Υμνοι της Πεντηκοστής

ο αείμνηστος Στανίτσας είχε πει τα μύρια όσα
περί Καρά κ σημαδοφώνων-αναλύσεων.
Όπως είναι φυσικό, ΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ, από μόδα,
από λατρεία στον Στανίτσα, από τυφλή υπακοή στο
δάσκαλό τους διαιωνίζουν την αντιπαλότητα.

Πολύ σωστή παρατήρηση! Και φυσικά δεν ισχύει μόνο για τον Στανίτσα αυτό αλλά και για πολλούς άλλους. Ο σωστός ερευνητής αν είναι συναισθηματικά δεμένος με το αντικείμενο της έρευνας δεν μπορεί να βγάλει αντικειμενικά συμπεράσματα.
Μπορώ να αναφέρω πολλά παραδείγματα, αλλά δεν πιστεύω ότι είναι έτοιμος ο ψαλτικός κόσμος να απομυθοποιήσει τα είδωλά του.
Είναι και θέμα εγωισμού πολλές φορές. Σκέψου π.χ. ο Αγγελόπουλος να έκανε μία έρευνα (ή να έβγαιναν νέα στοιχεία στη φόρα) η οποία θα τον οδηγούσε στο συμπέρασμα ότι το ύφος που εκφράζει δεν έχει καμμία σχέση με το παραδοσιακό ύφος της εκκλησιαστικής μουσικής. Πιστεύεις ότι θα έβγαινε ποτέ να πεί: "παιδιά σφάλλαμε εκεί και εκεί, αλλάζουμε πορεία"! Ούτε μία στο εκατομμύριο!
Η μόνη ελπίδα που μπορεί να υπάρξει στο μουσικολογικό ζήτημα είναι από τα νέα παιδιά, με οξυμένη αντίληψη και ανοιχτό μυαλό.
 
Πολύ σωστή παρατήρηση! Και φυσικά δεν ισχύει μόνο για τον Στανίτσα αυτό αλλά και για πολλούς άλλους. Ο σωστός ερευνητής αν είναι συναισθηματικά δεμένος με το αντικείμενο της έρευνας δεν μπορεί να βγάλει αντικειμενικά συμπεράσματα.
Μπορώ να αναφέρω πολλά παραδείγματα, αλλά δεν πιστεύω ότι είναι έτοιμος ο ψαλτικός κόσμος να απομυθοποιήσει τα είδωλά του.
Είναι και θέμα εγωισμού πολλές φορές. Σκέψου π.χ. ο Αγγελόπουλος να έκανε μία έρευνα (ή να έβγαιναν νέα στοιχεία στη φόρα) η οποία θα τον οδηγούσε στο συμπέρασμα ότι το ύφος που εκφράζει δεν έχει καμμία σχέση με το παραδοσιακό ύφος της εκκλησιαστικής μουσικής. Πιστεύεις ότι θα έβγαινε ποτέ να πεί: "παιδιά σφάλλαμε εκεί και εκεί, αλλάζουμε πορεία"! Ούτε μία στο εκατομμύριο!Η μόνη ελπίδα που μπορεί να υπάρξει στο μουσικολογικό ζήτημα είναι από τα νέα παιδιά, με οξυμένη αντίληψη και ανοιχτό μυαλό.

Σε διαβεβαιώνω αγαπητέ Νικόλαε ότι ο Αγγελόπουλος θα το έκανε 100%. Και ο Καράς το έκανε όταν αναθεώρησε πράγματα που είχε πει την δεκαετία του '30. Και είναι προς τιμήν αυτού που παραδέχεται ότι έκανε λάθος.
Όμως, τα στοιχεία και τα συμπεράσματα μάλλον δείχνουν ακριβώς το αντίθετο. Ότι δηλαδή εκπροσωπεί ακριβώς το παραδοσιακό ύφος της εκκλησιαστικής μουσικής. Όχι μόνο αυτός αλλά και πολλοί άλλοι.

Έτερον μηνυμα:

Για να σταθούμε όμως λίγο στην συγκεκριμένη ηχογράφηση (την οποία πιστεύω ότι δεν την άκουσαν όλοι όσοι σχολίασαν).
Ας υποδείξουν τα μέλη του φόρουμ που έκαναν σχόλια, 2-3 σημεία στην συγκεκριμένη ηχογράφηση που να αποτελούν " ξένω(ο)ν άκουσμα. Και να συζητήσουμε λίγο μουσικολογικά, για να καταλάβω κι εγώ τι ... εννοεί ο ποιητής.

όσον αφορά στα παλαιά κομμάτια ( τα κλασσικά όπως θα λέγαμε) σημειώνει η πατριαρχική επιτροπή του 1881 στην εισαγωγή, εκτός των άλλων αιτιών, την αδυναμία των ψαλτών να ψάλλουν τα κλασσικά μέλη.
Όχι επειδή κατάφερε κάποιος να τα ψάλλει να απαξιώσουμε κι αυτόν που τα έγραψε κι αυτόν που τα έψαλλε.:wink:
 
Σε διαβεβαιώνω αγαπητέ Νικόλαε ότι ο Αγγελόπουλος θα το έκανε 100%.
Ούτε μία στο εκατομμύριο, όχι ο Αγγελόπουλος μόνο, κανένας (άντε ένας στο εκατομμύριο), ανεξαρτήτως σχολής!Είναι θέμα εγωιστικής εμμονής και φόβου απόρριψης από τους άλλους (ειδικά από Πρωτοψάλτες και Καθηγητάδες μην ψάχνεις να βρεις, εσύ κι εγώ μπορεί να αναθεωρήσουμε, αυτοί ξέχασέ το) όπως επίσης είναι και θέμα κατά πόσο κανείς είναι ικανός να κάνει κάτι διαφορετικό από αυτό που ήξερε τόσα χρόνια. Εδώ ολόκληρος Στανίτσας και ζορίστηκε μέχρι να τον απαλάξει ο Σόμπατζης από τον παλασσισμό (τουλάχιστον για τα χρόνια της θητείας του στο Πατριαρχείο).

Όμως, τα στοιχεία και τα συμπεράσματα μάλλον δείχνουν ακριβώς το αντίθετο. Ότι δηλαδή εκπροσωπεί ακριβώς το παραδοσιακό ύφος της εκκλησιαστικής μουσικής.:
Μόλις απέδειξες τα λεγόμενά μου περί εμμονής...

Για να σταθούμε όμως λίγο στην συγκεκριμένη ηχογράφηση (την οποία πιστεύω ότι δεν την άκουσαν όλοι όσοι σχολίασαν).
Ας υποδείξουν τα μέλη του φόρουμ που έκαναν σχόλια, 2-3 σημεία στην συγκεκριμένη ηχογράφηση που να αποτελούν " ξένω(ο)ν άκουσμα.

Καταρχήν είναι ξένον άκουσμα να ακούς τις θέσεις όπως "εορτααζωμεν" (ολίγον με κεντήματα και ψηφιστόν), "επιιιδηηημιαν" (ίσον με κεντήματα μετά γοργού πάνω σε ολίγον, βαρεία και ίσον), "επαγγελίαν" (απόστροφος πάνω σε πεταστή), "συμπλήρωσιν" (κλασσική θέση κατάληξης) να εκτελούνται οι ίδιες και οι ίδιες αναλύσειςμε εμμονή και με πολύ συγκεκριμένο και εξεζητημένο τρόποΕιδικά στη θέση της κατάληξης που πέρνω ως κλασσικό παράδειγμα, ενώ η εκκλησιαστική παράδοση μας έχει διασώσει πολλές ερμηνείες, ανάλογα με τον ήχο, το είδος και το χρόνο του μέλους, στις καραϊκές χορωδίες ακούμε πάντα την ίδια ευκολοχώνευτη ανάλυση (βλέπε συνημμένο) παντού και πάντα (αν γράφαμε τη λέξη "ιλαροχορευτικό" με χαρακτήρες μουσικής σίγουρα θα ήταν αυτοί!).
Να μη μιλήσω για τα διαστήματα (μελωδόν και προφήτας έχετε, κάτε συγκρίσεις Ιακώβου, Πρίγγου, Στανίτσα με ΕΛΒΥΧ και θα δείτε ειδικά σε συγκεκριμένους ήχους και συγκεκριμένα σημεία).
Και φυσικά δεν είναι ξένον άκουσμα όταν τα πρότυπα είναι αυτά;
http://analogion.com/forum/showthread.php?t=1298
http://analogion.com/forum/showthread.php?t=12050
http://analogion.com/forum/showthread.php?t=14756
http://analogion.com/forum/showthread.php?t=239&highlight=%C3%E5%F9%F1%E3%E9%E1%E4%E7%F2
 

Attachments

  • karalhksh.jpg
    25.9 KB · Views: 16

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Ηλίας Παπαδόπουλος;114506 said:
Σε διαβεβαιώνω αγαπητέ Νικόλαε ότι ο Αγγελόπουλος θα το έκανε 100%. Και ο Καράς το έκανε όταν αναθεώρησε πράγματα που είχε πει την δεκαετία του '30. Και είναι προς τιμήν αυτού που παραδέχεται ότι έκανε λάθος.
Όμως, τα στοιχεία και τα συμπεράσματα μάλλον δείχνουν ακριβώς το αντίθετο. Ότι δηλαδή εκπροσωπεί ακριβώς το παραδοσιακό ύφος της εκκλησιαστικής μουσικής. Όχι μόνο αυτός αλλά και πολλοί άλλοι.

Έτερον μηνυμα:

Για να σταθούμε όμως λίγο στην συγκεκριμένη ηχογράφηση (την οποία πιστεύω ότι δεν την άκουσαν όλοι όσοι σχολίασαν).
Ας υποδείξουν τα μέλη του φόρουμ που έκαναν σχόλια, 2-3 σημεία στην συγκεκριμένη ηχογράφηση που να αποτελούν " ξένω(ο)ν άκουσμα. Και να συζητήσουμε λίγο μουσικολογικά, για να καταλάβω κι εγώ τι ... εννοεί ο ποιητής.

όσον αφορά στα παλαιά κομμάτια ( τα κλασσικά όπως θα λέγαμε) σημειώνει η πατριαρχική επιτροπή του 1881 στην εισαγωγή, εκτός των άλλων αιτιών, την αδυναμία των ψαλτών να ψάλλουν τα κλασσικά μέλη.
Όχι επειδή κατάφερε κάποιος να τα ψάλλει να απαξιώσουμε κι αυτόν που τα έγραψε κι αυτόν που τα έψαλλε.:wink:

Μουσικολόγος δὲν εἶμαι οὕτε φιλοδοξῶ νὰ γίνω καὶ συνεπῶς μουσικολογικὰ δὲν δύναμαι νὰ σχολιάσω. Αὐτὶ ὄμως ἔχω καὶ ἀκούω καὶ συγκρίνω καὶ μὲ ἀκούσματα ἁγιορείτικα μεγαλωσα (πρίν τους μεταμοντέρνους ψαλτικὰ βατοπεδινούς).

Πρότυπό μου ὁ Ναυπλιώτης, χωρίς φυσικὰ νὰ πιθηκίζω. Συγκρίνω κατ' ἀναλογίαν καὶ βλέπω τεράστια διαφορά. Δὲν τὴ βλέπεις; Δὲν τὴν ἀκοῦς; ΟΚ. Κανένα πρόβλημα. Μὴν μοῦ λὲς ὄμως ὅτι καὶ ἡ ΕΛΒΥΧ ἐκπροσωπεῖ ΑΚΡΙΒΩΣ τὸ παραδοσιακὸ ὕφος. Πιθανῶς νὰ τὸ προσπαθεῖ ἀλλὰ τὰ βαρίδια ποὺ κουβαλᾶ ἀπὸ τὴν ἐποχὴ ποὺ ὁ Σ. Καρᾶς πρωτοεμπνεύστηκε τις ἀπόψεις του μέσα σὲ συγκεκριμένο ἰδεολογικοπολιτικοθρησκευτικομουσικολογικό πλαίσιο δὲν νομίζω πὼς θὰ τῆς τὸ ἐπιτρέψουν αὐτὸ, πέρα ἀπὸ μιὰ πόλωση καὶ σχηματισμὸ κάστας.

Νά 'σαι καλά.
 
Last edited:

farlekas 1980

Παλαιό Μέλος
Μουσικολόγος δὲν εἶμαι οὕτε φιλοδοξῶ νὰ γίνω καὶ συνεπῶς μουσικολογικὰ δὲν δύναμαι νὰ σχολιάσω. Αὐτὶ ὄμως ἔχω καὶ ἀκούω καὶ συγκρίνω καὶ μὲ ἀκούσματα ἁγιορείτικα μεγαλωσα (πρίν τους μεταμοντέρνους ψαλτικὰ βατοπεδινούς).

Πρότυπό μου ὁ Ναυπλιώτης, χωρίς φυσικὰ νὰ πιθηκίζω. Συγκρίνω κατ' ἀναλογίαν καὶ βλέπω τεράστια διαφορά. Δὲν τὴ βλέπεις; Δὲν τὴν ἀκοῦς; ΟΚ. Κανένα πρόβλημα. Μὴν μοῦ λὲς ὄμως ὅτι καὶ ἡ ΕΛΒΥΧ ἐκπροσωπεῖ ΑΚΡΙΒΩΣ τὸ παραδοσιακὸ ὕφος. Πιθανῶς νὰ τὸ προσπαθεῖ ἀλλὰ τὰ βαρίδια ποὺ κουβαλᾶ ἀπὸ τὴν ἐποχὴ ποὺ ὁ Σ. Καρᾶς πρωτοεμπνεύστηκε τις ἀπόψεις του μέσα σὲ συγκεκριμένο
ἰδεολογικοπολιτικοθρησκετικομουσικολογικό
πλαίσιο δὲν νομίζω πὼς θὰ τῆς τὸ ἐπιτρέψουν αὐτὸ, πέρα ἀπὸ μιὰ πόλωση καὶ σχηματισμὸ κάστας.

Νά 'σαι καλά.

Νενικηκας με domesticus !
 

Μὴν μοῦ λὲς ὄμως ὅτι καὶ ἡ ΕΛΒΥΧ ἐκπροσωπεῖ ΑΚΡΙΒΩΣ τὸ παραδοσιακὸ ὕφος. Πιθανῶς νὰ τὸ προσπαθεῖ ἀλλὰ τὰ βαρίδια ποὺ κουβαλᾶ ἀπὸ τὴν ἐποχὴ ποὺ ὁ Σ. Καρᾶς πρωτοεμπνεύστηκε τις ἀπόψεις του μέσα σὲ συγκεκριμένο ἰδεολογικοπολιτικοθρησκευτικομουσικολογικό πλαίσιο δὲν νομίζω πὼς θὰ τῆς τὸ ἐπιτρέψουν αὐτὸ, πέρα ἀπὸ μιὰ πόλωση καὶ σχηματισμὸ κάστας.

Νά 'σαι καλά.

Τουλάχιστον το προσπαθεί.
Να σαι καλά κι εσύ.:)
 

