκινάς με το "Χριστός ανέστη", που υποτίθεται το λές αφού συγχωρήσεις ακόμη και τοις μισούσιν, δε σπεύδεις να πειράξεις τον άλλο...

Έκανα μια ερώτηση, με αφορμή τη δική σου αρχική μετασαρακοστιανή τοποθέτηση. Βέβαια...και στη σημερινή λειτουργική πράξη υποτίθεται ότι το Δοξαστικό επισφραγίζει την όλη Πασχάλιο ευφροσύνη...

Απάντηση δεν έλαβα...που λέ(γα)νε και στα κουίζ...

δ.
 
Last edited:

greek487

Tasos N.
Θα προτιμούσα να μην ξεκινήσουμε τις γνωστές προσωπικές αντιπαραθέσεις, και να μιλάμε μόνο με μουσικά (κυρίως) επιχειρήματα.
Όλοι μας αυτό θα ηθέλαμε. Οι γνωστές προσωπικές αντιπαράθεσης δεν χρειάζονται. Για αυτό το λόγο και σας έγραψα!! Το θέμα εδώ δεν είναι αρκετά συγκεκριμένο (αν και το έχετε κάνει τώρα "Ο EIRYK EMNOSHELE") και μόνο σε προσωπικά θα καταλήξει.

Όπως σωστά επισήμανε ο συντονιστής ...

[Σημείωμα συντονιστή] Αγαπητοί, η «συζήτηση» αυτή πρόκειται για επανάληψη αντιπαράθεσης που έχουμε δεί αρκετές φορές στο παρελθόν. Δεν βγαίνει τίποτα και καταλήγει σε προσωπικές αντιδικίες. Παρακαλώ να σταματήσει εδώ.

Ωστόσο οι περισσότεροι της παρεούλας που συμμετέχει ενεργά εδώ πρεσβεύουν την όντως ΠΛΑΝΗ . . .

απολύτως καμία σχέση η ΕΛ.ΒΥ.Χ. με το Άγιο Όρος, με την αγιορείτικη παράδοση, με τη βυζαντινή μουσική. Τα υπόλοιπα είναι troll.


Νὰ μὴν κλειδωθεῖ ὄντως.

Πανω ποὺ ἀρχίζει νὰ ξεκαθαρίζει τὸ πράγμα. :rolleyes:

Ὅσο γιὰ τὰ troll ὑπάρχει λύση ...:p

Ναι, τα ελληνικά μου δεν είναι τέλεια. Το έχω πει πολλές φορές. Αλλά την απρόκλητη προσωπική αντιπαράθεση εναντίον του EIRYK την βλέπουμε ολοφάνερα.

Ας προσέχει, λοιπόν, ο former fujitsu, γιατί αν τα δάκρυα της σποράς δεν είναι κατάνυξης και μετάνοιας, κι αυτός ο θερισμός με ακόμα πικρότερα δάκρυα έρχεται.:cool:

είναι ενοχλητικό αλλά κι επικίνδυνο να υποστηρίζει και να προσπαθεί τεχνηέντως να "περάσει" στον ακροατή πλάνες και απόψεις ατεκμηρίωτες.

Είναι αλήθεια πως εδώ και αρκετό χρονικό διάστημα, ο συνάδελφος αυτός, έχει μάλλον πιστέψει πως έφθασε ο καιρός "να θερίσει εν αγαλλιάσει", τους κόπους και την προσφορά του στο φόρουμ, που "έσπειρε εν δάκρυσι" (όσοι θυμούνται την ιστορία του fujitsusiemens θα καταλαβαίνουν περί τίνος ομιλώ).

Άσε, δεν αξίζει. Θα κλειδωθεί και αυτό, μην ανησυχείς.

TN


. . .
 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
Έκανα μια ερώτηση, με αφορμή τη δική σου αρχική μετασαρακοστιανή τοποθέτηση. Βέβαια...και στη σημερινή λειτουργική πράξη υποτίθεται ότι το Δοξαστικό επισφραγίζει την όλη Πασχάλιο ευφροσύνη...

Απάντηση δεν έλαβα...που λέ(γα)νε και στα κουίζ...

δ.

