Γιώργος Μ.
Γιώργος Μπάτζιος
Το Κοντάκιο αυτό, αν και λιγότερο γνωστό, είναι υπέροχο, βαθύτατο, συγκινητικό και πολύ αντιπροσωπευτικό της αντιλήψεως της εκκλησίας για τον ρόλο της Θεοτόκου ως μεσίτριας του κόσμου. Πολύ παραστατικά εδώ τη βλέπουμε να ακούει τον θρήνο των πρωτοπλάστων, να συγκινείται, και να μεσολαβεί στον Υιό της γι' αυτούς επιτυγχάνοντας τελικά τη σωτηρία τους.
Για τους φιλολόγους και ελλογίμους του φόρουμ να πω ότι ο αείμνηστος καθηγητής Ν.Β. Τωμαδάκης στο παράρτημα του βιβλίου του "Η βυζαντινή υμνογραφία και ποίησις" παραθέτει το εν λόγω κοντάκιο (που εκτιμούσε ιδιαιτέρως) σε έκδοση Λυδίας Αθανασοπούλου-Γκαζή. Η έκδοση αυτή διαφέρει σε ασυνήθιστα πολλά σημεία από την έκδοση του de Matons που παραθέτω εδώ.
Για τους φιλολόγους και ελλογίμους του φόρουμ να πω ότι ο αείμνηστος καθηγητής Ν.Β. Τωμαδάκης στο παράρτημα του βιβλίου του "Η βυζαντινή υμνογραφία και ποίησις" παραθέτει το εν λόγω κοντάκιο (που εκτιμούσε ιδιαιτέρως) σε έκδοση Λυδίας Αθανασοπούλου-Γκαζή. Η έκδοση αυτή διαφέρει σε ασυνήθιστα πολλά σημεία από την έκδοση του de Matons που παραθέτω εδώ.
Last edited: