Προχτές την Κυριακή επισκέφτηκα ένα αναλόγιο και προσπάθησα να βοηθήσω.
Στο χερουβικό ο συνάδελφος παρουσίασε το χερουβικό του Γρηγορίου σε 3ο ήχο με οξείες περισπωμένες και χίλια δύο μαραφέτια και μπιχλιμπίδια άγνωστα για μένα.
Προσπάθησα να συμψάλλω λίγο απ έξω λίγο από μέσα (γιατί το εν λόγω χερουβικό όλοι οι ψάλτες σχεδόν το ξέρουμε απ έξω).
Αυτό που δεν κατάλαβα είναι.
Με ποιο δικαίωμα προσθέτουμε στα γραπτά του Γρηγορίου οξείες και άλλα μπιχλιμπίδια της παρασημαντικής. Ο ίδιος δεν τα ήξερε να τα προσθέσει ή ήταν αφηρημένος;
Διορθώνουμε τον Γρηγόριο;
Για πρώτη φορά κατάλαβα ότι τα μπιχλιμπίδια αυτά έχουν κάποιο τρόπο εκτέλεσης. (τα είδα στην πράξη γιατί σε φόρουμ δεν βγάζεις άκρη)
Κι αν είναι έτσι γιατί δεν γράφονται οι αναλύσεις και τα κόλπα με τρίγοργα , παρεστηγμένα κλπ όπως έκαναν οι μεγάλοι δασκάλοι σχολής Πρίγγου , Καμαράδου κλπ;
Δεν μπορεί να έχουμε δύο γραφές.
Οσοι ανήκουν σε κλαμπ απλά αυτοαπομονώνονται από το σύνολο των μεγάλων ψαλτάδων και τη μουσική παράδοση του Γρηγορίου και των συνεχιστών.
Αυτά για τα κείμενα.
Από εκτέλεση ο συνάδελφος ήτο άψογος, καλή φωνή , καλή εκτέλεση , ευχαριστήθηκα, ευχαρίστησε και το εκκλησίασμα.
Στο χερουβικό ο συνάδελφος παρουσίασε το χερουβικό του Γρηγορίου σε 3ο ήχο με οξείες περισπωμένες και χίλια δύο μαραφέτια και μπιχλιμπίδια άγνωστα για μένα.
Προσπάθησα να συμψάλλω λίγο απ έξω λίγο από μέσα (γιατί το εν λόγω χερουβικό όλοι οι ψάλτες σχεδόν το ξέρουμε απ έξω).
Αυτό που δεν κατάλαβα είναι.
Με ποιο δικαίωμα προσθέτουμε στα γραπτά του Γρηγορίου οξείες και άλλα μπιχλιμπίδια της παρασημαντικής. Ο ίδιος δεν τα ήξερε να τα προσθέσει ή ήταν αφηρημένος;
Διορθώνουμε τον Γρηγόριο;
Για πρώτη φορά κατάλαβα ότι τα μπιχλιμπίδια αυτά έχουν κάποιο τρόπο εκτέλεσης. (τα είδα στην πράξη γιατί σε φόρουμ δεν βγάζεις άκρη)
Κι αν είναι έτσι γιατί δεν γράφονται οι αναλύσεις και τα κόλπα με τρίγοργα , παρεστηγμένα κλπ όπως έκαναν οι μεγάλοι δασκάλοι σχολής Πρίγγου , Καμαράδου κλπ;
Δεν μπορεί να έχουμε δύο γραφές.
Οσοι ανήκουν σε κλαμπ απλά αυτοαπομονώνονται από το σύνολο των μεγάλων ψαλτάδων και τη μουσική παράδοση του Γρηγορίου και των συνεχιστών.
Αυτά για τα κείμενα.
Από εκτέλεση ο συνάδελφος ήτο άψογος, καλή φωνή , καλή εκτέλεση , ευχαριστήθηκα, ευχαρίστησε και το εκκλησίασμα.