Περί του διαστήματος ΝΗ-ΠΑ (ΔΙ-ΚΕ) στους χρωματικούς ήχους Β' ειρμολογικό και Πλ. Β'

karastamatis ioannis

Ιωάννης Καρασταμάτης
Δεν ξέρω αν έχει αναφερθεί ως παράδειγμα, γι αυτό κ ανεβάζω το κράτημα του Δανιήλ σε ήχο πλ Β΄ τρίφωνο (καλοφωνικο ειρμολογιο σελ 230), στο οποίο έπεσα τυχαία καθώς αναζητούσα κράτημα σε τεταρτο ήχο.
Εχω επισημάνει με ορθογώνια τις περιπτωσεις που ο ΝΗ του πλ Β΄ παίρνει δίεση & με κύκλο όταν δεν παίρνει.
απ ότι φαίνεται, δίεση υπάρχει σε περιπτώσεις διπλού χρόνου (πχ αποστροφος με κλάσμα ή ανάλυση αυτού), ενώ σε περιπτώσεις ενός χρόνου δεν υπάρχει δίεση.
το γιατί, δεν το ξέρω. ευελπιστώ να μάθω.

Απ οτι φαινεται ο Μεγιστος Δανιηλ οταν θελει το συγκεκριμενο διαστημα να εκτελειται με διεση τη σημειωνει. Ο Δανιηλ γνωριζε και ισως να ηταν πιο βεβαιος απο εμας για το αν το διαστημα αυτο ειναι μειζων τονος.
 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
Απ οτι φαινεται ο Μεγιστος Δανιηλ οταν θελει το συγκεκριμενο διαστημα να εκτελειται με διεση τη σημειωνει. Ο Δανιηλ γνωριζε και ισως να ηταν πιο βεβαιος απο εμας για το αν το διαστημα αυτο ειναι μειζων τονος.

μμμ...
τεκμηριωμενη απάντηση, βλέπω....
(απ ότι φαίνεται, ισως...)
μάλλον θέλει δουλειά ο πλ Β΄ , δε συμφωνείς;;;
 

karastamatis ioannis

Ιωάννης Καρασταμάτης
δεν κατάλαβες....
όποιος κάνει τετοιου είδους κριτική, θα πρέπει να ανεβάσει το εαυτό του να ακούσουμε κ εμεις...

Τετοιου ειδους κριτικη? Τι εννοειτε δεν καταλαβα...!!! Εγω τον αγια ακομα δεν τον εχω μαθει. Προσπαθω απο τους διδασκαλους που σας ανεφερα να τον μαθω οσο μπορω πιο σωστα. Ομως το ακουσμα αυτο για το οποιο απλα ειπα τη γνωμη μου με ξενισε κυριολεκτικα...και πιστευω οτι ακουω καλα ακομα. Τον εαυτο μου τον εχω ανεβασει σε αρκετους υμνους και μπορειτε να ανατρεξετε. Σε αγια οχι ακομα. Οταν νιωσω ετοιμος και παντα με τη συμφωνη γνωμη του διδασκαλου μου να ειστε σιγουρος οτι θα το κανω!
 

karastamatis ioannis

Ιωάννης Καρασταμάτης
μμμ...
τεκμηριωμενη απάντηση, βλέπω....
(απ ότι φαίνεται, ισως...)
μάλλον θέλει δουλειά ο πλ Β΄ , δε συμφωνείς;;;

Ναι...καμμια φορα βγαινει και κανενα καλο....χαχαχα! Αγαπητε μου ολη η μουσικη θελει δουλεια! Και βεβαια συμφωνω!
 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
Εγω τον αγια ακομα δεν τον εχω μαθει.

την κριτική την έμαθες κ με το παραπάνω, φαντάζομαι...
προσπάθησε να έχεις πιο ήπιες εκφράσεις για ανθρώπους που κοσμούν με την παρουσία τους το φόρουμ. δεν αναφέρομαι σε μένα.

ΥΓ: όταν είπα οτι θέλει δουλειά, εννοούσα να το κοιτάξεις καλύτερα......
 
Last edited:

karastamatis ioannis

Ιωάννης Καρασταμάτης
την κριτική την έμαθες κ με το παραπάνω, φαντάζομαι...
προσπάθησε να έχεις πιο ήπιες εκφράσεις για ανθρώπους που κοσμούν με την παρουσία τους το φόρουμ. δεν αναφέρομαι σε μένα.

ΥΓ: όταν είπα οτι θέλει δουλειά, εννοούσα να το κοιτάξεις καλύτερα......

Δεν ειναι κριτικη, ειναι η γνωμη μου! Κι αν δεν σε βρισκει συμφωνο δικο σου θεμα! Κουφο ομως με το ζορι εσυ τουλαχιστον δεν θα με βγαλεις!!! Να κοιταξω τωρα λες καλυτερα το κρατημα του Δανιηλ? Η γενικοτερα περι πλαγιου δευτερου?
 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
Δεν ειναι κριτικη, ειναι η γνωμη μου! Κι αν δεν σε βρισκει συμφωνο δικο σου θεμα! Κουφο ομως με το ζορι εσυ τουλαχιστον δεν θα με βγαλεις!!! Να κοιταξω τωρα λες καλυτερα το κρατημα του Δανιηλ? Η γενικοτερα περι πλαγιου δευτερου?

αφού τα ξέρεις όλα, γιατί με ρωτάς;;;
θα σου συνιστούσα το δευτερο κ μετά το πρώτο.
 

antonios

Αετόπουλος Αντώνιος
Μαλιστα...δεν γνωριζα το ονομα που κρυβεται πισω απο τον Λαοσυνακτη. Πραγματι ομως δεν εχω ακουσει για καποιον ξεχωριστο ερμηνευτη και μουσικολογο που λεγεται ετσι. Το μονο που ηρθε στο μυαλο μου ειναι οτι πριν μερικα χρονια, καποιος αν θυμαμαι καλα με το ιδιο ονομα, αλλοιωσε και κατεστρεψε κυριολεκτικα το Αναστασιματαριο του Πριγγου. Θελω να πιστευω οτι δεν προκειται για το ιδιο προσωπο, παρα μονο περι απλης συνονυμιας.


Με άλλη σημασία την πρώτη και άλλη την δεύτερη φορά.
 

antonios

Αετόπουλος Αντώνιος
Δεν ξέρω αν έχει αναφερθεί ως παράδειγμα, γι αυτό κ ανεβάζω το κράτημα του Δανιήλ σε ήχο πλ Β΄ τρίφωνο (καλοφωνικο ειρμολογιο σελ 230), στο οποίο έπεσα τυχαία καθώς αναζητούσα κράτημα σε τεταρτο ήχο.
Εχω επισημάνει με ορθογώνια τις περιπτωσεις που ο ΝΗ του πλ Β΄ παίρνει δίεση & με κύκλο όταν δεν παίρνει.
απ ότι φαίνεται, δίεση υπάρχει σε περιπτώσεις διπλού χρόνου (πχ αποστροφος με κλάσμα ή ανάλυση αυτού), ενώ σε περιπτώσεις ενός χρόνου δεν υπάρχει δίεση.
το γιατί, δεν το ξέρω. ευελπιστώ να μάθω.

Ανέφερα κάπου νωρίτερα, πως είναι πάρα πολλά τα μέλη και τα κομμάτια που υπάρχουν σημειωμένες έλξεις. Όχι μόνο οι περιπτώσεις που χρησιμοποίησα εγώ, ούτε μόνο αυτές του Λαοσυνάκτη, ούτε μόνο αυτή τώρα. Και υπάρχουν και περιπτώσεις που στο ίδιο μέλος σε διαφορετικές εκδόσεις, βλέπουμε στην μία σημειωμένη έλξη και στην άλλη όχι. Και ό, τι χρησιμοποίησα ήταν ως παράδειγμα για μια συλλογιστική. Αντιμετωπίστηκαν αλλιώς... Δεν πειράζει.
Κάπου γίνεται διάλογος, κάπου παράλληλοι μονόλογοι, κάπου συνεννοούμαστε, κάπου όχι... Έτσι είναι αυτά. Προσωπικά αν εξαιρέσουμε κάποια παρατράγουδα θεωρώ πως ωφελούμαι από την κουβέντα.
 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
Ανέφερα κάπου νωρίτερα, πως είναι πάρα πολλά τα μέλη και τα κομμάτια που υπάρχουν σημειωμένες έλξεις. Όχι μόνο οι περιπτώσεις που χρησιμοποίησα εγώ, ούτε μόνο αυτές του Λαοσυνάκτη, ούτε μόνο αυτή τώρα. Και υπάρχουν και περιπτώσεις που στο ίδιο μέλος σε διαφορετικές εκδόσεις, βλέπουμε στην μία σημειωμένη έλξη και στην άλλη όχι. Και ό, τι χρησιμοποίησα ήταν ως παράδειγμα για μια συλλογιστική. Αντιμετωπίστηκαν αλλιώς... Δεν πειράζει.
Κάπου γίνεται διάλογος, κάπου παράλληλοι μονόλογοι, κάπου συνεννοούμαστε, κάπου όχι... Έτσι είναι αυτά. Προσωπικά αν εξαιρέσουμε κάποια παρατράγουδα θεωρώ πως ωφελούμαι από την κουβέντα.

για την περιπτωση που ανέβασα, εχω μια πιθανη εξηγηση: πιθανον να εγραψε μονο τις διέσεις ή ελξεις που βρίσκονται σε διπλούς χρόνους για να μην αλλάξει το ισο... ενω εκεί που υπάρχει 1 χρονος, ισως δεν εγραψε τη διεση γιατι φαινόταν απο μόνη της. μια υπόθεση είναι. δε σημαινει ότι ειναι κ σωστη...
 

greek487

Tasos N.
Τὰ δικαστήρια ὄμως «κάποιοι» τὰ ἔχουν ψωμοτύρι ...

Τα έχεις ξαναπεί για τον "κ. Αγγ και Σία".

Να είχε να κάνει ο Στανίτσας με τέτοιες απαράδεκτες παραβιάσεις και θα σου 'λεγα για δικαστήρια.


. . .
 

Dimitri

Δημήτρης Κουμπαρούλης, Administrator
Staff member
[Σημείωμα συντονιστή] Μην καταστρέφετε τη συζήτηση με εκτός θέματος άσχετα πράγματα και προσωπικές κόντρες! Παρακαλώ να αποσυρθούν. Το θέμα είναι Περί του διαστήματος ΝΗ-ΠΑ (ΔΙ-ΚΕ) στους χρωματικούς ήχους Β' ειρμολογικό και Πλ. Β'.

Εάν δεν έχετε να προσθέσετε κάτι χρήσιμο επ'αυτού που δεν ακούστηκε μην γράφετε παρακαλώ.
 

PavlosKouris

Pavlos Papadopaidi
Μαλιστα...δεν γνωριζα το ονομα που κρυβεται πισω απο τον Λαοσυνακτη. Πραγματι ομως δεν εχω ακουσει για καποιον ξεχωριστο ερμηνευτη και μουσικολογο που λεγεται ετσι. Το μονο που ηρθε στο μυαλο μου ειναι οτι πριν μερικα χρονια, καποιος αν θυμαμαι καλα με το ιδιο ονομα, αλλοιωσε και κατεστρεψε κυριολεκτικα το Αναστασιματαριο του Πριγγου. Θελω να πιστευω οτι δεν προκειται για το ιδιο προσωπο, παρα μονο περι απλης συνονυμιας.

Συνωνυμία (για να μην ξεχνιόμαστε κ όχι να
διορθώνουμε όλο τους άλλους:cool:)

Δεν έχω να πω πολλά, αλλά τον Γιάννη Αρβανίτη
"τον ξέρουν κ οι πέτρες" εντός κ εκτός συνόρων.
Μοναδική χροιά φωνής κ (ίσως) ένας από τους καλύτερους
συνθέτες Βυζαντινής Μουσικής τα τελευταία 20 χρόνια.
Σαν μουσικολόγο; Αυτοί που έχουν το υπόβαθρο το
θεωρητικό να το κρίνουν, λ έ μ ε :)
ότι απλά ο άνθρωπος ερευνά κ τεκμηριώνει. Τέλος.:mad:
Το αν κάποιοι "επιστήμονες" του χώρου μας με εκδόσεις
κ συμμετοχές σε ψηφιακούς δίσκους, με σύσταση χορωδιών
για αγρυπνίες κ βάρδιες στη "σκοπιά" της Παράδοσης δεν
αφουγκράζονται τι γίνεται γύρω τους εεεε τότε υπάρχει
πρόβλημα. Θα μείνουν με τις "παρωπίδες" ανα χείρας.:wink:
Ακου εκεί δεν...ήξερε.Ας ρώταγε.:eek:
 

PavlosKouris

Pavlos Papadopaidi
Ανέφερα κάπου νωρίτερα, πως είναι πάρα πολλά τα μέλη και τα κομμάτια που υπάρχουν σημειωμένες έλξεις. Όχι μόνο οι περιπτώσεις που χρησιμοποίησα εγώ, ούτε μόνο αυτές του Λαοσυνάκτη, ούτε μόνο αυτή τώρα. Και υπάρχουν και περιπτώσεις που στο ίδιο μέλος σε διαφορετικές εκδόσεις, βλέπουμε στην μία σημειωμένη έλξη και στην άλλη όχι. Και ό, τι χρησιμοποίησα ήταν ως παράδειγμα για μια συλλογιστική. Αντιμετωπίστηκαν αλλιώς... Δεν πειράζει.
Κάπου γίνεται διάλογος, κάπου παράλληλοι μονόλογοι, κάπου συνεννοούμαστε, κάπου όχι... Έτσι είναι αυτά. Προσωπικά αν εξαιρέσουμε κάποια παρατράγουδα θεωρώ πως ωφελούμαι από την κουβέντα.


Συμφωνώ απόλυτα.
 

Γιώργος Μ.

Γιώργος Μπάτζιος
Νικόλαε, επειδή περισσότερο από παρορμητικός είσαι και δίκαιος (και το ξέρω καλά) νομίζω ότι πρέπει να ήσουν πραγματικά πολύ θυμωμένος για να γράψεις όλα αυτά για τον πιο φιλήσυχο (κατά τη γνώμη μου) άνθρωπο του φόρουμ, που απλώς θέλησε (ανθρώπινο το λέω αυτό, όχι υποκριτικό) να υπερασπιστεί έναν φίλο του. Τέλος πάντων, καταθέτω τη διαφωνία μου.
 

karastamatis ioannis

Ιωάννης Καρασταμάτης
Συνωνυμία (για να μην ξεχνιόμαστε κ όχι να
διορθώνουμε όλο τους άλλους:cool:)

Δεν έχω να πω πολλά, αλλά τον Γιάννη Αρβανίτη
"τον ξέρουν κ οι πέτρες" εντός κ εκτός συνόρων.
Μοναδική χροιά φωνής κ (ίσως) ένας από τους καλύτερους
συνθέτες Βυζαντινής Μουσικής τα τελευταία 20 χρόνια.
Σαν μουσικολόγο; Αυτοί που έχουν το υπόβαθρο το
θεωρητικό να το κρίνουν, λ έ μ ε :)
ότι απλά ο άνθρωπος ερευνά κ τεκμηριώνει. Τέλος.:mad:
Το αν κάποιοι "επιστήμονες" του χώρου μας με εκδόσεις
κ συμμετοχές σε ψηφιακούς δίσκους, με σύσταση χορωδιών
για αγρυπνίες κ βάρδιες στη "σκοπιά" της Παράδοσης δεν
αφουγκράζονται τι γίνεται γύρω τους εεεε τότε υπάρχει
πρόβλημα. Θα μείνουν με τις "παρωπίδες" ανα χείρας.:wink:
Ακου εκεί δεν...ήξερε.Ας ρώταγε.:eek:
Σε ευχαριστω για την επισημανση του ορθογραφικου λαθους μου το οποιο και διορθωσα. Τα υπολοιπα τουλαχιστον επι του παροντος δεν τα σχολιαζω....και σου τα επιστρεφω μετα μεγαλης βδελυγμιας...!
 
