Αργά ανοιξαντάρια Πλ. Δ' (σύντμηση Χουρμουζίου)

ieropsaltis

New member
Θα μπορουσε καποιος να ανεβασει μερικους στιχους απο τα αργα ανοιξανταρια..
 
Θα μπορουσε καποιος να ανεβασει μερικους στιχους απο τα αργα ανοιξανταρια..

Καλημέρα , αυτά θέλετε;
 

Attachments

  • Ανώνυμο-1.jpg
    136.9 KB · Views: 1,100
  • Ανώνυμο-2.jpg
    151.8 KB · Views: 401
  • Ανώνυμο-3.jpg
    143.1 KB · Views: 271
  • Ανώνυμο-4.jpg
    153.5 KB · Views: 208
  • Ανώνυμο-5.jpg
    139.8 KB · Views: 197
  • Ανώνυμο-6.jpg
    140 KB · Views: 190
  • Ανώνυμο-7.jpg
    138.5 KB · Views: 167
  • Ανώνυμο-8.jpg
    152.1 KB · Views: 187
  • Ανώνυμο-9.jpg
    126.9 KB · Views: 213
  • Ανώνυμο-10.jpg
    141.5 KB · Views: 256
Από την Πανδέκτη που έχει ανεβεί παραπάνω απομόνωσα τα αργά ανοιξαντάρια σε σύντμηση Χουρμουζίου Χαρτοφύλακος.

Αφιερωμένα στους μερακλήδες...
 

Attachments

  • Συντεντημένα Ανοιξαντάρια Χουρμουζίου.pdf
    2.7 MB · Views: 2,174
Παραδίδω τους παραπάνω στίχους των ανοιξανταρίων του Χουρμουζίου, σε pdf ... επι το ευχρηστότερον.

Το σύνολο των συντετμημένων ανοιξανταρίων δείτε εδώ
 

Attachments

  • Στίχοι από συντεντημένα Ανοιξαντάρια Χουρμουζίου.pdf
    6.2 MB · Views: 1,125
καλησπέρα θα ηθελα να ρωτήσω γιατι υπάρχει υφεση στον κε στον δευτερο στίχο των ανοιξανταριων τού χουρμουζιου;δηλωνει κατι η πορεια του μέλους;
 
καλησπέρα θα ηθελα να ρωτήσω γιατι υπάρχει υφεση στον κε στον δευτερο στίχο των ανοιξανταριων τού χουρμουζιου;δηλωνει κατι η πορεια του μέλους;
Μπορείς να γίνεις πιο συγκεριμένος; Σ' αυτά τα ανοιξαντάρια; Ή μήπως του Ιω. Κουκουζέλη σε σύντμηση του Χουρμουζίου; Βάλε μια εικόνα.
 
Last edited:
καλησπέρα θα ηθελα να ρωτήσω γιατι υπάρχει υφεση στον κε στον δευτερο στίχο των ανοιξανταριων τού χουρμουζιου;δηλωνει κατι η πορεια του μέλους;

δεν ειναι υφεση, ειναι φθορα του Πα
 
Χαίρετε,
Τα Ανοιξαντάρια του Ιωάννη Κουκουζέλη σε σύντμηση του Χουρμουζίου Χαρτοφύλακος είναι στιχηραρικό ή παπαδικό μέλος?
 
Χριστὸς ἀνέστη!
Ὅπως τὸ διευκρινίζει ὁ καθηγητὴς Γρηγόριος Στάθης στὴν μελέτη του "Η ΣΥΝΤΟΜΗ ΚΑΙ ΑΡΓΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΤΗΣ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗΣ ΨΑΛΜΩΔΙΑΣ (1991), τὰ μέλη, ποὺ τὸ κείμενό τους εἶναι ψαλμικό (καθὼς καὶ τὰ Ἀσματικὰ Τριαδικά, Χερουβικὰ καὶ Κοινωνικά), ἀνῆκουν στὸ ΠΑΠΑΔΙΚΟ ΓΕΝΟΣ.
 
Χριστὸς ἀνέστη!
Ὅπως τὸ διευκρινίζει ὁ καθηγητὴς Γρηγόριος Στάθης στὴν μελέτη του "Η ΣΥΝΤΟΜΗ ΚΑΙ ΑΡΓΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΤΗΣ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗΣ ΨΑΛΜΩΔΙΑΣ (1991), τὰ μέλη, ποὺ τὸ κείμενό τους εἶναι ψαλμικό (καθὼς καὶ τὰ Ἀσματικὰ Τριαδικά, Χερουβικὰ καὶ Κοινωνικά), ἀνῆκουν στὸ ΠΑΠΑΔΙΚΟ ΓΕΝΟΣ.

Αληθώς Ανέστη! Ευχαριστώ πολύ!
 
