π. Μάξιμος
Γενικός Συντονιστής
Στήν Ἀνέμη ὑπάρχει σέ ψηφιακή μορφή τό ἔργο «ΣΥΜΕΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ - ΤΑ ΑΠΑΝΤΑ»,
http://anemi.lib.uoc.gr/metadata/6/5/6/metadata-289-0000019.tkl
ἕνα ἔργο τό ὁποῖο ἐκδόθηκε (μᾶλλον 4 φορές ἀπό διαφόρους ἐκδοτικούς οἴκους) μέ τήν ἔγκριση τῆς Ἱερᾶς Συνόδου τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος περί τά τέλη τοῦ 19ου αἰ.. Μιά τέτοια ἀνατύπωση ἔχει κυκλοφορήσει καί ἀπό τίς Ἐκδόσεις Βασ. Ρηγοπούλου στή Θεσσαλονίκη. Τό ἔργο αὐτό ἔχει «μετενεχθεῖ ἐκ τῆς ἀρχαίας εἰς τήν (τότε) ὁμιλουμένην» σ᾿ αὐτές τίς ἐκδόσεις.
Ἀπό τήν σελ. 399 τοῦ pdf βλέπετε τόν Πίνακα Περιεχομένων, ὅπου τό Δεύτερο Μέρος —τό καί μεγαλύτερο τοῦ ἔργου— εἶναι πού μᾶς ἐνδιαφέρει ἀπό πλευρᾶς τυπικοῦ καί τάξεως.
Ὑπάρχει στήν Ἀνέμη καί μιά ἔκδοση τοῦ 1683
http://anemi.lib.uoc.gr/metadata/9/0/a/metadata-167-0000004.tkl
καί ἡ γλῶσσα εἶναι ἡ ἀρχαία, προφανῶς ὅπως στόν τόμο 155 τῆς Patrologia Graeca τοῦ Migne.
Ὁ Συμεών Θεσσαλονίκης ἔχει ἀναφερθεῖ πολλάκις σέ θέματα τοῦ Ψαλτολογίου. Ἔχει ὑπομνηματίσει τό σύνολο τῆς λατρείας, τῆς θ. λειτουργίας καί τῶν ἱερῶν ἀκολουθιῶν, καθώς καί τῶν ἀκολουθιῶν τοῦ ᾀσματικοῦ-ἐνοριακοῦ τυπικοῦ, πού τελευταῖος διέσωσε στήν Ἁγία Σοφία Θεσσαλονίκης, καί στό ἔργο του στηρίζονται οἱ μελετητές γιά τήν ἑρμηνεία καί ἀποκατάσταση αὐτῶν.
Θεωρεῖται ὡς μέγας λειτουργιολόγος καί ὁ μακαριστός καθηγητής Ἰω. Φουντούλης τόν εἶχε πρότυπο, ἔχει γράψει πολλά γιά τόν ἅγιο, κάπου δέ ἔχει γράψει: «᾿Ορθοτομεῖ τήν πράξη τῆς ἀληθείας τῆς λατρείας. Βαθύς γνώστης τῆς λειτουργικῆς τάξεως καί τοῦ νοήματός της, μύστης τῆς παραδόσεως καί θαυμαστής της, ὁπλισμένος μέ ἁγιότητα καί εὐλάβεια, κατανοεῖ τά προβλήματα τῆς ἐποχῆς του καί τά λύνει, ἰσορροπώντας παραδοσιακά συντήρηση καί πρόοδο».