Πώς συμβιβάζεται η ψαλμωδία άλλων κληρικών (ιερέων, αρχιερέων) ή ακόμα και μή κληρικών (π.χ. ο βασιλιάς στα Βυζαντινά χρόνια) με την παρουσία κανονικών ψαλτών;
Παράδειγμα, γιατί ψάλλει τις καταβασίες, τα μεγαλυνάρια και τα εξαποστειλάρια του δεξιού χορού ο Αρχιερέας (μία πρακτική που φαίνεται να προέρχεται από τα ύστερα Βυζαντινά χρόνια καθώς μαρτυρείται οτι το 1437 τις καταβασίες, τα μεγαλυνάρια και το εξαποστειλάριο έψαλλε ο βασιλιάς βοηθούμενος από τους χορούς και τους κανονάρχες);
Σήμερα οι ιερείς ψάλλουν το "Φώς Ιλαρόν", προκείμενα, το τρίτο και πέμπτο μέρος του τρισαγίου (σε συλλείτουργο), το Δύναμις του Βήματος, το κοντάκιο στη Λειτουργία, μέλη στα μνημόσυνα και τις κηδείες και τους γάμους και άλλα πολλά. Κάποιοι από αυτούς με αυτογνωσία της Ψαλτικής αδυναμίας τους αφήνουν τους κανονικούς ψάλτες να ψάλλουν αυτά τα μέλη. Άλλοι όχι.
Παράδειγμα, γιατί ψάλλει τις καταβασίες, τα μεγαλυνάρια και τα εξαποστειλάρια του δεξιού χορού ο Αρχιερέας (μία πρακτική που φαίνεται να προέρχεται από τα ύστερα Βυζαντινά χρόνια καθώς μαρτυρείται οτι το 1437 τις καταβασίες, τα μεγαλυνάρια και το εξαποστειλάριο έψαλλε ο βασιλιάς βοηθούμενος από τους χορούς και τους κανονάρχες);
Σήμερα οι ιερείς ψάλλουν το "Φώς Ιλαρόν", προκείμενα, το τρίτο και πέμπτο μέρος του τρισαγίου (σε συλλείτουργο), το Δύναμις του Βήματος, το κοντάκιο στη Λειτουργία, μέλη στα μνημόσυνα και τις κηδείες και τους γάμους και άλλα πολλά. Κάποιοι από αυτούς με αυτογνωσία της Ψαλτικής αδυναμίας τους αφήνουν τους κανονικούς ψάλτες να ψάλλουν αυτά τα μέλη. Άλλοι όχι.
Last edited: