konstantinoupolitis
Μέλος
[Σημ. συντ. (π.Μ.)] Μετακίνηση μηνύματος από εδώ.
Λίγα σχόλια για την Εορτή:
1) Η σύνθεση είναι ωραία και σαφώς ακολουθεί παραδοσιακές φόρμες. Εύγε !Θα την ψάλλω σήμερα καθότι έχουμε την 2α πανήγυρη μας.
2) Το κακό είναι πως κυκλοφορούν 3 ουσιαστικά ακολουθίες: Η παλαιά και τρόπον τινά που δημοσιεύει ο Σύλλογος της Χαλκιδικής, μια δεύτερη που περιλαμβάνει ποιήματα δύο υμνογράφων(και του Ιωήλ) και μια τρίτη που περιλαμβάνει μόνο τα του Ιωήλ. Είναι εύκολο να γίνει σύγχυση.
3) Επίσης οι ατομικές φυλλάδες δημιουργούν μια ακόμα σύγχυση αφού συνήθως δηλώνουν την Τάξη ως σε πανηγυρίζοντα ναό και όχι ως σε ενοριακό ναό. Κάτι που έχει διαφορετικές προσεγγίσεις τουλάχιστον στο θέμα των Απολυτικίων τολμώ να πω και του κοινωνικού(Σε ενοριακό ναό θα ψαλλεί αναστάσιμο ή του μάρτυρος.
4) Τεράστιο κενό, που δείχνει την προχειρότητα των νεοτέρων τυπικών, είναι η εξής: Στην κλασσική τάξη που εκδίδει η Εκκλησία της Ελλάδος δεν κάνει ουδεμία αναφορά στην ημέρα του Αγίου Χριστοφόρου, παρότι Άγιος με πανηγύρεις, προστάτης οδηγών, και με αφιερώσεις σε αυτόν τίτλων κοινοτήτων - δημοτικών πλέον διαμερισμάτων. Αν δεν υπάρχει φυλλάδα άντε να βγάλεις άκρη. Ίδρωσα για να βεβαιωθώ π.χ. για το κοινωνικό.
Αντίθετα σε πράγματα δεδομένα συχνάκις και πολλάκις αυτά τα μπακαλοτεύτερα -τυπικά περιγράφουν αναλυτικά την δεδομένη και σε όλους γνωστή τάξη και σε πολλές περιπτώσεις που υπάρχει ιδιαιτερότητα και θέλεις τα φώτα αυτών, σιωπή....
Λίγα σχόλια για την Εορτή:
1) Η σύνθεση είναι ωραία και σαφώς ακολουθεί παραδοσιακές φόρμες. Εύγε !Θα την ψάλλω σήμερα καθότι έχουμε την 2α πανήγυρη μας.
2) Το κακό είναι πως κυκλοφορούν 3 ουσιαστικά ακολουθίες: Η παλαιά και τρόπον τινά που δημοσιεύει ο Σύλλογος της Χαλκιδικής, μια δεύτερη που περιλαμβάνει ποιήματα δύο υμνογράφων(και του Ιωήλ) και μια τρίτη που περιλαμβάνει μόνο τα του Ιωήλ. Είναι εύκολο να γίνει σύγχυση.
3) Επίσης οι ατομικές φυλλάδες δημιουργούν μια ακόμα σύγχυση αφού συνήθως δηλώνουν την Τάξη ως σε πανηγυρίζοντα ναό και όχι ως σε ενοριακό ναό. Κάτι που έχει διαφορετικές προσεγγίσεις τουλάχιστον στο θέμα των Απολυτικίων τολμώ να πω και του κοινωνικού(Σε ενοριακό ναό θα ψαλλεί αναστάσιμο ή του μάρτυρος.
4) Τεράστιο κενό, που δείχνει την προχειρότητα των νεοτέρων τυπικών, είναι η εξής: Στην κλασσική τάξη που εκδίδει η Εκκλησία της Ελλάδος δεν κάνει ουδεμία αναφορά στην ημέρα του Αγίου Χριστοφόρου, παρότι Άγιος με πανηγύρεις, προστάτης οδηγών, και με αφιερώσεις σε αυτόν τίτλων κοινοτήτων - δημοτικών πλέον διαμερισμάτων. Αν δεν υπάρχει φυλλάδα άντε να βγάλεις άκρη. Ίδρωσα για να βεβαιωθώ π.χ. για το κοινωνικό.
Αντίθετα σε πράγματα δεδομένα συχνάκις και πολλάκις αυτά τα μπακαλοτεύτερα -τυπικά περιγράφουν αναλυτικά την δεδομένη και σε όλους γνωστή τάξη και σε πολλές περιπτώσεις που υπάρχει ιδιαιτερότητα και θέλεις τα φώτα αυτών, σιωπή....
Last edited by a moderator: