Halil Necipoğlu

Hristakis

῾Αγιοσοφίτης
Διακεκριμένος ιμάμης στην Πόλη, με Ρωμαίϊκη καταγωγή. Αγαπάει πολύ την παραδοσιακή μας μουσική καθώς και την ψαλτική για την οποία ενημερώνεται συχνά. Έχει συμμετάσχει σε συναυλία στην Αγ.Ειρήνη Κωνσταντινούπολης σε συνεργασία με ψαλτική χορωδία της Ελλάδος. Πριν δύο χρόνια (αν θυμάμαι καλά) ήρθε στην Αθήνα για μια συναυλία στο Μέγαρο μουσικής. Αγαπημένα του ψαλτικά κομμάτια το Και νυν Δέσποινα πρόσδεξαι από τον πολυέλεο Λόγον αγαθόν του Χουρμουζίου (ειδικά το κράτημα), καθώς και το κράτημα σε α' ήχο του Ιωάννη Κουκουζέλη...από παραδοσιακή το "Μοναχογιός ο Κωνσταντής" της Θράκης το οποίο το λέει με πάθος. Τον έχω ακούσει και ζωντανά πολλές φορές στο Camii στο οποίο υπηρετεί, στο Kılıç Ali Paşa και είναι πραγματικά απόλαυση! Κάποια μέλη του forum τον έχουν ακούσει και ζωντανά ουκ ολίγες φορές:rolleyes:
Ανεβάζω ένα ilahi σε α' ήχο...ακούστε πως πετάγεται στην οκτάβα και τι κάνει εκεί πάνω (στο 4.22 και στο 5.37)!
Υ.Γ.Ας μην ξεχνάμε όμως ότι όλα αυτά ΜΟΝΟ προς τέρψιν της ακοής (λόγω της συγγένειας της μουσικής) και εκτός ναού διότι ήδη έχουμε ζήσει φαινόμενα όπως "Αθάνατος" και "Απόστολος" και "Τριάδι" και...και...
 

Attachments

  • 01 Uyan Ey G%u00F6zlerim Vakt-i Seherde.mp3
    16.9 MB · Views: 151
Last edited:
Τον θυμάμαι τι έκανε μετά την συναυλία στην ταβέρνα... Δεν παίζεται στην φωνή ο Halil...
 
Διακεκριμένος ιμάμης στην Πόλη, με Ρωμαίϊκη καταγωγή. Αγαπάει πολύ την παραδοσιακή μας μουσική καθώς και την ψαλτική QUOTE]

Το έβαλα πολλές φορές και δεν μπορούσα να κρατήσω τη συγκίνησή μου. Καί πού και να γνώριζα και τη γλώσσα .... Τέλειος χρόνος, θαυμάσια ανεβοκατεβάσματα. Δεν σας κρίβω ότι σκανδαλιστικές σκέψεις με κατέκλησαν συγκρίνοντας τα ....δικά μας πρότυπα. Πού είσαι Γαϊτάνε!...:)

Με τους χαιρετισμούς μου

Αθανάσιος Μπακαλούδης​
 
...σε συνεργασία με ψαλτική χορωδία της Ελλάδος. Πριν δύο χρόνια (αν θυμάμαι καλά) ήρθε στην Αθήνα για μια συναυλία στο Μέγαρο μουσικής.
Γιατί δέν γράφεις πιά χορωδία; Θά φοβόμαστε νά μιλήσουμε;
Πρόκειται γιά τήν Ἑλληνική Βυζαντινή Χορῳδία ὑπό τήν διεύθυνση τοῦ Ἄρχοντος Πρωτοψάλτου τῆς Ἁγιωτάτης Ἀρχιεπισκοπῆς Κωνσταντινουπόλεως κ. Λυκούργου Ἀγγελόπουλου.
Στήν συναυλία στό Μέγαρο Μουσικῆς Ἀθηνῶν ἤμουν παρών.
Ἀπολαύσαμε ἑλληνική ὀρθόδοξη ἐκκλησιαστική μουσική καί τούρκικη θρησκευτική μουσική.
Δύο διαφορετικά πράγματα, ὅπως γράφεις.


 
Δεν σας κρίβω ότι σκανδαλιστικές σκέψεις με κατέκλησαν συγκρίνοντας τα ....δικά μας πρότυπα. Πού είσαι Γαϊτάνε!...:)

Με τους χαιρετισμούς μου

Αθανάσιος Μπακαλούδης
Αν ο προσφιλής Γαιτάνος είναι ελληνικό πρότυπο τότε κάτι σοβαρό συμβαίνει. Καλά τραγουδάει αλλά δεν αρκεί αυτό και μόνο.
Είχε βέβαια δάσκαλο τον Χατζημάρκο τον οποίον και σέβομαι.

Τα σημερινά νέα σχήματα παραδοσιακής μουσικής νομίζω ότι πορω απέχουσι της παράδοσης. Όπως και οι σημερινοί ψάλτες από τους παλαιούς. Και δεν μιλάμε για φωνή και μουσικές γνώσεις αλλά για απόδοση κομματιού.
Δηλαδή να το πω βυζαντινά. Εκτέλεση δεν σημαίνει οτι ο Στανίτσας ήταν καλλίφωνος και έκανε 1002 κόλπα και έγινε θαυμαστός αλλά ότι ο Στανίτσας είχε ανακαλύψει κάτι στη μουσική (αυτό που του παρέλαβε από τους δασκάλους του) που και φωνή να μην είχε πάλι θα γινόταν θαυμαστός όπως και οι δασκάλοι του.
Άρα οι παλαιοί κατείχαν κάποια τέχνη.
Ας πάρουμε για παράδειγμα το κομμάτι του Χαλίλ.
Καλά τα λέει στα χαμηλά και τα όργανα παίζουν μια κουλτουρέ μουσική.
Στα ψιλά παρασύρεται σε έναν "παθητικό" αμανέ.
Για μας ο αμανές δεν είναι έτσι.
Εχει μεγαλοπρέπεια.
Σας επισυνάπτω μουσικά κομμάτια στην τύχη για να κάνετε τις συγκρίσεις σας με τον τούρκικο αμανέ.
Αμανέ από Παπασιδέρη Δημοτικά, μεγαλοπρέπεια.
Από την πολίτισσα , μεγαλοπρέπεια (Πόλις)
Και Σοφρωνίου (Σμύρνη).
 

Attachments

  • 11. ΚΙΟΥΡΝΤΟΥ ΧΙΤΖΑΣΚΙΑΡ (ΤΟ ΣΤΗΘΟΣ ΜΟΥ ΤΟ ΝΟΙΚΙΑΣΑ) - ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΠΑΣΙΔΕΡΗΣ (ΑΜΑΝΕΔΕΣ (ΟΙ ΚΑΗΜΟΙ .MP3
    2.9 MB · Views: 42
  • 13. ΣΟΥΛΤΑΝΙ ΜΑΝΕΣ (ΠΟΛΛΕΣ ΦΩΤΙΕΣ ΜΕ ΤΡΙΓΥΡΝΟΥΝ) - ΒΑΣΙΛΗΣ ΣΟΦΡΩΝΙΟΥ (ΑΜΑΝΕΔΕΣ (ΟΙ ΚΑΗΜΟΙ ΤΗΣ ΠΡ.MP3
    2.4 MB · Views: 29
  • RAST ZERGILE MANES.mp3
    4.5 MB · Views: 38
Last edited:
Όταν λέτε ότι έχει ρωμαίικες ρίζες, τί εννοείτε;
Η γιαγιά του (από την μητέρα του αν θυμάμαι καλά) ήταν Ρωμηά από τον Πόντο...ως γνωστόν δεν πήρανε τον δρόμο της προσφυγιάς όλοι οι Χριστιανοί κάτοικοι του Πόντου...επειδή το κριτήριο της ανταλλαγής ήταν η Θρησκεία και μόνο πάρα πολλοί αλλάξανε σε μια νύχτα αρκεί να μην φύγουν από εκεί...υπάρχουν πολλοί τέτοιοι, σε κάποιους είπαν οι γονείς την αλήθεια σε κάποιους όμως όχι...και όλα αυτά παρακαλώ όχι τον 17ο αιώνα, αλλά στις αρχές του 20ου αιώνα! Επισυνάπτω κάτι σχετικό...
 