antonios

Αετόπουλος Αντώνιος
Καταρχήν είναι ξένον άκουσμα να ακούς τις θέσεις όπως "εορτααζωμεν" (ολίγον με κεντήματα και ψηφιστόν), "επιιιδηηημιαν" (ίσον με κεντήματα μετά γοργού πάνω σε ολίγον, βαρεία και ίσον), "επαγγελίαν" (απόστροφος πάνω σε πεταστή), "συμπλήρωσιν" (κλασσική θέση κατάληξης) να εκτελούνται οι ίδιες και οι ίδιες αναλύσειςμε εμμονή και με πολύ συγκεκριμένο και εξεζητημένο τρόποΕιδικά στη θέση της κατάληξης που πέρνω ως κλασσικό παράδειγμα, ενώ η εκκλησιαστική παράδοση μας έχει διασώσει πολλές ερμηνείες, ανάλογα με τον ήχο, το είδος και το χρόνο του μέλους, στις καραϊκές χορωδίες ακούμε πάντα την ίδια ευκολοχώνευτη ανάλυση (βλέπε συνημμένο) παντού και πάντα (αν γράφαμε τη λέξη "ιλαροχορευτικό" με χαρακτήρες μουσικής σίγουρα θα ήταν αυτοί!).
Να μη μιλήσω για τα διαστήματα (μελωδόν και προφήτας έχετε, κάτε συγκρίσεις Ιακώβου, Πρίγγου, Στανίτσα με ΕΛΒΥΧ και θα δείτε ειδικά σε συγκεκριμένους ήχους και συγκεκριμένα σημεία).

Ηλία, καλώς μας ήλθες στο Ψαλτολόγιο...
 
Ηλία, καλώς μας ήλθες στο Ψαλτολόγιο...

Όντως δε σε καλωσόρισα κι εγώ Ηλία. Καλώς ήρθες! Πέρα από τις διαφωνίες μας χαίρομαι να κουβεντιάζω μαζί σου, επειδή εσύ έχει κάτι να πεις σε αντίθεση με άλλους.:)
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Ηλία, καλώς μας ήλθες στο Ψαλτολόγιο...

Καὶ βέβαια καλὰ ἔκανε καὶ ἦλθε καὶ νὰ παραμείνει ἀκόμη κι ἄν διαφωνοῦμε, ὅλοι εἴμαστε εὐπρόσδεκτοι, ὅπως καλὰ κάνουν κάνουν κι ὅσοι φεύγουν ...:rolleyes:
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Όντως δε σε καλωσόρισα κι εγώ Ηλία. Καλώς ήρθες! Πέρα από τις διαφωνίες μας χαίρομαι να κουβεντιάζω μαζί σου, επειδή εσύ έχει κάτι να πεις σε αντίθεση με άλλους.:)

Ἐλπίζω μόνο νὰ μὴν εἶναι δεκτικὸς χειραγώγησης ἀπὸ τοὺς ἄλλους ...:rolleyes:
 
S

Sotres

Guest
Ερμηνευτική Τελειότητα της ΕΛ.ΒΥ.Χ.


1) Επιλογή μαθημάτων
2) Κατάρτιση,μεταδοτικότητα χοράρχη
3) Επιλογή συμμετεχόντων
4) Επιλογή σωστή τόπου κ χρόνου εμφανίσεων
5) Επίπονες κ σοβαρές πρόβες

είναι ελάχιστα από συστατικά της επιτυχίας κ του
αγγελικού αποτελέσματος.
Άλλο ένα δείγμα ΗΧΗΤΙΚΗΣ ΤΕΛΕΙΟΤΗΤΑΣ.

Παύλε στα τόσα ωραία και εύστοχα που αναφέρεις να προσθέσω το εξής: ο Αγγελόπουλος ξέρει να διευθύνει! Παρακολουθώντας τις κινήσεις των χεριών του το σύνολο των ερμηνευτών ξέρει τι θα πει. Ο Αγγελόπουλος αποκωδικοποιεί με τη διέυθυνσή του όχι μόνο ερμηνείες σημαδοφώνων αλλά και οριοθετεί φράσεις. Αυτός είναι και ο βασικότερος λόγος που ο χορός του ψάλλει με φράσεις. Συντόμως εκδίδεται άρθρο μου για την αισθητική της ψαλτικής μας τέχνης και παραθέτω περισσότερα στοιχεία εκεί.
 

antonios

Αετόπουλος Αντώνιος
Καὶ βέβαια καλὰ ἔκανε καὶ ἦλθε καὶ νὰ παραμείνει ἀκόμη κι ἄν διαφωνοῦμε, ὅλοι εἴμαστε εὐπρόσδεκτοι, ὅπως καλὰ κάνουν κάνουν κι ὅσοι φεύγουν ...:rolleyes:

Εννοείται!!! Πάντως αν, λέω αν, αναφέρεσαι σε μένα, δεν έφυγα ποτέ. Απλώς μάλλον ...

Όντως δε σε καλωσόρισα κι εγώ Ηλία. Καλώς ήρθες! Πέρα από τις διαφωνίες μας χαίρομαι να κουβεντιάζω μαζί σου, επειδή εσύ έχει κάτι να πεις σε αντίθεση με άλλους.:)

Και εφόσον δεν έχω κάτι να πω... δεν λέω!!!

Καταρχήν είναι ξένον άκουσμα να ακούς τις θέσεις όπως "εορτααζωμεν" (ολίγον με κεντήματα και ψηφιστόν), "επιιιδηηημιαν" (ίσον με κεντήματα μετά γοργού πάνω σε ολίγον, βαρεία και ίσον), "επαγγελίαν" (απόστροφος πάνω σε πεταστή), "συμπλήρωσιν" (κλασσική θέση κατάληξης) να εκτελούνται οι ίδιες και οι ίδιες αναλύσειςμε εμμονή και με πολύ συγκεκριμένο και εξεζητημένο τρόποΕιδικά στη θέση της κατάληξης που πέρνω ως κλασσικό παράδειγμα, ενώ η εκκλησιαστική παράδοση μας έχει διασώσει πολλές ερμηνείες, ανάλογα με τον ήχο, το είδος και το χρόνο του μέλους, στις καραϊκές χορωδίες ακούμε πάντα την ίδια ευκολοχώνευτη ανάλυση (βλέπε συνημμένο) παντού και πάντα (αν γράφαμε τη λέξη "ιλαροχορευτικό" με χαρακτήρες μουσικής σίγουρα θα ήταν αυτοί!).

Μου επιτρέπεις όμως να ρωτήσω. Στις συγκεκριμένες θέσεις τελικά, το "ξένον άκουσμα" της ΕΛΒΥΧ είναι γιατί δεν εκτελούνται έτσι, ή γιατί δεν εκτελούνται μόνον έτσι;
 
Στις συγκεκριμένες θέσεις τελικά, το "ξένον άκουσμα" της ΕΛΒΥΧ είναι γιατί δεν εκτελούνται έτσι, ή γιατί δεν εκτελούνται μόνον έτσι;

Θα σου απαντήσω με μία ιστορική φράση του Δημητρίου Μήτρου, όταν τον ρώτησε κάτι κάποιος ο οποίος ούτε συμφωνούσε μαζί του, ούτε εκτιμούσε τη γνώμη του:
"Αν ρωτάς και ξέρεις την απάντηση γιατί ρωτάς; Αν ρωτάς και δεν την ξέρεις γιατί ρωτάς εμένα;"
 

antonios

Αετόπουλος Αντώνιος
Θα σου απαντήσω με μία ιστορική φράση του Δημητρίου Μήτρου, όταν τον ρώτησε κάτι κάποιος ο οποίος ούτε συμφωνούσε μαζί του, ούτε εκτιμούσε τη γνώμη του:
"Αν ρωτάς και ξέρεις την απάντηση γιατί ρωτάς; Αν ρωτάς και δεν την ξέρεις γιατί ρωτάς εμένα;"

Που σημαίνει πως δεν θέλεις να μου απαντήσεις. Α! Συγγνωμη και που ρώτησα...
Για την ιστορία πάντως, δεν θα μπορούσα να ρωτήσω κανέναν άλλο αφού η ερώτηση ήταν για να μου διευκρινίσεις τι εννοείς εσυ!!! Συγγνώμη και πάλι που ενόχλησα.
 
Που σημαίνει πως δεν θέλεις να μου απαντήσεις. Α! Συγγνωμη και που ρώτησα...
Για την ιστορία πάντως, δεν θα μπορούσα να ρωτήσω κανέναν άλλο αφού η ερώτηση ήταν για να μου διευκρινίσεις τι εννοείς εσυ!!! Συγγνώμη και πάλι που ενόχλησα.

