Ανεξάρτητα από τον τρόπο εκτέλεσης, τα στολίδια υπάρχουν ήδη καταγραμμένα στο συνημμένο (από την Συλλογή Ιδιομέλων του Μανουήλ). Ίδια και στην Μ. Κυψέλη του Στεφάνου. Από αυτά, λίγο πολύ, ψάλλει τα Μεγαλυνάρια ο κ. Αγγελόπουλος.
Ομοίως, οι "παρατονισμοί" (δηλ. άτονες συλλαβές σε ψηλότερο φθόγγο από την γειτονική τονισμένη) υπάρχουν ήδη τόσο στο συνημμένο, όσο και στην εκδοχή που ψάλλει ο αείμνηστος Μ. Τσαμκιράνης, που προέρχεται από το Ειρμολόγιο του Π. Βυζαντίου (εκδοχή απλούστερη ως προς τα στολίδια). Όμως δεν πρόκειται περί παρατονισμών, αλλά περί παγίου τρόπου παλαιότερης μελοποιΐας. Το Ειρμολόγιο του Π. Βυζαντίου βρίθει τέτοιων περιπτώσεων . Οι νεώτεροι θέλησαν να τις χαρακτηρίσουν λανθασμένες και σιγά-σιγά, αλλά σήμερα με "μανία", θέλησαν να τις "διορθώσουν". Ο τρόπος όμως αυτός σώζεται και στο ψάλσιμο του λαού, αλλά και στα μουσικά βιβλία πολλές φορές, και σε από στήθους (ή και από κειμένου, όταν δεν το ακολουθούν ακριβώς) εκτελέσεις και μουσικώς εγγραμμάτων ψαλτών. Ευρίσκεται δε και στα γραπτά του Βουδούρη, προφανώς από προφορικές εκτελέσεις του Ιακώβου Ν. (βλ. π.χ. Στιχολογίες Εσπερινού, αν θυμάμαι καλά). Έτσι δεν πρόκειται για "επέμβαση" του κ. Αγγελόπουλου, αλλά για ψαλμώδηση του κλασσικού κειμένου. Εδώ απλά ο κ. Αγγελόπουλος κάνει και μια μη γραμμένη ανάλυση. Όμως αυτή συμπίπτει π.χ. με το "και θεαρέστως" των Καταβασιών από τον Βουδούρη.
Θα συμφωνήσω βέβαια ότι η χρονική αγωγή θα μπορούσε ή θα έπρεπε να είναι αργότερη (όπως σημειώνεται και στο συνημμένο). Μάλιστα θα πρότεινα να είναι τόσο αργή, ώστε ο 1 χρόνος των Μεγαλυναρίων να είναι 2 χρόνοι των τροπαρίων, για να υπάρχει ένα είδος ρυθμικής συνέχειας μεταξύ τους.