Αρβανίτης Ιωάννης

emil

Παλαιό Μέλος
"Θρήνος εις την άλωσιν της Κωνσταντινουπόλεως. Τα γράμματα αυτού του προφητάνακτος Δαβίδ,το δε μέλος παρά του τελευταίου Λαμπαδαρίου της Αγίας Σοφίας Μανουήλ Δουκα Λαμπαδαρίου του Χρυσάφου.
Εξηγήθη δε συντόμως παρά Μάρκου Βασιλείου εκ Σιατίστης(+1919) "


Υ.Γ: Προσέξτε το χαμήλωμα του ΒΟΥ σε γραμμές α' ήχου
 

Attachments

  • Ο Θεός ήλθωσαν έθνη.mp3
    8.3 MB · Views: 644
Last edited:
Από τον Ιωάννη Αρβανίτη και τη Χορωδία Αγιοπολίτης.
Και για το δεξιό και τον αριστερό χορό.
Καλή μελέτη σε όλους σας.
 

Attachments

  • ΑΣΜΑΤΙΚΟ ΑΓΙΑ ΚΡΗΤΟΣ.mp3
    9.9 MB · Views: 426
  • ασματικο.zip
    1.2 MB · Views: 254
Καταπλητικό και το "Εισελεύσομαι" από το CD "Άθως ο Εμός" σε Α΄ήχο. Το έχετε ακούσει;
 
Λαμπρή φωνή...είναι από ακολουθία ασματικού τυπικού..."Ο αίρων την αμαρτίαν του κόσμου"...
 

Attachments

  • litEOLitMusDev.mp3
    2.1 MB · Views: 193
Λαμπρή φωνή...είναι από ακολουθία ασματικού τυπικού..."Ο αίρων την αμαρτίαν του κόσμου"...

από Ψαλτοτράγουδο είναι Χρήστο???
 
από Ψαλτοτράγουδο είναι Χρήστο???
Κατ ευθείαν να σχολιάσεις κ.αντιπολίτευση...αν δεν σου αρέσει μην το κατεβάζεις αλλά κι αν το έχεις κάνει ήδη διέγραψε το...μπορεί να έχει ιό από "σκοτεινές δυνάμεις" και μετά να τρέχεις και να μην φτάνεις...
Καλό δεκαπεντάυγουστο!
 
Κατ ευθείαν να σχολιάσεις κ.αντιπολίτευση...αν δεν σου αρέσει μην το κατεβάζεις αλλά κι αν το έχεις κάνει ήδη διέγραψε το...μπορεί να έχει ιό από "σκοτεινές δυνάμεις" και μετά να τρέχεις και να μην φτάνεις...
Καλό δεκαπεντάυγουστο!

μην τα παίρνεις στραβά, εγώ με καλή διάθεση τα λέω...
Το κατέβασα και το άκουσα και όντως έχει πολύ ωραία φωνή. Όμως δε μου θυμίζει βυζαντινή μουσική με τις γνωστές "θέσεις" που και συ τόσο υπερασπίζεσαι. Θα ήθελα πραγματικά τη γνώμη σου επ' αυτού. Εκτός αν δεν ξέρω κάτι για το κομμάτι, είναι κάποια ιδιαίτερη περίπτωση που δε γνωρίζω. Εξήγηση είναι του Αρβανίτη?
 
μην τα παίρνεις στραβά, εγώ με καλή διάθεση τα λέω...
Το κατέβασα και το άκουσα και όντως έχει πολύ ωραία φωνή. Όμως δε μου θυμίζει βυζαντινή μουσική με τις γνωστές "θέσεις" που και συ τόσο υπερασπίζεσαι. Θα ήθελα πραγματικά τη γνώμη σου επ' αυτού. Εκτός αν δεν ξέρω κάτι για το κομμάτι, είναι κάποια ιδιαίτερη περίπτωση που δε γνωρίζω. Εξήγηση είναι του Αρβανίτη?
Δυσκολεύομαι να πιστέψω ότι δεν υποψιάζεσαι τι μπορεί να είναι...ως γνωστόν ο Γιάννης έχει ασχοληθεί με την εξήγηση της παλαιάς παρασημαντικής στην σύντομη εκδοχή της όμως χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν "δέχεται" τις εξηγήσεις των τριών διδασκάλων...έχει επικεντρωθεί απ όσο γνωρίζω στα μέλη των ασματικών ακολουθιών του κοσμικού η ασματικού τυπικού με εισηγήσεις και ανακοινώσεις σε διεθνή μουσικολογικά συνέδρια...
Ως γνωστόν σχετικά με την σύντομη εξήγηση έχουν ασχοληθεί και άλλοι μουσικολόγοι στο παρελθόν όπως ο Μάρκος Βασιλείου.
Είναι μια άποψη και αυτή με σοβαρά επιχειρήματα την οποία οφείλουμε να την σεβαστούμε και να την εξετάσουμε χωρίς να την απορρίπτουμε ασυζητητί.
Εντάξει η αργή εξήγηση δεν συγκρίνεται με τίποτα και έργα όπως το αμίμητο δοξαστάριο του Γερμανού Νέων Πατρών θα μείνουν στο στερέωμα της μουσικής γεκικώς.
Αυτά και άλλα πολλά...καλή Παναγιά!!!
Υ.Γ.ελπίζω να μου επιτρέπεις να σου "την λέω" με ένα πειρακτικό τρόπο όπως έχει γίνει και στο παρελθόν...:D
 
...στην σύντομη εκδοχή της...

...Ως γνωστόν σχετικά με την σύντομη εξήγηση έχουν ασχοληθεί και άλλοι μουσικολόγοι στο παρελθόν όπως ο Μάρκος Βασιλείου.

Χαίρετε
Επειδή εχω ασχοληθεί λίγο με το θέμα ήθελα να σας ρωτήσω για ποιον λόγο οι δύο εξηγητές της νέας μεθόδου Χουρμούζιος και Γρηγόριος δεν άφησαν κανένα δείγμα τέτοιας σύντομης εξηγήσεως. Αν υπήρχε στην προφορική τους παράδοση ή οποία ήταν ασύγκριτα πλουιότερη από τη δική μας, θα το έκαναν. Γιατί δεν το έκαναν αυτοί οι δύο που ήταν οι πλέον υπεύθυνοι για την μεταγραφή των μελών στην νεα μέθοδο;

Είναι μια άποψη και αυτή με σοβαρά επιχειρήματα

θα σας παρακαλουσα να ανοιξετε ενα αλλο σχολιο στο φορουμ και αν γνωριζετε να μας γραψετε τις αποψεις αυτες και που στηριζονται απο τον. κ.Αρβανιτη. Αν γνωριζετε. ευχαριστω.
 
Αν υπήρχε στην προφορική τους παράδοση ή οποία ήταν ασύγκριτα πλουιότερη από τη δική μας, θα το έκαναν. Γιατί δεν το έκαναν αυτοί οι δύο που ήταν οι πλέον υπεύθυνοι για την μεταγραφή των μελών στην νεα μέθοδο;
Μα εννοείτε ότι δεν υπήρχαν τέτοια μέλη στην προφορική τους παράδοση...δεν εξήγησαν όμως τα παλαιά ειρμολόγια του Ιωάσαφ νεόυ Κουκουζέλη και Βατοπαιδινού, του πατριάρχου Θεοφάνους του Καρύκη καθώς και το πολύ σημαντικό ειρμολόγιο του Μπαλασίου ιερέως και είναι ένα θέμα αυτό...το ειρμολόγιο ως γνωστόν περιέχει τροπάρια-ειρμούς που αποτελούν πρότυπο για να ψαλθούν σύμφωνα με αυτά και τα τροπάρια των κανόνων των ωδών...φανταστείτε ένα ειρμό μια σελίδα!...είναι προφανές ότι είναι λιγάκι απίθανο να ήταν έτσι τα βυζαντινά ειρμολόγια...
Μεγάλο θέμα που δεν φτάνει ούτε το forum για να την καλύψει...



θα σας παρακαλουσα να ανοιξετε ενα αλλο σχολιο στο φορουμ και αν γνωριζετε να μας γραψετε τις αποψεις αυτες και που στηριζονται απο τον. κ.Αρβανιτη. Αν γνωριζετε. ευχαριστω.
Έχω κάπου ξεχασμένο ένα πολύ σημαντικό άρθρο...αν το βρω...
 
Δυσκολεύομαι να πιστέψω ότι δεν υποψιάζεσαι τι μπορεί να είναι...ως γνωστόν ο Γιάννης έχει ασχοληθεί με την εξήγηση της παλαιάς παρασημαντικής στην σύντομη εκδοχή της όμως χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν "δέχεται" τις εξηγήσεις των τριών διδασκάλων...έχει επικεντρωθεί απ όσο γνωρίζω στα μέλη των ασματικών ακολουθιών του κοσμικού η ασματικού τυπικού με εισηγήσεις και ανακοινώσεις σε διεθνή μουσικολογικά συνέδρια...

το κατάλαβα. Οκ, ασχολειται με τη σύντομη εξήγηση. Κατ' αρχάς,των τριών τις εξηγήσεις τις δέχεται? ρωτάω επειδή έβαλες τα εισαγωγικά

Ως γνωστόν σχετικά με την σύντομη εξήγηση έχουν ασχοληθεί και άλλοι μουσικολόγοι στο παρελθόν όπως ο Μάρκος Βασιλείου.
Είναι μια άποψη και αυτή με σοβαρά επιχειρήματα την οποία οφείλουμε να την σεβαστούμε και να την εξετάσουμε χωρίς να την απορρίπτουμε ασυζητητί.

Εσύ που τον γνωρίζεις κιόλας, έχεις πειστεί ότι δεν πρέπει να την απορρίψουμε? συμφωνείς δηλαδή με αυτές τις εξηγήσεις? πιστεύεις ότι μπορεί να έψαλλαν κατ' αυτόν τον τρόπο παλιά?

Εντάξει η αργή εξήγηση δεν συγκρίνεται με τίποτα και έργα όπως το αμίμητο δοξαστάριο του Γερμανού Νέων Πατρών θα μείνουν στο στερέωμα της μουσικής γεκικώς.

Στη νέα μέθοδο, υπάρχουν και τα αργά μαθήματα που λες, υπάρχουν κ τα συντομα ειρμολογικά. Υπάρχει μια σχέση "μουσική" -να το πω- μεταξύ τους. Σε αυτή την εξήγηση που μας έβαλες, εγώ δεν ακούω κάτι σχετικό ή κάτι οικείο. Είναι ένα τελείως άλλο πράγμα. Πιστεύεις ότι μπορεί να υπήρχαν παλιά "δύο μουσικές"?? Και γιατί να "αλλάξει" η μία (σύντομα)αργότερα και η άλλη να μείνει ίδια?

Υ.Γ.ελπίζω να μου επιτρέπεις να σου "την λέω" με ένα πειρακτικό τρόπο όπως έχει γίνει και στο παρελθόν...:D

κανένα πρόβλημα, πες μου κ συ, σου λέω και γω κτλ κτλ


ΥΓ: ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΑ ΣΤΟΥΣ ΕΟΡΤΑΖΟΝΤΕΣ ΚΑΙ ΕΟΡΤΑΖΟΥΣΕΣ!
 
το κατάλαβα. Οκ, ασχολειται με τη σύντομη εξήγηση. Κατ' αρχάς,των τριών τις εξηγήσεις τις δέχεται? ρωτάω επειδή έβαλες τα εισαγωγικά
Νομίζω πως έγινα σαφής ότι τις δέχεται διότι τον έχω ακούσει να ψάλλει από αυτές...



Εσύ που τον γνωρίζεις κιόλας, έχεις πειστεί ότι δεν πρέπει να την απορρίψουμε? συμφωνείς δηλαδή με αυτές τις εξηγήσεις? πιστεύεις ότι μπορεί να έψαλλαν κατ' αυτόν τον τρόπο παλιά?
Κατ αρχήν δεν γράφω ως εκπρόσωπος του...από εκεί και πέρα τον αν συμφωνώ εγώ η όχι με αυτές δεν έχει σχέση με το εδώ θέμα...απλά πιστεύω ότι με τα τεκμήρια που διάβασα σε αυτό το άρθρο δεν θα πρέπει να μην μας προβληματίσουν καθόλου. Επίσης η λέξη "παλιά" που χρησιμοποιείς είναι πολύ σχετική...



