Άξιον εστίν του α΄ήχου (από την Θ. Λειτουργία του άρχοντος Δ. Σουρλαντζή)

΄Ενα ακόμα άνθος που θα ποικίλει τον λειμώνα του α΄ήχου. Από την Θ. Λειτουργία του άρχοντος Δ. Σουρλαντζή. Από ένα πρόχειρο ψάξιμο που έκανα, νομίζω πως δεν υπάρχει στο Ψαλτολόγιο. Και κάτι για τον άρχοντα. Το ύφος του, όπως το αποτύπωσε στις συνθέσεις του, το ψάλσιμο των μελών του, ομολογώ πως δεν κουράζει στο αναλόγιο. Αιωνία του η μνήμη. Το παρόν αναρτάται με την επιφύλαξη παντός πνευματικού δικαιώματος και οι συντονιστές μπορούν να επιληφθούν.
 

Attachments

  • 100_0109.JPG
    100_0109.JPG
    4.1 MB · Views: 239
  • 100_0114.JPG
    100_0114.JPG
    3.7 MB · Views: 116
  • 100_0118.JPG
    100_0118.JPG
    4.2 MB · Views: 173

Xristos

Ιωαννίδης Στέφανος, Ειδικευόμενος Νευρολογίας, Πα.
Να επισημανθεί ότι το εν λόγω «Άξιόν εστιν» είναι διασκευή του ομοήχου μαθήματος του Μιχαήλ Χατζηαθανασίου, επιτυχής κατα την ταπεινή μου γνώμη.


Πραγματι ειναι πολυ ομορφη διασκευη.. Αλλα με αφορμη αυτο το κειμενο (ισως βεβαια δεν βρισκομαι στη σωστη κατηγορια θεματων) θα ηθελα να ρωτησω το εξης:

Κατα ποσο μπορουμε να θεωρησουμε πως μια διασκευη ανηκει στις προσωπικες συνθεσεις ενος δασκαλου; πχ, το συγκεκριμενο θα το ταξινομουσαμε ως Χατζηαθανασιου ή ως Σουρλαντζη;
 

dimitris

Παλαιό Μέλος
Κατα ποσο μπορουμε να θεωρησουμε πως μια διασκευη ανηκει στις προσωπικες συνθεσεις ενος δασκαλου; πχ, το συγκεκριμενο θα το ταξινομουσαμε ως Χατζηαθανασιου ή ως Σουρλαντζη;
Νομίζω ὅτι πρέπει νά ἀναφέρεται τό ὄνομα τοῦ διασκευαστή γιατί μπορεῖ μιά σύνθεση νά ἔχει διασκευαστεῖ πολλές φορές ἀπό πολλούς.
 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
Νομίζω ὅτι πρέπει νά ἀναφέρεται τό ὄνομα τοῦ διασκευαστή γιατί μπορεῖ μιά σύνθεση νά ἔχει διασκευαστεῖ πολλές φορές ἀπό πολλούς.

Το θέμα δεν είναι να μπει το όνομα του Διασκευαστή, αλλά να μπει και το όνομα αυτού που πρωτοέγραψε τη μελωδία και τη "δανείστηκε" μετά ο διασκευαστής...
 

dimitris

Παλαιό Μέλος
Το θέμα δεν είναι να μπει το όνομα του Διασκευαστή, αλλά να μπει και το όνομα αυτού που πρωτοέγραψε τη μελωδία και τη "δανείστηκε" μετά ο διασκευαστής...
Δέν ἀντιλέγω.
Θά ἔπρεπε ὅμως στό δύναμις τό Παθητικό τοῦ Πρίγγου νά σημείωναν:
Δύναμις Π. Εφεσίου τροποποιηθέν ὑπό Ν. Καμαράδου καί ἐν συνεχεια ὑπό Κ. Πρίγγου.
Στό δέ Ἄξιον ἐστίν τοῦ ἀνωνύμου θά χρειαζόταν ἓνας κατάλογος γιά νά φτάσουμε στόν τελευταῖο πού πρόσφερε μιά ψηφίδα ὅπως ἔκαναν ἄπαντες οἱ προηγούμενοι.
Χερουβικά τοῦ ἀειμνήστου Σουρλατζη εἶναι παρμένα ἀπ τόν Φωκαέα ἀλλά καί ἄπαντα τῶν σημερινῶν ἀπό τούς παλαιούς.







;
 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
Δέν ἀντιλέγω.
Θά ἔπρεπε ὅμως στό δύναμις τό Παθητικό τοῦ Πρίγγου νά σημείωναν:
Δύναμις Π. Εφεσίου τροποποιηθέν ὑπό Ν. Καμαράδου καί ἐν συνεχεια ὑπό Κ. Πρίγγου.
Στό δέ Ἄξιον ἐστίν τοῦ ἀνωνύμου θά χρειαζόταν ἓνας κατάλογος γιά νά φτάσουμε στόν τελευταῖο πού πρόσφερε μιά ψηφίδα ὅπως ἔκαναν ἄπαντες οἱ προηγούμενοι.
Χερουβικά τοῦ ἀειμνήστου Σουρλατζη εἶναι παρμένα ἀπ τόν Φωκαέα ἀλλά καί ἄπαντα τῶν σημερινῶν ἀπό τούς παλαιούς.


Καλώς ή κακώς, από κάπου τα πήραν...
Γιατί να μην το αναφέρουν;;
Αντε εσύ αναγνωρίζεις τη μελωδία κ ξέρεις ότι λ.χ. το συγκεκριμένο Άξιον εστί είναι του Χ"αθανασίου. Κάποιος που δε γνωρίζει, για χ,ψ,ζ λόγους, τί θα πεί;;
Μου θυμίζει πριν μερικά χρόνια που ζητούσαν παραγγελιά στα μπουζούκια το "Μάτια που κλαίνε" του Σφακιανάκη... δεν τον ήξεραν τον Διονυσίου.
 

dimitris

Παλαιό Μέλος
Καλώς ή κακώς, από κάπου τα πήραν...
Γιατί να μην το αναφέρουν;;
Αντε εσύ αναγνωρίζεις τη μελωδία κ ξέρεις ότι λ.χ. το συγκεκριμένο Άξιον εστί είναι του Χ"αθανασίου. Κάποιος που δε γνωρίζει, για χ,ψ,ζ λόγους, τί θα πεί;;
Κι ὅμως ξέρουμε ὅτι τό δύναμις τοῦ Καμαράδου, τοῦ Πρίγγου, τοῦ Καρακάση κ.α. εἶναι τοῦ Πέτρου Ἐφεσίου κι ἀς μήν ἀναγράφεται.
Δέν διαφωνῶ.
Μου θυμίζει πριν μερικά χρόνια που ζητούσαν παραγγελιά στα μπουζούκια το "Μάτια που κλαίνε" του Σφακιανάκη... δεν τον ήξεραν τον Διονυσίου.
Γιατί; μήπως ἤξεραν καί τήν αἰγύπτια Καλτσούμ (ἀν τό προφέρω καλά) πού τήν ἀντέγραφαν οἱ παλιοί;
 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
Κι ὅμως ξέρουμε ὅτι τό δύναμις τοῦ Καμαράδου, τοῦ Πρίγγου, τοῦ Καρακάση κ.α. εἶναι τοῦ Πέτρου Ἐφεσίου κι ἀς μήν ἀναγράφεται.

Συμφωνώ, με τον εξής περιορισμό: ο Καμαράδος το μετέτρεψε σε άλλο ήχο, ο Πρίγγος το ίδιο (δε γνωρίζω για αυτό του Καρακάση, με συγχωρείς), δεν έκαναν απλές αλλαγές και αναλύσεις για να επιγράφεται ως δικό τους...
 
Top