Ακούω σε ραδιοφωνικές μεταδόσεις ότι κατά την προσέλευση του αρχιερέως :wink: ψάλλεται το Άξιον εστί;
Γνωρίζει κανείς αν είναι ορθό ή τέλος πάντων αν μαρτυρείται σε πηγές;
... ἡ Τάξις τοῦ Μεγάλου καί Πανηγυρικοῦ Ἑσπερινοῦ καί τοῦ Ὄρθρου τῶν Κυριακῶν, χοροστατοῦντος Ἀρχιερέως ὡς καί τῆς Θείας Λειτουργίας τῶν Κυριακῶν, ἱερουργοῦντος Ἀρχιερέως, Ἱερά Ἀρχιεπισκοπή Ἀθηνῶν, Ἀθῆναι 2000, τοῦ Μακαριστοῦ Ἀρχιεπισκόπου Χριστοδούλου, ...
Ακούω σε ραδιοφωνικές μεταδόσεις ότι κατά την προσέλευση του αρχιερέως :wink: ψάλλεται το Άξιον εστί;
Γνωρίζει κανείς αν είναι ορθό ή τέλος πάντων αν μαρτυρείται σε πηγές;
Κάποιος από τον Βόλο θα μπορούσε ίσως να μας πει για το ποιά τάξη πχ. εφαρμόζει ο Δημητριάδος.
Δ.
Γνωρίζω ότι αυτό συμβαίνει σε χώρες της Ανατολικής Ευρώπης στις οποίες τηρείται το ΤΑΣ και όπου ο αρχιερεύς προσέρχεται α) στην αρχή της αγρυπνίας (για χοροστασία) και β) την επόμενη ημέρα στο τέλος των Ωρών για αρχιερατική θεία λειτουργία.
Στην Γεωργία κατά την υποδοχή του αρχιερέως, από την αυλή μέχρι της πόρτας της εκκλησίας, έψαλλαν κάποτε τους ψαλμικούς στίχους «ἀπὸ ἀνατολῶν ἡλίου μέχρι δυσμῶν αἰνετὸν τὸ ὄνομα Κυρίου» και «εἴη τὸ ὄνομα Κυρίου εὐλογημένον ἀπὸ τοῦ νῦν καὶ ἕως τοῦ αἰῶνος» (Ψαλμός 112).
Σημειωτέον πως μετά την λήψη του καιρού (3:50) ο αρχιερεύς δεν ευλογεί τον λαό με τα δικηροτρίκηρα όπως συνηθίζεται στην Ελληνική πράξη, αλλά με τα χέρια του. Αυτό φαίνεται ορθότερο, γιατί τα δικηροτρίκηρα τα δίνει στον αρχιερέα ο αρχιδιάκονους στο τέλος της ένδυσις όταν λέει και τον κατάλληλο στίχο (Ούτω λαμψάτω το φως υμών…).