Αυτό ακριβώς σημαίνει, δεν θέλω να απαντήσω κάτι για το οποίο είναι δεδομένο ότι θα διαφωνήσεις. Διαλέγομαι μόνο με όσους θεωρώ ότι δεν εμπίπτουν στην κατηγορία "ου με πείσεις καν με πείσεις". Αν έχω πέσει έξω για το πρόσωπό σου ζητώ προκαταβολικά συγγνώμη και ελπίζω στο μέλλον να αναθεωρήσω.
Σου εύχομαι υγεία!
 

antonios

Αετόπουλος Αντώνιος
Αυτό ακριβώς σημαίνει, δεν θέλω να απαντήσω κάτι για το οποίο είναι δεδομένο ότι θα διαφωνήσεις. Διαλέγομαι μόνο με όσους θεωρώ ότι δεν εμπίπτουν στην κατηγορία "ου με πείσεις καν με πείσεις". Αν έχω πέσει έξω για το πρόσωπό σου ζητώ προκαταβολικά συγγνώμη και ελπίζω στο μέλλον να αναθεωρήσω.
Σου εύχομαι υγεία!

Δεν σε αναγκάζει κανείς. Προς Θεού!!! Αν με τα μηνύματά μου μέχρι τώρα σου έχω δώσει αυτή την εντύπωση, δεν υπάρχει λόγος να απολογείσαι... Πες μου όμως ένα μήνυμά μου επί μουσικού θέματος, στο οποίο ΔΕΝ επιχειρηματολογώ. Κάποιο μήνυμά μου -επί μουσικού- όπου λέω ό, τι νά 'ναι χωρίς να το στηρίζω πουθενά... Έτσι για να δω και εγώ τα λάθη μου.

(Φυσικά αν δεν θέλεις μην το κάνεις ούτε αυτό. Ο καθένας διαλέγεται όπως επιλέξει. Και κρίνεται αναλόγως.)
 
Πριν απαντήσω θα ήθελα όποιος μπορέσει να ανεβάσει το μουσικό κείμενο "Πεντηκοστήν εορτάζομεν" που λέει η ΕΛΒΥΧ(γνωρίζω ότι βασίζεται στο κλασσικό θέλω όμως να σχολιάσω επί του "πειραγμένου" κειμένου της ΕΛΒΥΧ: ναι ακριβώς αυτό με το πίασμα και το στρεπτόν και τα λοιπά).
Αν δεν το έχει κανείς θα αναγκαστώ να εκφέρω κρίσεις με βάση το κλασσικό και πάνω σε αυτό μπορεί να πατήσει κανείς και να αρνηθεί κάποια πράγματα. Ευχαριστώ
 
Πριν απαντήσω θα ήθελα όποιος μπορέσει να ανεβάσει το μουσικό κείμενο "Πεντηκοστήν εορτάζομεν" που λέει η ΕΛΒΥΧ(γνωρίζω ότι βασίζεται στο κλασσικό θέλω όμως να σχολιάσω επί του "πειραγμένου" κειμένου της ΕΛΒΥΧ: ναι ακριβώς αυτό με το πίασμα και το στρεπτόν και τα λοιπά).
Αν δεν το έχει κανείς θα αναγκαστώ να εκφέρω κρίσεις με βάση το κλασσικό και πάνω σε αυτό μπορεί να πατήσει κανείς και να αρνηθεί κάποια πράγματα. Ευχαριστώ

Γιατί αυτήν η εμμονή για επιλεκτική κριτική; :mad:Αφού γνωρίζεις πως ερμηνεύει η ΕΛΒΥΧ τα κείμενα. Δεν είδα βέβαια κανένα σχόλιο αρνητικό για συνθέσεις μέλους του φόρουμ που χρησιμοποιεί σημάδια της παλιάς γραφής (π.χ. οξεία, τρομικόν ή και άλλα) αλλά ούτε και σχόλια για την ερμηνεία μελών από την χορωδία του συγκεκριμένου μέλους όπου κάνει κάτι σημαδάκια της παλαιάς. :rolleyes:

Αλλά εκεί μόνο thanks και εγκώμια βλέπουμε από κάτω. Ουδέν επικριτικόν σχόλιον (και είναι και προς τιμήν όλων).

ΥΓ Επειδή σέβομαι απόλυτα το εν λόγω μέλος (αν και νομίζω ότι είναι κατανοητό απ' όλους σε ποιον αναφέρομαι -και όλοι τον σεβόμαστε και τον ευχαριστούμε για όσα μας προσφέρει) δεν αναφέρω το όνομα. Επίσης αν το εν λόγω πρόσωπο δεν θέλει να ξανακάνω αναφορά στα πονήματά του, σεβαστό. Η αντιπαράσταση γίνεται εντελώς καλόβουλα.

ΥΓ2 Αυτά που γράφω δε θέλω να έχουν επίπτωση στο ιδιαίτερο που μου έταξες :D
 
Γιατί αυτήν η εμμονή για επιλεκτική κριτική; :mad:Αφού γνωρίζεις πως ερμηνεύει η ΕΛΒΥΧ τα κείμενα. Δεν είδα βέβαια κανένα σχόλιο αρνητικό για συνθέσεις μέλους του φόρουμ που χρησιμοποιεί σημάδια της παλιάς γραφής (π.χ. οξεία, τρομικόν ή και άλλα) αλλά ούτε και σχόλια για την ερμηνεία μελών από την χορωδία του συγκεκριμένου μέλους όπου κάνει κάτι σημαδάκια της παλαιάς. :rolleyes:

Αλλά εκεί μόνο thanks και εγκώμια βλέπουμε από κάτω. Ουδέν επικριτικόν σχόλιον (και είναι και προς τιμήν όλων).

ΥΓ Επειδή σέβομαι απόλυτα το εν λόγω μέλος (αν και νομίζω ότι είναι κατανοητό απ' όλους σε ποιον αναφέρομαι -και όλοι τον σεβόμαστε και τον ευχαριστούμε για όσα μας προσφέρει) δεν αναφέρω το όνομα. Επίσης αν το εν λόγω πρόσωπο δεν θέλει να ξανακάνω αναφορά στα πονήματά του, σεβαστό. Η αντιπαράσταση γίνεται εντελώς καλόβουλα.

ΥΓ2 Αυτά που γράφω δε θέλω να έχουν επίπτωση στο ιδιαίτερο που μου έταξες :D

Όχι δεν πρόκειται για επιλεκτική κριτική. Όσον αφορά το κείμενο της ΕΛΒΥΧ το ζήτησα επειδή θέλω να είμαι όσο το δυνατόν αντικειμενικός ερευνητής και να μιλάω με όσο το δυνατόν περισσότερες αποδείξεις και όχι με τυχόν εικασίες.
Επίσης υπάρχει μεγάλη διαφορά στο να ερμηνεύεις ένα κλασσικό κείμενο όπως θέλεις και γεμίζοντας το με παλαιά σημαδόφωνα κατά βούληση αλλοιώνοντας το πνεύμα της μεταγραφής και άλλο να συνθέτεις εσύ δικά σου κείμενα και να αποτελεί επιλογή σου να χρησιμοποιήσεις τα παλαιά σημαδόφωνα. Εκεί ακόμη κι αν διαφωνώ, αν είναι ωραίο το μάθημα θα βάλω και thanks και θα το ψάλλω κιόλας!
Για να καταλάβεις καλύτερα φίλε μου δεν είμαι κατά των παλαιών σημαδιών, αλλά της ανούσιας χρήσης τους(εξάλλου όλα μπορούν να γραφούν αναλυτικά με τη νέα γραφή εκτός ίσως από το πίεσμα-η ερμηνεία των Τριών, αλλά και του Καρά, απέχει αρκετά).
Υ.Γ.Το ιδιαίτερο θα γίνει αλλά θα κεράσεις τα τσίπουρα:)
 
Top