Ενημερωτικό άρθρο του προέδρου της ΟΜ.Σ.Ι.Ε. (Οι Σπουδές Μουσικής των Ψαλλόντων)

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
καλή η πρόταση, αλλά δε νομίζω ότι θα μπορούσε να εφαρμοστεί για πολλους λόγους, που νομίζω γίνονται αντιληπτοι απ όλους.
εξάλλου, δε θα μπορούσε να υπάρχει μόνο ένας φορέας πιστοποίησης, όπως συμβαίνει με τα πτυχία οιασδήποτε άλλης ειδικότητας. δεν υφισταται το μονοπώλιο σήμερα...

Τὸ γνωρίζω, και αὐτὸ διότι σὲ θέματα θεωρίας ἀλλὰ καὶ ἐφαρμογῆς πλέον ὑπάρχει διάσπαση μεταξὺ τῶν ἀκολούθων Καρᾶ-Ἀγγελόπουλου καὶ τῶν ὑπολοίπων. Δὲν τὸ γράφω γιὰ νὰ δυναμιτίσω τὴν συζήτηση ἁπλὰ καταγράφω μιὰ κατάσταση.

Πῶς θὰ συσταθεῖ ΕΝΑΣ φορέας πιστοποίησης ὅταν τὸ ἀντικείμενο τῆς πιστοποίησης πλέον ΔΕΝ εἶναι κοινό; Καλῶς ἤ κακῶς. Ἀμέσως θὰ σχηματιστοῦν ΔΥΟ φορεῖς γιὰ νὰ καλυφθοῦν καὶ τὰ δύο χάσματα καὶ τὸ παιχνίδι χάθηκε.

Τέλος πάντων, μιὰ πρόταση ηταν, ἴσως ἄλλοι νὰ σκεφθοῦν κάτι καλύτερο καὶ πιὸ ἐφαρμόσιμο καὶ κοινὰ ἀποδεκτό ἤ ἄν ὑπάρχει τρόπος νὰ γεφυρωθεῖ τὸ χάσμα (δύσκολο τὸ βλέπω)
 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
Τὸ γνωρίζω, και αὐτὸ διότι σὲ θέματα θεωρίας ἀλλὰ καὶ ἐφαρμογῆς πλέον ὑπάρχει διάσπαση μεταξὺ τῶν ἀκολούθων Καρᾶ-Ἀγγελόπουλου καὶ τῶν ὑπολοίπων. Δὲν τὸ γράφω γιὰ νὰ δυναμιτίσω τὴν συζήτηση ἁπλὰ καταγράφω μιὰ κατάσταση.

Πῶς θὰ συσταθεῖ ΕΝΑΣ φορέας πιστοποίησης ὅταν τὸ ἀντικείμενο τῆς πιστοποίησης πλέον ΔΕΝ εἶναι κοινό; Καλῶς ἤ κακῶς. Ἀμέσως θὰ σχηματιστοῦν ΔΥΟ φορεῖς γιὰ νὰ καλυφθοῦν καὶ τὰ δύο χάσματα καὶ τὸ παιχνίδι χάθηκε.

Τέλος πάντων, μιὰ πρόταση ηταν, ἴσως ἄλλοι νὰ σκεφθοῦν κάτι καλύτερο καὶ πιὸ ἐφαρμόσιμο καὶ κοινὰ ἀποδεκτό ἤ ἄν ὑπάρχει τρόπος νὰ γεφυρωθεῖ τὸ χάσμα (δύσκολο τὸ βλέπω)

δε νομίζω οτι ειναι θέμα καραϊκών κ μη, αν κ εντέχνως προσπάθησες να το θέσεις... αλλάγενικότερα όλων των δασκάλων και των ακολουθων τους.....
υπάρχουν πολλές σχολές.....
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
δε νομίζω οτι ειναι θέμα καραϊκών κ μη, αν κ εντέχνως προσπάθησες να το θέσεις... αλλάγενικότερα όλων των δασκάλων και των ακολουθων τους.....
υπάρχουν πολλές σχολές.....

Διαφωνῶ, ἀλλὰ δὲν εἶναι τοῦ παρόντος.
 

Dimitri

Δημήτρης Κουμπαρούλης, Administrator
Staff member
Μερικές πληροφορίες που βρήκα πρόχεια για τη μουσική εκπαίδευση στην επαρχία που ζώ.

Στην Αυστραλία και συγκεκριμένα στη Νέα Νότια Ουαλία για τη μουσική υπάρχει το Εκπαιδευτικό Συμβούλιο (Board of Studies) που αποτελεί το θεσμό που καταρτίζει το πρόγραμμα σπουδών, επιβλέπει εξετάσεις, πιστοποιεί δεξιότητες και καθηγητές κτλ. Η σελίδα τους ειδικά για τη μουσική είναι

http://www.boardofstudies.nsw.edu.au/syllabus_hsc/music-1.html

Όλα τα εκπαιδευτήρια της επαρχίας (σχολεία, κολλέγια, ωδεία κτλ.) αναφέρονται και ελέγχονται από το Εκπαιδευτικό Συμβούλιο. Είναι κάτι σαν το αρμόδιο Υπουργείο Παιδείας και αποτελεί οργανισμό της κυβέρνησης.

Πέρα από αυτό υπάρχει και το Αυστραλιανό Ινστιτούτο Μουσικής κάτι σαν Μουσικό Πανεπιστήμιο το οποίο παρέχει διάφορα πτυχία και μεταπτυχιακά πάνω στη μουσική.

http://www.aim.edu.au/about/accreditation/

Επίσης υπάρχει σύλλογος καθηγητών μουσικής ανά επαρχία (Music Teacher Association)

http://www.musicnsw.com.au/

με συγκεκριμένους όρους πιστοποίησης ανάλογα με τα προσόντα (όχι απαραίτητα χαρτιά και τίτλους αλλά και μόνο με αποδεδειγμένη εμπειρία).

http://www.musicnsw.com.au/pages/Accreditation.html

Ενδιαφέρον οτι υπάρχουν μετεκπαιδευτικά προγράμματα για τους ήδη πιστοποιημένους καθηγητές ώστε να παρακολουθούν τις εξελίξεις στη μουσική εκπαίδευση.

Αν κάποιος ενδιαφέρεται και έχει το χρόνο ας μεταφράσει κάποια και για όσους δεν διαβάζουν τα Αγγλικά.
 

ge.naoum@gmail.com

Νέο μέλος
Αγαπητοί Συνάδελφοι.
Μη θεωρήσετε αδιαφορία το ότι άργησα να παρέμβω για διευκρινήσεις, αλλά έπρεπε να υπάρχει αρκετή συμμετοχή και ομαδοποίηση των ερωτήσεων.
Υπενθυμίζω ότι ευρισκόμαστε ακόμη στην αρχή και στον σχεδιασμό, και εφ΄όσον οργανωθεί το Κολέγιο, που θα δίνει διαβαθμισμένους τίτλους σπουδών και βάσει της Ευρωπαϊκής νομοθεσίας, τότε οι διπλωματούχοι Ψάλτες- Μουσικοί θα διορίζονται στις κενούμενες θέσεις και είναι ευνόητο ότι η πλήρης κάλυψη των θέσεων πανελλαδικά, θα γίνεται σταδιακά και σε βάθος χρόνου.
Από τις μέχρι τώρα συζητήσεις προκύπτουν ερωτήματα των φίλων στα οποία θα προσπαθήσω να απαντήσω.
Οι μέχρι τούδε σκέψεις για τη διάρθρωση Μουσικών σπουδών καλλιτεχνικής κατεύθυνσης, σε αντίθεση με τις Ανώτατες Ιερατικές Σχολές που είναι Ιερατικής κατεύθυνσης, έχουν ως εξής.
1.Ψάλτης -Μουσικός σε κάθε ενορία στην επικράτεια που θα οργανώσει την ενοριακή προπαρασκευαστική σχολή, Β.Μ, Δημ. Τραγούδι, Σολφέζ και παραδοσιακό όργανο και συμμετοχή στο ψαλτήρι σε παιδιά Δημοτικού και Γυμνασίου και που θα εποπτεύονται από τη Μητροπολιτική Σχολή. Τα μαθήματα θα γίνονται με μικρή συνεισφορά των Μαθητών (μελετάται το ποσό), το οποίο θα κατανέμεται ισόποσα στον ψάλτη και τον Ναό. Τα ταλέντα εξ αυτών θα συνεχίζουν τις σπουδές στη Μητροπολιτική Σχολή Μουσικής.
2.Μητροπολιτική Σχολή πλήρους μουσικής εκπαίδευσης, με ύλη σπουδών που ορίζει το Υπουργείο, σύν υποχρεωτική συμμετοχή σε Χορό Ι.Ν που θα υπογράφει ο Πρωτοψάλτης η ο Λαμπαδάριος, και θα δίνουν τίτλο σπουδών Β.Μ, Παρ. Οργάνου, Θεωρητικών, κλπ. Οι Σχολές αυτές θα υποστηρίζουν περιοδικά τις ενοριακές με καθηγητές οργάνων. Οι φοιτητές θα έχουν κανονικά οικονομικές υποχρεώσεις που θα καθορίζονται από το οικείο Μητρ. Συμβούλιο. Όσοι εκ των αποφοίτων θέλουν να αποκτήσουν εργασιακό δικαίωμα Ψάλτου θα συνεχίζουν τις ανώτερες ειδικότητας Ψάλτου σπουδές στο Κολέγιο.
3. Κολέγιο που θα παρέχει σπουδές όλων των βαθμίδων, τίτλους σπουδών Μητροπολιτικής Σχολής και επί πλέον ειδική και εντατική εκπαίδευση στην Ψαλτική τέχνη, με όλα τα απαραίτητα μαθήματα όπως φωνητική, υμνολογία, τυπικό, ορθοφωνία κλπ, όπως και υποχρεωτική συμμετοχή σε Ψαλτήρι Ι.Ν της επιλογής του, που θα υπογράφει ο Πρωτοψάλτης η ο Λαμπαδάριος. Θα δίδει δε Δίπλωμα Λαμπαδαρίου με την συνμαρτυρία ενός Πρωτοψάλτου και ενός Λαμπαδαρίου, Δίπλωμα Πρωτοψάλτου μετά τριετή ευδόκιμο υπηρεσία σε θέση Λαμπαδαρίου και τη συνμαρτυρία δύο Πρωτοψαλτών και Δίπλωμα Μουσικοδιδασκάλου μετά τριετή ευδόκιμο θητεία σε θέση Πρωτοψάλτου και τη συνμαρτυρία ενός η δύο Πρωτοψαλτών και ενός Μουσικοδιδασκάλου. Οι μαθητές θα έχουν οικονομικές υποχρεώσεις που θα καθορίζονται από το Μητροπολιτικό Συμβούλιο η την Ι.Σ. Επιπροσθέτως το Κολέγιο θα εφορεύει στις Μητροπολιτικές Σχολές, τις οποίες θα υποστηρίζει με τεχνογνωσία, εκπαιδευτικό προσωπικό, εκδηλώσεις, κλπ.
Όπως προανέφερα βρισκόμαστε ακόμα στις πρώτες σκέψεις που ακόμη δεν έχουν ολοκληρωθεί. Υλοποιούμενο όμως θα έχουμε καλύψει το μεγάλο κενό της μουσικής εκπαίδευσης της χώρας μας και θα προσεγγίσουμε το σύστημα εκπαίδευσης της Αυστραλίας που ανήρτησε ο Δημήτρης και τον οποίο ευχαριστώ ιδιαιτέρως. Συμφωνώ με τον Π. Μάξιμο ότι είναι μεγαλεπίβολο σχέδιο αλλά όχι ανέφικτο και τον ευχαριστώ για την τοποθέτησή του όπως και τα άλλα μέλη που αυθόρμητα τοποθετήθηκαν είτε επιδοκιμαστικά είτε με σκεπτικισμό και απαισιόδοξα. Όμως πιστεύω ακράδαντα ότι ένα τέτοιο εγχείρημα θα αντέστρεφε την αρνητική η αν θέλετε αδιάφορη στάση της συντριπτικής πλειοψηφίας του ευρέως κοινού προς την Εκκλησία.
Φαντάζεστε βεβαίως πως θα ηχήσει στα αυτιά και τη καρδιά του χειμαζόμενου λαού μας η εξαγγελία 12.000 θέσεων εργασίας Ψαλτών- Μουσικών σε όλη την επικράτεια, σε καιρούς χαλεπούς με την ανεργία να καλπάζει.
Φαντάζεστε επίσης πως θα είναι τα ψαλτήρια κάθε ενορίας, με πολυάριθμο χορό μαθητών; Πώς οι γονείς οι συγγενείς και οι φίλοι των μαθητών θα περιμένουν με ενδιαφέρον να προσέλθουν στον Ι.Ν να καμαρώσουν τα παιδιά και να παρακολουθήσουν την Ι. Ακολουθία προσευχόμενοι;
Φαντάζεσθε πως θα αλλάξει σταδιακά μετά από 10 έτη ο αριθμητικός και ηλικιακός χάρτης των φιλακόλουθων;
Φαντάζεσθε πως, από τόσο μεγάλο αριθμό μαθητών πανελλαδικά, πόσοι θα επιλέξουν να ακολουθήσουν την Ιεροσύνη και να γίνουν Κληρικοί;
Φαντάζεσθε η κοινωνία του αύριο που θα γεύεται τους καρπούς του Μουσικού πολιτισμού που η Εκκλησία και ειδικά εμείς οι Ψάλτες θα παρέχουμε σε τόσο ευρεία κλίμακα, με τι βλέμμα, τι σεβασμό και τι δέος θα προσεγγίζει τον Ιερέα, τον Ψάλτη και την Εκκλησία.
Φαντάζεσθε πως θα ανταποκρίνεται ο λαός στα κελεύσματα αυτής της Εκκλησίας, με τι διάθεση θα συμπαρίσταται στο έργο της.
Τότε θα υπάρχει κεντρομόλος τάση του κοινού προς την Εκκλησία και τους ανθρώπους της. Τότε θα εκλείψουν οι ψαλτικές έριδες. Τότε θα παραχθεί σημαντικό πολιτισμικό έργο σε όλα τα επίπεδα. Τότε θα γίνει πιο αποδοτικό και θα διευκολυνθεί και το πνευματικό έργο του Ιερέα.
Όλα αυτά χρειάζονται κόπο, δουλειά, συστράτευση όλων των συντελεστών και βεβαίως οικονομική επάρκεια. Για το τελευταίο επεξεργαζόμαστε σχέδιο δημιουργίας Ψαλτικού Ταμείου με διάφορες πηγές εσόδων, που θα τις ανακοινώσουμε σε ωριμότερο χρόνο.
Περιμένοντας σχόλια, σκέψεις, προτάσεις
Με εκτίμηση
Γ. Ναούμ.
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
Αγαπητοί Συνάδελφοι.
Μη θεωρήσετε αδιαφορία το ότι άργησα να παρέμβω για διευκρινήσεις, αλλά έπρεπε να υπάρχει αρκετή συμμετοχή και ομαδοποίηση των ερωτήσεων.
Υπενθυμίζω ότι ευρισκόμαστε ακόμη στην αρχή και στον σχεδιασμό, και εφ΄όσον οργανωθεί το Κολέγιο, που θα δίνει διαβαθμισμένους τίτλους σπουδών και βάσει της Ευρωπαϊκής νομοθεσίας, τότε οι διπλωματούχοι Ψάλτες- Μουσικοί θα διορίζονται στις κενούμενες θέσεις και είναι ευνόητο ότι η πλήρης κάλυψη των θέσεων πανελλαδικά, θα γίνεται σταδιακά και σε βάθος χρόνου.
Από τις μέχρι τώρα συζητήσεις προκύπτουν ερωτήματα των φίλων στα οποία θα προσπαθήσω να απαντήσω.
Οι μέχρι τούδε σκέψεις για τη διάρθρωση Μουσικών σπουδών καλλιτεχνικής κατεύθυνσης, σε αντίθεση με τις Ανώτατες Ιερατικές Σχολές που είναι Ιερατικής κατεύθυνσης, έχουν ως εξής.
1.Ψάλτης -Μουσικός σε κάθε ενορία στην επικράτεια που θα οργανώσει την ενοριακή προπαρασκευαστική σχολή, Β.Μ, Δημ. Τραγούδι, Σολφέζ και παραδοσιακό όργανο και συμμετοχή στο ψαλτήρι σε παιδιά Δημοτικού και Γυμνασίου και που θα εποπτεύονται από τη Μητροπολιτική Σχολή. Τα μαθήματα θα γίνονται με μικρή συνεισφορά των Μαθητών (μελετάται το ποσό), το οποίο θα κατανέμεται ισόποσα στον ψάλτη και τον Ναό. Τα ταλέντα εξ αυτών θα συνεχίζουν τις σπουδές στη Μητροπολιτική Σχολή Μουσικής.
2.Μητροπολιτική Σχολή πλήρους μουσικής εκπαίδευσης, με ύλη σπουδών που ορίζει το Υπουργείο, σύν υποχρεωτική συμμετοχή σε Χορό Ι.Ν που θα υπογράφει ο Πρωτοψάλτης η ο Λαμπαδάριος, και θα δίνουν τίτλο σπουδών Β.Μ, Παρ. Οργάνου, Θεωρητικών, κλπ. Οι Σχολές αυτές θα υποστηρίζουν περιοδικά τις ενοριακές με καθηγητές οργάνων. Οι φοιτητές θα έχουν κανονικά οικονομικές υποχρεώσεις που θα καθορίζονται από το οικείο Μητρ. Συμβούλιο. Όσοι εκ των αποφοίτων θέλουν να αποκτήσουν εργασιακό δικαίωμα Ψάλτου θα συνεχίζουν τις ανώτερες ειδικότητας Ψάλτου σπουδές στο Κολέγιο.
3. Κολέγιο που θα παρέχει σπουδές όλων των βαθμίδων, τίτλους σπουδών Μητροπολιτικής Σχολής και επί πλέον ειδική και εντατική εκπαίδευση στην Ψαλτική τέχνη, με όλα τα απαραίτητα μαθήματα όπως φωνητική, υμνολογία, τυπικό, ορθοφωνία κλπ, όπως και υποχρεωτική συμμετοχή σε Ψαλτήρι Ι.Ν της επιλογής του, που θα υπογράφει ο Πρωτοψάλτης η ο Λαμπαδάριος. Θα δίδει δε Δίπλωμα Λαμπαδαρίου με την συνμαρτυρία ενός Πρωτοψάλτου και ενός Λαμπαδαρίου, Δίπλωμα Πρωτοψάλτου μετά τριετή ευδόκιμο υπηρεσία σε θέση Λαμπαδαρίου και τη συνμαρτυρία δύο Πρωτοψαλτών και Δίπλωμα Μουσικοδιδασκάλου μετά τριετή ευδόκιμο θητεία σε θέση Πρωτοψάλτου και τη συνμαρτυρία ενός η δύο Πρωτοψαλτών και ενός Μουσικοδιδασκάλου. Οι μαθητές θα έχουν οικονομικές υποχρεώσεις που θα καθορίζονται από το Μητροπολιτικό Συμβούλιο η την Ι.Σ. Επιπροσθέτως το Κολέγιο θα εφορεύει στις Μητροπολιτικές Σχολές, τις οποίες θα υποστηρίζει με τεχνογνωσία, εκπαιδευτικό προσωπικό, εκδηλώσεις, κλπ.
Όπως προανέφερα βρισκόμαστε ακόμα στις πρώτες σκέψεις που ακόμη δεν έχουν ολοκληρωθεί. Υλοποιούμενο όμως θα έχουμε καλύψει το μεγάλο κενό της μουσικής εκπαίδευσης της χώρας μας και θα προσεγγίσουμε το σύστημα εκπαίδευσης της Αυστραλίας που ανήρτησε ο Δημήτρης και τον οποίο ευχαριστώ ιδιαιτέρως. Συμφωνώ με τον Π. Μάξιμο ότι είναι μεγαλεπίβολο σχέδιο αλλά όχι ανέφικτο και τον ευχαριστώ για την τοποθέτησή του όπως και τα άλλα μέλη που αυθόρμητα τοποθετήθηκαν είτε επιδοκιμαστικά είτε με σκεπτικισμό και απαισιόδοξα. Όμως πιστεύω ακράδαντα ότι ένα τέτοιο εγχείρημα θα αντέστρεφε την αρνητική η αν θέλετε αδιάφορη στάση της συντριπτικής πλειοψηφίας του ευρέως κοινού προς την Εκκλησία.
Φαντάζεστε βεβαίως πως θα ηχήσει στα αυτιά και τη καρδιά του χειμαζόμενου λαού μας η εξαγγελία 12.000 θέσεων εργασίας Ψαλτών- Μουσικών σε όλη την επικράτεια, σε καιρούς χαλεπούς με την ανεργία να καλπάζει.
Φαντάζεστε επίσης πως θα είναι τα ψαλτήρια κάθε ενορίας, με πολυάριθμο χορό μαθητών; Πώς οι γονείς οι συγγενείς και οι φίλοι των μαθητών θα περιμένουν με ενδιαφέρον να προσέλθουν στον Ι.Ν να καμαρώσουν τα παιδιά και να παρακολουθήσουν την Ι. Ακολουθία προσευχόμενοι;
Φαντάζεσθε πως θα αλλάξει σταδιακά μετά από 10 έτη ο αριθμητικός και ηλικιακός χάρτης των φιλακόλουθων;
Φαντάζεσθε πως, από τόσο μεγάλο αριθμό μαθητών πανελλαδικά, πόσοι θα επιλέξουν να ακολουθήσουν την Ιεροσύνη και να γίνουν Κληρικοί;
Φαντάζεσθε η κοινωνία του αύριο που θα γεύεται τους καρπούς του Μουσικού πολιτισμού που η Εκκλησία και ειδικά εμείς οι Ψάλτες θα παρέχουμε σε τόσο ευρεία κλίμακα, με τι βλέμμα, τι σεβασμό και τι δέος θα προσεγγίζει τον Ιερέα, τον Ψάλτη και την Εκκλησία.
Φαντάζεσθε πως θα ανταποκρίνεται ο λαός στα κελεύσματα αυτής της Εκκλησίας, με τι διάθεση θα συμπαρίσταται στο έργο της.
Τότε θα υπάρχει κεντρομόλος τάση του κοινού προς την Εκκλησία και τους ανθρώπους της. Τότε θα εκλείψουν οι ψαλτικές έριδες. Τότε θα παραχθεί σημαντικό πολιτισμικό έργο σε όλα τα επίπεδα. Τότε θα γίνει πιο αποδοτικό και θα διευκολυνθεί και το πνευματικό έργο του Ιερέα.
Όλα αυτά χρειάζονται κόπο, δουλειά, συστράτευση όλων των συντελεστών και βεβαίως οικονομική επάρκεια. Για το τελευταίο επεξεργαζόμαστε σχέδιο δημιουργίας Ψαλτικού Ταμείου με διάφορες πηγές εσόδων, που θα τις ανακοινώσουμε σε ωριμότερο χρόνο.
Περιμένοντας σχόλια, σκέψεις, προτάσεις
Με εκτίμηση
Γ. Ναούμ.

