Αγίου Στεφάνου-σειρά απολυτικίων στον εσπερινό

Μανώλης Παπαδάκης

Μουσικόφιλος Κωνσταντινούπολης
Σήμερα στον εσπερινό του Αγίου Στεφάνου ποια σειρά απολυτικίων ήταν η ορθή να τηρηθεί;
α) Του Αγίου, Δόξα...Και νυν Της εορτής
ή β) Της Εορτής, Δόξα του Αγίου, Και νυν Της Εορτής
 

Τό α).
Δές κι ἐδῶ τό 3ο κεφ. γιά τίς ἀκολουθίες μεθεόρτων ἤ στίς γενικές τυπικές διατάξεις τῶν Διπτύχων.


 
Το απολυτικίο του αγίου Θεοδώρου του Γραπτού καταλιμπάνεται επειδή δεν έχει δοξαστικό; Τι λένε τα αρχαία τυπικά;
 
1)
Ἀπολυτίκιο λέγεται ὅταν καὶ ὅσο μαρτυρεῖται σὲ χφφ. ἢ παλαίτυπα τυπικά, μηναῖα, ὡρολόγια, τροπολόγια.
Ἀπολυτίκιο λέγεται ἀνεξάρτητα ἀπὸ τὴν ὕπαρξη δοξαστικοῦ. Εἰδικὰ ἀπολυτίκια ἄνευ δοξαστικοῦ ὑπάρχουν στὶς 8 καὶ 17 Μαρτίου, 27 Ἀπριλίου, 11 Μαΐου καὶ 16 Αὐγούστου, τὸ δὲ ΤΑΣ καὶ τὰ χφφ. μηναῖα καὶ ΤΑΣ πολλὲς φορὲς προβλέπουν ἀπολυτίκιο ἄνευ δοξαστικοῦ (π.χ. 11 Ὀκτωβρίου, 23 Νοεμβρίου, 28 Δεκεμβρίου, 9, 27 καὶ 28 Ἰουνίου). Ἀντιθέτως κατὰ τὶς 13 καὶ 30 Ὀκτωβρίου, 18 Νοεμβρίου, 6 Μαρτίου, 23 Ἰουλίου καὶ 22 Αὐγούστου ἐνῶ ὑπάρχει δοξαστικό, τὰ μηναῖα δὲν ἔχουν ἀπολυτίκιο, οὔτε τὰ χφφ. ὡρολόγια.


2) Ναί.
 
1)
Ἀπολυτίκιο λέγεται ὅταν καὶ ὅσο μαρτυρεῖται σὲ χφφ. ἢ παλαίτυπα τυπικά, μηναῖα, ὡρολόγια, τροπολόγια.
Ἀπολυτίκιο λέγεται ἀνεξάρτητα ἀπὸ τὴν ὕπαρξη δοξαστικοῦ. Εἰδικὰ ἀπολυτίκια ἄνευ δοξαστικοῦ ὑπάρχουν στὶς 8 καὶ 17 Μαρτίου, 27 Ἀπριλίου, 11 Μαΐου καὶ 16 Αὐγούστου, τὸ δὲ ΤΑΣ καὶ τὰ χφφ. μηναῖα καὶ ΤΑΣ πολλὲς φορὲς προβλέπουν ἀπολυτίκιο ἄνευ δοξαστικοῦ (π.χ. 11 Ὀκτωβρίου, 23 Νοεμβρίου, 28 Δεκεμβρίου, 9, 27 καὶ 28 Ἰουνίου). Ἀντιθέτως κατὰ τὶς 13 καὶ 30 Ὀκτωβρίου, 18 Νοεμβρίου, 6 Μαρτίου, 23 Ἰουλίου καὶ 22 Αὐγούστου ἐνῶ ὑπάρχει δοξαστικό, τὰ μηναῖα δὲν ἔχουν ἀπολυτίκιο, οὔτε τὰ χφφ. ὡρολόγια.
Ευχαριστώ για τη χρήσιμη πληροφορία.
 
1)
Ἀπολυτίκιο λέγεται ὅταν καὶ ὅσο μαρτυρεῖται σὲ χφφ. ἢ παλαίτυπα τυπικά, μηναῖα, ὡρολόγια, τροπολόγια.
Ἀπολυτίκιο λέγεται ἀνεξάρτητα ἀπὸ τὴν ὕπαρξη δοξαστικοῦ. Εἰδικὰ ἀπολυτίκια ἄνευ δοξαστικοῦ ὑπάρχουν στὶς 8 καὶ 17 Μαρτίου, 27 Ἀπριλίου, 11 Μαΐου καὶ 16 Αὐγούστου, τὸ δὲ ΤΑΣ καὶ τὰ χφφ. μηναῖα καὶ ΤΑΣ πολλὲς φορὲς προβλέπουν ἀπολυτίκιο ἄνευ δοξαστικοῦ (π.χ. 11 Ὀκτωβρίου, 23 Νοεμβρίου, 28 Δεκεμβρίου, 9, 27 καὶ 28 Ἰουνίου). Ἀντιθέτως κατὰ τὶς 13 καὶ 30 Ὀκτωβρίου, 18 Νοεμβρίου, 6 Μαρτίου, 23 Ἰουλίου καὶ 22 Αὐγούστου ἐνῶ ὑπάρχει δοξαστικό, τὰ μηναῖα δὲν ἔχουν ἀπολυτίκιο, οὔτε τὰ χφφ. ὡρολόγια.
Αυτο ισχύει μόνο για τον εσπερινό ή και για τον όρθρο;
 
Back
Top