Χριστός Αληθώς Ανέστη. Αγαπητέ κ. dimitris_29, στο σημείο που υποδείξατε είναι ύφεση στο φθόγγο ΚΕ. Κατά την ταπεινή μου άποψη τίθεται απλή ύφεση, λόγω του ότι η μελωδία κινείται στο τετράχορδο ΒΟΥ-ΚΕ, όπου ΒΟΥ- 8- ΓΑ- 12- ΔΙ- 12-ΚΕ, σύνολο μορίων τετραχόρδου 32 μόρια. Επομένως τιθεμένης της απλής υφέσεως έχουμε ένα πλήρες τετράχορδο 30 μορίων. Ευχαριστώ για το χρόνο και την προσοχή σας. Και πάλι Χριστός Αληθώς Ανέστη.
 
Στα συντετμημένα από τον Χουρμούζιο ανοιξαντάρια του Ιωάννη Κουκουζέλη, στον πρώτο στίχο και στην συλλαβή "Ανοίξαντός σου ΤΗΝ χείρα" τίθεται διατονική φθορά του Πα επί του Βου (βλ. σχήμα). Όμως η μετάθεση αυτή δεν εκτελείται κατά τον τρόπο που είναι γραμμένη σε καμιά από όσες εκτελέσεις έχω ακούσει. Αυτό που γίνεται είναι ότι η μετάθεση "μετατίθεται" μερικούς φθόγγους παρακάτω, όπως φαίνεται στο συνημμένο. Αυτό τουλάχιστον καταλαβαίνω εγώ ακούγοντας τις ηχογραφήσεις. Να προσθέσω δε ότι ο συνηθισμένος τρόπος εκτέλεσης μου φαίνεται ότι ακούγεται καλύτερα στο αυτί και πιο είναι και πιο εύκολο να εκτελεσθεί. Αν υπάρχει οποιαδήποτε άποψη ή εξήγηση στο συγκεκριμένο θέμα, θα χαρώ να την ακούσω. Αντίστοιχη γραμμή υπάρχει και στο "Αντανελείς ..." και πάλι οι ηχογραφήσεις ακολουθούν το ίδιο μοτίβο.
 

Attachments

  • 369959008_3580764168835607_6036168706931084046_n.jpg
    369959008_3580764168835607_6036168706931084046_n.jpg
    340.1 KB · Views: 28
Στα συντετμημένα από τον Χουρμούζιο ανοιξαντάρια του Ιωάννη Κουκουζέλη, στον πρώτο στίχο και στην συλλαβή "Ανοίξαντός σου ΤΗΝ χείρα" τίθεται διατονική φθορά του Πα επί του Βου (βλ. σχήμα). Όμως η μετάθεση αυτή δεν εκτελείται κατά τον τρόπο που είναι γραμμένη σε καμιά από όσες εκτελέσεις έχω ακούσει. Αυτό που γίνεται είναι ότι η μετάθεση "μετατίθεται" μερικούς φθόγγους παρακάτω, όπως φαίνεται στο συνημμένο. Αυτό τουλάχιστον καταλαβαίνω εγώ ακούγοντας τις ηχογραφήσεις. Να προσθέσω δε ότι ο συνηθισμένος τρόπος εκτέλεσης μου φαίνεται ότι ακούγεται καλύτερα στο αυτί και πιο είναι και πιο εύκολο να εκτελεσθεί. Αν υπάρχει οποιαδήποτε άποψη ή εξήγηση στο συγκεκριμένο θέμα, θα χαρώ να την ακούσω. Αντίστοιχη γραμμή υπάρχει και στο "Αντανελείς ..." και πάλι οι ηχογραφήσεις ακολουθούν το ίδιο μοτίβο.
Έχετε δίκιο και από παλαιότερες ηχογραφήσεις στο Αγιον Όρος δεν εκτελείται όπως είναι στο κείμενο. τα τελευταία χρόνια ο π. Ιερόθεος πολλές φορές εκτελεί κατά το κείμενο βέβαια το άκουσμα έρχεται ως ξένο στα αυτιά μας διότι έχουμε συνηθίσει ακουστικά αυτό που όλοι ψάλλουμε και έχουμε ακούσει
Επίσης το ίδιο να σημειώσω πως και στο Θεοτόκε παρθένε του Μπερεκέτου
Στον πρώτο ήχο στο στίχο στην λέξη παρθένε το εκτελούν όπως το έχουν ακούσει και όχι όπως είναι στο κείμενο ως επίσης και στο κεκραγαριο Άγια του Ιακώβου αλλά και στην δοξολογία πλ δ χρωματικού του μαδυτινου
Πολλές φορές βλέπουμε τα κείμενα αλλά δυστυχώς εκτελούμε όπως τα έχουμε ακούσει
 
Last edited:
... τα τελευταία χρόνια ο π. Ιερόθεος πολλές φορές εκτελεί κατά το κείμενο ....
Υπάρχει κάποια παραπομπή σε ηχητικό;
 
Back
Top