Δεν θέλω να απαξιώσω αυτή την προσπάθεια, που ακούγεται φιλόδοξη και ελπιδοφόρα και μακάρι να φέρει το ποθούμενο αποτέλεσμα, δεν μπορώ όμως να διώξω τη σκέψη ότι αν αυτά ίσχυαν ήδη, εγώ δεν θα είχα αναλάβει ποτέ αναλόγιο, ούτε αριστερό καταρχήν, ούτε δεξιό στη συνέχεια.
 
Last edited:

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
με τα λίγα ελληνικά που ξέρω κ μιλάω, δεν είδα απάντηση στις απορίες μας, αλλά ένα copy-paste της αρχικής εξαγγελίας.
 
E

emakris

Guest
Οι μέχρι τούδε σκέψεις για τη διάρθρωση Μουσικών σπουδών καλλιτεχνικής κατεύθυνσης, σε αντίθεση με τις Ανώτατες Ιερατικές Σχολές που είναι Ιερατικής κατεύθυνσης...

Καταρχήν δεν πρόκειται για "Ανώτατες Ιερατικές Σχολές", αλλά για Ανώτατες Εκκλησιαστικές Ακαδημίες, που αποτελούν πλέον Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, με στόχο την παραγωγή στελεχών της Εκκλησίας. Κατά δεύτερο λόγο, εγώ δεν μίλησα για τα προγράμματα ιερατικών σπουδών, αλλά για τα προγράμματα ψαλτικής, που λειτουργούν ήδη σε δύο από αυτές και δεν είναι ιερατικής, αλλά καλλιτεχνικής κατεύθυνσης. Ειλικρινά, μου κάνει εντύπωση η άγνοια αυτών των τόσο σημαντικών εξελίξεων από παράγοντες που φιλοδοξούν να ανασχεδιάσουν τη μουσική εκπαίδευση στον χώρο της ψαλτικής.
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Όλα αυτά χρειάζονται κόπο, δουλειά, συστράτευση όλων των συντελεστών και βεβαίως οικονομική επάρκεια. Για το τελευταίο επεξεργαζόμαστε σχέδιο δημιουργίας Ψαλτικού Ταμείου με διάφορες πηγές εσόδων, που θα τις ανακοινώσουμε σε ωριμότερο χρόνο.
Περιμένοντας σχόλια, σκέψεις, προτάσεις
Με εκτίμηση
Γ. Ναούμ.

Ὅλα τὰ παραπάνω εἶναι ὄμορφα ἐπὶ χάρτου.

Στὴν πράξη θὰ ἤθελα νὰ δῶ τὴν ὑπολοίηση τῶν πηγῶν ἐσόδων καὶ κατὰ πόσον οἱ ἑνορίες θὰ μποροῦν νὰ συνεισφέρουν οἰκονομικά, ὅταν τὰ ἔσοδα βαίνουν μειούμενα.

Ὅταν ἐπίσης μελετᾶται ἡ μερικὴ ἤ ὁλικὴ διακοπὴ τῆς κρατικῆς μισθοδοσίας τοῦ κλήρου, τότε θὰ 'θελα πραγματικά νὰ δῶ ποιὰ κονδύλια θὰ κατευθυνθοῦν στὸ παραπάνω σχέδιο.

Τὰ εὐχολόγια τὰ παρακάμπτω ὡς πολιτικάντικο λόγο, καθαρὰ γιὰ ἐσωτερικὴ κατανάλωση. Ὅταν θὰ ἐφαρμοσθοῦν τὰ παραπάνω καὶ προκύψουν μετρήσιμα ἀποτελέσματα τότε μποροῦμε νὰ μιλοῦμε καὶ μόνο. Ἡ αὐτοσυγκράτηση εἶναι ἀρετή.

Καὶ τέλος διαφωνῶ ὅπως προανέφερα με τὸν συγκεκριμένο ἀνέφικτο σχεδιασμό.
 

ΦΩΤΙΟΣ ΚΕΡΜΕΛΙΔΗΣ

Παλαιό Μέλος
Φαντάζεστε βεβαίως πως θα ηχήσει στα αυτιά και τη καρδιά του χειμαζόμενου λαού μας η εξαγγελία 12.000 θέσεων εργασίας Ψαλτών- Μουσικών σε όλη την επικράτεια, σε καιρούς χαλεπούς με την ανεργία να καλπάζει.
Γ. Ναούμ.

Πιστεύω ότι ισχυριζόμενοι τα ανωτέρω χάνουμε το νόημα του ψάλλειν...Ο νοών νοείτω

Φαντάζεστε επίσης πως θα είναι τα ψαλτήρια κάθε ενορίας, με πολυάριθμο χορό μαθητών; Γ. Ναούμ.


κ.Πρόεδρε απλά σας ενημερώνω ότι όταν δίναμε κάθε Κυριακή στα παιδιά του αναλογίου από είκοσι euro από την τσέπη μας με κερασμένους τους καφέδες ήταν όλα τέλεια.Τώρα που αυτά θα τα κόψουμε και εμείς διότι τα έξοδά μας έγιναν δυσβάσταχτα, θα σας ενημερώσουμε για τον αριθμό των παιδιών που θα παραμείνουν εν τω αναλογίω....
Δια τον λόγο προσωπικά πιστεύω ότι.....

επεξεργαζόμαστε σχέδιο δημιουργίας Ψαλτικού Ταμείου με διάφορες πηγές εσόδων, που θα τις ανακοινώσουμε σε ωριμότερο χρόνο.
Περιμένοντας σχόλια, σκέψεις, προτάσεις
Με εκτίμησηΓ. Ναούμ.


Πρόταση: Ένα κονδύλι της ομοσπονδίας μοιρασμένο στις κατά τόπους κεντρικές ενορίες δια την καταβολή αυτών,στους βοηθούς των αναλογίων.Να είστε σίγουρος ότι οι ιεροψάλτες των ναών θα αναλάβουν και την προώθηση των βοηθών σε άλλους ναούς για ανάληψη καθηκόντων και τον εμπλουτισμό των αναλογίων σε έμψυχο υλικό....Πιστεύω ότι οι βοηθοί είναι πάντα απαραίτητοι δια την ευρυθμία του ναού και είναι αυτοί οι οποίοι αξίζουν πραγματικά βραβείο διότι και δεν πληρώνονται και δεν γογγύζουν υπηρετώντας αδιαλείπτως το αναλόγιο.Θα δείτε ότι όταν προωθήσετε σχέδιο δημιουργίας ταμείου δια τους βοηθούς ότι τα αποτελέσματα θα είναι θετικά και άμεσα.....:)
 

kxkaragounis

Παλαιό Μέλος
Δεν ξέρω γιατί, αλλά μού 'ρθε στο νου εκείνο το παλαιότερο τραγουδάκι για τη σύναξη των ποντικών, που πρότειναν να κρεμάσουν ένα κουδούνι στην ουρά της γάτας, προκειμένου το κουδούνισμά του να την προδίδει όταν πλησιάζει...
"Όλες οι λύσεις είν' ωραίες, μόνο όταν είναι εφικτές..."
ποιος θα πλησιάσει τη γάτα να της δέσει το κουδούνι στην ουρά;
Όλοι όσοι πρώτα ζητωκραύγαζαν, σώπασαν...
 
P

PANROUST

Guest
Πρόταση: Ένα κονδύλι της ομοσπονδίας μοιρασμένο στις κατά τόπους κεντρικές ενορίες δια την καταβολή αυτών,στους βοηθούς των αναλογίων.

Καλά ιδέα και συμφωνώ(χωρίς πλάκα).Όμως τα λεφτά που θα τη βρει η ομοσπονδία για να τα μοιράσει στις ενορίες; :rolleyes:
 

farlekas 1980

Παλαιό Μέλος
Αγαπητοί Συνάδελφοι.
Μη θεωρήσετε αδιαφορία το ότι άργησα να παρέμβω για διευκρινήσεις, αλλά έπρεπε να υπάρχει αρκετή συμμετοχή και ομαδοποίηση των ερωτήσεων.
Υπενθυμίζω ότι ευρισκόμαστε ακόμη στην αρχή και στον σχεδιασμό, και εφ΄όσον οργανωθεί το Κολέγιο, που θα δίνει διαβαθμισμένους τίτλους σπουδών και βάσει της Ευρωπαϊκής νομοθεσίας, τότε οι διπλωματούχοι Ψάλτες- Μουσικοί θα διορίζονται στις κενούμενες θέσεις και είναι ευνόητο ότι η πλήρης κάλυψη των θέσεων πανελλαδικά, θα γίνεται σταδιακά και σε βάθος χρόνου.
Από τις μέχρι τώρα συζητήσεις προκύπτουν ερωτήματα των φίλων στα οποία θα προσπαθήσω να απαντήσω.
Οι μέχρι τούδε σκέψεις για τη διάρθρωση Μουσικών σπουδών καλλιτεχνικής κατεύθυνσης, σε αντίθεση με τις Ανώτατες Ιερατικές Σχολές που είναι Ιερατικής κατεύθυνσης, έχουν ως εξής.
1.Ψάλτης -Μουσικός σε κάθε ενορία στην επικράτεια που θα οργανώσει την ενοριακή προπαρασκευαστική σχολή, Β.Μ, Δημ. Τραγούδι, Σολφέζ και παραδοσιακό όργανο και συμμετοχή στο ψαλτήρι σε παιδιά Δημοτικού και Γυμνασίου και που θα εποπτεύονται από τη Μητροπολιτική Σχολή. Τα μαθήματα θα γίνονται με μικρή συνεισφορά των Μαθητών (μελετάται το ποσό), το οποίο θα κατανέμεται ισόποσα στον ψάλτη και τον Ναό. Τα ταλέντα εξ αυτών θα συνεχίζουν τις σπουδές στη Μητροπολιτική Σχολή Μουσικής.
2.Μητροπολιτική Σχολή πλήρους μουσικής εκπαίδευσης, με ύλη σπουδών που ορίζει το Υπουργείο, σύν υποχρεωτική συμμετοχή σε Χορό Ι.Ν που θα υπογράφει ο Πρωτοψάλτης η ο Λαμπαδάριος, και θα δίνουν τίτλο σπουδών Β.Μ, Παρ. Οργάνου, Θεωρητικών, κλπ. Οι Σχολές αυτές θα υποστηρίζουν περιοδικά τις ενοριακές με καθηγητές οργάνων. Οι φοιτητές θα έχουν κανονικά οικονομικές υποχρεώσεις που θα καθορίζονται από το οικείο Μητρ. Συμβούλιο. Όσοι εκ των αποφοίτων θέλουν να αποκτήσουν εργασιακό δικαίωμα Ψάλτου θα συνεχίζουν τις ανώτερες ειδικότητας Ψάλτου σπουδές στο Κολέγιο.
3. Κολέγιο που θα παρέχει σπουδές όλων των βαθμίδων, τίτλους σπουδών Μητροπολιτικής Σχολής και επί πλέον ειδική και εντατική εκπαίδευση στην Ψαλτική τέχνη, με όλα τα απαραίτητα μαθήματα όπως φωνητική, υμνολογία, τυπικό, ορθοφωνία κλπ, όπως και υποχρεωτική συμμετοχή σε Ψαλτήρι Ι.Ν της επιλογής του, που θα υπογράφει ο Πρωτοψάλτης η ο Λαμπαδάριος. Θα δίδει δε Δίπλωμα Λαμπαδαρίου με την συνμαρτυρία ενός Πρωτοψάλτου και ενός Λαμπαδαρίου, Δίπλωμα Πρωτοψάλτου μετά τριετή ευδόκιμο υπηρεσία σε θέση Λαμπαδαρίου και τη συνμαρτυρία δύο Πρωτοψαλτών και Δίπλωμα Μουσικοδιδασκάλου μετά τριετή ευδόκιμο θητεία σε θέση Πρωτοψάλτου και τη συνμαρτυρία ενός η δύο Πρωτοψαλτών και ενός Μουσικοδιδασκάλου. Οι μαθητές θα έχουν οικονομικές υποχρεώσεις που θα καθορίζονται από το Μητροπολιτικό Συμβούλιο η την Ι.Σ. Επιπροσθέτως το Κολέγιο θα εφορεύει στις Μητροπολιτικές Σχολές, τις οποίες θα υποστηρίζει με τεχνογνωσία, εκπαιδευτικό προσωπικό, εκδηλώσεις, κλπ.
Όπως προανέφερα βρισκόμαστε ακόμα στις πρώτες σκέψεις που ακόμη δεν έχουν ολοκληρωθεί. Υλοποιούμενο όμως θα έχουμε καλύψει το μεγάλο κενό της μουσικής εκπαίδευσης της χώρας μας και θα προσεγγίσουμε το σύστημα εκπαίδευσης της Αυστραλίας που ανήρτησε ο Δημήτρης και τον οποίο ευχαριστώ ιδιαιτέρως. Συμφωνώ με τον Π. Μάξιμο ότι είναι μεγαλεπίβολο σχέδιο αλλά όχι ανέφικτο και τον ευχαριστώ για την τοποθέτησή του όπως και τα άλλα μέλη που αυθόρμητα τοποθετήθηκαν είτε επιδοκιμαστικά είτε με σκεπτικισμό και απαισιόδοξα. Όμως πιστεύω ακράδαντα ότι ένα τέτοιο εγχείρημα θα αντέστρεφε την αρνητική η αν θέλετε αδιάφορη στάση της συντριπτικής πλειοψηφίας του ευρέως κοινού προς την Εκκλησία.
Φαντάζεστε βεβαίως πως θα ηχήσει στα αυτιά και τη καρδιά
του χειμαζόμενου λαού μας
η εξαγγελία 12.000 θέσεων εργασίας Ψαλτών- Μουσικών σε όλη την επικράτεια, σε καιρούς χαλεπούς με την ανεργία να καλπάζει.
Φαντάζεστε επίσης πως θα είναι τα ψαλτήρια κάθε ενορίας, με πολυάριθμο χορό μαθητών; Πώς οι γονείς οι συγγενείς και οι φίλοι των μαθητών θα περιμένουν με ενδιαφέρον να προσέλθουν στον Ι.Ν να καμαρώσουν τα παιδιά και να παρακολουθήσουν την Ι. Ακολουθία προσευχόμενοι;
Φαντάζεσθε πως θα αλλάξει σταδιακά μετά από 10 έτη ο αριθμητικός και ηλικιακός χάρτης των φιλακόλουθων;
Φαντάζεσθε πως, από τόσο μεγάλο αριθμό μαθητών πανελλαδικά, πόσοι θα επιλέξουν να ακολουθήσουν την Ιεροσύνη και να γίνουν Κληρικοί;
Φαντάζεσθε η κοινωνία του αύριο που θα γεύεται τους καρπούς του Μουσικού πολιτισμού που η Εκκλησία και ειδικά εμείς οι Ψάλτες θα παρέχουμε σε τόσο ευρεία κλίμακα, με τι βλέμμα, τι σεβασμό και τι δέος θα προσεγγίζει τον Ιερέα, τον Ψάλτη και την Εκκλησία.
Φαντάζεσθε πως θα ανταποκρίνεται ο λαός στα κελεύσματα αυτής της Εκκλησίας, με τι διάθεση θα συμπαρίσταται στο έργο της.
Τότε θα υπάρχει κεντρομόλος τάση του κοινού προς την Εκκλησία και τους ανθρώπους της. Τότε θα εκλείψουν οι ψαλτικές έριδες. Τότε θα παραχθεί σημαντικό πολιτισμικό έργο σε όλα τα επίπεδα. Τότε θα γίνει πιο αποδοτικό και θα διευκολυνθεί και το πνευματικό έργο του Ιερέα.
Όλα αυτά χρειάζονται κόπο, δουλειά, συστράτευση όλων των συντελεστών και βεβαίως οικονομική επάρκεια. Για το τελευταίο επεξεργαζόμαστε σχέδιο δημιουργίας Ψαλτικού Ταμείου με διάφορες πηγές εσόδων, που θα τις ανακοινώσουμε σε ωριμότερο χρόνο.
Περιμένοντας σχόλια, σκέψεις, προτάσεις
Με εκτίμηση
Γ. Ναούμ.

Οτι αξιζουμε παιρνουμε ................;;;

Y.Γ
Και εις χειροτερα .....
 
