Κράτημα "Ότι Σωτήρα..." : χρειάζεται να βάλουμε φθορά του Β' ήχου στην αρχή του μαθήματος;

nkioster

Πατήρ Νεκτάριος Κιοστεράκης
Στο κράτημα "Ότι Σωτήρα..." απ το "Θεοτόκε Παρθένε..." του Π. Μπερεκέτη χρειάζεται να βάλουμε φθορά του Β' ήχου στην αρχή του μαθήματος?
Νομίζω ότι υπάρχει φθορά στο βιβλίο του Εσπερινού του Χρ. Θεοδοσόπουλου.
 

karastamatis ioannis

Ιωάννης Καρασταμάτης
Στο κράτημα "Ότι Σωτήρα..." απ το "Θεοτόκε Παρθένε..." του Π. Μπερεκέτη χρειάζεται να βάλουμε φθορά του Β' ήχου στην αρχή του μαθήματος?
Νομίζω ότι υπάρχει φθορά στο βιβλίο του Εσπερινού του Χρ. Θεοδοσόπουλου.

Δε νομιζω και δεν το εχω δει σε καποια απο τις κλασσικες εκδοσεις.
 

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
Ούτε και εγώ το έχω προσέξει, δε νομίζω όμως ότι θα ήταν άκυρη η προσθήκη του μέχρι το σημείο όπου το μέλος τείνει προς την αντιφωνία, για τους ίδιους λόγους που το βλέπουμε σε παρόμοια μέλη, ενώ δεν υπήρχε στους περισσότερους κώδικες παλαιότερων μορφών της παρασημαντικής.
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
Από το «Μουσικόν Εγκόλπιον Ιεροψάλτου» Δημ. Βουλγαράκη, 1886.
 

Attachments

  • image1.jpg
    3.7 MB · Views: 131
Last edited:

MTheodorakis

Παλαιό Μέλος


Στὴν ἐξήγηση τοῦ Χουρμουζίου (χφ. Ε. Β. Ε. / Μ. Π. Τ. 712 φ. 136r) δὲν ὑπάρχει φθορὰ στὸ μέρος «Ὅτι σωτῆρα ἔτεκες», ἐνῶ στό «Χαῖρε κεχαριτωμένη» ὑπάρχει ἀρχικὴ φθορὰ τοῦ β' ἤχου στὸ Βου (φ. 134v).
 

Shota

Παλαιό Μέλος
Στο κράτημα "Ότι Σωτήρα..." απ το "Θεοτόκε Παρθένε..." του Π. Μπερεκέτη χρειάζεται να βάλουμε φθορά του Β' ήχου στην αρχή του μαθήματος?

Τι εννοείς με το "χρειάζεται";

Νομίζω ότι υπάρχει φθορά στο βιβλίο του Εσπερινού του Χρ. Θεοδοσόπουλου.

Εάν δεν κάνω λάθος την έχει ο Νεκτάριος στο Μουσικό Θησαυρό του.

Η ερώτηση εν πραγματεία πρέπει να είναι πιο γενική: τι σημάνει φθορά του B' σε Βαρύ (Τον δεσπότην, Άνωθεν, χερουβικό του Φωκαέα κτλ.); Αλλάζει απουσία της κάτι η όχι;
 
Last edited:

Dimitri

Δημήτρης Κουμπαρούλης, Administrator
Staff member
Δε νομιζω και δεν το εχω δει σε καποια απο τις κλασσικες εκδοσεις.
Υπάρχει στο Ταμείον Ανθολογίας του Θ.Φωκαέως έκδοση του 1869 !!!
Στο Πα υπάρχει φθορά β' ήχου και την θέλει Δι. Μόνο που εδώ κανείς δεν κάνει τα διαστήματα ΖΩ-ΚΕ-ΔΙ χρωματικά. Πως τότε στον Δεσπότη και Αρχιερέα που είναι παρόμοια θέση, επεκράτησε το Κε χαμηλό β' ήχου;;;
 
E

emakris

Guest
Ο κ. Παπαπέτρου έχει απόλυτο δίκαιο. Καταρχήν ο εκδότης, για να βάλει τη συγκεκριμένη φθορά σε αυτό το κλασικό μέλος, προφανώς καταγράφει μια παράδοση. Σε προγενέστερες εκδόσεις δεν υπάρχει η φθορά, αλλά αυτό δεν είναι πρωτοφανές. Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και με το "Άνωθεν οι προφήται", που σε άλλες εκδόσεις έχει φθορά β΄ ήχου και σε άλλες όχι.
Από την άλλη μεριά, είτε υπάρχει φθορά είτε όχι, ο παραδοσιακός ψάλτης θα πει το τετράχορδο Πα-Δι με μαλακά χρωματικά διαστήματα, ενώ κάτω από τον Πα θα το πει διατονικά, συνήθως μάλιστα με έλξη του Κε προς τον Ζω. (Εντάξει, κ. Συμεωνίδη, υπάρχει και η περίπτωση του χαμηλωμένου Ζω και Νη, αλλά αυτό είναι άλλη συζήτηση).
Τι συμβαίνει λοιπόν εδώ; Το πράγμα κατ' εμέ είναι ξεκάθαρο. Κάποια στιγμή (τον 19ο αι.;;;) επικράτησε ο βαρύς διατονικός να ψάλλεται ως χουζάμ. Το χουζάμ, εάν τοποθετηθεί στον Ζω, έχει ακριβώς τα χαρακτηριστικά που συζητάμε. Η φθορά μπαίνει επικουρικά, ιδιαίτερα όταν κάποια στιγμή πρέπει να αλλάξει το άκουσμα σε α΄ ήχο ("Τον Δεσπότην και Αρχιερέα").
Και έρχομαι στην αρχική ερώτηση του κ. Παπαπέτρου: Γιατί άραγε στο "Ότι Σωτήρα έτεκες" το Δι-Κε-Ζω ψάλλεται διατονικά, ισχυούσης ακόμη της φθοράς, ενώ στην ακριβώς ανάλογη περίπτωση του "Τον Δεσπότην και Αρχιερέα" συνηθίζεται ο χαμηλωμένος Κε; Πώς πρέπει να το διδάξει κανείς τελικά;
Η δική μου απάντηση είναι απλή: Με βάση τα δεδομένα που έχουμε, κανονικά το Δι-Κε-Ζω είναι διατονικό σε όλες τις περιπτώσεις. Λόγω, όμως, της έντονης επιρροής του β΄ ήχου στο "Τον Δεσπότην και Αρχιερέα", έχει επικρατήσει να ψάλλεται χρωματικά και το χαμηλό πεντάχορδο Δι-Πα. Και οι δύο τρόποι εκτέλεσης είναι αποδεκτοί.
 
Last edited:

Dimitri

Δημήτρης Κουμπαρούλης, Administrator
Staff member
Η δική μου απάντηση είναι απλή: Με βάση τα δεδομένα που έχουμε, κανονικά το Δι-Κε-Ζω είναι διατονικό σε όλες τις περιπτώσεις. Λόγω, όμως, της έντονης επιρροής του β΄ ήχου στο "Τον Δεσπότην και Αρχιερέα", έχει επικρατήσει να ψάλλεται χρωματικά και το χαμηλό πεντάχορδο Δι-Πα. Και οι δύο τρόποι εκτέλεσης είναι αποδεκτοί.

Συμφωνώ. Δεν έχει επικρατήσει εντελώς πάντως το χαμηλό ΚΕ αφού όπως έχει αναφερθεί αρκετοί μεγάλοι ψάλτες το εκτελούν/σαν διατονικά (π.χ. Ταλιαδώρος, π. Δοσίθεος κ.α.).
 

karastamatis ioannis

Ιωάννης Καρασταμάτης
Ο κ. Παπαπέτρου έχει απόλυτο δίκαιο. Καταρχήν ο εκδότης, για να βάλει τη συγκεκριμένη φθορά σε αυτό το κλασικό μέλος, προφανώς καταγράφει μια παράδοση. Σε προγενέστερες εκδόσεις δεν υπάρχει η φθορά, αλλά αυτό δεν είναι πρωτοφανές. Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και με το "Άνωθεν οι προφήται", που σε άλλες εκδόσεις έχει φθορά β΄ ήχου και σε άλλες όχι.
Από την άλλη μεριά, είτε υπάρχει φθορά είτε όχι, ο παραδοσιακός ψάλτης θα πει το τετράχορδο Πα-Δι με μαλακά χρωματικά διαστήματα, ενώ κάτω από τον Πα θα το πει διατονικά, συνήθως μάλιστα με έλξη του Κε προς τον Ζω. (Εντάξει, κ. Συμεωνίδη, υπάρχει και η περίπτωση του χαμηλωμένου Ζω και Νη, αλλά αυτό είναι άλλη συζήτηση).
Τι συμβαίνει λοιπόν εδώ; Το πράγμα κατ' εμέ είναι ξεκάθαρο. Κάποια στιγμή (τον 19ο αι.;;;) επικράτησε ο βαρύς διατονικός να ψάλλεται ως χουζάμ. Το χουζάμ, εάν τοποθετηθεί στον Ζω, έχει ακριβώς τα χαρακτηριστικά που συζητάμε. Η φθορά μπαίνει επικουρικά, ιδιαίτερα όταν κάποια στιγμή πρέπει να αλλάξει το άκουσμα σε α΄ ήχο ("Τον Δεσπότην και Αρχιερέα").
Και έρχομαι στην αρχική ερώτηση του κ. Παπαπέτρου: Γιατί άραγε στο "Ότι Σωτήρα έτεκες" το Δι-Κε-Ζω ψάλλεται διατονικά, ισχυούσης ακόμη της φθοράς, ενώ στην ακριβώς ανάλογη περίπτωση του "Τον Δεσπότην και Αρχιερέα" συνηθίζεται ο χαμηλωμένος Κε; Πώς πρέπει να το διδάξει κανείς τελικά;
Η δική μου απάντηση είναι απλή: Με βάση τα δεδομένα που έχουμε, κανονικά το Δι-Κε-Ζω είναι διατονικό σε όλες τις περιπτώσεις. Λόγω, όμως, της έντονης επιρροής του β΄ ήχου στο "Τον Δεσπότην και Αρχιερέα", έχει επικρατήσει να ψάλλεται χρωματικά και το χαμηλό πεντάχορδο Δι-Πα. Και οι δύο τρόποι εκτέλεσης είναι αποδεκτοί.

Κυριε Μακρη με ολο το σεβασμο, αλλα και οι δυο τροποι ΔΕΝ ειναι αποδεκτοι! Ισως να ειναι αποδεκτοι απο εσας,αυτο το δεχομαι. Αλλα οταν εχουμε φθορα οποιουδηποτε ηχου, θα πρεπει να ακολουθουμε την κλιμακα,τα ιδιωματα,και τις ελξεις του! Εν προκειμενω εφοσον υπαρχει η φθορα, ακολουθουμε τον δευτερο ηχο και ο κατω κε ειναι ελαττωμενος χωρις συζητηση! Ειναι ξεκαθαρισμενα πραγματα αυτα. Εαν δεν υπαρχει η φθορα στην αρχη,ψαλλουμε τον βαρυ, και τελειωσε η ιστορια!
 
Last edited:

haris1963

παλαιότατο μέλος
Συμφωνώ. Δεν έχει επικρατήσει εντελώς πάντως το χαμηλό ΚΕ αφού όπως έχει αναφερθεί αρκετοί μεγάλοι ψάλτες το εκτελούν/σαν διατονικά (π.χ. Ταλιαδώρος, π. Δοσίθεος κ.α.).
Από τον Ταλιαδώρο, έχω μόνο μια εκτέλεση του μαθήματος (Κυριακή Προπατόρων 1989), όπου εμφανώς στους χαμηλούς φθόγγους (κατάβαση ΖΩ-ΚΕ-ΔΙ) δεν ψάλλει αυτός ή τουλάχιστον σκεπάζεται από τη χορωδία του. Θα ήταν ενδιαφέρον να παρουσίαζε κάποιος στο οικείο θέμα, ηχογράφηση από τον Άρχοντα που να ακούγεται καθαρά ο ίδιος.

Από τον πατέρα Δοσίθεο αυτό που έχω ακούσει είναι το "Άνωθεν οι Προφήται...", όπου ως γνωστόν στην πρώτη έκδοση (Ταμείον Ανθολογίας Χουρμουζίου, 1824) το μάθημα δεν φέρει φθορά δευτέρου. Αν πάλι κάποιος έχει το "Τον Δεσπότην..." από τον π. Δοσίθεο, καλό θα ήταν να το ανεβάσει.

Βέβαια, δεν θέλω να υποστηρίξω ότι δεν υπάρχουν κάποιοι πολύ καλοί ψάλτες που εκτελούν λέγετο στη θέση αυτή (Καπαρός, Μαϊντανόγλου κ.λ.π.), αλλά είναι δύσκολο (έως αδύνατο) θα βρεις παραδείγματα με τέτοια εκτέλεση, από μεγάλους ψάλτες που διαφυλάττουν το πατριαρχικό ύφος και τα παραδοσιακά διαστήματα.

χς
 

Dimitri

Δημήτρης Κουμπαρούλης, Administrator
Staff member
Δες αρκετές εκτελέσεις εδώ

http://analogion.com/TonDespotin.html

Του Ταλιαδώρου αυτή εννοούσα (από το ieropsaltis.com). Και οι Αθωνίτες (Χιλιετία Ξηροποτάμου), και ο Γεώργιος Μιχαλάκης (μαθητής Πατριαρχικού δασκάλου) δεν κάνουν χαμηλό ΚΕ τουλάχιστον σε εκείνες τις ηχογραφήσεις. Τα έχω αναφέρει αυτά στο οικείο θέμα ήδη από παλιά εάν θυμάμαι καλά.
 

haris1963

παλαιότατο μέλος
Δες αρκετές εκτελέσεις εδώ

http://analogion.com/TonDespotin.html

Του Ταλιαδώρου αυτή εννοούσα (από το ieropsaltis.com). Και οι Αθωνίτες (Χιλιετία Ξηροποτάμου), και ο Γεώργιος Μιχαλάκης (μαθητής Πατριαρχικού δασκάλου) δεν κάνουν χαμηλό ΚΕ τουλάχιστον σε εκείνες τις ηχογραφήσεις. Τα έχω αναφέρει αυτά στο οικείο θέμα ήδη από παλιά εάν θυμάμαι καλά.

Σε αυτή την ηχογράφηση ο Ταλιαδώρος κάνει γενικά μια "συμπιεσμένη" διφωνία καταλήγοντας σε πολύ ψηλό ΔΙ (με παρόμοια "μικρά" διαστήματα ΖΩ-ΚΕ, ΚΕ-ΔΙ). Κάτι σαν κλιτόν στον ΖΩ!

Ωστόσο, τώρα που είδα το άρθρο, έχει αρκετές λάθος επισημάνσεις. Ο Ιάκωβος και ο Πρίγγος ΔΕΝ εκτελούν ψηλό ΚΕ, αλλά χρώμα όμοιας διφωνίας, με ΖΩ-ΚΕ μείζονα τόνο. Ο Στανίτσας μέχρι το 1963 (χοντρικά), ο Χρύσανθος, ο Καραμάνης, ο π. Νικόλαος Μαυρόπουλος, ο Γεωργιάδης, ο Νεραντζής παλαιότερα, και πολλοί άλλοι παραδοσιακοί, ακολουθούν πιστά αυτά τα διαστήματα. Ο Στανίτσας από το 1963 και μετά, αλλά και αρκετοί άλλοι παραδοσιακοί της πατριαρχικής κυρίως σχολής, εκτελούν τον ΚΕ ακόμα χαμηλότερα (σχεδόν σκληρό χρώμα)

Οι Αθωνίτες γενικά ψάλλουν χαμηλό ΚΕ (έχω βρεθεί σε πάρα πολλές αγρυπνίες και σε διαβεβαιώ πως το τόνιζαν οι χοράρχες αυτό). Στη συγκεκριμένη ηχογράφηση με την ανάλυση που γίνεται στην πεταστή, το ΚΕ υποχρεωτικά θα έλεγα πάει ψηλά, αλλά γενικά δεν είναι αυτή η πιο συνηθισμένη εκτέλεση των παλαιών (Δανιηλαίοι, Θωμάδες κ.λ.π.).

χς
 
Last edited:
Κυριε Μακρη με ολο το σεβασμο, αλλα και οι δυο τροποι ΔΕΝ ειναι αποδεκτοι! Ισως να ειναι αποδεκτοι απο εσας,αυτο το δεχομαι. Αλλα οταν εχουμε φθορα οποιουδηποτε ηχου, θα πρεπει να ακολουθουμε την κλιμακα,τα ιδιωματα,και τις ελξεις του! Εν προκειμενω εφοσον υπαρχει η φθορα, ακολουθουμε τον δευτερο ηχο και ο κατω κε ειναι ελαττωμενος χωρις συζητηση! Ειναι ξεκαθαρισμενα πραγματα αυτα. Εαν δεν υπαρχει η φθορα στην αρχη,ψαλλουμε τον βαρυ, και τελειωσε η ιστορια!
Άρα λέτε να πρωτοτυπήσομε και να κάνομε στο ''Σωτήρα Έτεκες..'' τα διαστήματα Ζω-Κε-Δι= 14-8, όπως στον Δεσπότη και Αρχιερέα;; Το ερώτημα μου αυτό είναι.
 

karastamatis ioannis

Ιωάννης Καρασταμάτης
Άρα λέτε να πρωτοτυπήσομε και να κάνομε στο ''Σωτήρα Έτεκες..'' τα διαστήματα Ζω-Κε-Δι= 14-8, όπως στον Δεσπότη και Αρχιερέα;; Το ερώτημα μου αυτό είναι.

Εαν υπαρχει εκει φθορα του Δευτερου ηχου ειναι ''πρωτοτυπια'' να τον ψαλλουμε οπως πρεπει?
 

haris1963

παλαιότατο μέλος
ΑΝΔΡΕΑΣ ΠΑΠΑΠΕΤΡΟΥ;132279 said:
Άρα λέτε να πρωτοτυπήσομε και να κάνομε στο ''Σωτήρα Έτεκες..'' τα διαστήματα Ζω-Κε-Δι= 14-8, όπως στον Δεσπότη και Αρχιερέα;; Το ερώτημα μου αυτό είναι.
Για δες λίγο, το κείμενο στο Ταμείον Ανθολογίας του Φωκαέα του 1869, που επικαλείσαι. Ἐχει κατάβαση στον κάτω ΔΙ; Ἠ μήπως δεν έχει; Γιατί στις προηγούμενες εκδόσεις, που υπάρχει αυτή η κατάβαση, πουθενά δεν θα δεις φθορά μαλακού χρώματος.

Θα μου πει κανείς ότι στο «Μουσικόν Εγκόλπιον Ιεροψάλτου» του Βουλγαράκη, έτους 1885, υπάρχει και η κατάβαση και η φθορά. Εδώ, θα πρέπει να καταλάβουμε πως η φθορά αυτή, ούσα μεταγενέστερη, καθώς δεν υπάρχει στις εξηγήσεις του Γρηγορίου ή του Χουρμουζίου, υποδηλώνει (και λόγω της επίδρασης τόσο της οργανικής, όσο και της εξωτερικής μουσικής), αυτό που επισημαίνει ο κ. Μακρής:
Τι συμβαίνει λοιπόν εδώ; Το πράγμα κατ' εμέ είναι ξεκάθαρο. Κάποια στιγμή (τον 19ο αι.;;;) επικράτησε ο βαρύς διατονικός να ψάλλεται ως χουζάμ. Το χουζάμ, εάν τοποθετηθεί στον Ζω, έχει ακριβώς τα χαρακτηριστικά που συζητάμε. Η φθορά μπαίνει επικουρικά, ιδιαίτερα όταν κάποια στιγμή πρέπει να αλλάξει το άκουσμα σε α΄ ήχο ("Τον Δεσπότην και Αρχιερέα").

Σε οποιαδήποτε όμως περίπτωση, πρέπει να συνυπολογιστεί και η μελωδική γραμμή που ακολουθεί το μέλος ή και αυτή ακόμα η ανάλυση που επιλέγεται για τη ερμηνεία του μέλους, όπως έγραψα και παραπάνω.

Οι Αθωνίτες γενικά ψάλλουν χαμηλό ΚΕ (έχω βρεθεί σε πάρα πολλές αγρυπνίες και σε διαβεβαιώ πως το τόνιζαν οι χοράρχες αυτό). Στη συγκεκριμένη ηχογράφηση με την ανάλυση που γίνεται στην πεταστή, το ΚΕ υποχρεωτικά θα έλεγα πάει ψηλά

Τέλος, τα πλέον παραδοσιακά ακούσματα (γράφω επίσης στο παραπάνω μήνυμα), δεν ακολουθούν 14-8 κάτω από τον ΖΩ, αλλά κάτι σαν 12-9-12-9 σε όλη την κατάβαση ΠΑ-ΝΗ-ΖΩ-ΚΕ-ΔΙ, χρώμα με διατονικά διαστήματα, ήτοι διφωνίαν ομοίαν.

χς
 
E

emakris

Guest
Θα μου πει κανείς ότι στο «Μουσικόν Εγκόλπιον Ιεροψάλτου» του Βουλγαράκη, έτους 1885, υπάρχει και η κατάβαση και η φθορά.
Έτσι είναι και στο Ταμείον του 1869. Και δεν νομίζω να την έβαλαν αυθαίρετα. Κάτι υποδηλώνει.

Τέλος, τα πλέον παραδοσιακά ακούσματα (γράφω επίσης στο παραπάνω μήνυμα), δεν ακολουθούν 14-8 κάτω από τον ΖΩ, αλλά κάτι σαν 12-9-12-9 σε όλη την κατάβαση ΠΑ-ΝΗ-ΖΩ-ΚΕ-ΔΙ, χρώμα με διατονικά διαστήματα, ήτοι διφωνίαν ομοίαν.
Σύμφωνοι, όσον αφορά το "Τον Δεσπότην". Γι' αυτό και εγώ μίλησα για χαμηλωμένο Κε γενικά (και με το 12 χαμηλωμένος είναι) και όχι ειδικά για 14άρι. Στο "Ότι Σωτήρα έτεκες", ωστόσο (για να παραμείνουμε στο θέμα), δεν είναι έτσι, τουλάχιστον από όσα έχω ακούσει εγώ. Εάν υπάρχει κάποια παραδοσιακή εκτέλεση με τον Κε χαμηλωμένο, ας μας επισημανθεί για να το συζητήσουμε. Το να πει κανείς ότι αυτό οφείλεται στην απουσία της φθοράς σε προγενέστερες εκδόσεις, δεν νομίζω ότι αποτελεί ειλικρινή αντιμετώπιση του ζητήματος, αφού η φθορά είναι ούτως ή άλλως παρούσα στις παραδοσιακές εκτελέσεις.
Όπως και να έχει το πράγμα, εγώ επιμένω πως και οι δύο τρόποι απόδοσης είναι αποδεκτοί. Εάν, ωστόσο, επρόκειτο να γίνει κάποτε μια συζήτηση για την αναδιατύπωση της μουσικής μας θεωρίας, θα έπρεπε να μπει ισότιμα στο τραπέζι και η περίπτωση του χαμηλωμένου Ζω και Νη (γενικά για τον βαρύ διατονικό), ως μία πιθανώς αρχαιότερη παράδοση, προγενέστερη ίσως της επικρατήσεως του χουζάμ. Για να είμαι ειλικρινής, όταν άκουγα παλαιότερα εκτελέσεις με αυτά τα διαστήματα, θεωρούσα το μεγάλο Ζω-Πα ως κατάφαλτσο και το ελεεινολογούσα. Φαίνεται πως δεν είναι έτσι.
 

Shota

Παλαιό Μέλος
Ωστόσο, τώρα που είδα το άρθρο, έχει αρκετές λάθος επισημάνσεις. Ο Ιάκωβος και ο Πρίγγος ΔΕΝ εκτελούν ψηλό ΚΕ, αλλά χρώμα όμοιας διφωνίας, με ΖΩ-ΚΕ μείζονα τόνο. Ο Στανίτσας μέχρι το 1963 (χοντρικά), ο Χρύσανθος, ο Καραμάνης, ο π. Νικόλαος Μαυρόπουλος, ο Γεωργιάδης, ο Νεραντζής παλαιότερα, και πολλοί άλλοι παραδοσιακοί, ακολουθούν πιστά αυτά τα διαστήματα.

Ποια ηχογράφηση του Γεωργιάδη εννοείς; Σε αυτή (από εδώ) εκτελεί μεν το χαμηλό ΚE, αλλα τα διαστήματα του ακούγονται κάπως διαφορετικά από τα τους άλλους. Τουλάχιστον εγώ έτσι το ακούω.
 

Attachments

  • 10 'TON DESPOTHN KAI ARXIEREA', HX. BARYS.mp3
    6.6 MB · Views: 23
E

emakris

Guest
Ποια ηχογράφηση του Γεωργιάδη εννοείς; Σε αυτή (από εδώ) εκτελεί μεν το χαμηλό ΚE, αλλα τα διαστήματα του ακούγονται κάπως διαφορετικά από τα τους άλλους. Τουλάχιστον εγώ έτσι το ακούω.
Την πρώτη φορά του ξεφεύγει λίγο ο Δι και τον ψάλλει χαμηλότερα (12;). Τη δεύτερη φορά το ψάλλει περίπου όπως λέει ο κ. Συμεωνίδης.
Αλλά μη φύγουμε από το θέμα. Εδώ συζητάμε για το "Ότι Σωτήρα έτεκες".
 
Top