Μ. Τρίτη - Ορμήδεια Κύπρου - (βιντεο) «Η αμαρτωλός έδραμε»

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
... Σας αρέσει το στυλ του Βαγγέλη; Ακούστε τον. Δεν σας αρέσει; Αλλάξτε κανάλι. (...) Με ποιο δικαίωμα μειώνουμε προσωπικότητες,δεν μπορώ να το καταλάβω....

Με την κατάκριση κάποιας πρακτικής ή ενέργειας δεν μειώνουμε καμιά προσωπικότητα. Κι αν έγινε, κακώς έγινε. Όμως όταν πιστεύεις (καλώς ή κακώς, αυτό είναι άλλη ιστορία) ότι ένας συγκεκριμένος τρόπος ψαλσίματος όχι απλώς δεν είναι ωραίος αλλά καταστρέφει και τα θεμέλια της παραδοσιακής βυζαντινής μουσικής, έχεις υποχρέωση να το καταδικάσεις με όσο πιο καυστικό τρόπο μπορείς. Έτσι ώστε να πάψει να δηλητηριάζει την παράδοση αυτή. Για κάποιους αυτό συμβαίνει με το συγκεκριμένο ψάλσιμο, για κάποιους άλλους με το ψάλσιμο της ΕλΒυΧ (και των συνοδοιπόρων) για άλλους πάλι με τη χρήση και τη συνοδεία του ηλ. ισοκράτη. Όταν το πιστεύεις όμως αυτό, δεν μπορείς να κάθεσαι με σταυρωμένα χέρια.
 

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
Δεν καταλαβαινω τι δεν καταλαβαινετε !!!! Εγινε μια απροκλητη επιθεση σε εναν καταξιωμενο συναδελφο για το υφος (οπως λεμε καραικο,Πατριαρχικο, εκκλησιαστικο κ.λ.π) του και το ...ηθος -σταση του !
Το ξεκαθάρισα! Ήθος της μελωδίας, όπως χρησιμοποιείται όρος στα θεωρητικά. Όχι του ανδρός. Είναι λεπτές οι έννοιες και με παρεξηγείσατε.
 

ΦΩΤΙΟΣ ΚΕΡΜΕΛΙΔΗΣ

Παλαιό Μέλος
Με την κατάκριση κάποιας πρακτικής ή ενέργειας δεν μειώνουμε καμιά προσωπικότητα. Κι αν έγινε, κακώς έγινε. Όμως όταν πιστεύεις (καλώς ή κακώς, αυτό είναι άλλη ιστορία) ότι ένας συγκεκριμένος τρόπος ψαλσίματος όχι απλώς δεν είναι ωραίος αλλά καταστρέφει και τα θεμέλια της παραδοσιακής βυζαντινής μουσικής, έχεις υποχρέωση να το καταδικάσεις με όσο πιο καυστικό τρόπο μπορείς. Έτσι ώστε να πάψει να δηλητηριάζει την παράδοση αυτή. Για κάποιους αυτό συμβαίνει με το συγκεκριμένο ψάλσιμο, για κάποιους άλλους με το ψάλσιμο της ΕλΒυΧ (και των συνοδοιπόρων) για άλλους πάλι με τη χρήση και τη συνοδεία του ηλ. ισοκράτη. Όταν το πιστεύεις όμως αυτό, δεν μπορείς να κάθεσαι με σταυρωμένα χέρια.

Αγαπητέ μου Νεοκλή έχεις δίκιο γενικότερα.Απλά όμως πρέπει να παραδεχθούμε ότι ο Ευάγγελος δεν είναι ένας νεωτεριστής επαναστατικός ιδιόρυθμος τυπάκος, ο οποίος φέρνει νέα,αντίθετα προς την παράδοσή μας,ήθη και έθιμα στον χώρο της βυζαντινής μουσικής.Ούτε μία εγωκεντρική προσωπικότης που αρέσκεται στο να ερεθίζει τα ώτα μας.Ίσα ίσα ,πίστεψέ με,είναι άνθρωπος με φιλοτιμία,με αγάπη προς την μουσική μας παράδοση.Το ότι χρησιμοποιεί διάφορα σύγχρονα μέσα όπως π.χ. ισοκράτη, είναι προσωπικό του θέμα-πίστεψέ με υπάρχει λογική στην τακτική του-, χωρίς να αγγίζει τα όρια της καταπάτησης,δηλητηρίασης η' κατάρρευσης των βυζαντινών μουσικών θεμελίων.Θα μου πεις γιατί υποστηρίζεις με επιμονή τον αδελφό; Διότι δεν είναι αυτός που νομίζετε.Έτσι γαλουχήθηκε,έτσι έμαθε από τους διδασκάλους μας,έτσι πράττει.Εκτός αυτού πρέπει να ξέρουμε ότι εκτός από ιεροψάλτης είναι και από τους καλύτερους και πιο σοβαρούς τραγουδιστάς στον Ελλαδικό μας χώρο.Εν τέλει ας κρίνουμε,επειικώς τα αδέλφια μας τους ιεροψάλτας με αγάπη .......:)
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
Τον κ. Γκίκα καθόλου δεν τον κρίνω. Δεν μου πέφτει και ο λόγος. Μπορεί να έχει φτάσει και σε ύψη αρετής και να κάνει και θαύματα. Όμως αυτός ο τρόπος ψαλσίματος πρέπει να εκλείψει από την εκκλησία. Τελεία και παύλα. Απλώς η γνώμη μου.
 