Last edited:

kuman

Εμ.Γ. Κουλούρης
Πιστεύω ότι οι προτάσεις του κ. Ναούμ πρέπει να κριθούν περισσότερο ως μια πρόταση που σηματοδοτεί μια διαφορετική και θεωρώ άκρως επιθυμητή από τους περισσότερους εξ ημών, προσέγγιση και θεώρηση του ρόλου μας στο χώρο της Εκκλησίας και της κοινωνίας γενικότερα. Αυτή άλλωστε είναι μια προφανής απαίτηση όλων μας και δεν απαιτεί τεκμηρίωση.

Πρέπει να κρίνουμε το όραμα και τους στόχους αυτής της πρότασης, για τα οποία δεν πιστεύω να υπάρχει αντίθετη άποψη.

Ας μην κολλάμε στις λεπτομέρειες στην παρούσα φάση. Αυτές δεν είναι δυνατόν να συζητηθούν σε ένα φόρουμ σε όλες τις διαστάσεις τους.

Φτάνει να μην μείνουμε εδώ και να υπάρξει συνέχεια.
Είμαι αισιόδοξος ότι κάτι καλό θα βγει.

Συγχαρητήρια στους εμπνευστές της πρότασης.

Κ. Ναούμ είμαι στη διάθεσή σας για κάθε βοήθεια με σκοπό να πετύχει αυτή η προσπάθεια.
 

Αντώνης Τίρυνθα

Παλαιό Μέλος
Το δικό μου ερώτημα είναι τί γίνεται με όσους δεν επιθυμήσουν να μπουν σε αυτές τις σχολές και θελήσουν,(έστω και με τις λίγες ή τις πολλές γνώσεις πάνω στη Βυζαντινή Μουσική ή και το τυπικό που πιθανόν θα έχουν πάρει από κάποιο ωδείο ή κάποιο δάσκαλο ή έστω αν έχουν μάθει εμπειρικά),να αναλάβουν αναλόγιο;
Αν υποθέσουμε ότι πολλοί μπαίνουν σε αυτές τις σχολές ή έστω και λίγοι να είναι σε αριθμό και είναι έτοιμοι να αναλάβουν αναλόγιο,η Εκκλησία αυτούς θα δέχεται.Και αυτός που δεν έχει μπει σε αυτές τις σχολές θα μείνει απ'έξω,θα είναι πολύ δύσκολο να βρει αναλόγιο και δεν θα μπορεί να βοηθήσει τον εαυτό του οικονομικά(εννοώ για να μπορέσει να ζήσει),αλλά ούτε και την οικογένειά του.Μα θα μου πείτε,τότε γιατί να μην μπει σε αυτές τις σχολές;Λόγω οικονομικού προβλήματος είναι μία απάντηση.Δηλαδή να μην μπορεί να καταβάλλει το ποσό που πρέπει να δώσει στον καθηγητή και στην Εκκλησία.Μία άλλη απάντηση μπορεί να είναι η περίπτωση ανθρώπων που έχουν σπουδάσει κάτι ή μπορεί και να μην έχουν σπουδάσει(για διαφόρους λόγους) και να έχουν γνώσεις βυζαντινής μουσικής ή και τυπικού (όσες έχουν από αυτά)και να μην θεωρούν απαραίτητο να πάνε να ασχοληθούν πάλι με το αντικείμενο πόσο μάλλον αν σκεφτούν ότι θα πρέπει να πληρώνουν.κλπ.

Προσωπικά θεωρώ ότι σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να αποκλείεται κανείς από το ψαλτήρι.Όλοι πρέπει να έχουν το δικαίωμα να ψάλλουν για το Θεό.Υπάρχει κίνδυνος να υπάρξει κάτι που εγώ προσωπικά αποκαλώ Εκκλησιαστικός Ρατσισμός.ή να το πω αλλιώς αφομοίωση μερικής πινελιάς Σχολαστικισμού.Δηλαδή μπορεί μετά από μερικά χρόνια οι ιερείς να γίνουν κατηγορηματικοί απέναντι σε εκείνους που θα θελήσουν να αναλάβουν αναλόγιο δίχως να έχουν παρακολουθήσει αυτές τις σχολές πηγαίνοντας καθαρά σχολαστικά με το σκεπτικό ''δεν έχεις δίπλωμα από κει;Δεν παρακολούθησες σε αυτές τις σχολές'';δεν μπορούμε να σε δεχτούμε.
Δεν πρέπει να ξεχνάμε αυτό που μας διδάσκει η Ορθοδοξία μας ότι μέσα στα εκκλησιαστικά πλαίσια,Εκκλησία είναι κλήρος και λαός μαζί.Όχι κλήρος και ένα μέρος του λαού.Πρέπει να προσέξουμε μη φτάσουμε σε αυτό το σημείο να αποκόψουμε από το εκκλησίασμα ένα μέρος της και στην πράξη.Έχουμε όλοι ευθύνοι.Μη φθάσουμε σαν τους δυτικούς(καθολικούς)που ο κλήρος θεωρείται ανώτερος από το λαό,θα μου πείτε τί σχέση έχει αυτό που λέω;απλά θέλω να δείξω ότι κινδυνεύουμε σε μία τέτοια παρόμοια κατάσταση να φτάσουμε πάνω στο ζήτημα του διορισμού ψάλτη.Θα είναι κρίμα να αρχίσουμε να βγαίνουμε έξω από τα πλαίσια του Ορθόδοξου Χριστιανικού πνεύματος.Θέλω να βρεθεί μία λύση σε αυτό το ζήτημα.
Τέλος πιστεύω και καλό θα ήταν να γίνει το εξής.Αυτός που θα επιθυμήσει να παρακολουθήσει αυτές τις σχολές να μην πληρώνει τίποτα.
Προσωπικά πιστεύω πως ό,τι έχει σχέση με την θρησκευτική-πολιτιστική μας παιδεία ή όποια άλλη παιδεία έχοντας λάβει το Σπουδαίο Προνόμιο να τις κληρονομήσουμε από τους προγόνους μας,πρέπει να παρέχεται ΔΩΡΕΑΝστον Ελληνικό λαό από οποιονδήποτε φορέα και αν προέρχεται είτε από τον εκκλησιαστικό είτε από το κράτος είτε από οποιονδήποτε άλλο.
 

ΦΩΤΙΟΣ ΚΕΡΜΕΛΙΔΗΣ

Παλαιό Μέλος
Καλά ιδέα και συμφωνώ(χωρίς πλάκα).Όμως τα λεφτά που θα τη βρει η ομοσπονδία για να τα μοιράσει στις ενορίες; :rolleyes:

Αδελφέ Παναγιώτη θα τα βρει, από εκεί που τα βρίσκουν οι κατά τόπους σύλλογοι-ιδρώνοντας οι κοπιώντες και κοπιώμενοι βοηθοί προέδρων και αντιπροέδρων,για να μαζέψουν μερικά ευρουλάκια από τα μέλη των- για να τα δώσουν στην Ομοσπονδία.Πιστεύω να κατάλαβε ο κ.Ναούμ.Πανέξυπνος γαρ.Σε κάλυψα καθόλου η' καθόλου;
Πιστεύω ότι μόνο με αυτόν τον τρόπο θα φέρουμε νεαρά άτομα στα αναλόγια.Ούτε για τους ιερείς,ούτε για τους ψαλτάδες,ούτε για την ψυχή τους έρχονται.Ας είμαστε ρεαλιστές.Ας δώσουμε,ως Ομοσπονδία ψιχουλάκια-ευρουλάκια και θα δεις αποτέλεσμα.Άνευ παρεξηγήσεως μιλάω για νεαρά άτομα και όχι για τους συνταξιούχους βοηθούς.Πιστεύω να μην φτάσουμε στο σημείο να κάνουμε ελεημοσύνη και για τους συνταξιούχους κάποτε, ελέω πολιτικοεκτρώματος νομοθέτου....
 

ΦΩΤΙΟΣ ΚΕΡΜΕΛΙΔΗΣ

Παλαιό Μέλος
Το δικό μου ερώτημα είναι τί γίνεται με όσους δεν επιθυμήσουν να μπουν σε αυτές τις σχολές και θελήσουν,(έστω και με τις λίγες ή τις πολλές γνώσεις πάνω στη Βυζαντινή Μουσική ή και το τυπικό που πιθανόν θα έχουν πάρει από κάποιο ωδείο ή κάποιο δάσκαλο ή έστω αν έχουν μάθει εμπειρικά),να αναλάβουν αναλόγιο;
Αν υποθέσουμε ότι πολλοί μπαίνουν σε αυτές τις σχολές ή έστω και λίγοι να είναι σε αριθμό και είναι έτοιμοι να αναλάβουν αναλόγιο,η Εκκλησία αυτούς θα δέχεται.Και αυτός που δεν έχει μπει σε αυτές τις σχολές θα μείνει απ'έξω,θα είναι πολύ δύσκολο να βρει αναλόγιο και δεν θα μπορεί να βοηθήσει τον εαυτό του οικονομικά(εννοώ για να μπορέσει να ζήσει),αλλά ούτε και την οικογένειά του.Μα θα μου πείτε,τότε γιατί να μην μπει σε αυτές τις σχολές;Λόγω οικονομικού προβλήματος είναι μία απάντηση.Δηλαδή να μην μπορεί να καταβάλλει το ποσό που πρέπει να δώσει στον καθηγητή και στην Εκκλησία.Μία άλλη απάντηση μπορεί να είναι η περίπτωση ανθρώπων που έχουν σπουδάσει κάτι ή μπορεί και να μην έχουν σπουδάσει(για διαφόρους λόγους) και να έχουν γνώσεις βυζαντινής μουσικής ή και τυπικού (όσες έχουν από αυτά)και να μην θεωρούν απαραίτητο να πάνε να ασχοληθούν πάλι με το αντικείμενο πόσο μάλλον αν σκεφτούν ότι θα πρέπει να πληρώνουν.κλπ.

.


Αντώνη είχαμε κατ' ιδίαν συζήτηση με τους ιθύνοντας της Ομοσπονδίας προ πέντε ετών περίπου,συζητώντας πάνω σε αυτά τα θέματα.Σκέφθηκαν τότε να δημιουργήσουν τα ίδια με τώρα.Τους ρώτησα τα εξής:

1] Υπάρχουν μεγάλοι ιεροψάλτες οι οποίοι απεφοίτησαν με γνώσεις δημοτικού ή το πολύ Γυμνασίου στα μαθητικά τους χρόνια και δεν έχουν δικαίωμα εξετάσεων δια την λήψη πτυχίου ή διπλώματος.Τι θα κάνετε με αυτούς; Ιεροψάλτες που έχουν τρομερές γνώσεις μουσικής μπορείτε να τους ζητάτε πιστοποίηση;

2]Τους ρώτησα δια την επάνδρωση των αναλογίων με βοηθούς ιδίως νεαρά άτομα.[Το αναφέρω στην εις άνω ενότητα]

3]Όλες οι συνεδριάσεις και οι αποφάσεις αυτών να δίνονται στην δημοσιότητα ώστε όλοι μας να γνωρίζουμε το τι αποφασίζεται κάτω και πάνω στο τραπέζι
σχετικά με τα θέματα σχολών,σχέσεων με την Αρχιεπισκοπή,ίδρυσης κολλεγίου.

Απαντήσεις δεν δόθηκαν διότι δηλώθηκε αναρμοδιότητα επί των θεμάτων...:wink:
 

kuman

Εμ.Γ. Κουλούρης
ΦΩΤΙΟΣ ΚΕΡΜΕΛΙΔΗΣ;117853 said:
Τους ρώτησα τα εξής:

1] Υπάρχουν μεγάλοι ιεροψάλτες οι οποίοι απεφοίτησαν με γνώσεις δημοτικού ή το πολύ Γυμνασίου στα μαθητικά τους χρόνια και δεν έχουν δικαίωμα εξετάσεων δια την λήψη πτυχίου ή διπλώματος.Τι θα κάνετε με αυτούς; Ιεροψάλτες που έχουν τρομερές γνώσεις μουσικής μπορείτε να τους ζητάτε πιστοποίηση;

Σωστοί οι προβληματισμοί σας και όλων των συναδέλφων. Και φυσικά πρέπει να ληφθεί ιδιαίτερη μέριμνα για την κατηγορία ιεροψαλτων που αναφέρεστε.

Εκτιμώ ότι όλα πρέπει να ληφθούν υπόψη, πριν την τελική απόφαση.

Αυτό που όμως προέχει αυτή τη στιγμή και έχει ιδιαίτερη σημασία είναι να προχωρήσει η ιδέα και να δοθεί η δυνατότητα να ακουστούν όλες οι απόψεις για την διαμόρφωση της τελικής πρότασης.
Ας περιμένουμε λοιπόν την πρωτοβουλία του κ. Ναούμ να αρχίσει να υλοποιείται κι εμείς εδώ είμαστε.

Ας είμαστε λοιπόν αισιόδοξοι έστω και συγκρατημένα και ας ενισχύσουμε αυτή την προσπάθεια μέ όποιο τρόπο μπορεί ο καθένας.

Και να είστε σίγουροι ότι αν αντιληφθώ ευτελή και ιδιοτελή κίνητρα στην προσπάθεια αυτή θα είμαι ο πρώτος που θα αντιδράσει και θα στηλιτεύσει οποιαδήποτε κίνηση που θα υπονομεύει τον ιερό σκοπό που έχει τεθεί αρχικά από τον κ Ναούμ.
 
Last edited:
Top