«...ἐν τῇ παννυχίδι ἕξ τροπάρια καθ' ἑκάστην ᾠδὴν ψάλλονται»
(τυπικὸ Μονῆς Κεχαριτωμένης μεταξὺ τῶν ἐτῶν 1110-1116 (P. G. τ. 127 στ. 1056D)· ὁμοίως τυπικὸ Εὐεργέτιδος ιβ’ αἰ. σ. 575).
Στὴν η’ ᾠδὴ δὲν λέγεται «Εὐλογοῦμεν Πατέρα υἱὸν...», ἀλλὰ «Δόξα Πατρί...»
(Ἰ. Φουντούλη Ἀπαντήσεις τ. 4 σ. 300).
Στὰ στιχηρὰ προσόμοια ποὺ ἀκολουθοῦν ψάλλονται ἀνάλογα προΰμνια
(ὅπ. πρ., χφ. Vat. gr. 1072 θεοτοκάριον τοῦ ἔτους 1301 φφ. 21r, 24r, 27v, 40v, βλ. καὶ τελευταία στιχηρὰ προσόμοια τῆς Τετάρτης τῆς ε' ἑβδομάδος ἑσπέρας στὸ Τριῴδιον ἐκδ. 1586 καὶ τὰ σημερινά)
ἤ κατάλληλοι στίχοι σὰν ἀπόστιχα
(χφφ. Paris. gr. 337 τριῴδιο ιγ’ αἰ. φ. 65v, Vat. gr. 721 ἀνθολόγιο ιδ’-ιε’ αἰ. φ. 146r).
Μετὰ τὸν τυχόντα κανόνα
(Κανονάριο Νίκωνος Μαυροορείτου (~1085) σ. 25, τυπικὸ Εὐεργέτιδος ιβ’ αἰ. σσ. 516, 604, χφ. Μονάχου Bayerische Staatsbibliothek gr. 320 ὡρολόγιο ιβ’ αἰ. φ. 109r-v, τυπικὸ Κασούλων ἔκδ. Ἀ. Ἀποστολίδη σ. 52, χφφ. Σινὰ 1097 τυπικὸ Συμεὼν ἀρχιεπισκόπου Σινὰ τοῦ ἔτους 1214 (Dmitrievskij τ. 3 σ. 395), 1101 Σιναϊτικὸ τυπικὸ τοῦ ἔτους 1311 φφ. 5v, 16r, 54r, 1103 Σιναϊτικὸ τυπικὸ ιδ’ αἰ. φ. 121r)
ψάλλεται
(τυπικὸ Εὐεργέτιδος ιβ’ αἰ. σ. 516, χφ. Paris. gr. 386 ΤΑΣ ιε' αἰ. φ. 80v)
ἡ δοξολογία. Τρισάγιον κ.λπ.
Τὸ Θεοτοκάριο σχολάζει κατὰ τὶς ἑβδομάδες τῆς ἀπόκρεῳ καὶ τῆς τυρινῆς, τὶς δεσποτικὲς καὶ θεομητορικὲς ἑορτές, τὶς ἀποδόσεις τους καὶ κατὰ τὰ προεόρτια καὶ μεθέορτα τοῦ Γενεσίου τῆς Θεοτόκου, τοῦ Σταυροῦ, τῶν Χριστουγέννων, τῶν Θεοφανείων καὶ τῆς Πεντηκοστῆς (ΤΑΣ), ὁπότε καὶ δὲν ψάλλεται Παράκληση στὶς κοινὲς ἀκολουθίες τοῦ ἐκκλησιαστικοῦ σώματος (ἐνορίας), διότι εἶναι καιρὸς ὑμνωδίας τοῦ Δεσπότου. «῞Οτε δὲ ψάλλεται τὸ Θεοτοκάριον καὶ οἱ οἶκοι τῆς Θεοτόκου, ἅπτει κηρὸς ἔμπροσθεν τῆς εἰκόνος τῆς Θεοτόκου. ῾Ομοίως καὶ ὅτε ψάλλεται ἡ παράκλησις» (Τυπικὸν ῾Ι. Μ. Γρηγορίου τοῦ 1851 (Dmitrievskij τ. 3 σ. 684)).