Συναυλία Βυζαντινής Μουσικής για τα 200 χρόνια της Νέας Μουσικής Γραφής

Dimitris Fakinos

Παλαιό Μέλος
Συναυλία Βυζαντινής Μουσικής για τα 200 χρόνια της Νέας Μουσικής Γραφής
Δευτέρα 29 Σεπτεμβρίου, 8:30 μμ
Φιλολογικός Σύλλογος Παρνασσός
Με το μουσικό σύνολο ROMEIKO
Διευθύνει ο Δρ Γιώργος Π. Μπιλάλης
Προλογίζει ο μουσικολόγος Δρ Ιωάννης Αρβανίτης
ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ




Περισσότερες πληροφορίες: http://www.romfea.gr/biblioparousiaseis/26431-2014-09-05-09-18-25


[Σημ. συντ. (π.Μ.)] Για το ίδιο θέμα και εδώ: http://analogion.com/forum/showthread.php?t=32606
 
Last edited by a moderator:
Συναυλία Βυζαντινής Μουσικής για τα 200 χρόνια της Νέας Μουσικής Γραφής
Δευτέρα 29 Σεπτεμβρίου, 8:30 μμ
Φιλολογικός Σύλλογος Παρνασσός
Με το μουσικό σύνολο ROMEIKO
Διευθύνει ο Δρ Γιώργος Π. Μπιλάλης
Προλογίζει ο μουσικολόγος Δρ Ιωάννης Αρβανίτης
ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ




Περισσότερες πληροφορίες: http://www.romfea.gr/biblioparousiaseis/26431-2014-09-05-09-18-25




Μακάρι να αληθεύανε τα διθυραμβικώς και ιδεαλιστικά διατυπωμένα... τα οποία και αίρονται με την παρακάτω τοποθέτηση..
 
Last edited:
Γράφεται στη Ρομφαία ότι:
Δυτικοὶ μελετητὲς μὲ κέντρο τὴν Δανία (ΜΜΒ 1930) καὶ τὸ ἑλληνόρρυθμο μοναστήρι τὴς Κρυπτοφέρρης (1960) ἀμφισβήτησαν τὶς μεταγραφὲς τοῦ Χουρμουζίου καὶ ἐφάρμοσαν ἕνα ἁπλό κώδικα μεταγραφῆς τῶν βυζαντινῶν μελῶν, ἀλλὰ ὄχι μὲ ἐπιτυχία.

Δεύτερον, το 2011 ὁ μουσικολόγος Ἰωάννης Ἀρβανίτης μᾶς ἀποκαλύπτει τὴν χαμένη ΚΛΕΙΔΑ μεταγραφῆς τῶν βυζαντινῶν μελῶν καὶ μᾶς ἀνασυστήνει τὸν χαμένο αὐθεντικό τους ἦχο!
Εγώ που παρακολούθησα ένα σεμινάριο του Γιάννη Αρβανίτη, διαπίστωσα ότι η μεταγραφή που προτείνει δεν έχει φθογγολογική διαφορά από τα όσα προτείνουν οι Δυτικοί "Μονουμεντιστές", αλλά μόνο ρυθμική. Και οι δύο δηλ. δέχονται ίδιους φθόγγους, απλά ο Γιάννης μιλάει για άλλες χρονικές αξίες των φθόγγων, έχοντας επίπτωση στο ρυθμό. Και βέβαια ποτέ δεν άκουσα το Γιάννη να λέει ότι... "αποκάλυψε τη χαμένη κλείδα μεταγραφής των βυζαντινών μελών", αντίθετα έλεγε ότι υπάρχουν πολλά σημεία που δεν έχουν ακόμα διαλευκανθεί και η έρευνα συνεχίζεται. Επομένως τα όσα γράφονται εδώ μού φαίνονται το λιγότερο υπερβολικά. Το ότι η θεώρηση του Γιάννη μπορεί να είναι η επιστημονικά πειστικότερη μέχρι σήμερα, άλλο θέμα.
 