E

emakris

Guest
Ειλικρινά προβληματίζομαι. Εάν αδυνατούμε να συμφωνήσουμε όλοι ότι τέτοιου είδους ψάλσιμο και στάση στο αναλόγιο απάδουν προς τον παραδοσιακό χαρακτήρα της λατρείας μας, τότε προς τι όλες αυτές οι βαθυστόχαστες συζητήσεις περί παραδόσεως, σημειογραφίας, ιστορίας κλπ.;;; Ας ψάλουμε ό,τι θέλουμε και όπως θέλουμε. Αρκεί να αρέσει στον κόσμο.
 

PavlosKouris

Pavlos Papadopaidi
Συμφωνώ, με τον Νεοκλή, στην τελευταία του τοποθέτηση.

Έτσι γαλουχήθηκε,έτσι έμαθε από τους διδασκάλους μας,έτσι πράττει.

Εδώ καλέ μου φίλε Φώτη δεν συμφωνούμε.Ειδικά όταν
στην ψαλτική μας πορεία έχουμε περισσότερους από έναν
δασκάλους.Εξελισσόμαστε κ αφαιρούμε τα αρνητικά κ προσπαθούμε
να αφομοιώσουμε μόνο τα θετικά στοιχεία.

Εκτός αυτού πρέπει να ξέρουμε ότι εκτός από ιεροψάλτης είναι και από τους καλύτερους και πιο σοβαρούς τραγουδιστάς στον Ελλαδικό μας χώρο.Εν τέλει ας κρίνουμε,επειικώς τα αδέλφια μας τους ιεροψάλτας με αγάπη .......
Εξηγούνται πολλά με αυτή τη πληροφορία.Το λαρύγγι
του (εκτός από το τάλαντο) κατευθύνεται σε άλλους
"δρόμους" πιο κοντά στο τραγούδι.
Αφού τα έχουμε πει Φώτη, σαν άνθρωπο επ' ουδενί δεν
έχω το δικαίωμα να κρίνω τον κ.Γκίκα. Η αναφορά όπως
πολύ σωστά τόνισε ο Κώστας Β.
γίνεται για το οπτικοακουστικό δρώμενο.:)
Ενοείτε πάντα με αγάπη.:wink:
Σφαλιάρες που έφαγα μικρός από τον
πατέρα μου κ τους δασκάλους μου για την ένρινη
απόδοση των μαθημάτων, αναγκάστηκα έμαθα
κ τους ευγνωμονώ.Από αγάπη κ ενδιαφέρον το έκαναν
εεε κάποια στιγμή το κατάλαβα.:D
 

ΦΩΤΙΟΣ ΚΕΡΜΕΛΙΔΗΣ

Παλαιό Μέλος
Συμφωνώ, με τον Νεοκλή, στην τελευταία του τοποθέτηση.



Εδώ καλέ μου φίλε Φώτη δεν συμφωνούμε.Ειδικά όταν
στην ψαλτική μας πορεία έχουμε περισσότερους από έναν
δασκάλους.Εξελισσόμαστε κ αφαιρούμε τα αρνητικά κ προσπαθούμε
να αφομοιώσουμε μόνο τα θετικά στοιχεία.


Εξηγούνται πολλά με αυτή τη πληροφορία.Το λαρύγγι
του (εκτός από το τάλαντο) κατευθύνεται σε άλλους
"δρόμους" πιο κοντά στο τραγούδι.
Αφού τα έχουμε πει Φώτη, σαν άνθρωπο επ' ουδενί δεν
έχω το δικαίωμα να κρίνω τον κ.Γκίκα. Η αναφορά όπως
πολύ σωστά τόνισε ο Κώστας Β.
γίνεται για το οπτικοακουστικό δρώμενο.:)
Ενοείτε πάντα με αγάπη.:wink:
Σφαλιάρες που έφαγα μικρός από τον
πατέρα μου κ τους δασκάλους μου για την ένρινη
απόδοση των μαθημάτων, αναγκάστηκα έμαθα
κ τους ευγνωμονώ.Από αγάπη κ ενδιαφέρον το έκαναν
εεε κάποια στιγμή το κατάλαβα.:D



Παύλο μου τις θυμάσαι ακόμα τις αγαπητικές σφαλιάρες επί του αναλογίου,έτσι; Αχ...
Με αγάπη πολύ σας αποχαιρετώ από το παρόν θέμα και προχωρούμε......:)
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Δικαιωμα του ειναι του καθενος να εμπνεεται απο τα παραπανω . Καποιος αλλος εμπνεεται απο τα...... παρακατω και καποιος αλλος οταν ακουει τα ιλαροχορευτικα Π(Κ)ΑΡΑδοσιακα ασματα στο Ναο που βρισκεται στην οδο που φερει το ονομα του θεου των ανεμων . Τι να κανουμε , περι ορεξεως ....λουκανικα Φραγκφουρτης :rolleyes::rolleyes::rolleyes: .

Καὶ μένα μ' ἀρέσουν τὰ λουκάνικα, ἀλλὰ δὲν ἔστησα ψησταριὰ στὴν ἐκκλησία ...
 

farlekas 1980

Παλαιό Μέλος
Το ξεκαθάρισα!
Ήθος της μελωδίας,
όπως χρησιμοποιείται όρος στα θεωρητικά. Όχι του ανδρός. Είναι λεπτές οι έννοιες και με παρεξηγείσατε.

Ενταξει , κατανοητον :) ! Αλλοιμονο αν το αναφεραμε με την αλλη εννοια του .
 

aposto

Παλαιό Μέλος
Θελω κ γω με την σειρα μου να αναφερθω σε οσα ελεχθησαν αυτες τις ημερες για το συγκεκριμενο βιντεο κ για τα σχολια καποιων τα οποια πιστεψτε με δεν αρμοζουν για τον συγκεκριμενο φιλο κ ανθρωπο Βαγγελη Γκικα.Ο καθενας πιστευω απο εμας αν ειχε αυτο το ταλαντο δηλαδη αυτη τη φωνη που διαθετει ο Βαγγελης κ ποιος δεν θα τα εκανε αυτα τα γυρισματα κ ολες τις θεσεις τις οποιες εκτελει πανω στο αναλογιο,μη ξεχνατε οτι το εν λογω βιντεο τραβηχτηκε στην Κυπρο οπου ειχε προσκληθει εκει για να ψαλλει ο Βαγγελης.Επειδη ημουνα παρων κ τα εζησα απο κοντα πιστεψτε με οτι ολα αυτα τα ακουσματα στον κοσμο αρεσαν παρα πολυ κ ολοι ειχαν να λενε τα καλυτερα λογια.Υπαρχει μια μεριδα ανθρωπων στο ψαλτολογιο που κανει σχολια καυστικα κ ειναι επι προσωπικου αναφερομαι σε ενα μελος που εγραψε οτι το ρασο κυματιζει,για το χερι στο μικροφωνο κ τον ισοκρατη καθως επισης κ για το ριγε μπλουζακι κ.λ.π. αυτο νομιζω πως δεν ειναι κ τοσο καλο να μειωνουμε ετσι τον συγκεκριμενο ανθρωπο κ αναφερομαστε με τοσο καυστικο τροπο στο προσωπο του.Σε πολλους θελω να πληροφορησω πως αυτος ο τροπος ψαλσιματος ειναι αποδεκτος κ δεν αλλαζει οπως δεν αλλαζει κ ο παραδοσιακος τροπος που αρεσει σε εσας κ σε αλλους.Ο Βαγγελης για μενα προσωπικα ειναι η καλυτερη φωνη αυτη την στιγμη στο χωρο της Βυζαντινης Μουσικης κ αρεσει κ σε πολλους αλλους κ γενικα ειναι αποδεκτος κ αγαπητος γι αυτο αλλωστε κ εχει προσκληθει για να ψαλλει τοσο στην Αμερικη κ την Αγγλια αλλα κ στην Αφρικη κ στην Κυπρο,αυτο σημαινει πως η φωνη του κ ο τροπος του ψαλσιματος του αγγιζει ψυχες κ αυτες ειναι χιλιαδες.Σε οποιον δεν αρεσει απλα αλλαζει καναλι,ναι μεν υπαρχει το δικαιωμα της κριτικης αλλα παντα στα πλαισια που αρμοζει,κ ενα τελευταιο που θελω να πω ειναι πως ο Βαγγελης μπορει να ψαλλει κ ετσι οπως ψαλλει κ παραδοσιακα,αλλωστε σας ξαναλεω ποιος απο εμας δεν θα εκμεταλλευοτανε το πλουσιο φωνητικο ταλαντο του.Πιστεψτε με πως κανεις απο εσας δεν μπορει να σταθει απεναντι του για να ψαλλει ειναι το μονο σιγουρο κ οποιος μπορει ας το τολμησει κ χωρις μικροφωνο κ ισοκρατη αν θελετε.Ειναι η καλυτερη φωνη αυτη τη στιγμη γι αυτο κ σε εμας που μας αρεσει παντα θα τον ακουμε κ θα τον απολαμβανουμε κ παντα θα ανεβαζουμε ηχογραφησεις του κ βιντεο γιατι ξαναλεω ειναι η μονη φωνη που απεμεινε κ εχει ολα τα στοιχεια που την κανουν τοσο τελεια κ ανεπαναληπτη.Αν ο Βαγγελης ηθελε να εκμεταλλευτει τηνφωνη του αυτη τη στιγμη δεν θα ακουγοτανε αλλος ψαλτης στην Ελλαδα κ μιλαω με στοιχεια,του εγινε προταση περυσι να γινει ο Πρωτοψαλτης της Αγιας Τριαδος στον Πειραια με 2000 ευρω το μηνα κ αποσπαση σαν καθηγητης που ειναι απο την Λαρισα στην Αθηνα,κ ομως ειπε οχι κυριοι,αυτος ειναι ο Γκικας γιατι αν ηξερε ο ιδιος τι εχει στο λαιμο του με ολη την σημασια της λεξεως αλλος ψαλτης δεν θα ακουγοτανε κ θα ειχε πιασει κ την καλη που λεμε,ομως δεν ειναι τετοιος ανθρωπος κ αρεσκεται στην απλοτητα κ στην ταπεινοτητα που τον διακρινει.Τι να κανουμε ειναι χαρισματα αυτα που εμεις δεν μπορουμε να τα πλησιασουμε,το οτι μας δοθηκε μια σελιδα να κανουμε σχολια δεν σημαινει πως απαξιωνουμε κ προσωπικοτητες με τετοια επιθετικοτητα,ναι να γινεται το σχολιο αλλα παντα με ορια.Ειπαμε πως σε χιλιαδες κοσμου αυτη η φωνη του Βαγγελη ειναι βαλσαμο κ ιδιαιτερα στους ομογενεις μας που την αγαπη τους την δειχνουν πραγματικα στον εν λογω ανθρωπο τιμωντας τον παμπολες φορες.Να ειστε ολοι καλα κ ας γινουμε προσεκτικοι στα λογια μας γιατι εδω δεν μιλαμε για καποιον απλο ψαλτη αλλα για τον καλλιφωνοτερο αυτη τη στιγμη πρωτοψαλτη που κ ακομα κ ασημαντος να ητανε τετοια σκληρη κριτικη δεν θα του αρμοζε κ δεν θα του γινοτανε.Δεν εχουμε το δικαιωμα νομιζω..
 