απάντησα, αλλά αν δεν έγινε αντιληπτό, να το ξαναπώ.
δε με νοιαζει πώς ψάλλει κάποιος, ούτε απο πού ψάλλει, ούτε που έμαθε, ούτε ποιός ήταν ο δάσκαλός του.
ΤΙΜΩ όλους τους ψάλτες.
Μ' αρέσει πάρα πολύ ο Στανίτσας.
Θεωρώ ότι η ΕΛΒΥΧ και ο κ. Αγγελόπουλος προσφέρουν τα μέγιστα στον τομέα της μουσικής.
Πιστεύω ότι μέχρι τώρα μία είναι η σχολή που δίνει για μένα πειστικές απαντήσεις στα ερωτήματά μου...
Δεν προκαλώ όταν ανεβαίνουν ηχογραφήσεις άλλων σχολών ή ψαλτών που καλώς ή κακώς δε μ αρέσουν.
Σέβομαι τις αντιρρήσεις κ αμφισβητήσεις όλων.
ΜΕ ΠΕΙΡΑΖΕΙ ΣΦΟΔΡΑ η γενικευμένη επίθεση εναντίον της ελβυχ, χωρίς να έχει προκαλέσει κάτι.

αν πάλι δεν κατάλαβες με τί είδους άνθρωπο έχεις να κάνεις, λυπάμαι, αλλά μάλλον δε θα είμαι ο μόνος που δε μπορείς να καταλάβεις-ερμηνεύσεις (δεν αναφέρομαι στο ψαλτολόγιο, αλλά στην εν γένει κοινωνική ζωή του καθενός).
Αλήθεια, στην επικεφαλίδα-τίτλο του μηνύματός σου σε ποιούς δαίμονες αναφερόσουν;;;;;;;;
δεν πειράζει, δε σου κρατάω μούτρα για τίποτε.... ελπίζω κι εσύ το ίδιο.:)
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
απάντησα, αλλά αν δεν έγινε αντιληπτό, να το ξαναπώ.
δε με νοιαζει πώς ψάλλει κάποιος, ούτε απο πού ψάλλει, ούτε που έμαθε, ούτε ποιός ήταν ο δάσκαλός του.
ΤΙΜΩ όλους τους ψάλτες.
Μ' αρέσει πάρα πολύ ο Στανίτσας.
Θεωρώ ότι η ΕΛΒΥΧ και ο κ. Αγγελόπουλος προσφέρουν τα μέγιστα στον τομέα της μουσικής.
Πιστεύω ότι μέχρι τώρα μία είναι η σχολή που δίνει για μένα πειστικές απαντήσεις στα ερωτήματά μου...
Δεν προκαλώ όταν ανεβαίνουν ηχογραφήσεις άλλων σχολών ή ψαλτών που καλώς ή κακώς δε μ αρέσουν.
Σέβομαι τις αντιρρήσεις κ αμφισβητήσεις όλων.
ΜΕ ΠΕΙΡΑΖΕΙ ΣΦΟΔΡΑ η γενικευμένη επίθεση εναντίον της ελβυχ, χωρίς να έχει προκαλέσει κάτι.

αν πάλι δεν κατάλαβες με τί είδους άνθρωπο έχεις να κάνεις, λυπάμαι, αλλά μάλλον δε θα είμαι ο μόνος που δε μπορείς να καταλάβεις-ερμηνεύσεις (δεν αναφέρομαι στο ψαλτολόγιο, αλλά στην εν γένει κοινωνική ζωή του καθενός).
Αλήθεια, στην επικεφαλίδα-τίτλο του μηνύματός σου σε ποιούς δαίμονες αναφερόσουν;;;;;;;;
δεν πειράζει, δε σου κρατάω μούτρα για τίποτε.... ελπίζω κι εσύ το ίδιο.:)

Ας αντιστρέψουμε λίγο τη θεωρία της συνωμοσίας, που ευαγγελίζονται κάποιοι, με βάση αυτό κ σκέψου τι συμβαίνει... Ποίος φωνάζει & ποίος Δε μιλά.

Δηλαδή μάλλον είσαι σε αυτούς που φωνάζουν...τί να σκεφτώ για το τί συμβαίνει, λοιπόν;

δ.

Υγ Ο τίτλος παρέπεμπε σε γνωστό ευτράπελο που φέρει τον Ιερέα να αναγινώσκει με στόμφο τον μάλλον ψευδοΧρυσοστόμειο λόγο και να τον παραλλάσσει στο σημείο που υπογράμμισα...
 

greek487

Tasos N.
ΥΓ Για να αποφύγω άσκοπους διαπληκτισμούς, στους οποίους δυστυχώς ενεπλάκην στο παρελθόν ένεκα ψαλτολογιακής απειρίας, στο εξής θα απαντώ μόνο σε σοβαρά και κόσμια σχόλια επί των γραφομένων μου. Δεν σνομπάρω κανέναν, απλώς αυτοπροστατεύομαι.

Καλόοο..! :wink:
Πολλή καλό! Κάπως έτσι θα έπρεπε να κάνουμε όλοι. Μακάρι!

-----

Εγκαινίασε, σαφώς, και τη μουσικολογική έρευνα στην ψαλτική

Όχι δα... Η επιστημονική έρευνα απαιτεί τεκμηρίωση, διασταύρωση πηγών, ακριβείς διατυπώσεις, ανοιχτό πνεύμα και πολλά ακόμη, που απουσιάζουν παντελώς από τα γραπτά του αειμνήστου. Καμία σχέση.

Επιτρέψτε μου την πρώτη πρόταση από το υπόμνημα προς τον Μακαριώτατον Αρχιεπισκόπων Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ.κ. Χριστόδουλον υπό Ιωάννου Αρβανίτη.

"Δίδου σοφώ αφορμήν και σοφώτερος έσται" λέγει, ως καλώς γινώσκετε, η γραφή. Η διδασκαλία και το έργον του Διδασκάλου Σίμωνος Καρα είναι ιστορικώς η πρώτη σοβαρά αφορμή δια την επάνοδον εις το 'αρχαίον κάλλος' και την πρόοδον της καθ' ημάς εκκλησιαστικής μουσικής."
(Έμφαση δική μου)

-----
Με συγχωρείτε μουσικολογιώτατοι κύριοι, φίλοι, και γνωστοί, αλλά η παράδοση μας έχει χώρο για όλους μας.

Συνεχίστε (όσοι επιμένετε) να απαντάτε στα γραφόμενα ΜΟΥ, και στις σκέψεις ΜΟΥ, και στις γνώμες ΜΟΥ, και στις εμπειρίες ΜΟΥ, με το "Ναι, ναι ... τα της 'γνωστής σχολής'". Όπως αγαπάτε! Είμαι στη διάθεση σας!


. . .
 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
Δηλαδή μάλλον είσαι σε αυτούς που φωνάζουν...τί να σκεφτώ για το τί συμβαίνει, λοιπόν;

δ.

Υγ Ο τίτλος παρέπεμπε σε γνωστό ευτράπελο που φέρει τον Ιερέα να αναγινώσκει με στόμφο τον μάλλον ψευδοΧρυσοστόμειο λόγο και να τον παραλλάσσει στο σημείο που υπογράμμισα...

πόσα θές να μας τρελάνεις;;
υψώνω τη φωνή μου (μάλλον γραφή) μόνο όταν βλέπω απρόκλητες επιθέσεις.
δε ζήτησα από σένα να σκεφτείς, αλλά αφού το θές, οκ.
σκέψου ότι το φόρουμ είναι η σύγκλητος.
όλα τα μέλη = συγκλητικοί.
κάποιοι επιτίθενται σε άλλους με σκοπό να μην ακούγονται (γενική αρχή).
όλα τα υπόλοιπα μέλη που δεν παίρνουν μέρος στην αντιπαράθεση= βουβοι συγκλητικοι που φοβούνται για τη ζωή τους (τότε).
σκέψου πόσο ελέθερή ήταν η διακίνηση ιδεών κ η απλή συμπαράσταση σε κάποιον.
απαραίτητη προϋπόθεση να έχεις μελετήσει το συγκεκριμένο χωρίο.

αν χρειάζεσαι επιπλέον εξηγήσεις για το συγκεκριμένο, στειλε ΠΜ να μιλησουμε μεσω skype, msn ή με οτιδήποτε άλλο, εκτός κι αν το "καλως όρισες" ήταν μόνο για να γραφεί στο φόρουμ.

υγ:θα έπρεπε να ξερω το ευτράπελο;;
 
Last edited:

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
πόσα θές να μας τρελάνεις;;
υψώνω τη φωνή μου (μάλλον γραφή) μόνο όταν βλέπω απρόκλητες επιθέσεις.
δε ζήτησα από σένα να σκεφτείς, αλλά αφού το θές, οκ.
σκέψου ότι το φόρουμ είναι η σύγκλητος.
όλα τα μέλη = συγκλητικοί.
κάποιοι επιτίθενται σε άλλους με σκοπό να μην ακούγονται (γενική αρχή).
όλα τα υπόλοιπα μέλη που δεν παίρνουν μέρος στην αντιπαράθεση= βουβοι συγκλητικοι που φοβούνται για τη ζωή τους (τότε).
σκέψου πόσο ελέθερή ήταν η διακίνηση ιδεών κ η απλή συμπαράσταση σε κάποιον.
απαραίτητη προϋπόθεση να έχεις μελετήσει το συγκεκριμένο χωρίο.

αν χρειάζεσαι επιπλέον εξηγήσεις για το συγκεκριμένο, στειλε ΠΜ να μιλησουμε μεσω skype, msn ή με οτιδήποτε άλλο, εκτός κι αν το "καλως όρισες" ήταν μόνο για να γραφεί στο φόρουμ.

υγ:θα έπρεπε να ξερω το ευτράπελο;;

Μάλιστα,

αρκετόν τη ημέρα ταύτη...

δ.
 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
Ας ξαναγυρίσουμε, λοιπόν, στην αρχική τοποθέτηση του ανώνυμου καρκινικού προσευχόμενου.:wink:

Είναι αλήθεια πως εδώ και αρκετό χρονικό διάστημα, ο συνάδελφος αυτός, έχει μάλλον πιστέψει πως έφθασε ο καιρός "να θερίσει εν αγαλλιάσει", τους κόπους και την προσφορά του στο φόρουμ, που "έσπειρε εν δάκρυσι" (όσοι θυμούνται την ιστορία του fujitsusiemens θα καταλαβαίνουν περί τίνος ομιλώ). Μεταξύ, ωστόσο, των διαφόρων που παρουσιάζει, είδαμε την "διχρωμάτιση" διαφόρων κλασικών κειμένων (όχι απαραίτητα κακό), την "παπυροποίησή" τους με διάφορες ψηφιακές τεχνικές και τελευταία την πομπώδη έως τρομαχτική παρουσίαση των αμφιλεγόμενων (λίαν επιεικώς) γούστων του στην Ψαλτική.

Πριν σχολιάσω ορισμένες θέσεις (γιατί όλες μα όλες σηκώνουν πολλή συζήτηση), που μας παρουσίασε στο παρόν thread, θέλω να τον ευχαριστήσω, που με έβγαλε από τον κόπο να ανοίξω εγώ ένα, για να στηλιτεύσω τις πλάνες (κατ' εμέ πάντοτε) που διακηρύσσει. Το ότι κι εγώ διαφωνώ γενικά με την φιλοσοφία και την αισθητική του, όπως λογικά θα διαφωνούσε οποιοσδήποτε γνήσιος θεράπων της ψαλτικής παράδοσης, είναι δεδομένο. Αλλά στα επί μέρους ας συζητήσουμε.

Λάθος! Άλλο γνώσεις (πληροφορίες, νοητική λειτουργία), άλλο γνώση (αλλοίωση ουσίας, πνευματική λειτουργία). Δεν θα επεκταθώ. Είναι ο διδάσκαλος, είναι κι άλλα πράγματα.

Στο ιδιαίτερα σόλοικο αυτό εδάφιο, θα απαντήσω ευφάνταστα, λέγοντας, πως ακόμα κι αν υπήρχαν "κυκλώπεια τείχη" στην Πόλη ή στο Όρος, η διαφοροποίηση της αγιορείτικης ψαλτικής παράδοσης από αυτήν της πατριαρχικής, δεν θα μπορούσε να είναι μεγαλύτερη, από αυτήν των επίσημων εκπροσώπων της "γνωστής σχολής", από τον κορμό της ψαλτικής παράδοσης εν γένει.

Ούτε συγγενεύει το άκουσμα της ΕΛΒΥΧ με αυτό των αγιορειτών, όπως θα δέιξω σε λίγο, ούτε η (ούτως ἠ άλλως σπουδαία) εργασία του Καρά, αποκατέστησε "ελλείποντα συστατικά" που στην πάροδο (ή το διάβα αν θέλετε) του χρόνου "χάθηκαν ή αλλοιώθηκαν". Ο Καράς λειτούργησε σε συγκεκριμένη χρονική στιγμή, και είχε απέναντί του συγκεκριμένα προβλήματα που είχαν δημιουργηθεί στο περιβάλλον της Αθήνας, κυρίως. Εγκαινίασε, σαφώς, και τη μουσικολογική έρευνα στην ψαλτική, που ακόμα κι αν δεν ήταν απαραίτητη, κατά τους υπέρμαχους της παραδοσιακής ψαλτικής, είναι αναμφισβήτητα ταυτόχρονα γοητευτική και επιστημονική.

Αυτό το "δήθεν" πολύ συχνά το βλέπουμε τελευταία από τον συνάδελφο. "Δήθεν" πατριαρχικό ύφος, "δήθεν" διαδοχή ψαλτικού ύφους μέ τη διδασκαλία. Μάλιστα..! :mad:

Όπως είδαμε στην πράξη, το ύφος και τα διαστήματα και η αισθητική στην ψαλτική μεταλαμπαδεύονται και οι αποκλίσεις δεν αλλοιώνουν το βασικό οικοδόμημα. Αυτό το κάνουν οι θεωρητικές συλλήψεις και εμμονές που επιβάλλονται "ετσιθελίστικα" στην παραδεδομένη πράξη.
Επειδή το άκουσα κι αυτό το επιχείρημα από κάποιους εκθυλισμένα ιλαροχορευτικούς "υπηρέτες του αναλογίου" (οποία φαρισαϊκή ταπεινολογία!), αν υπονοείται κι εδώ, πως ο Ναυπλιώτης ή ο Στανίτσας ας πούμε, "γκάριζαν", λυπάμαι που το γράφω, αλλά αλλού είναι τα γαϊδούρια και στον τρόπο και στο ήθος.

Ασφαλώς και όχι! Ακούστε το απόσπασμα της συνηθέστατης οριστικής κατάληξης του πλ. Α' και πείτε μου, πού (μα πού) στο Άγιον Όρος ψέλνεται κάτι τέτοιο. Έχω πάει αμέτρητες φορές, έχω συμψάλει και ισοκρατήσει σε πάνω από 100 αγρυπνίες (και όχι μόνο στο Βατοπέδι), αλλά τέτοιο πράγμα δεν θυμάμαι.

Ας προσέχει, λοιπόν, ο former fujitsu, γιατί αν τα δάκρυα της σποράς δεν είναι κατάνυξης και μετάνοιας, κι αυτός ο θερισμός με ακόμα πικρότερα δάκρυα έρχεται.:cool:

Χαραλάμπης

ΥΓ. Έχω έτοιμα κι άλλα πολλά με σαφείς διαστηματικές και υφολογικές διαφοροποιήσεις τόσο της ΕΛΒΥΧ όσο και των παραγώγων της, που θα παρουσιάσω στο θέμα αυτό οσονούπω.
(Καλά, γέλα Νεοκλή, είμαι χωρίς PC κανένα μήνα τώρα!:()

Αγαπητέ Χάρη, δε θα μπω στη διαδικασία να κρίνω ό,τι έγραψες.
Μονάχα μια σκέψη θέλω να διατυπώσω: αφού η όλη σχολή Καρά κ Αγγελόπουλου δεν είναι αποδεκτή από τους "θεράποντες της Β Μουσικής" και δεν είναι του γούστου σου οι συγκεκριμένες εκτελέσεις διότι στηρίζονται σε πλάνη όπως αναφέρεις, γιατί ευχαριστείς το κεπεμ που διοργανώνει σεμινάριο;; ρωτάω διότι βλέπω στο email το kepemkaras.
μια απλή σκέψη κ τίποτα παραπάνω.
 

Attachments

  • kepem.pdf
    176.9 KB · Views: 25

evangelos

Ευάγγελος Σολδάτος

Τάσο, μια ερώτηση που δεν είδες ή ξέχασες.. να απαντήσεις...