Στη νέα μέθοδο, υπάρχουν και τα αργά μαθήματα που λες, υπάρχουν κ τα συντομα ειρμολογικά. Υπάρχει μια σχέση "μουσική" -να το πω- μεταξύ τους. Σε αυτή την εξήγηση που μας έβαλες, εγώ δεν ακούω κάτι σχετικό ή κάτι οικείο. Είναι ένα τελείως άλλο πράγμα. Πιστεύεις ότι μπορεί να υπήρχαν παλιά "δύο μουσικές"?? Και γιατί να "αλλάξει" η μία (σύντομα)αργότερα και η άλλη να μείνει ίδια?
Δεν νομίζω να υπήρχαν "δύο μουσικές", ούτε ότι έτσι στα καλά καθούμενα άλλαξαν τα πράγματα...είναι μεγάλο το θέμα...επίσης ας μην ξεχνάμε ότι οι "θέσεις" σε μέλη ασματικών ακολουθιών ήταν αρκετά διαφορετικές...


Κοίτα είναι ένα θέμα ενδιαφέρον το οποίο προσωπικά εμένα με προβληματίζει, το ερευνώ, μελετάω, ενημερώνομαι και γενικά το ψάχνω, δεν με αφήνει τελείως αδιάφορο.
 
Ο Γιάννης Αρβανίτης κάνει αθόρυβα και διακριτικά μεγάλο έργο στο χώρο της ελληνικής ψαλτικής τέχνης. Σπούδασα πέντε χρόνια κοντά του, οπότε γνωρίζω από προσωπικές εμπειρίες τον Γιάννη Αρβανίτη. Κατά την άποψή μου αποτελεί έναν, αν όχι ο καλύτερος, από τους πιο διαβασμένους θεωρητικούς της ψαλτικής μας παράδοσης. Όσον αφορά την ερμηνεία του έχετε ακουστικά παραδείγματα...Βέβαια, κάποιοι άλλοι ερμηνευτές-δάσκαλοι ακούγονται περισσότερο από αυτόν..., αλλά τότε θυμάμαι τα λόγια ενός πανεπιστημιακού καθηγητή: oι κενοί τενεκέδες κάνουν τον δυνατότερο θόρυβο...Μακάρι να είχα την αγάπη του Γιάννη για τα ψαλτικά μας, την απλότητά του και την αρχοντιά του...Τώρα εάν κάποιοι διαφωνούν με τα παραπάνω δεν επιθυμώ να τους αλλάξω γνώμη. Πάντως όταν του πήγα έργο του Γερμανού επισκόπου νέων Πατρών, το οποίο πρώτη φορά το έβλεπε, σας πληροφορώ ότι όχι μόνο το ανάλυσε εντός διλέπτου, αλλά μου έψαλλε επιτόπου και μία δική του εξήγηση...
 
Ο Γιάννης Αρβανίτης κάνει αθόρυβα και διακριτικά μεγάλο έργο στο χώρο της ελληνικής ψαλτικής τέχνης. Σπούδασα πέντε χρόνια κοντά του, οπότε γνωρίζω από προσωπικές εμπειρίες τον Γιάννη Αρβανίτη. Κατά την άποψή μου αποτελεί έναν, αν όχι ο καλύτερος, από τους πιο διαβασμένους θεωρητικούς της ψαλτικής μας παράδοσης. Όσον αφορά την ερμηνεία του έχετε ακουστικά παραδείγματα...Βέβαια, κάποιοι άλλοι ερμηνευτές-δάσκαλοι ακούγονται περισσότερο από αυτόν..., αλλά τότε θυμάμαι τα λόγια ενός πανεπιστημιακού καθηγητή: oι κενοί τενεκέδες κάνουν τον δυνατότερο θόρυβο...Μακάρι να είχα την αγάπη του Γιάννη για τα ψαλτικά μας, την απλότητά του και την αρχοντιά του...Τώρα εάν κάποιοι διαφωνούν με τα παραπάνω δεν επιθυμώ να τους αλλάξω γνώμη. Πάντως όταν του πήγα έργο του Γερμανού επισκόπου νέων Πατρών, το οποίο πρώτη φορά το έβλεπε, σας πληροφορώ ότι όχι μόνο το ανάλυσε εντός διλέπτου, αλλά μου έψαλλε επιτόπου και μία δική του εξήγηση...