Last edited:

karastamatis ioannis

Ιωάννης Καρασταμάτης
Θελω κ γω με την σειρα μου να αναφερθω σε οσα ελεχθησαν αυτες τις ημερες για το συγκεκριμενο βιντεο κ για τα σχολια καποιων τα οποια πιστεψτε με δεν αρμοζουν για τον συγκεκριμενο φιλο κ ανθρωπο Βαγγελη Γκικα.Ο καθενας πιστευω απο εμας αν ειχε αυτο το ταλαντο δηλαδη αυτη τη φωνη που διαθετει ο Βαγγελης κ ποιος δεν θα τα εκανε αυτα τα γυρισματα κ ολες τις θεσεις τις οποιες εκτελει πανω στο αναλογιο,μη ξεχνατε οτι το εν λογω βιντεο τραβηχτηκε στην Κυπρο οπου ειχε προσκληθει εκει για να ψαλλει ο Βαγγελης.Επειδη ημουνα παρων κ τα εζησα απο κοντα πιστεψτε με οτι ολα αυτα τα ακουσματα στον κοσμο αρεσαν παρα πολυ κ ολοι ειχαν να λενε τα καλυτερα λογια.Υπαρχει μια μεριδα ανθρωπων στο ψαλτολογιο που κανει σχολια καυστικα κ ειναι επι προσωπικου αναφερομαι σε ενα μελος που εγραψε οτι το ρασο κυματιζει,για το χερι στο μικροφωνο κ τον ισοκρατη καθως επισης κ για το ριγε μπλουζακι κ.λ.π. αυτο νομιζω πως δεν ειναι κ τοσο καλο να μειωνουμε ετσι τον συγκεκριμενο ανθρωπο κ αναφερομαστε με τοσο καυστικο τροπο στο προσωπο του.Σε πολλους θελω να πληροφορησω πως αυτος ο τροπος ψαλσιματος ειναι αποδεκτος κ δεν αλλαζει οπως δεν αλλαζει κ ο παραδοσιακος τροπος που αρεσει σε εσας κ σε αλλους.Ο Βαγγελης για μενα προσωπικα ειναι η καλυτερη φωνη αυτη την στιγμη στο χωρο της Βυζαντινης Μουσικης κ αρεσει κ σε πολλους αλλους κ γενικα ειναι αποδεκτος κ αγαπητος γι αυτο αλλωστε κ εχει προσκληθει για να ψαλλει τοσο στην Αμερικη κ την Αγγλια αλλα κ στην Αφρικη κ στην Κυπρο,αυτο σημαινει πως η φωνη του κ ο τροπος του ψαλσιματος του αγγιζει ψυχες κ αυτες ειναι χιλιαδες.Σε οποιον δεν αρεσει απλα αλλαζει καναλι,ναι μεν υπαρχει το δικαιωμα της κριτικης αλλα παντα στα πλαισια που αρμοζει,κ ενα τελευταιο που θελω να πω ειναι πως ο Βαγγελης μπορει να ψαλλει κ ετσι οπως ψαλλει κ παραδοσιακα,αλλωστε σας ξαναλεω ποιος απο εμας δεν θα εκμεταλλευοτανε το πλουσιο φωνητικο ταλαντο του.Πιστεψτε με πως κανεις απο εσας δεν μπορει να σταθει απεναντι του για να ψαλλει ειναι το μονο σιγουρο κ οποιος μπορει ας το τολμησει κ χωρις μικροφωνο κ ισοκρατη αν θελετε.Ειναι η καλυτερη φωνη αυτη τη στιγμη γι αυτο κ σε εμας που μας αρεσει παντα θα τον ακουμε κ θα τον απολαμβανουμε κ παντα θα ανεβαζουμε ηχογραφησεις του κ βιντεο γιατι ξαναλεω ειναι η μονη φωνη που απεμεινε κ εχει ολα τα στοιχεια που την κανουν τοσο τελεια κ ανεπαναληπτη.