«Όψιμη Πατριαρχική παράδοση»

dimitrios.zaganas

Παλαιό Μέλος
Σωστότερος ὅρος καὶ χωρὶς φόρτιση θὰ ἦταν «ὕστερη».

Τὸ «ὄψιμος» στὴν χρονολόγηση εἶναι κάπως ἀδοκιμότερος ὅρος και ἔμπεριέχει μιὰ ἀρνητικὴ χροιά.

Ἐπαναλαμβάνω πὼς ἡ χρήση ὁρολογίας χρειάζεται πολλὴ προσοχὴ καὶ ἀκρίβεια.

+1000

K για να χρησιμοποιηθεί το "ύστερη" (χωρίς φόρτιση), θα πρέπει να έχει (ουδέτερη κ αντικειμενική) αναφορά σε κάποια (συγκεκριμένη) προγενέστερη παράδοση (του 20ου αι.; :confused:) ως "μέση", "πρώτη" κλπ., όχι σε συγκεκριμένα ονόματα συνθετών-εκδοτών. Πάντως, η πρωτοψαλτεία του Κ.Πρίγγου κάλυψε χρονολογικά το μέσον του 20ού αι. (1939-1959).

Υγ. Το όνομά του (κ το έργο του) δεν φαντάζει ίσως (ακόμη) τόσο "παλαιό" ή "σεβάσμιο", ώστε να τεθεί δίπλα σε αυτό του Πέτρου κ του Ραιδεστηνού. :eek:
 

Αντωνης Μιχελουδακης

παλαιόν στρουθίον μονάζον
Ενταξει λοιπόν την επόμενη φορά θα πω στον κ.Σουργιαδάκη να σας ρωτήσει αφού εσείς ότι λέτε είναι το σωστό.Αρκετά νομίζω. Ασχοληθείτε με την ψαλτική και αφήστε τους σχολαστικισμούς.Συγνώμη αλλά φτάνει πιά

ΥΓ.Πάω παντογνώστες να ξεπατώσω και την πορτοκαλιά μου παρότι κάνει υπέροχα πορτοκάλια γιατί είναι ΟΨΙΜΗ......:)

Επίσης δεν θα σας απαντήσω όσες ηθικολογίες και χιουμοριστικά και αν γράψετε
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Μὲ ὅλο τὸν σεβασμὸ, θέσφατα δὲν ὑπάρχουν, μέσα ἀπὸ συζήτηση ΟΛΟΙ μαθαίνουμε κάποια πράγματα καὶ ὠφελούμαστε καὶ ἀπὸ τὴν ἐμπειρία τῶν ἄλλων.

Καὶ μῆν ξεχνᾶτε πὼς μὲ τὴν ψαλτικὴ ἀσχολούμαστε. Ἁπλὰ ἕνα σχολαστικὸ κείμενο χρειαζόταν κὰι μιὰ σχολαστικὴ ἀπάντηση. Ἄν εἶχε γραφεῖ λιγότερο ἐξεζητήμένα καὶ λιγότερο σχολαστικὰ, δὲν θὰ ἀσχολούμασταν. Λυποῦμαι ἄν σᾶς δυσαρέστησα.
 

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΛΑΜΠΡΟΥ;116759 said:
Όπως όλοι γνωρίζουμε, το Απολυτίκιον "Του λίθου σφραγισθέντος" ψάλλεται με τις εξής καταλήξεις:
Κύριε Λάμπρου, αντί για τη λέξη "ψάλλεται", καλό είναι να βάλουμε "γράφει ο Ιωάννης στο Αναστασιματάριό του", διότι δεν αποτελεί νόμο το εν λόγω εγχειρίδιο, άσχετα αν εισήχθη στην εκπαίδευση. Λόγω όμως του ότι το θέμα εδώ είναι συγκεκριμένο και δεν κάνουμε βιβλιοκριτική στο έργο του Ιωάννου πρωτοψάλτου, δείτε το συγκεκριμένο ύμνο από το Αναστασιματάριο Πέτρου του Εφεσίου που έχει ανέβει στο forum και αποτελεί εξήγηση του Αναστασιματάριου του Πέτρου Λαμπαδαρίου από τον Γρηγόριο Πρωτοψάλτη.

Το βέβαιο είναι ότι την καταγραφή της παράδοσης με τον σεβασμό στον ποιητικό λόγο και την προσωδία όπως την μετέφερε ο Πέτρος στην εποχή του, δεν συνέχισαν επακριβώς οι περισσότεροι από τους νεώτερούς του, με αποτέλεσμα αυτό που ονόμασε κάποτε ο κ. Σουργιαδάκης "Όψιμη Πατριαρχική παράδοση" και έγινε ως συνήθως της κακομοίρας.
 

Attachments

  • Αναστασιματάριο Π. Εφεσίου.pdf
    568.7 KB · Views: 18

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Κύριε Λάμπρου, αντί για τη λέξη "ψάλλεται", καλό είναι να βάλουμε "γράφει ο Ιωάννης στο Αναστασιματάριό του", διότι δεν αποτελεί νόμο το εν λόγω εγχειρίδιο, άσχετα αν εισήχθη στην εκπαίδευση. Λόγω όμως του ότι το θέμα εδώ είναι συγκεκριμένο και δεν κάνουμε βιβλιοκριτική στο έργο του Ιωάννου πρωτοψάλτου, δείτε το συγκεκριμένο ύμνο από το Αναστασιματάριο Πέτρου του Εφεσίου που έχει ανέβει στο forum και αποτελεί εξήγηση του Αναστασιματάριου του Πέτρου Λαμπαδαρίου από τον Γρηγόριο Πρωτοψάλτη.

Το βέβαιο είναι ότι την καταγραφή της παράδοσης με τον σεβασμό στον ποιητικό λόγο και την προσωδία όπως την μετέφερε ο Πέτρος στην εποχή του, δεν συνέχισαν επακριβώς οι περισσότεροι από τους νεώτερούς του, με αποτέλεσμα αυτό που ονόμασε κάποτε ο κ. Σουργιαδάκης "Όψιμη Πατριαρχική παράδοση" και έγινε ως συνήθως της κακομοίρας.

SIC!
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Το βέβαιο είναι ότι την καταγραφή της παράδοσης με τον σεβασμό στον ποιητικό λόγο και την προσωδία όπως την μετέφερε ο Πέτρος στην εποχή του, δεν συνέχισαν επακριβώς οι περισσότεροι από τους νεώτερούς του, με αποτέλεσμα αυτό που ονόμασε κάποτε ο κ. Σουργιαδάκης "Όψιμη Πατριαρχική παράδοση" και έγινε ως συνήθως της κακομοίρας.

Δηλαδὴ ὁ κ. Σουργιαδάκης ἔχει τεκμηριώσει πλήρως τὴν χρονικὴ διαίρεση τῆς πατριαρχικῆς παράδοσης σὲ περιόδους ὥστε νὰ ἀποδεχθοῦμε τὸν παραπάνω ὅρο;

Ἤ μήπως ὑποκρύπτεται γιὰ ἄλλη μιὰ φορὰ ἀρνητικὴ χροιὰ στὴν ὑποτιθέμενη ἐπιστημονικὴ ἔκφραση;

Καὶ εἶχε τονισθεῖ τότε ἡ χρήση βαρύγδουπων «ἐπιστημονικῶν» ἐκφράσεων ποὺ τελικὰ μόνο κακόμοιρο γδοῦπο κάνουν.

Μὲ συγχωρεῖς Χρῆστο, γιὰ τὸ ἔντονο μνμ ἀλλὰ συμμετείχα σ' ἐκείνη τὴν συζήτηση καὶ ἡ φράση σου «έγινε ως συνήθως της κακομοίρας» εἶναι ὑποτιμητικὴ.
 

Αντωνης Μιχελουδακης

παλαιόν στρουθίον μονάζον
Ο Σουργιαδάκης ποτέ δεν προσέδωσε αρνητική διάσταση στον όρο και άρα καλό είναι να μείνουμε σε αυτή την διαβεβαίωση και να μην αναφερόμαστε σε αυτή του την έκφραση όταν θέλουμε να πούμε κάτι όχι τόσο καλό.Χρήστο κάνε μαζί του και συ μια συζήτηση και θα δείς ότι εξυμνεί την όψιμη πατριαρχική παράδοση με κύριο εκπρόσωπο τον Πρίγγο-χωρίς να σημαίνει ότι όλα ήταν τέλεια, αλλά πάντως το όψιμη το χρησιμοποιεί θετικά και μόνον θετικά.Αλλωστε αν δεν υπήρχε αυτή, μπορεί να αγνοούσαμε και την ψαλτική ιδιοφυία του Πέτρου γιατί η ψαλτική δεν καταγράφεται σε μια κόλλα χαρτί.Πάντα γειά
 
Last edited:

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
+1000

K για να χρησιμοποιηθεί το "ύστερη" (χωρίς φόρτιση), θα πρέπει να έχει (ουδέτερη κ αντικειμενική) αναφορά σε κάποια (συγκεκριμένη) προγενέστερη παράδοση (του 20ου αι.; :confused:) ως "μέση", "πρώτη" κλπ., όχι σε συγκεκριμένα ονόματα συνθετών-εκδοτών. Πάντως, η πρωτοψαλτεία του Κ.Πρίγγου κάλυψε χρονολογικά το μέσον του 20ού αι. (1939-1959).



Δηλαδὴ ὁ κ. Σουργιαδάκης ἔχει τεκμηριώσει πλήρως τὴν χρονικὴ διαίρεση τῆς πατριαρχικῆς παράδοσης σὲ περιόδους ὥστε νὰ ἀποδεχθοῦμε τὸν παραπάνω ὅρο;


Ο Σουργιαδάκης ποτέ δεν προσέδωσε αρνητική διάσταση στον όρο και άρα καλό είναι να μείνουμε σε αυτή την διαβεβαίωση και να μην αναφερόμαστε σε αυτή του την έκφραση όταν θέλουμε να πούμε κάτι όχι τόσο καλό.Χρήστο κάνε μαζί του και συ μια συζήτηση και θα δείς ότι εξυμνεί την όψιμη πατριαρχική παράδοση με κύριο εκπρόσωπο τον Πρίγγο-χωρίς να σημαίνει ότι όλα ήταν τέλεια, αλλά πάντως το όψιμη το χρησιμοποιεί θετικά και μόνον θετικά.Αλλωστε αν δεν υπήρχε αυτή, μπορεί να αγνοούσαμε και την ψαλτική ιδιοφυία του Πέτρου γιατί η ψαλτική δεν καταγράφεται σε μια κόλλα χαρτί.Πάντα γειά

Τὸ θέμα δὲν εἶναι ἡ ἐξύμνηση ἤ μὴ ἀλλὰ τὸ δόκιμο ἤ μὴ τοῦ συγκεκριμένου ὅρου καὶ πὼς θεμελιώνεται ἡ χρήση του.

Ἄν πρόκειται τώρα γιὰ κάποιον ποιητικῇ ἀδείᾳ ἁπλὸ βερμπαλισμὸ, σύνηθες φαινόμενο σὲ προγράμματα ἐκδηλώσεων, ΟΚ κανένα πρόβλημα.
 

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
Δεν θα κάνω τον δικηγόρο κανενός, ούτε καν τον δικό μου.
Η γλώσσα είναι μέσο ώστε να καταλαβαίνει ο ένας τι θέλει να πει ο άλλος. Εάν κάποιος δεν κατάλαβε τι ήθελε να πει ο κ. Σουργιαδάκης, πάω πάσο, αν και όποιος έχει ανοίξει τις διάφορες εκδόσεις των εξηγήσεων της εποχής του Πέτρου και την Φόρμιγγα, πιστεύω ότι βλέπει και το πότε οριοθετούνται οι εποχές και όλα όσα επιστημονικώς ερευνόνται στο παρόν θέμα, ακόμη κι αν δεν υπάρχουν δόκιμοι και επιστημονικά τεσταρισμένοι όροι να το εκφράσει.
Για μένα πάντως το να ξεκινάει μία ολόκληρη συζήτηση μετατρέποντας το μέσο του λόγου σε αυτοσκοπό με αποτέλεσμα να ανοίγουμε τα λεξικά για να βρούμε ετοιμολογίες σε μία φράση που όλοι καταλάβαμε τι εννοεί, δεν μπορώ να την εγκωμιάσω, αντιθέτως πιστεύω ότι μόνο θόρυβος γίνεται.

Υ.Γ. τα παραπάνω (επαναλαμβάνω) χωρίς να με ενδιαφέρει να υποστηρίξω την άποψη του κ. Σουργιαδάκη, ούτε να απαξιώσω μέλη της κοινότητος. Σίγουρα όλοι κάποτε έχουμε την ανάγκη και να κουτσομπολέψουμε και να αστειευτούμε και να λογοδοιαρίσουμε και να ασχοληθούμε σοβαρά με πράγματα μικρά και ποταπά, όλα μέσα στη ζωή είναι. Από κει βγήκε εξάλλου και η φράση "σκοτώνω την ώρα μου". Ελπίζω μόνο να μην χρειαστεί άλλο θέμα για να την εξηγήσουμε και αυτή...
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Δεν θα κάνω τον δικηγόρο κανενός, ούτε καν τον δικό μου.
Η γλώσσα είναι μέσο ώστε να καταλαβαίνει ο ένας τι θέλει να πει ο άλλος.

Υ.Γ. τα παραπάνω (επαναλαμβάνω) χωρίς να με ενδιαφέρει να υποστηρίξω την άποψη του κ. Σουργιαδάκη, ούτε να απαξιώσω μέλη της κοινότητος. Σίγουρα όλοι κάποτε έχουμε την ανάγκη και να κουτσομπολέψουμε και να αστειευτούμε και να λογοδοιαρίσουμε και να ασχοληθούμε σοβαρά με πράγματα μικρά και ποταπά, όλα μέσα στη ζωή είναι. Από κει βγήκε εξάλλου και η φράση "σκοτώνω την ώρα μου". Ελπίζω μόνο να μην χρειαστεί άλλο θέμα για να την εξηγήσουμε και αυτή...

Ἡ γλώσσα ὄμως κόκκαλα δὲν ἔχει ἀλλὰ κόκκαλα τσακίζει.

Γι' αὐτὸ χρειάζεται προσοχὴ στην χρήση της, ὥστε νὰ μὴν παρεξηγοῦνται καὶ γραφόμενα καὶ λεγόμενα. Καὶ στὴν περίπτωσή μας ἡ συγκεκριμένη φράση παραμένει ἀποδεδειγμένα πλέον ἄστοχη, ἀδόκιμη καὶ γεμάτη ἱστοριοδιφικὰ ὑπονοούμενα ποὺ προδίδουν μόνο ἀνούσιο βερμπαλιστικὸ λογιοτατισμό τοῦ συντάκτη τοῦ προγράμματος.

Καὶ κάτι ἄλλο. Σὲ ἐνημερώνω πὼς στὸ θέμα αὐτὸ κανεὶς δὲν σκότωσε τὴν ὥρα του καὶ φυσικὰ οὕτε ἐγώ. Γιὰ σένα δὲν μπορῶ νὰ μιλήσω. Τὸ μόνο ποὺ σκοτώθηκε ἦταν ἡ ὁρολογία, ἀλλὰ εὐτυχῶς ἐπέζησε μετὰ τὶς ἀπαραίτητες πρῶτες βοήθειες:cool:.
 
Top