Χωρίς να θέλω να πλέξω εγκώμια θα πω ότι λίγα είπες γι αυτόν τον άνθρωπο! Ένα από τα χαρίσματα του είναι ότι "παντρεύει" την θεωρία με την πράξη με μια λεπτή ισορροπία, τόσο που μπορεί να έρθει και σε αντίθεση με την θεωρία π.χ.για τα διαστήματα του β' ήχου (πιστεύει στα 8-14-8 σε αντίθεση με άλλους 8-16-αποτομή)...Αλλά ως γνωστόν (και ειδικά στον τόπο μας) τέτοιοι άνθρωποι με πραγματικά χαρίσματα και ευρυμάθεια μένουν απομονωμένοι...Χωρίς υπερβολές μου θυμίζει τον αφανή Απόστολο Κώνστα σε αντιδιαστολή με τους τότε 3 δασκάλους που έχαιραν οφικίων και θέσεων...η ιστορία επαναλαμβάνεται! Το ποιοι είναι οι σύγχρονοι μας "3 δάσκαλοι" θα το κρίνει η ιστορία...
 
Καλώς ορίζω και εγώ με πάρα πολύ μεγάλη χαρά τον Γιάννη Αρβανίτη εδώ στο forum...πιστεύω ακράδαντα ότι θα ωφελήσει τα μέγιστα η ενεργή παρουσία του...δεν κρύβω - και το γνωρίζει ο κ.διαχειριστής - ότι η συμμετοχή του στο ψαλτολόγιον ήταν από τις πρώτες μου επιθυμίες...
Για μία εβδομάδα βρισκόμουν στην Αθήνα, όπου δύο μέρες συναντήθηκα μαζί του, συμψάλλαμε (κάπως), ήπιαμε καφέ σε ένα φιλόξενο αρχονταρίκι και συζητήσαμε θέματα για την ψαλτική...ειλικρινά ένα μεγάλο ευχαριστώ και για την άμεση ανταπόκριση στο αίτημα μου για την αποστολή των λειτουργικών του σε ήχο α'...
Υ.Γ.ελπίζω Γιάννη η κάθοδος μου στην Αθήνα να μην ευθύνεται για την εγγραφή σου ως μέλος στο forum...:eek:
Και πάλι καλώς όρισες, περιμένουμε πολλά!
 
Κι εγώ καλώς ορίζω με την σειρά μου τον κ. Ιωάννη Αρβανίτη.
Δεν τον γνωρίζω προσωπικά αλλά έχω "διαβάσει" αρκετά μέλη από την Λειτουργία του που μου άρεσαν όπως μου άρεσε και ο σεβασμός στα κλασσικά μέλη.
 
«Φαεινός ως ήλιος», κοντάκιον του Βαρθολομαίου του Grottaferrata

http://www.youtube.com/watch?v=SxTT5p38d20

Αλληλουάριον του α' ήχου (Τον στίχο «Εξ οὐρανοῦ ἐπέβλεψεν» ψάλλει μάλλον o John Michael Boyer, μαθητής του Αγγελοπούλου και του Αρβανίτη)

http://www.youtube.com/watch?v=ld0VQGd7I1Q

Και οι 2 από τα χειρόγραφα της μονης Grottaferrata σε εξήγηση του Γιάννη Αρβανίτη.

ΥΓ. Ως ευλογία: «Αγνή παρθένε» από τους μοναχους της μονής Grottaferrata (από 1:00 περίπου) :D Ουδείς έμεινε όρθιος, ακόμα και οι καθολικοί :D

http://www.youtube.com/watch?v=IFGxD69A6dg&feature=related
 
Στο τρίτο βίντεο πρόκειται για ορθόδοξη ακολουθία; Εμένα πιο πολύ για ουνίτες μου μοιάζουν. Αν κάνω λάθος διορθώστε με. Τα άλλα δύο πολύ ωραία. Συγχαρητήρια στον κ. Αρβανίτη.
 
Back
Top