Attachments

  • σάρωση0001.jpg
    407.1 KB · Views: 31
Γιατί δέν γράφεις πιά χορωδία; Θά φοβόμαστε νά μιλήσουμε;
Πρόκειται γιά τήν Ἑλληνική Βυζαντινή Χορῳδία ὑπό τήν διεύθυνση τοῦ Ἄρχοντος Πρωτοψάλτου τῆς Ἁγιωτάτης Ἀρχιεπισκοπῆς Κωνσταντινουπόλεως κ. Λυκούργου Ἀγγελόπουλου.
Στήν συναυλία στό Μέγαρο Μουσικῆς Ἀθηνῶν ἤμουν παρών.
Ἀπολαύσαμε ἑλληνική ὀρθόδοξη ἐκκλησιαστική μουσική καί τούρκικη θρησκευτική μουσική.
Δύο διαφορετικά πράγματα, ὅπως γράφεις.


Τι να πω βρε πάτερ μου??? με αυτά που διαβάζω αυτές τις μέρες εδώ μέσα, είπα να προφυλάξω τον άνθρωπο, να μην αναφέρω ποια χορωδία ήταν, διότι μπορεί μετά να τον χαρακτηρίσουν και αυτόν "Σιμωνοκαραϊκό", "Αγγελοπουλικό", "μασώνο", "φάλτσο", ότι "τα παίρνει χοντρά από τους Εβραίους" και άλλα τέτοια αστεία...ας αφήσουμε τον άνθρωπο εκεί που είναι...
Υ.Γ.ήμουν και εγώ εκεί τότε, αλλά δεν υπήρχε Ψαλτολόγιον τότε για να γνωριζόμαστε:D
 
Αν ο προσφιλής Γαιτάνος είναι ελληνικό πρότυπο τότε κάτι σοβαρό συμβαίνει. Καλά τραγουδάει αλλά δεν αρκεί αυτό και μόνο.
Είχε βέβαια δάσκαλο τον Χατζημάρκο τον οποίον και σέβομαι.

Τα σημερινά νέα σχήματα παραδοσιακής μουσικής νομίζω ότι πορω απέχουσι της παράδοσης. Όπως και οι σημερινοί ψάλτες από τους παλαιούς. Και δεν μιλάμε για φωνή και μουσικές γνώσεις αλλά για απόδοση κομματιού.
Δηλαδή να το πω βυζαντινά. Εκτέλεση δεν σημαίνει οτι ο Στανίτσας ήταν καλλίφωνος και έκανε 1002 κόλπα και έγινε θαυμαστός αλλά ότι ο Στανίτσας είχε ανακαλύψει κάτι στη μουσική (αυτό που του παρέλαβε από τους δασκάλους του) που και φωνή να μην είχε πάλι θα γινόταν θαυμαστός όπως και οι δασκάλοι του.
Άρα οι παλαιοί κατείχαν κάποια τέχνη.
Ας πάρουμε για παράδειγμα το κομμάτι του Χαλίλ.
Καλά τα λέει στα χαμηλά και τα όργανα παίζουν μια κουλτουρέ μουσική.
Στα ψιλά παρασύρεται σε έναν "παθητικό" αμανέ.
Για μας ο αμανές δεν είναι έτσι.
Εχει μεγαλοπρέπεια.
Σας επισυνάπτω μουσικά κομμάτια στην τύχη για να κάνετε τις συγκρίσεις σας με τον τούρκικο αμανέ.
Αμανέ από Παπασιδέρη Δημοτικά, μεγαλοπρέπεια.
Από την πολίτισσα , μεγαλοπρέπεια (Πόλις)
Και Σοφρωνίου (Σμύρνη).

Ευχαριστούμε Δημήτρη για τις ηχογραφήσεις, αλλά για να μην κάνεις συγκρίσεις και βγάζεις άδικα και αυθαίρετα συμπεράσματα, θα σου πω πληροφοριακά ότι άλλο "αμανές" (ειδικά με την Ελληνική υποτιμητική έννοια) και άλλο Gazel...και ο φίλος Halil εδώ δεν κάνει "αμανέ" αλλά Gazel...
 