Ενδιαφέρον είναι εαν συμφωνεί ο κ. Αρβανίτης με αυτά που γράφει ο κ. Μπιλάλης. Θέλω να πιστέψω πως δεν γνωρίζει για το περιεχώμενο της διαφήμησης. Ο κ. Αρβανίτης, ιστορικά, είναι πολύ προσεκτικός σε αυτά τα θέματα, και ως ερευνητής γράφει τεκμηριωμένα. Αμφιβάλλω εαν, και δεν θέλω να πιστέψω πως, αυτή η διαφήμηση τον εκπροσωπεί.

ΝΓ
 
Προς διευκρίνιση, το κείμενο μου εστάλη πριν 2-3 μέρες και ήθελα να κάνω διορθώσεις, αφαιρώντας κάποιες, κατ' εμέ, λίγο υπερβολικές και ανακριβείς εκφράσεις. Δεν βρήκα το χρόνο να το κάνω άμεσα και δεν φαντάστηκα την τόσο ταχεία δημοσίευσή του σε κάποια ιστοσελίδα (πιθανόν ούτε ο κ. Μπιλάλης να μην είναι υπεύθυνος γι' αυτό).
Πέρα απ' αυτό πάντως, οι απόψεις μου είναι αυτές που είναι κι όποιος θέλει να τις κρίνει, ας κάτσει να ασχοληθεί σοβαρά να δεί τουλάχιστον αυτά που έχω γράψει και να ακούσει αυτά που έχω πεί και να καταλάβει τί είδους δουλειά κάνω, ώστε τουλάχιστον να μην παρουσιάζονται αντιδράσεις όπως π.χ. οι κάτωθι|
.
α) να λέει κάποιος ότι δεν θα ψάλει (στην Εκκλησία) ποτέ το "Αγιος ο Θεός" με διατονικό Β', όπως πρότεινα εγώ για την παλαιά εποχή. Δεν είπα σε κανέναν να ψάλει στην Εκκλησία αυτά που ερευνώ. Κι εγώ τα γνωστά μέλη ψάλλω. Ιστορική έρευνα κάνω.
β) φίλος μουσικολόγος μου παρατηρεί ότι τον 17ο αι δεν μπορούσαν να ψάλλουν σε συλλαβική εξήγηση, όπως, λέει, προτείνω εγώ. Θα όφειλε όμως, ως μουσικολόγος, να έχει ακούσει και προσέξει (αφού θέλει να εκφράζει γνώμες περί το θέμα) στα συνέδρια τις πολλές διευκρινίσεις μου ότι δεν απορρίπτω το έργο των Τριών Διδασκάλων και ότι δεν έχω πει ποτέ ότι τον 17ο αι έψαλλαν τόσο σύντομα.
γ) άλλος φίλος μουσικολόγος μου είχε παρατηρήσει σε κριτική δημοσιευθείσα ότι σε παρουσιάσή μου σε συνέδριο δεν έλαβα υπ'οψιν τα κόκκινα σημάδια, ενώ τα παραδείγματά μου ήταν από στιχηράριο και ειρμολόγιο του 14ου και 13ου αι, όπου βέβαια δεν υπάρχουν κόκκινα σημάδια!

κ.ά παρεμφερή.

Έρρωσθε!
 
Εύχομαι να διορθωθεί η διαφήμηση διοτι όπως παρουσιάζεται το έργο των Τριών Διδασκάλων, δημιουργεί το πλαίσιο πως οι συνεργάτες της διοργάνωσις και στην συναυλία προμελετημένα έχουν απορρίψει (και μάλιστα με δυσμενή τρόπο) ακόμα και την δομή της μεταρρύθμισης.

Άλλο το ερευνητικό έργο του κ. Αρβανίτη που βασίζεται σε άλλα πράγματα, και άλλο να τον εκθέτει κάποιος συνεργάτης του, ακαδημαϊκώς, ερευνητικώς, ακόμα και (εμμέσως) στο εκκλησιαστικό διακόνημά του, δημοσίως.

ΝΓ
 
Back
Top