Το «Αλληλούϊα» Σίμωνος Καρά (ήχος α΄)

Status
Not open for further replies.
K

konman

Guest
Μπορεί να επιδιώκουμε αυτό που πρέπει, κατανοούμε όμως ότι και η εκτροπή είναι μερικές φορές αναπόφευκτη, ως προκαλούμενη, όχι βέβαια και δικαιολογημένη.


..."νὰ ἐπιδιώκουμε αὐτὸ ποὺ πρέπει"...

- Θὰ κρατήσω μόνο αὐτό.....τὰ ὑπόλοιπα δὲ χρειάζονται, ἐπειδὴ ..κατανοοῦμε. :)
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Ηλίας Παπαδόπουλος;114960 said:


Κανείς δεν αμφισβήτησε αγαπητέ το μέγεθος του Ταλιαδώρου. Τον γνώρισα και τον άκουσα (φαντάζομαι περισσότερο από σένα) και όλοι τον θαυμάζουμε.

Όμως γιατί συμπεριφέρεστε έτσι; Αν η συμπεριφορά σας οφείλετε σε παλιότερες διαμάχες που είχατε με " Καραϊκούς" ΄όπως τους ονομάζετε, προσπαθήστε να ηρεμήσετε. Δεν έχουμε να χωρίσουμε τίποτα. Με αγάπη, ομόνοια και κυρίως ταπεινοφροσύνη. Αν έδωσα άλλη εντύπωση, ζητώ συγνώμη αλλά παρασύρθηκα από την ζέση με την οποία σχολιάζετε τα θέματα.

Άρα λοιπόν, Δημήτρη, Ιωάννη και Νικόλαε
ας παραμένουμε σε ωραίες μουσικολογικές συζητήσεις για να βγαίνουμε όλοι κερδισμένοι. Όλοι έχουμε να πάρουμε κάτι απ 'όλους.

Δεν ξέρω αν φταίει η καλή μου ελπίζω απιστία, αλλά δυσκολεύομαι να διακρίνω ψήγματα σεβασμού προς ένα Μεγάλο Πρωτοψάλτη. Αντιθέτως μόνο ειρωνικές, ανώνυμες ( στο βαθμό που δυτικότροπα αποφεύγουμε να τον ονοματίσουμε ενώ τον ''φωτογραφίζουμε''), χλευαστικές έως σχετλιαστικές αναφορές. Τα περί ακουσμάτων και ποσότητας δεν έχουν σχέση, πέρα από το γεγονός ότι αφίστανται της αληθείας.

Περί ονομάτων: Αν ψάχνατε πόσες φορές έχω αναφερθεί στον μακαρίτη και πώς, θα προσέχατε περισσότερο στις εκφράσεις σας. Και δυστυχώς παραμένω εδραίος στην πεποίθησή μου ότι οι αγαπολογικές επικλήσεις είναι εντελώς άκαιρες σε έναν τραγικά μεταπτωτικό κόσμο, απείκασμα φαιδρό του οποίου αποτελεί και το ψαλτολόγιον.

Η μετάνοια και η συγγνώμη είναι ζητούμενο, αλλά όσο εμμένουμε τη φαύλη συνηθεία και προσκολλόμαστε στα ενήδονα και επίκηρα, τόσο η χαμέρπεια θα βασιλεύει, κι ας μην αιωνίζει.

Στα μουσικολογικά ή μουσικολογίζοντα ο καθένας δίνει δείγμα γραφής και μαρτυρίας. Κατά την άποψή μου όσο χλιαρός κ αν είσαι την ακεραιότητά σου δεν την περιθριγκώνεις με ζώνες αγνότητας, δίκην κλειδώματος θεμάτων, αλλά με προσοχή, καλόν σωφρονισμόν και φόβον του Κυρίου, κατά τη Νουθεσία.

Δ.
 
Last edited:
Δεν ξέρω ...Δ.

Τελικά η μουσικολογική σου και η πνευματική σου κατάσταση ταυτίζονται.
Είναι σε πολύ υψηλά επίπεδα. Καλό απόγευμα Δημήτρη.

ΥΓ Παίρνεις θάρρος και από τα thanks που σου βάζουν από κάτω και συνεχίζεις.
 
Last edited:

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Ηλίας Παπαδόπουλος;114990 said:
Τελικά η μουσικολογική σου και η πνευματική σου κατάσταση ταυτίζονται.
Είναι σε πολύ υψηλά επίπεδα. Καλό απόγευμα Δημήτρη.

ΥΓ Παίρνεις θάρρος και από τα thanks που σου βάζουν από κάτω και συνεχίζεις.

Τελικώς αντιλαμβανόμαστε εντελώς διαφορετικά την πάνυ δεινήν τέχνην τής χειρονομίας και των θέσεων.
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Μόνο μιὰ κουβέντα ...

Ἡ διαμάχη εἶναι γνωστὴ καὶ ἔχει συμβεῖ σὲ παμπολλα θέματα καὶ ἀπὸ τὶς ΔΥΟ πλευρές. Τὶ ψάχνετε νὰ βρεῖτε;

Ὅλοι βγάζουμε τὰ νεύρα μας, μέρες ποὺ 'ναι, τὸ Ψαλτολόγιο εἶναι γνωστὸ καὶ γιὰ τὶς ἀγχολυτικές τους ἰδιότητες.

Πέραν τῶν παραπάνω ἐξυπνάδες ἐκτοξεύουν καὶ οἱ ΔΥΟ πλευρές, θύματα δὲν ὑπάρχουν ἑκτὸς ἀπὸ αὐτοὺς ποὺ βαρυστομαχιάζουν ἀπὸ τὸ πολὺ ποπκορν.

Ἄλλωστε αὐτὸ συμβαίνει ἀπὸ τὴν γένεση τοῦ Ψαλτολογίου, ὅπου ὁ τροχὸς γύριζε ἀλλιῶς, ἔνῶ στὴ συνέχεια ξαναγύρισε, τροχὸς εἶναι τὶ νὰ κάνουμε;
 

Μιχαήλ Τσαβαρής

Ιερός Καθεδρικός Ναός Ευαγγελισμού της Θεοτόκου
Αντί να κοιτάξουμε να ανεβάσουμε την μουσική που τόσο μας αρέσει δίνοντας κίνητρα σε μικρά παιδάκια να ανεβούν στο αναλόγιο(είμαστε ικανοι να τα κατεβάσουμε κιόλας εαν ειναι μαθητές που μαθαίνουν την μέθοδο του Καρα αντι να χαρουμε που ψελνουν) καθόμαστε παλι και βγάζουμε τα ματια μας. Τι να πει κανεις...ειναι πλεον βαρετη η καραμελα του Καρα και του καθε Καρα. Έχει λιώσει στο στόμα πλεον...
 
Last edited:

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Αντί να κοιτάξουμε να ανεβάσουμε την μουσική που τόσο μας αρέσει δίνοντας κίνητρα σε μικρά παιδάκια να ανεβούν στο αναλόγιο(είμαστε ικανοι να τα κατεβάσουμε κιόλας εαν ειναι μαθητές που μαθαίνουν την μέθοδο του Καρα αντι να χαρουμε που ψελνουν) καθόμαστε παλι και βγάζουμε τα ματια μας. Τι να πει κανεις...ειναι πλεον βαρετη η καραμελα του Καρα και του καθε Καρα. Έχει λιώσει στο στόμα πλεον...

Αὐτοῦ τοῦ εἴδους οἱ γενικόλογες εὐχὲς ἀκούγονται κάπως ...

Ἐδῶ εἶναι forum ἀνταλλαγῆς ἀπόψεων εἴτε μὲ καλὸ εἴτε μὲ κακὸ τρόπο. Ἄν κάποιος ἀποκομίζει κάτι, δόξα τῷ Θεῷ, ἄν δὲν ἀποκομίζει ... ἔχει κι ἀλλοῦ πορτοκαλιὲς ...

Ἐπίσης, οὕτε μουσικὸ σχολεῖο εἶναι οὕτε μαθήματα ἠθικῆς δίνονται οὕτε τρόποι καλῆς συμπεριφορᾶς μαθαίνονται. Ὅποιος συμμετέχει καὶ γνωρίζει τὰ παραπάνω, κανένα πρόβλημα.

Καὶ τὸ περὶ Σ. Καρᾶ θέμα ἐδῶ στὸ Ψαλτολόγιο εἶναι πάρα πολὺ παλιὰ ἱστορία καὶ προτοῦ τὴν ἀκολουθήσετε ΟΛΗ, προσοχὴ στὶς ἀπόψεις ποὺ ἐκφέρετε γιατὶ ἔχει πέσει πολλὴ λάσπη γιὰ νὰ σοβατίσεις σπίτι καὶ φυσικὰ ὄχι ἀπὸ τὴ μία πλευρὰ οὕτε ἡ ἄλλη εἶναι τὰ μόνιμα θύματα. Ἄν τὸ αἰσθάνονται πρόβλημά τους ...
 

Μιχαήλ Τσαβαρής

Ιερός Καθεδρικός Ναός Ευαγγελισμού της Θεοτόκου
Εγω βλεπω τα ιδια και τα ιδια.Οποτε υπαρχει Καρας στην συζητηση η διαμαχη ξεκινα και καταληγει παντα στο ιδιο σημειο. Καλα οχι οτι θα κατσω να ασχοληθω κιολας με το τι λεει ο καθενας η αν η αποψη μου του κανει η οχι.Αυτη ειναι και δεν αλλαζει. Σε ποιον αρεσει η οχι ειναι αλλο θεμα.
Τωρα αν οι ευχες ακουγονται καπως...μικρος ειμαι και εχω φαει τις σφαλιαρες μου στο αναλογιο απο "ψαλτες" και απο ΨΑΛΤΕΣ. Ξερω τι ειναι να σε απορριπτουν και για τον Καρα η επειδη απλα εισαι καλυτερος ψαλτης.

ΥΓ. Οι καλοι τροποι συμπεριφορας σιγουρα δεν μαθαινονται εδω...η το χεις...η δεν το χεις..
 
Last edited:
Μεγάλη ατυχία που δεν ανακαλύφθηκε το ίντερνετ 100 ή και 50 έστω χρόνια νωρίτερα...
 

antonios

Αετόπουλος Αντώνιος
Μόνο μιὰ κουβέντα ...

Ἡ διαμάχη εἶναι γνωστὴ καὶ ἔχει συμβεῖ σὲ παμπολλα θέματα καὶ ἀπὸ τὶς ΔΥΟ πλευρές. Τὶ ψάχνετε νὰ βρεῖτε;

Ὅλοι βγάζουμε τὰ νεύρα μας, μέρες ποὺ 'ναι, τὸ Ψαλτολόγιο εἶναι γνωστὸ καὶ γιὰ τὶς ἀγχολυτικές τους ἰδιότητες.

Πέραν τῶν παραπάνω ἐξυπνάδες ἐκτοξεύουν καὶ οἱ ΔΥΟ πλευρές, θύματα δὲν ὑπάρχουν ἑκτὸς ἀπὸ αὐτοὺς ποὺ βαρυστομαχιάζουν ἀπὸ τὸ πολὺ ποπκορν.

Ἄλλωστε αὐτὸ συμβαίνει ἀπὸ τὴν γένεση τοῦ Ψαλτολογίου, ὅπου ὁ τροχὸς γύριζε ἀλλιῶς, ἔνῶ στὴ συνέχεια ξαναγύρισε, τροχὸς εἶναι τὶ νὰ κάνουμε;

Ο τροχός στην μουσική, και όχι μόνο στην δικιά μας, γύριζε και θα γυρίζει με τον ίδιο τρόπο. "Πέρὶ τῶν ἐνθεωρουμένων τῇ ψαλτικῇ τέχνῃ καὶ ὧν φρονοῦσι κακῶς τινες περὶ αὐτῶν" (Η πραγματεία του Λαμπαδαρίου της Μεγάλης Εκκλησίας, αυτόγραφο 1458!) . Με τέτοια αρχή στις ψαλτικές πραγματείες τί περιμένεις; Αλλά και γενικότερα η ελληνική γραμματεία ξεκινάει όμορφα : " Μῆνιν ἀειδε θεά...". Έτσι καβγατζίδικα θα προχωράμε πάντα ...
Καλό θα ήταν που και που να μένει και κάτι από καμιά κουβέντα μουσική βέβαια... Γιατί αν καυγαδίζουμε μουσικά, μπορεί και να κερδίσουμε όλοι στο τέλος κάτι. Αλλά εμείς απλώς καβγαδίζουμε...

(Τουλάχιστον μας μένει η ψυχοθεραπεία;)
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Ο τροχός στην μουσική, και όχι μόνο στην δικιά μας, γύριζε και θα γυρίζει με τον ίδιο τρόπο. "Πέρὶ τῶν ἐνθεωρουμένων τῇ ψαλτικῇ τέχνῃ καὶ ὧν φρονοῦσι κακῶς τινες περὶ αὐτῶν" (Η πραγματεία του Λαμπαδαρίου της Μεγάλης Εκκλησίας, αυτόγραφο 1458!) . Με τέτοια αρχή στις ψαλτικές πραγματείες τί περιμένεις; Αλλά και γενικότερα η ελληνική γραμματεία ξεκινάει όμορφα : " Μῆνιν ἀειδε θεά...". Έτσι καβγατζίδικα θα προχωράμε πάντα ...
Καλό θα ήταν που και που να μένει και κάτι από καμιά κουβέντα μουσική βέβαια... Γιατί αν καυγαδίζουμε μουσικά, μπορεί και να κερδίσουμε όλοι στο τέλος κάτι. Αλλά εμείς απλώς καβγαδίζουμε...

(Τουλάχιστον μας μένει η ψυχοθεραπεία;)

Προσωπικά, ἐπειδὴ δὲν εἶμαι καὶ ἰδιαίτερα βαθὺς γνώστης, παρὰ ἁπλὸς μάχιμος ψάλτης μὲ μέτρια φωνητικὰ καὶ μουσικὰ προσόντα, ἔχω μάθει καὶ ἀκούσει καὶ γνωρίσει πάμπολλα πράγματα ποὺ σίγουρα δὲν γνώριζα καὶ ἀπὸ τυπικό καὶ ἀπὸ πρακτικὴ καὶ ἀπὸ θεωρία.

Ἰσως τὸ ἐπίπεδό μου βέβαια νὰ 'ναι χαμηλό κι ἔτσι ἔχω περιθώρια ν' ἀνέβω μαθαίνοντας. Ἀμα κανεὶς ξεκινάει οὕτως ἤ ἄλλως ἀνεβασμένος, δὲν ἔχει καὶ πολλὰ νὰ μάθει, ἔτσι δὲν εἶναι;
 
Πέρα από την πλάκα οι πολέμιοι του Καρά στο φόρουμ είναι δύο ειδών. Οι πρώτοι θεωρούν τον Καρά υπαίτιο για όλα τα κακά στον κόσμο (άπό την αλλοίωση της βυζαντινής μουσικής μέχρι την επικράτηση των Κόκκινων Χμερ το 75 και το ατύχημα στο Τσέρνομπιλ). Οι δεύτεροι κριτικάρουν με επιχειρήματα τις θεωρίες του Καρά πάνω στη βυζαντινή μουσική και συνήθως δεν πέρνουν καμμία απάντηση από τους, κατά άλλα λαλίστατους παραπονούμενους για τις επιθέσεις των πρώτων, καραϊκούς. Οι πρώτοι για μένα είναι το ίδιο επιβλαβείς με όσο επιβλαβή θεωρούν τον Καρά. Τα σαθρά επιχειρήματά τους (τύπου ο Καράς ήταν εγωϊστής ή ο Καράς έλεγε άλλα να βλέπουμε κι άλλα να ψάλλουμε) και οι επιθέσεις τους κάνουν κακό στην ορθή κριτική που πρέπει να γίνεται στα λάθη του ανθρώπου αυτού.
Από την άλλη οι υπέρμαχοι του Καρά ανήκουν και αυτοί σε δύο κατηγορίες. Οι πρώτοι αντιστοιχούν με τους έτερους πρώτους. Είναι συνήθως πρώην καρπαζοεισπράκτορες δήθεν πατριαρχικών που τους πετάξαν με τα αναλόγιά τους με κλωτσιές και συνήθως τόσο υπερφίαλοι (λόγω της υπερηφάνειας που πηγάζει από την δήθεν κρυφή γνώση που ανακάλυψε ο Καράς και οι άλλοι δεν την ξέρουν-άσχετα αν οι περισσότεροι δεν ξέρουν). Στη δεύτερη κατηγορία είναι εκείνοι που έτυχε να μάθουν μουσική από καραϊκές σχολές και αν και δύσκολο να προδώσουν εύκολα τα πιστεύω τους, ακόμη και σε οφθαλμοφανείς αποδείξεις που τους αντιπαρατίθονται, έχουν την καλή προαίρεση να συζητήσουν, να μάθουν, να εξελιχθούν.
Και στις δύο περιπτώσεις πρωταρχικός παράγοντας είναι ο ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ του κάθε ατόμου. Ο Ηλίας έχει απόλυτο δίκιο, όταν γράφει ότι ο ταπεινός θα ανυψωθεί. Όλα τα δίκια του κόσμου να έχεις αν προσπαθείς να περάσεις κάτι με πομπώδη και υψηλόφρονα τρόπο δεν υπάρχει περίπτωση να κερδίσεις κανέναν.
Και κάτι εντός θέματος: όσο έχει κάποιος δικαίωμα να θεωρεί μεγαλειώδη ως σύνθεση ένα κολλάζ κλασσικών γραμμών, το ίδιο δικαίωμα έχει και κάποιος να θεωρεί τον Γκίκα παραδοσιακό εκτελεστή, ή τον Σακελλαρίδη εκφραστή της αρχέγονης απλότητας, ή τον Γαϊτάνο βυζαντινό φορτιστή της συγκινησιακής φόρτισης της φιλόμουσης ελληνίδας νοικοκυράς.
Οπότε ας αφήσουμε τον καθένα να πιστεύει ότι γουστάρει και ας κανονίσουμε μία συνάντηση για μπύρες! (Εκεί θα δούνε οι καραϊκοί ποιος πίνει τις περισσότερες:wink:)
 

Κων/νος Βαγενάς

Κωνσταντίνος
Πόλεμος πάντων μὲν πατήρ ἐστι, πάντων δὲ βασιλεύς, καὶ τοὺς μὲν θεοὺς ἔδειξε τοὺς δὲ ἀνθρώπους, τοὺς μὲν δούλους ἐποίησε τοὺς δὲ ἐλευθέρους.
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Αρχων;115012 said:
Εγω βλεπω τα ιδια και τα ιδια.Οποτε υπαρχει Καρας στην συζητηση η διαμαχη ξεκινα και καταληγει παντα στο ιδιο σημειο. Καλα οχι οτι θα κατσω να ασχοληθω κιολας με το τι λεει ο καθενας η αν η αποψη μου του κανει η οχι.Αυτη ειναι και δεν αλλαζει. Σε ποιον αρεσει η οχι ειναι αλλο θεμα.
Τωρα αν οι ευχες ακουγονται καπως...μικρος ειμαι και εχω φαει τις σφαλιαρες μου στο αναλογιο απο "ψαλτες" και απο ΨΑΛΤΕΣ. Ξερω τι ειναι να σε απορριπτουν και για τον Καρα η επειδη απλα εισαι καλυτερος ψαλτης.

ΥΓ. Οι καλοι τροποι συμπεριφορας σιγουρα δεν μαθαινονται εδω...η το χεις...η δεν το χεις..

Καὶ βέβαια τὰ ἴδια καὶ τὰ ἴδια, διότι νεότατα μέλη, ὅπως ἐσὺ συνάδελφε, δὲν κανουν τὸν κόπο νὰ διαβάσουν σὲ βάθος πολλὰ παλαιὰ θέματα ἀλλὰ μὲ πολὺ πολὺ ἐνδιαφέρον καὶ ψαλτικό καὶ μουσικὸ καὶ ἠθικό.

Δὲς ἐνδεικτικά http://analogion.com/forum/showthread.php?t=2425 Περί του ήχου του «Τον Δεσπότην και Αρχιερέα» καὶ http://analogion.com/forum/showthread.php?t=20 Περί του ήχου του «Τον Τάφον Σου Σωτήρ» μὲ 19.554 καὶ 11.597 ἐμφανίσεις ἀντίστοιχα καὶ θὰ καταλάβεις πάρα πολλά πράγματα γιὰ πολλὰ μέλη ἐδῶ μέσα, ὅπως καὶ γιὰ ποιὸς εἶναι θύμα ἤ θύτης. Θύμα τότε, ἄμα δὲν εἶχες τουλάχιστον μεταπτυχιακὸ καὶ δημοσιεύσεις, θύτης ἄμα τὰ εἶχες.

Κάποιοι τὰ ξεχνᾶνε, ἐγὼ ὄμως ΟΧΙ, νὰ τὸ ξέρουν ...
 

antonios

Αετόπουλος Αντώνιος
Οι δεύτεροι κριτικάρουν με επιχειρήματα τις θεωρίες του Καρά πάνω στη βυζαντινή μουσική και συνήθως δεν πέρνουν καμμία απάντηση από τους, κατά άλλα λαλίστατους παραπονούμενους για τις επιθέσεις των πρώτων, καραϊκούς.

Αλλά ποτέ δεν είδες "Καραϊκούς" να μην παίρνουν απαντήσεις... :rolleyes:
 
K

konman

Guest
..Οπότε ας αφήσουμε τον καθένα να πιστεύει ότι γουστάρει και ας κανονίσουμε μία συνάντηση για μπύρες! (Εκεί θα δούνε οι καραϊκοί ποιος πίνει τις περισσότερες:wink:)

:confused::confused::confused:

Πῶς τὸ τελείωσες ἔτσι βρὲ παιδάκι μου μὲ ἐξέπληξες :D

Πρόσεχε γιατί εἶμαι μπυρακιας :p

..φτάνει μόνο νὰ γίνω καὶ Καραικος..
:D
 
Αλλά ποτέ δεν είδες "Καραϊκούς" να μην παίρνουν απαντήσεις... :rolleyes:

Σου εξήγησα γιατί δε σου απάντησα, όχι επειδή δε μπορώ αλλά επειδή δε θέλω, αλλά επειδή το πας αλλού, θα σου απαντήσω στο γνωστό θέμα αύριο, όχι για σένα αλλά για τη φουκαριάρα τη μάνα μου (=το φιλοθεάμων ποπκορνοφάγο κοινό!)
 
Status
Not open for further replies.
Top