E

emakris

Guest
Δεν ξέρω αν έχει αναφερθεί ως παράδειγμα, γι αυτό κ ανεβάζω το κράτημα του Δανιήλ σε ήχο πλ Β΄ τρίφωνο (καλοφωνικο ειρμολογιο σελ 230), στο οποίο έπεσα τυχαία καθώς αναζητούσα κράτημα σε τεταρτο ήχο.
Εχω επισημάνει με ορθογώνια τις περιπτωσεις που ο ΝΗ του πλ Β΄ παίρνει δίεση & με κύκλο όταν δεν παίρνει.
απ ότι φαίνεται, δίεση υπάρχει σε περιπτώσεις διπλού χρόνου (πχ αποστροφος με κλάσμα ή ανάλυση αυτού), ενώ σε περιπτώσεις ενός χρόνου δεν υπάρχει δίεση.
το γιατί, δεν το ξέρω. ευελπιστώ να μάθω.

Όλα αυτά εξηγούνται ευχερέστατα από μουσική άποψη. Έχουμε δει και σε άλλη περίπτωση ότι, όταν το μέλος επιμένει στον Πα και περιστρέφεται γύρω από αυτόν, ο Νη μπορεί να πάρει δίεση. Κοιτάξτε τις θέσεις που ζητούν τον Νη υψωμένο και θα το καταλάβετε. Όταν, όμως, ο Νη δεν επιστρέφει απλά στον Πα, αλλά, ευρισκόμενος σε τονισμένο χρόνο (θέση), εισάγει ανιούσα μελωδική γραμμή (Νη-Πα-Βου ή Νη-Πα-Βου-Γα), δεν παίρνει δίεση.
 
Last edited:

ilias nektarios

Παλιο-μέλος... και μισό!
Όλα αυτά εξηγούνται ευχερέστατα από μουσική άποψη. Έχουμε δει και σε άλλη περίπτωση ότι, όταν το μέλος επιμένει στον Πα και περιστρέφεται γύρω από αυτόν, ο Νη μπορεί να πάρει δίεση. Κοιτάξτε τις θέσεις που ζητούν τον Νη υψωμένο και θα το καταλάβετε. Όταν, όμως, ο Νη δεν επιστρέφει απλά στον Πα, αλλά, ευρισκόμενος σε τονισμένο χρόνο (θέση), εισάγει ανιούσα μελωδική γραμμή (Νη-Πα-Βου ή Νη-Πα-Βου-Γα), δεν παίρνει δίεση.

To ιδιο συμβαινει και στον β' ηχο κε Μακρη;
Δηλ. οταν περιστρεφεται το μελος,γυρω απο το Δι,(κυριως στις καταληξεις)ο Γα,δεν ελκεται απο το Δι;....-Νομιζω το εχουμε ακουσει απο πολλους ψαλτες αυτο....
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Τα έχεις ξαναπεί για τον "κ. Αγγ και Σία".

Να είχε να κάνει ο Στανίτσας με τέτοιες απαράδεκτες παραβιάσεις και θα σου 'λεγα για δικαστήρια.


. . .

Ἄμα ὁ γάιδαρος εἶχε φτερὰ θὰ πετοῦσε κιόλας καὶ φορτωμένος μάλιστα.

Ἀλλὰ ἀπὸ κόρακα κρά θά 'κούσεις, τί ἄλλο;

Συνέχισε ὄμως νὰ πετᾶς φωτοβολίδες καὶ πυροτεχνήματα ...
 
Top