Εκεί στο Σικάγο έχεις ακούσει ψάλτες; έχεις κάτσει δίπλα σε παραδοσιακό ψάλτη να παρατηρήσεις πως ψάλλει; να ψάλλεις κι εσύ να σε διορθώσει κλπ ..; Αν ψάλλεις μόνο σε περιβάλλον με μαθητές Καρά ή Αγγελόπουλου δεν βοηθιέσαι να καταλάβεις τις διαφορές. Εγώ ήμουν πιο "φανατικός" υποστηρικτής της σχολής και θεωρίας Καρά από σένα και γνωρίζω 100% την θεωρία αυτήν απ' έξω και ανακατωτά και σου λέω ότι μετά από 20 χρόνια βρήκα μετά από μελέτη μαθήματα που έκανα με ψάλτες με μετρήσεις και στοιχεία από παλαιά θεωρητικά ότι είναι λάθος. Δεν σε προβληματίζει αυτό;
 

PAPAZ DIMITRIOS

Δημήτρης Παπαζέτης:Ένας απλός νοσηλευτής-ψαλτάκος.
πόσα θές να μας τρελάνεις;;
υψώνω τη φωνή μου (μάλλον γραφή) μόνο όταν βλέπω απρόκλητες επιθέσεις.
δε ζήτησα από σένα να σκεφτείς, αλλά αφού το θές, οκ.
σκέψου ότι το φόρουμ είναι η σύγκλητος.
όλα τα μέλη = συγκλητικοί.
κάποιοι επιτίθενται σε άλλους με σκοπό να μην ακούγονται (γενική αρχή).
όλα τα υπόλοιπα μέλη που δεν παίρνουν μέρος στην αντιπαράθεση= βουβοι συγκλητικοι που φοβούνται για τη ζωή τους (τότε).
σκέψου πόσο ελέθερή ήταν η διακίνηση ιδεών κ η απλή συμπαράσταση σε κάποιον.
απαραίτητη προϋπόθεση να έχεις μελετήσει το συγκεκριμένο χωρίο.

αν χρειάζεσαι επιπλέον εξηγήσεις για το συγκεκριμένο, στειλε ΠΜ να μιλησουμε μεσω skype, msn ή με οτιδήποτε άλλο, εκτός κι αν το "καλως όρισες" ήταν μόνο για να γραφεί στο φόρουμ.

υγ:θα έπρεπε να ξερω το ευτράπελο;;

Καλησπέρα.Πραγματικά δεν μπορώ να καταλάβω που αποσκοπεί αυτό το ατέρμονο πιγκ πογκ ειρωνειών,εξυπνακισμών και έντασης.Όχι μόνο από σένα αλλά από όλους μας.Με τον μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό ευθύνης.Εμείς που απλώς δεν παίρνουμε μέρος στην αντιπαράθεση φοβόμαστε για την ζωή μας,το κύρος μας και την...περίοπτη:p:p:p θέση μας στο Ψαλτολόγιο;Δεν επιτρέπεται δηλαδή να καταθέτουμε τις απόψεις μας χωρίς να υποστηρίζουμε κανέναν;Το ότι γουστάρω τρελά τον Στανίτσα με κάνει φανατικό υποστηρικτή των πατριαρχικών σε τέτοιο βαθμό που θα πρέπει να τον υπερασπίζομαι...μέχρι θανάτου;Ή επειδή δεν γουστάρω τον Αγγελόπουλο θα πρέπει μονίμως να τον διαβάλλω και να τον κατηγορώ;Έχω αποκρυσταλλωμένη άποψη-όπως οι περισσότεροι-για όλους και για όλα,αλλά με συγχωρείτε δεν θα τη βγάλω σε πλειστηριασμό.Προτιμώ να κάθομαι με τις ώρες στο σπίτι μου μελετώντας,ακούγοντας και ψάλλοντας τα πάντα ώστε να ανεβάσω το μουσικό μου επίπεδο και καλυτερεύσω την φωνή μου και το ύφος μου.Όσο μπορώ βέβαια.Οι μέλισσες εργάτριες δεν κάνουν το ίδιο;Διαλέγουν απ'όλα τα άνθη.Και ειδικά απ'αυτά που μυρίζουν έντονα και ευχάριστα.Ας τις έχουμε για παράδειγμα και μη γλυκοκοιτάμε πάντα τον ρόλο της βασίλισσας και των κηφήνων:wink::wink::wink:
 
Top