Αν ο Βαγγελης ηθελε να εκμεταλλευτει τηνφωνη του αυτη τη στιγμη δεν θα ακουγοτανε αλλος ψαλτης στην Ελλαδα κ μιλαω με στοιχεια,του εγινε προταση περυσι να γινει ο Πρωτοψαλτης της Αγιας Τριαδος στον Πειραια με 2000 ευρω το μηνα κ αποσπαση σαν καθηγητης που ειναι απο την Λαρισα στην Αθηνα,κ ομως ειπε οχι κυριοι,αυτος ειναι ο Γκικας γιατι αν ηξερε ο ιδιος τι εχει στο λαιμο του με ολη την σημασια της λεξεως αλλος ψαλτης δεν θα ακουγοτανε κ θα ειχε πιασει κ την καλη που λεμε,ομως δεν ειναι τετοιος ανθρωπος κ αρεσκεται στην απλοτητα κ στην ταπεινοτητα που τον διακρινει.Τι να κανουμε ειναι χαρισματα αυτα που εμεις δεν μπορουμε να τα πλησιασουμε,το οτι μας δοθηκε μια σελιδα να κανουμε σχολια δεν σημαινει πως απαξιωνουμε κ προσωπικοτητες με τετοια επιθετικοτητα,ναι να γινεται το σχολιο αλλα παντα με ορια.Ειπαμε πως σε χιλιαδες κοσμου αυτη η φωνη του Βαγγελη ειναι βαλσαμο κ ιδιαιτερα στους ομογενεις μας που την αγαπη τους την δειχνουν πραγματικα στον εν λογω ανθρωπο τιμωντας τον παμπολες φορες.Να ειστε ολοι καλα κ ας γινουμε προσεκτικοι στα λογια μας γιατι εδω δεν μιλαμε για καποιον απλο ψαλτη αλλα για τον καλλιφωνοτερο αυτη τη στιγμη πρωτοψαλτη που κ ακομα κ ασημαντος να ητανε τετοια σκληρη κριτικη δεν θα του αρμοζε κ δεν θα του γινοτανε.Δεν εχουμε το δικαιωμα νομιζω..

Μαλιστα...οτι πειτε!
 

aposto

Παλαιό Μέλος
Σας ξαναλεω λοιπον για να σας το υπενθυμισω κ παλι,αφου ειστε ανωτεροι ολων κ πασιγνωστοι στο χωρο κ με το αλαθητο που παντα σας διακρινει αν μπορειτε σταθειτε απεναντι του κ.Γκικα κ τοτε να σας δω τι θα πειτε,απο λογια δοξα τω Θεω εχουμε χορτασει κ απο κριτικες.Αλλα το θεμα ξερετε πιο ειναι??Δεν μπορειτε να ξεκολλησετε το μυαλο σας απο αυτους τους ανθρωπους γι αυτο κ μπαινετε κ τους ακουτε ασχετα που λετε οτι ακουτε μονο παραδοσιακους,μ αυτο μου δειχνετε αλλα πραγματα κ μαλιστα συγκλινετε κ εσεις τελικα σε αυτα τα ακουσματα γιατι απλουστατα τα παραδοσιακα η πατριαρχικα που λετε κ σεις μαλλον δεν σας ικανοποιουν οσο αυτα του κ.Γκικα.Αυτο καταλαβαινω εγω,γιατι εγω που δεν ειμαι λατρης του πατριαρχικου υφους δεν μπαινω κ δεν ακουω,αλλα κ να ακουσω σεβομαι κ το υφος αλλα κ τους ανθρωπους που εψαλλαν με αυτον τον τροπο κ δεν εχω κανενα δικαιωμα να τους κρινω εγω αλλα κ κανενας μας ποσο μαλλον κ εσεις τον Γκικα τον Κυριαζη κ αλλους,τουλαχιστον αυτοι ειναι αναγνωρισιμοι στο ευρυ κοινο με πλουσιο εργο απο μονωδιες,εμας αληθεια ποιος μας ξερει κ αραγε εχουμε το δικαιωμα της κατακρισης??Αυτοι οπως κ πολλοι αλλοι ειναι ολοκληροι ογκολιθοι εμεις δεν μπορουμε ουτε καν να τους πλησιασουμε.Φιλε Φωτη Κερμελιδη θα τα πουμε απο κοντα εμεις μαζι κ με τον Βαγγελη σε 20 μερες περιπου,ανεβαινω με 20 ημερη αδεια οποτε θα ρθω Λαρισα να βρεθουμε.
 
Last edited:

Μιχαήλ Τσαβαρής

Ιερός Καθεδρικός Ναός Ευαγγελισμού της Θεοτόκου
Σας ξαναλεω λοιπον για να σας το υπενθυμισω κ παλι,αφου ειστε ανωτεροι ολων κ πασιγνωστοι στο χωρο κ με το αλαθητο που παντα σας διακρινει

Αυτό να το ξαναπείς! +100000
 

farlekas 1980

Παλαιό Μέλος
Με την κατάκριση κάποιας πρακτικής ή ενέργειας δεν μειώνουμε καμιά προσωπικότητα. Κι αν έγινε, κακώς έγινε.
Όμως όταν πιστεύεις (καλώς ή κακώς, αυτό είναι άλλη ιστορία) ότι ένας συγκεκριμένος τρόπος ψαλσίματος όχι απλώς δεν είναι ωραίος αλλά καταστρέφει και τα θεμέλια της παραδοσιακής βυζαντινής μουσικής, έχεις υποχρέωση να το καταδικάσεις με όσο πιο καυστικό τρόπο μπορείς.
Έτσι ώστε να πάψει να δηλητηριάζει την παράδοση αυτή. Για κάποιους αυτό συμβαίνει με το συγκεκριμένο ψάλσιμο, για κάποιους άλλους με το ψάλσιμο της ΕλΒυΧ (και των συνοδοιπόρων) για άλλους πάλι με τη χρήση και τη συνοδεία του ηλ. ισοκράτη. Όταν το πιστεύεις όμως αυτό, δεν μπορείς να κάθεσαι με σταυρωμένα χέρια.

Αρα λοιπον αν εγω καταδικασω το συγκεκριμενο τροπο ψαλσιματος (και οχι το ριγε μπλουζακι η τα αμπιγε φορεματα καποιας χορωδιας) γιατι αυτο με προτρεπετε να κανω , δεν θα προβειτε σε ενεργειες εις βαρος μου :)! Ευχαριστω .....και ξεκιναω :D !
 
Last edited:

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
Αρα λοιπον αν εγω καταδικασω το συγκεκριμενο τροπο ψαλσιματος (...) γιατι αυτο με προτρεπετε να κανω , δεν θα προβειτε σε ενεργειες εις βαρος μου :)! ...

Ακριβώς έτσι. Κοσμίως πάντοτε.:):)
Υπάρχουν βέβαια πάντοτε βαθμοί και του απαραδέκτου.
Προσωπικά, το παράδειγμά σου, παρότι δεν είναι του γούστου μου, το βρίσκω προτιμότερο από το ανωτέρω αναφερθέν και σχολιασθέν.
 
Last edited:

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Θελω κ γω με την σειρα μου να αναφερθω σε οσα ελεχθησαν αυτες τις ημερες για το συγκεκριμενο βιντεο κ για τα σχολια καποιων τα οποια πιστεψτε με δεν αρμοζουν για τον συγκεκριμενο φιλο κ ανθρωπο Βαγγελη Γκικα.Ο καθενας πιστευω απο εμας αν ειχε αυτο το ταλαντο δηλαδη αυτη τη φωνη που διαθετει ο Βαγγελης κ ποιος δεν θα τα εκανε αυτα τα γυρισματα κ ολες τις θεσεις τις οποιες εκτελει πανω στο αναλογιο,μη ξεχνατε οτι το εν λογω βιντεο τραβηχτηκε στην Κυπρο οπου ειχε προσκληθει εκει για να ψαλλει ο Βαγγελης.Επειδη ημουνα παρων κ τα εζησα απο κοντα πιστεψτε με οτι ολα αυτα τα ακουσματα στον κοσμο αρεσαν παρα πολυ κ ολοι ειχαν να λενε τα καλυτερα λογια.Υπαρχει μια μεριδα ανθρωπων στο ψαλτολογιο που κανει σχολια καυστικα κ ειναι επι προσωπικου αναφερομαι σε ενα μελος που εγραψε οτι το ρασο κυματιζει,για το χερι στο μικροφωνο κ τον ισοκρατη καθως επισης κ για το ριγε μπλουζακι κ.λ.π. αυτο νομιζω πως δεν ειναι κ τοσο καλο να μειωνουμε ετσι τον συγκεκριμενο ανθρωπο κ αναφερομαστε με τοσο καυστικο τροπο στο προσωπο του.Σε πολλους θελω να πληροφορησω πως αυτος ο τροπος ψαλσιματος ειναι αποδεκτος κ δεν αλλαζει οπως δεν αλλαζει κ ο παραδοσιακος τροπος που αρεσει σε εσας κ σε αλλους.Ο Βαγγελης για μενα προσωπικα ειναι η καλυτερη φωνη αυτη την στιγμη στο χωρο της Βυζαντινης Μουσικης κ αρεσει κ σε πολλους αλλους κ γενικα ειναι αποδεκτος κ αγαπητος γι αυτο αλλωστε κ εχει προσκληθει για να ψαλλει τοσο στην Αμερικη κ την Αγγλια αλλα κ στην Αφρικη κ στην Κυπρο,αυτο σημαινει πως η φωνη του κ ο τροπος του ψαλσιματος του αγγιζει ψυχες κ αυτες ειναι χιλιαδες.Σε οποιον δεν αρεσει απλα αλλαζει καναλι,ναι μεν υπαρχει το δικαιωμα της κριτικης αλλα παντα στα πλαισια που αρμοζει,κ ενα τελευταιο που θελω να πω ειναι πως ο Βαγγελης μπορει να ψαλλει κ ετσι οπως ψαλλει κ παραδοσιακα,αλλωστε σας ξαναλεω ποιος απο εμας δεν θα εκμεταλλευοτανε το πλουσιο φωνητικο ταλαντο του.Πιστεψτε με πως κανεις απο εσας δεν μπορει να σταθει απεναντι του για να ψαλλει ειναι το μονο σιγουρο κ οποιος μπορει ας το τολμησει κ χωρις μικροφωνο κ ισοκρατη αν θελετε.Ειναι η καλυτερη φωνη αυτη τη στιγμη γι αυτο κ σε εμας που μας αρεσει παντα θα τον ακουμε κ θα τον απολαμβανουμε κ παντα θα ανεβαζουμε ηχογραφησεις του κ βιντεο γιατι ξαναλεω ειναι η μονη φωνη που απεμεινε κ εχει ολα τα στοιχεια που την κανουν τοσο τελεια κ ανεπαναληπτη.Αν ο Βαγγελης ηθελε να εκμεταλλευτει τηνφωνη του αυτη τη στιγμη δεν θα ακουγοτανε αλλος ψαλτης στην Ελλαδα κ μιλαω με στοιχεια,του εγινε προταση περυσι να γινει ο Πρωτοψαλτης της Αγιας Τριαδος στον Πειραια με 2000 ευρω το μηνα κ αποσπαση σαν καθηγητης που ειναι απο την Λαρισα στην Αθηνα,κ ομως ειπε οχι κυριοι,αυτος ειναι ο Γκικας γιατι αν ηξερε ο ιδιος τι εχει στο λαιμο του με ολη την σημασια της λεξεως αλλος ψαλτης δεν θα ακουγοτανε κ θα ειχε πιασει κ την καλη που λεμε,ομως δεν ειναι τετοιος ανθρωπος κ αρεσκεται στην απλοτητα κ στην ταπεινοτητα που τον διακρινει.Τι να κανουμε ειναι χαρισματα αυτα που εμεις δεν μπορουμε να τα πλησιασουμε,το οτι μας δοθηκε μια σελιδα να κανουμε σχολια δεν σημαινει πως απαξιωνουμε κ προσωπικοτητες με τετοια επιθετικοτητα,ναι να γινεται το σχολιο αλλα παντα με ορια.Ειπαμε πως σε χιλιαδες κοσμου αυτη η φωνη του Βαγγελη ειναι βαλσαμο κ ιδιαιτερα στους ομογενεις μας που την αγαπη τους την δειχνουν πραγματικα στον εν λογω ανθρωπο τιμωντας τον παμπολες φορες.Να ειστε ολοι καλα κ ας γινουμε προσεκτικοι στα λογια μας γιατι εδω δεν μιλαμε για καποιον απλο ψαλτη αλλα για τον καλλιφωνοτερο αυτη τη στιγμη πρωτοψαλτη που κ ακομα κ ασημαντος να ητανε τετοια σκληρη κριτικη δεν θα του αρμοζε κ δεν θα του γινοτανε.Δεν εχουμε το δικαιωμα νομιζω..

Ὁ κ. Γκίκας χίλια χρόνια νὰ ζήσει νὰ χαίρεται τὴν φωνὴ του καὶ νὰ τὸν χαίρονται οἱ ἀπανταχοῦ φίλοι τοῦ τραγουδιοῦ.

Πάντως ἕνα εἶναι σίγουρο καὶ τὸ εἴπατε καὶ σεῖς.
ΔΕΝ ψάλλει σύμφωνα μὲ τὴν παράδοση τῆς Μεγάλης Ἐκκλησίας.
Κατὰ τὴν γνώμη μου αὐτὸ τὸν ἀπομακρύνει πάρα πολὺ ἀπὸ τὸ νὰ ἔχει ἐκκλησιαστικὸ ὕφος στὴν ἀπόδοσή του. Ἡ ἑρμηνεία του εἶναι θαυμάσια ἀπὸ φωνητικῆς πλευρᾶς ἀλλὰ δὲν ἔχει σχέση μὲ τὸν ἐκκλησιαστικὸ χῶρο, οὕτε κἄν τὰ λόγια τῶν τροπαρίων ποὺ λόγω τοῦ ἄμορφου χρονικὰ τρόπου ἐκφορᾶς τους εἶναι ἀδύνατον νὰ τὰ παρακολουθήσει κανείς.
Σὰν τραγουδιστὴ εὐχαρίστως τὸν ἀκούω σὰν ψάλτη ὄμως δυστυχῶς ὄχι.

Ἄλλο τὸ τραγούδι καὶ ὁ αὐτοσχεδιασμὸς ἄλλο ἡ ψαλτικὴ. Τὰ ὑπόλοιπα περὶ δημοφιλίας καὶ διασημότητας δεν μ'ἀπασχολοῦν καθόλου, εἶδα κι ἄκουσα κάτι ποὺ δὲν μ' ἄρεσε καθόλου ἀπὸ ψαλτικῆς ἀπόψεως καὶ ἐκφράζω τὴν γνώμη μου.
 

PavlosKouris

Pavlos Papadopaidi
Νόμιζα μήπως ήμουν μόνος μου τρελλός.
Τελικά κ εκεί στο Σαλόνικα έχετε μουρλούς.
Σωστός ο Μουργόλυκος.
 
E

emakris

Guest
Πάντως ο άνθρωπος είναι ειλικρινής. Σου λέει: Εμένα δε μ' αρέσουν τα παραδοσιακά και τα πατριαρχικά. Κρατήστε τα για τον εαυτό σας. Εγώ θέλω αυτό...
Δύσκολο να τον πείσεις. Για να πειστεί κανείς πρέπει είτε να έχει πολύ έντονα βιώματα από παραδοσιακούς ψάλτες, είτε να έχει ασχοληθεί σε βάθος με την ιστορία και τη θεωρία της εκκλησιαστικής μουσικής.
 

kostaeri

Μπουσδέκης Κώστας
Το πρώτο που θα πω ειναι οτι δεν υπάρχει σύγκριση Δασκαλούδη και Γκίκα. Καμία σχέση. Έχουμε την τάση να τα κατατάσσουμε όλα στην κατηγορία "τραγούδι".

Δε συμφωνώ και εγώ με υπερβολικά τραγουδιστικές εκτελέσεις.

Την κρίνω ως μη παραδοσιακή και μη αρμόζουσα στη λατρεία, όπως ΜΗ παραδοσιακή κρίνω και αυτήν των Καραϊκών αλλά και των Σακελλαριδικών.

Για να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους κι όχι όπως μας συμφέρει ο καθείς, αναλόγως της "Σχολής" του...

Το μόνο σίγουρο είναι ότι οι ιεροψάλτες της πρώτης κατηγορίας, συνήθως, μπορούν να ψάλλουν και παραδοσιακά ενώ των άλλων δύο όχι...
 
Το πρώτο που θα πω ειναι οτι δεν υπάρχει σύγκριση Δασκαλούδη και Γκίκα. Καμία σχέση. Έχουμε την τάση να τα κατατάσσουμε όλα στην κατηγορία "τραγούδι".

Δε συμφωνώ και εγώ με υπερβολικά τραγουδιστικές εκτελέσεις.

Την κρίνω ως μη παραδοσιακή και μη αρμόζουσα στη λατρεία, όπως ΜΗ παραδοσιακή κρίνω και αυτήν των Καραϊκών αλλά και των Σακελλαριδικών.

Για να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους κι όχι όπως μας συμφέρει ο καθείς, αναλόγως της "Σχολής" του...

Το μόνο σίγουρο είναι ότι οι ιεροψάλτες της πρώτης κατηγορίας, συνήθως, μπορούν να ψάλλουν και παραδοσιακά ενώ των άλλων δύο όχι...

+1000
 
Top