Ανεβάζω κάτι ακόμα από Halil...στον αρχικό αυτοσχεδιασμό ο φοβερός δεξιοτέχνης στο Ούτι Yurdal Tokcan...
Το κομμάτι που ακολουθεί είναι μια καταπληκτική σύνθεση του Emin Dede efendi σε ήχο α' η οποία θες δεν θες σε βάζει κατ' ευθείαν μέσα στο άκουσμα του α' ήχου (η μαεστρία του ΒΟΥ ύφεση 1-2 τμημ.στις καταλήξεις του α' ήχου ενισχύει το όλο άκουσμα).
Επίσης προσέξτε την στάση της μελωδίας στον φυσικό ΖΩ (ΚΕ-ΖΩ 10) του άγια στο σημείο 8.11 και κοιτάξτε πως κάνουν πολλοί ψάλτες τον ΖΩ σε παρόμοιες καταλήξεις στον Άγια (ευρωπαϊκό SI (ΚΕ-ΖΩ 12):eek:
Υ.Γ.λόγω του ψαλτικού κόσμου εδώ στο forum μετέγραψα στα γρήγορα την σύνθεση του Emin Dede efendi στην δική μας παρασημαντική, για μια καλύτερη επαφή...:wink: (στην Πολίτικη λύρα ο δάσκαλος μου Derya Türkan:D )
 

Attachments

  • 09 Merhaba Dua.mp3
    15.7 MB · Views: 109
  • σάρωση0001.jpg
    513.6 KB · Views: 49
Ευχαριστούμε Δημήτρη για τις ηχογραφήσεις, αλλά για να μην κάνεις συγκρίσεις και βγάζεις άδικα και αυθαίρετα συμπεράσματα, θα σου πω πληροφοριακά ότι άλλο "αμανές" (ειδικά με την Ελληνική υποτιμητική έννοια) και άλλο Gazel...και ο φίλος Halil εδώ δεν κάνει "αμανέ" αλλά Gazel...
Ποιά είναι η διαφορά; Παλαιότερα κυκλοφορούσαν κασέτες με Τούρκους εκτελεστές Gazel και έγραφαν ελληνικά 'Αμανέδες'.
 
Τι να πω βρε πάτερ μου??? με αυτά που διαβάζω αυτές τις μέρες εδώ μέσα, είπα να προφυλάξω τον άνθρωπο, να μην αναφέρω ποια χορωδία ήταν, διότι μπορεί μετά να τον χαρακτηρίσουν και αυτόν "Σιμωνοκαραϊκό", "Αγγελοπουλικό", "μασώνο", "φάλτσο", ότι "τα παίρνει χοντρά από τους Εβραίους" και άλλα τέτοια αστεία...ας αφήσουμε τον άνθρωπο εκεί που είναι...
Τί μποροῦν νά ἐπιτύχουν;
Νά ἐκτίθενται ἀφενός καί νά τούς προσθέτουν μεγαλύτερη καταξίωση ἀφετέρου, πού βέβαια δέν τήν ἔχουν καμμία ἀνάγκη.


 
Ίσως, να είναι ότι οι δικοί μας αμανέδες έχουν μια συγκεκριμένη δομή,

την οποία ο κάθε τραγουδιστής τροποποιεί ελαφρώς, κατά το δοκούν,

ενώ τα gazel είναι καθαρά αυτοσχεδιασμοί χωρίς περιορισμό... νομίζω.

Αν ισχύει κάτι τέτοιο δεν θα είναι δύσκολο να εβρεθεί κάποιος τούρκος

να τραγουδά αμανέ με δομή, ώστε να συγκρίνουμε, αν θέλετε. Πάντως,

είναι, ολίγον, άσχετο με το θέμα και συγνώμη.
 
Επειδή πρόκειται για αριστουργηματική σύνθεση απ' τον μεγαλύτερο ίσως συνθέτη αυτής της μουσικής (μαζί με τον Ομερ Εφεντι), επιτρέψτε μου να ανεβάσω ολόκληρο το κομμάτι σε παντάγραμμο, χωρίς όμως τις τουρκικες υφεσοδιέσεις (ανάποδες, με κεραία κλπ.) αλλά με αριθμητική σήμανση.
Η καταγραφή είναι του δασκάλου μου, Χρίστου Τσιαμούλη.
 

Attachments

  • Μπεγιατί Πεσρέφι, Εμιν Ντεντε.pdf
    1 MB · Views: 43
Last edited:
Ζωντανή ηχογράφηση από τον εξαίρετο αυτόν άνθρωπο...ακούστε διαστήματα και συγκεκριμένα το ΒΟΥ ύφεση στις καταλήξεις του α' ήχου...αυτό το συστατικό του α' ήχου έχει αρχίσει να σπανίζει δυστυχώς (χθες άκουγα ένα cd ψαλτικής και έφριξα με τον ΒΟΥ του α' ήχου:rolleyes:)...


Υ.Γ.Ας μην ξεχνάμε όμως ότι όλα αυτά ΜΟΝΟ προς τέρψιν της ακοής (λόγω της συγγένειας της μουσικής) και εκτός ναού διότι ήδη έχουμε ζήσει φαινόμενα όπως "Αθάνατος" και "Απόστολος" και "Τριάδι" και...και...
 

Attachments

  • Halil.wma
    6.7 MB · Views: 33
Last edited:
Ζωντανή ηχογράφηση από τον εξαίρετο αυτόν άνθρωπο...ακούστε διαστήματα και συγκεκριμένα το ΒΟΥ ύφεση στις καταλήξεις του α' ήχου...αυτό το συστατικό του α' ήχου έχει αρχίσει να σπανίζει δυστυχώς (χθες άκουγα ένα cd ψαλτικής και έφριξα με τον ΒΟΥ του α' ήχου:rolleyes:)...


Υ.Γ.Ας μην ξεχνάμε όμως ότι όλα αυτά ΜΟΝΟ προς τέρψιν της ακοής (λόγω της συγγένειας της μουσικής) και εκτός ναού διότι ήδη έχουμε ζήσει φαινόμενα όπως "Αθάνατος" και "Απόστολος" και "Τριάδι" και...και...

Μήπως δεν είναι ζωντανή η ηχογράφηση; Πολύ ωραίο ύφος, κι ευχαριστίες θερμές. Μακάρι να τον ακούγανε και εκείνοι που αλλοιώνουν εξωφρενικά το χουζάμ, τον (πλ.) β, ειρμολογικό και αργό, κ άλλα ων ουκ έστιν αριθμός, καταστρατηγώντας ιδιώματα και ύφος καθενός ήχου και τρόπου με επίφαση μάλιστα επιστημοσύνης και οιονεί συστηματοποίησης... Χθες άκουγα κάτι κανόνες, και προσπαθούσα να οργισθώ μόνο χωρίς να αμαρτήσω...

Δ.

Υγ Μεταξύ μας προτιμότερα τα προς τέρψιν από τα προς αηδίαν έστω και εντός ναού...
 
Υ.Γ.Ας μην ξεχνάμε όμως ότι όλα αυτά ΜΟΝΟ προς τέρψιν της ακοής (λόγω της συγγένειας της μουσικής) και εκτός ναού διότι ήδη έχουμε ζήσει φαινόμενα όπως "Αθάνατος" και "Απόστολος" και "Τριάδι" και...και...

Υγ Μεταξύ μας προτιμότερα τα προς τέρψιν από τα προς αηδίαν έστω και εντός ναού...
Ρώτησαν την καμήλα: Τι προτιμάς, τον ανήφορο ή τον κατήφορο;
Και η καμήλα απαντά: Χάθηκε ο ίσιος δρόμος;

(Από μύθο του Αισώπου)


Όταν γίνεται ένας μόνο τομέας μίας πολύπλευρης τέχνης αυτοσκοπός (είτε πρόκειται για φωνητική αυτοπροβολή, είτε για εκτέλεση έλξεων και αναλύσεων), χάνεται το πραγματικό ζητούμενο.

Ισοροπίες...
 
Back
Top