Τ.Α.Σ. εκδ. 1545, σ. 6 : «... η ευχή Ο ών ευλογητός ειθ' ούτως στερεούμεν τους Βασιλείς ως σύνηθες. Και Απόλυσις. Μετά την Απόλυσιν ποιούμεν λιτήν εν τω νάρθηκι... και γίνεται Απόλυσις».
Τ.Α.Σ. εκδ. 1545, σ. 16 : «... Αγαθόν το εξομολογείσθαι. Το τρισάγιον. Απολυτίκιον αποστόλου και μάρτυρος. Δόξα Μνήσθητι κύριε ως αγαθός. Και νυν Μήτηρ Αγία του ανάρχου, Εκτενής και επεύχεται ο ιερεύς λέγων Ο ων ευλογητός. Είτα η α΄ ώρα και γίνεται τελεία απόλυσις και η συνήθης λιτή.»
DI σ. 274 (428 pdf): «...και ευθύς Τον Σταυρόν σου εκ γ΄ είτα εκτενής και απολύει. Ψάλλομεν δε και την α΄ώρα, ουκ αναγινώσκομεν δε...»
DI σ.321 (476 pdf): «...Δοξολογία μεγάλη, το τροπάριον της εορτής και η α΄ώρα...».
DI σ. 602 (758 pdf): «...Εις τον στίχον των Αίνων στιχηρά Οκτωήχου, Δόξα και νυν Θεοτοκίον, εκτενής και απόλυσις. Ώρα α΄ συνημμένως, ως σύνηθες...».
DI σ. 617 (773 pdf): «...Χρή τοίνυν μετά την ορθρινήν δοξολογίαν, συνημμένως ψάλεσθαι υφ' υμών την πρώτην ώραν...».
DI σ. 802 (958 pdf): «...και πληρουμένου του Τρισαγίου το Παναγία Τριάς, Πάτερ ημών, Κύριε ελέησον γ΄. Άρχεται ο πρωεστώς Δεύτε προσκυνήσωμεν γ΄. Εις το πλήρωμα των ψαλμών ο ψάλτης Το πρωί εισάκουσον της φωνής μου... είτα ο ιερεύς Δόξα σοι ο Θεός, η ελπίς και απολύει...».
DIII σ. 9 (26 pdf): «...και εύχεται ο ιερεύς Ο ών ευλογητός είτα ιστάμεθα μικρόν ευχόμενοι...την ευχήν ταύτην Κύριε και Δέσποτα...Μετά δε ταύτας μετανοίας άρχεται ο προεστώς Δεύτε προσκυνήσωμεν γ΄ και ψάλλομεν την α΄ώραν τρίψαλμον... Μετά δε το Πάτερ ημών, το Κύριε ελέησον ιβ΄, το Δόξα σοι ο Θεός η ελπίς ημών, ευχή και απόλυσις...».
DIII σ. 67 (82 pdf): «... Δοξολογία μεγάλη και απόλυσις και εξέρχεται ο ιερεύς μετά του τιμίου σταυρού...είτα ο ιερεύς Ελέησον ημάς ο Θεός και πληρουμένης της αιτήσεως, γίνεται απόλυσις...».
DIII σ. 111 (126 pdf): «...και ψάλλομεν τα του στίχου και απολύει. Ου μέντοι τελείαν απόλυσιν, αλλά μετά το στερεώσαι τους βασιλείς, λέγει ο ηγούμενος Δεύτε προσκυνήσωμεν και ψάλλομεν την α΄ ώραν τρίψαλμον...και την ευχή Χριστέ το φως το αληθινό και απόλυσις, ως συνήθως λιτή εν τω νάρθηκι και τελεία απόλυσις...».
DIII σ. 266 (281 pdf): «...Και νυν ο αυτός της εορτής Ευφραινέσθωσαν οι ουρανοί, εκτενή και απόλυσις. Συνάπτομεν δε και την α΄ ώραν...».
DIII σ. 283 (298 pdf): «...Και νυν Υπερευλογημένη, είτα τα συνήθη και απόλυσις, είτα το εωθινόν και η α΄ώρα...».
DIII σ. 286 (301 pdf): υποσημέιωσις 1 : Δοξολογία μεγάλη, μετά το Τρισάγιον το αναστάσιμιν, η εκτενή, η κατήχησις και απόλυσις. Η συνήθης λιτή, Δόξα Και νυν το Εωθινόν και η α΄ώρα...».
DIII σ. 414 (430 pdf): «...Εις το τέλος του όρθρου αι μεγάλαι μετάνοιαι ειθ' ούτω ψάλλομεν την α΄ώραν... εις το τέλος μετάνοιαι γ΄ μεγάλαι και απόλυσις...».
Τριώδιον εκδ. ΦΩΣ σελ. 92: «...Ο ών ευλογητός και το Επουράνιε βασιλεύ. Είτα μετανοίας μεγάλας γ΄ λέγοντες και την ευχήν Κύριε και Δέσποτα. Ανίσταντες δε αρχόμεθα Δεύτε προσκυνήσωμεν γ΄ και ψάλλομεν την α΄ ώραν...»
Τ.Γ.Ρ. σ. 146:«...Και ο ιερεύς ποιεί μικράν απόλυσιν άνευ όμως του Δι' ευχών... Εξερχόμεθα δ' ευθύς εις τον νάρθηκα πάντες, ένθα αναγιγνώσκομεν την α΄ ώραν αρχόμενοι αυτής ευθύς από του Δεύτε προσκυνήσωμεν... Και ποιεί ο ιερεύς απόλυσιν Μεγάλην...»
Τ.Γ.Ρ. σσ. 756-757: «... Ειθ' ούτως ποιούμεν μετανοίας μεγάλας γ΄... Αναστάντες δε αρχόμεθα του Δεύτε προσκυνήσωμεν και λέγομεν την α΄ ώραν... Δόξα σοι Χριστέ ο Θεός και τελεία απόλυσις...».
Τ.Μ.Ε. σ. 48: «... Όταν δε μετά τον Όρθρον... ευθύς μετά το Αγαθόν το εξομολογείσθαι λέγεται Τρισάγιον, το Απολυτίκιον του Αγίου της ημέρας, ευθύς Δεύτε προσκυνήσωμεν και συνάπτεται η α΄ ώρα...είτα εκτενής, ο ων ευλογητός, στερεώσαι, Δόξα σοι ο Θεός η ελπίς ημών δόξα σοι, την μεγάλην απόλυσιν και το Δι'ευχών...»
Διάταξις Αγρυπνίας αρχιμ. Δοσιθέου σσ.74-75: «... Ο ών ευλογητός και το λοιπά. Ειθ' ούτως στερεούμεν του βασιλείς ως σύνηθες και Απόλυσις. Μετά την απόλυσιν ποιούμεν Λιτήν... και γίνεται απόλυσις (132)...» υποσιμείωσις 132: «...προ της απολύσεως το Δεύτε προσκυνήσωμεν και η α΄ ώρα εν τω νάρθηκι...και τελεία απόλυσις...».
Συλλειτουργικόν εκδ. Ι.Μ. Σιμωνόπετρας σελ. 107 : «... Στερεώσαι.. Είτα επισυνάπτεται εν τω Όρθρω η α΄ ώρα, μεθ' ήν ποιεί ο ιερεύς την απόλυσιν....».
Λειτουργικόν Εγχειρίδιον εκδ. Ι. Μ. Αγ. Νικοδήμου Αγιορείτου Γορτυνίας (Γ.Ο.Χ.) σ. 61: «... Ο ων ευλογητός, Στερεώσαι και ευθύς η Μεγάλη απόλυσις και ευθύς το Δεύτε προσκυνήσωμεν και η α΄ ώρα, μεθ' ην τελεία (μικρά) απόλυσις και το Δι' ευχών...».
Παρακλητική εκδ. Ρηγόπουλου σ. 101: «...Μετά τα Απολυτίκια ταύτα και κατά την τάξιν του Αγίου Όρους ο Ιερεύς λέγει Ελέησον ημάς ο Θεός... και τούτου πληρωθέντος επισυνάπτεται η α΄ ώρα..,ο ων ευλογητός, στερεώσαι και μεγάλη απόλυσις, μεθ'ην το Δι' ευχών...».
Πολλαί και διάφοραι αι τυπικαί διατάξεις όσον αφορά το παρόν θέμα. Προσωπικώς τείνω, χωρίς να έχω καταλήξει ακόμη, προς την άποψιν που αναφέρει και ο Ρήγας, δηλ. να γίνεται μικρή απόλυσις με το πέρας του Όρθρου και ευθύς να επισυνάπτεται η α΄ ώρα και με το πέρας της α΄ ώρας να γίνεται μεγάλη απόλυσις. Όπως επίσης και η διαφοροποίησις μόνον κατά τας νηστισίμους ημέρας καθ' αις ψάλλεται Αλληλούϊα να επισυνάπτεται η α΄ώρα εν τω Όρθρω ευθύς μετά το Επουράνιε βασιλεύ και τας γ΄ μεγάλας μετανοίας και προ της απολύσεως και να γίνεται μεγάλη απόλυσις εν τω τέλει της α΄ώρας. π. Μάξιμε, εις τα αρχαία τυπικά δεν συναντώμε διαφοροποίησιν όσον αφορά μικρά ή μεγάλη απόλυσιν. Αναφέρονται γενικώς με τον όρον Απόλυσις. Ο Ρήγας πιθανότατα κάνει την μεταφοράν αυτή λόγω της επισυνάψεως της α΄ ώρας εν τω Όρθρω. Ειδ' άλλως δεν βρίσκω λόγον μεταφοράς. Αναφέρω πριν πως δεν έχω καταλήξει, διότι με προβληματίζει το γεγονός ότι με την πιο πάνω διάταξη θα έχουμε μια έναρξη ακολουθίας (ένα ευλογητός στην έναρξη του Όρθρου) και δύο απολύσεις (μία του όρθρου και μία της α΄ ώρας), χωρίς να άρχεται (ουσιαστικά) η α΄ ώρα. Οπότε, αν κάνουμε επισύναψη όρθρου και α΄ ώρας μετά μιάς ενάρξεως, ίσως θα ήτο ορθότερον να επισυνάπτεται η α΄ ώρα ευθύς μετά τα απολυτίκια ή το στερεώσαι και να έχουμε με τον τρόπο αυτό μία έναρξη και μία απόλυση.