Και γεννάται το ερώτημα τι πραγματικά συνέβη, αφού το αρμόνιο επικράτησε και στον συγκεκριμένο ναό και σε αρκετούς ακόμα, ζει δε και βασιλεύει μέχρι σήμερα. Ή όντως το αφαίρεσε και το επανέφεραν μετά (το 1930 έφυγε για την Αμερική) ή ήταν όλα θέατρο! Εάν βρείτε και άλλα στοιχεία, θα σας είμαστε υποχρεωμένοι για τη διαλεύκανση αυτού του σκοτεινού ζητήματος.Από εποχές που οι Μητροπολίτες έκαναν ακόμη υπακοή στην Ιερά Σύνοδο
Το αρμόνιο επικράτησε και στον συγκεκριμένο ναό και σε αρκετούς ακόμα, ζει δε και βασιλεύει μέχρι σήμερα.
Εγω παντως διαφωνω οσο δεν παει αλλο με τη χρηση αρμονιου αλλα και με μουσικη που περιεχει διφωνιες, τριφωνιες και δεν ξερω εγω τι αλλο.Πιστεθω οτι αυτα τα ακουσματα δεν αρμοζουν μεσα σε ορθοδοξους ναους.
Εννοείτε ότι οι διφωνίες και οι τριφωνίες δεν αρμόζουν στην μονοφωνική φιλοσοφία της Βυζαντινής μουσικής ή ότι δεν αρμόζουν σε ορθόδοξους ναούς γενικότερα; Γιατί στη Φινλανδία όπου διαμένω οι ορθόδοξοι ναοί ακολουθούν το ρώσικο σύστημα εκκλησιαστικής μουσικής το οποίο περιέχει διφωνίες αλλά και άλλα στοχέια ευρωπαϊκής μουσικής.
Κάι κάτι ἄλλο. Γιὰ ποιὸ ρωσικὸ σύστημα ἐκκλ. μουσικῆς μιλᾶτε, τὸ καθαρὰ εὐρωπαϊκὸ ἤ τὸ παλαιορωσικό ζνάμενι;
Ζει και βασιλεύει οντως,οταν σε 6 κεντρικούς Ναούς της Κέρκυρας εχουν χορωδίες απο την Θεία Λειτουργία και μετά.Κατι λίγα γράφει και ο Γιώργος Ζούμπος εδω.Και γεννάται το ερώτημα τι πραγματικά συνέβη, αφού το αρμόνιο επικράτησε και στον συγκεκριμένο ναό και σε αρκετούς ακόμα, ζει δε και βασιλεύει μέχρι σήμερα. Ή όντως το αφαίρεσε και το επανέφεραν μετά (το 1930 έφυγε για την Αμερική) ή ήταν όλα θέατρο! Εάν βρείτε και άλλα στοιχεία, θα σας είμαστε υποχρεωμένοι για τη διαλεύκανση αυτού του σκοτεινού ζητήματος.
Γενικότερα. Ἀλλὰ στὸ ἐξωτερικὸ κατ' οἰκονομία λόγω ἔλλειψης ψαλτῶν μπορεῖ νὰ γίνει κάποια παραχώρηση ...
Κάι κάτι ἄλλο. Γιὰ ποιὸ ρωσικὸ σύστημα ἐκκλ. μουσικῆς μιλᾶτε, τὸ καθαρὰ εὐρωπαϊκὸ ἤ τὸ παλαιορωσικό ζνάμενι;
Ο κ. Ζούμπος είναι εκλεκτός συμπολίτης μας και αξιόλογος ιστοριοδίφης της Κέρκυρας, αλλά στο συγκεκριμένο κείμενο δεν αποδίδει με ακρίβεια την πραγματικότητα. Δικαιολογείται όμως, γιατί δεν είναι το αντικείμενό του. Θεωρεί ότι το αρμόνιο είναι γνήσιο τέκνο της κερκυραϊκής παράδοσης, ενώ είναι απλά το αποτέλεσμα ενός ανεκδιήγητου μιμητισμού των αρχών του 20ού αιώνα, όπως είναι και το ρεπερτόριο που επικράτησε στις εκκλησιαστικές χορωδίες. Βαρέθηκα να τα λέω τόσα χρόνια. Φωνή βοώντος εν τη ερήμω. Από τη μια οι παρακμάζουσες γεροντοκρατούμενες αρμονιο-χορωδίες με φτωχότατη απόδοση (εάν τους πάρεις το αρμόνιο δεν λένε νότα), από την άλλη οι ακραιφνείς "βυζαντινόφρονες", που νομίζουν ότι η Κέρκυρα μπορεί να ενστερνιστεί την παράδοση του Φαναρίου (ή της Αγίας Ειρήνης Αιόλου, κατ' άλλους) και ο επτανησιακός μουσικός πολιτισμός πάει περίπατο. Και όποιος προσπαθήσει να κάνει κάτι διαφορετικό, τρώει τα μούτρα του. Όπως λέει και ο στίχος του Κώστα Βίρβου, "Μη σκαλίζεις τη στάχτη, να ξανάβρεις φωτιά...".Ζει και βασιλεύει οντως,οταν σε 6 κεντρικούς Ναούς της Κέρκυρας εχουν χορωδίες απο την Θεία Λειτουργία και μετά.Κατι λίγα γράφει και ο Γιώργος Ζούμπος εδω.
http://www.corfuhistory.eu/12937/
Ο κ. Ζούμπος είναι εκλεκτός συμπολίτης μας και αξιόλογος ιστοριοδίφης της Κέρκυρας, αλλά στο συγκεκριμένο κείμενο δεν αποδίδει με ακρίβεια την πραγματικότητα. Δικαιολογείται όμως, γιατί δεν είναι το αντικείμενό του. Θεωρεί ότι το αρμόνιο είναι γνήσιο τέκνο της κερκυραϊκής παράδοσης, ενώ είναι απλά το αποτέλεσμα ενός ανεκδιήγητου μιμητισμού των αρχών του 20ού αιώνα, όπως είναι και το ρεπερτόριο που επικράτησε στις εκκλησιαστικές χορωδίες. Βαρέθηκα να τα λέω τόσα χρόνια. Φωνή βοώντος εν τη ερήμω. Από τη μια οι παρακμάζουσες γεροντοκρατούμενες αρμονιο-χορωδίες με φτωχότατη απόδοση (εάν τους πάρεις το αρμόνιο δεν λένε νότα), από την άλλη οι ακραιφνείς "βυζαντινόφρονες", που νομίζουν ότι η Κέρκυρα μπορεί να ενστερνιστεί την παράδοση του Φαναρίου (ή της Αγίας Ειρήνης Αιόλου, κατ' άλλους) και ο επτανησιακός μουσικός πολιτισμός πάει περίπατο. Και όποιος προσπαθήσει να κάνει κάτι διαφορετικό, τρώει τα μούτρα του. Όπως λέει και ο στίχος του Κώστα Βίρβου, "Μη σκαλίζεις τη στάχτη, να ξανάβρεις φωτιά...".
Εάν υπήρχαν αυτά, αγαπητέ μου, αντί της οίησης και της "νιοραντιάς" (οι μη Κερκυραίοι δεν θα καταλάβουν τη λέξη :wink, θα είχαμε καλύτερη εκκλησιαστική μουσική στη νήσο μας. Κάθε είδους....με αγάπη πάνω απο όλα και σεβασμό, είτε στη παράδοση είτε στη βυζαντινή...
Εάν υπήρχαν αυτά, αγαπητέ μου, αντί της οίησης και της "νιοραντιάς" (οι μη Κερκυραίοι δεν θα καταλάβουν τη λέξη :wink, θα είχαμε καλύτερη εκκλησιαστική μουσική στη νήσο μας. Κάθε είδους.
Ζει και βασιλεύει οντως,οταν σε 6 κεντρικούς Ναούς της Κέρκυρας εχουν χορωδίες απο την Θεία Λειτουργία και μετά.Κατι λίγα γράφει και ο Γιώργος Ζούμπος εδω.
http://www.corfuhistory.eu/12937/
Και γεννάται το ερώτημα τι πραγματικά συνέβη, αφού το αρμόνιο επικράτησε και στον συγκεκριμένο ναό και σε αρκετούς ακόμα, ζει δε και βασιλεύει μέχρι σήμερα. Ή όντως το αφαίρεσε και το επανέφεραν μετά (το 1930 έφυγε για την Αμερική) ή ήταν όλα θέατρο! Εάν βρείτε και άλλα στοιχεία, θα σας είμαστε υποχρεωμένοι για τη διαλεύκανση αυτού του σκοτεινού ζητήματος.
Μάλλον αυτό το άρθρο βοηθάει να καταλάβουμε ότι το αρμόνιο δεν είναι γνήσια παράδοση της Κέρκυρας: http://kerkiraikipsaltiki.blogspot.com/2011/08/blog-post.html.
Ναὶ ἂν μπορῶ νὰ συνεισφέρω σὲ κάτι, αὐτὸ ἀκριβῶς εἶναι, ἀπὸ τὴν θεατρολογική μου σκοπιά. Ἡ ἀνατολικὴ ἐκκλησία θεωρεῖ (δικαιώτατα κατὰ τὴν ταπεινή μου γνώμη) τὴν μίμηση θανάσιμο κίνδυνο γιὰ τὴν σωτηρία τοῦ πιστοῦ, καὶ γιὰ αὐτὸ δὲν θεωρεῖ τὴν λειτουργία τελετή. Πρβλ. https://drum.lib.umd.edu/bitstream/handle/1903/3894/umi-umd-3641.pdf?sequence=1&isAllowed=y.Κοιτάξτε οι γνώσεις μου στο θέμα αυτο έιναι οι εξής:
1ον)Ότι το κάθε μουσικό όργανο μιμείται την ανθρώπινη φωνή (π. Αθανάσιος Μυτηλιναίος μακαριστός πλέον) γι' αυτόν τον λόγο η Ορθόδοξη Εκκλησία δεν εισάγει το όργανο είς την λατρεία.