Αγνή Παρθένε Δέσποινα (μελοποίηση Αγ.Νεκταρίου επ.Πενταπόλεως)
Δεν το ξερες ;Από που κι ως πού μελοποίηση Αγίου Νεκταρίου;
Δεν το ξερες ;
Στίχοι μεν Αγίου Νεκταρίου, μελοποίησις;...
πάντως ψάξτε προς Ρουμανία πλευρά...
ἄκουε πολλά said:Υποσκάζοντα έχουμε εδώ ή τρίσημο;
Ξέρω, ξέρω, εδώ είναι τρίσημος, στις Καταβασίες Κωνσταντινουπολίτικης παράδοσης υποσκάζων!
Βαλτός είσαι ή κάτι (από κάπου με ) ξέρεις...ἄκουε πολλά said:Υποσκάζοντα έχουμε εδώ ή τρίσημο;
Ξέρω, ξέρω, εδώ είναι τρίσημος, στις Καταβασίες Κωνσταντινουπολίτικης παράδοσης υποσκάζων!
Παρακαλώ πολύ να μην ανοίξετε πάλι την γνωστή συζήτηση όπως κάνατε σε άλλο thread..αυτό το λέω και για τις δυο πλευρές..ας σεβαστούμε τα λόγια αυτα που απευθύνονται στην Παναγία μας...
ευχαριστώ για την κατανόηση, Χριστός Ανέστη!
Παπα Γρηγόρης Σιμωνοπετρίτης.
Κατά τα λεγόμενά του(ς), δε γράφηκε για χρήση στη θ. λατρεία.
Παπα Γρηγόρης Σιμωνοπετρίτης.
Κατά τα λεγόμενά του(ς), δε γράφηκε για χρήση στη θ. λατρεία.
Βασίζεται πάνω σέ αὐτό τό τραγούδι ἀπό τό ὁποῖο ἔχει κάνει clopy right ὁλόκληρη γραμμή π.χ. στό 2:20'
Έκτός ἀπό Ζάχο νά δοῦμε τί ἄλλο θά ἀκούσουμε στήν ἐκκλησία.
Τό περίεργο εἶναι ὅτι ψάλλεται ἀπό μερικούς εἰκονολάτρες τῆς κλασικῆς βυζαντινῆς μουσικῆς οἱ ὁποῖοι εἶναι ταυτόχρονα εἰκονομάχοι τῶν νεωτέρων συνθέσεων μεγάλων ψαλτικῶν σχολῶν τοῦ περασμένου αἰώνα.
Ἄσμα σέ ρυθμό βάλς τραγουδούμενο κυρίως σέ μονές καί μικρές ἐνορίες στίς ὁποῖες συχνάζουν οἱ εὐσεβέστεροι τῶν εὐσεβῶν μέ τή δικαιολογία ὃτι τό ἔγραψε ὁ Ἅγιος Νεκτάριος.
Ὁ Ἅγιος Νεκτάριος δέν ἔγραφε μουσική, ἔγραφε ἄλλα πού μακάρι νά τά μελετήσουμε γιά νά μείνουμε στήν παράδοση.
Βασίζεται πάνω σέ αὐτό τό τραγούδι ἀπό τό ὁποῖο ἔχει κάνει clopy right ὁλόκληρη γραμμή π.χ. στό 2:20'
Έκτός ἀπό Ζάχο νά δοῦμε τί ἄλλο θά ἀκούσουμε στήν ἐκκλησία.
Τό περίεργο εἶναι ὅτι ψάλλεται ἀπό μερικούς εἰκονολάτρες τῆς κλασικῆς βυζαντινῆς μουσικῆς οἱ ὁποῖοι εἶναι ταυτόχρονα εἰκονομάχοι τῶν νεωτέρων συνθέσεων μεγάλων ψαλτικῶν σχολῶν τοῦ περασμένου αἰώνα.
Ἄσμα σέ ρυθμό βάλς τραγουδούμενο κυρίως σέ μονές καί μικρές ἐνορίες στίς ὁποῖες συχνάζουν οἱ εὐσεβέστεροι τῶν εὐσεβῶν μέ τή δικαιολογία ὃτι τό ἔγραψε ὁ Ἅγιος Νεκτάριος.
Ὁ Ἅγιος Νεκτάριος δέν ἔγραφε μουσική, ἔγραφε ἄλλα πού μακάρι νά τά μελετήσουμε γιά νά μείνουμε στήν παράδοση.
Κατά τα λεγόμενά του(ς), δε γράφτηκε για χρήση στη θ. λατρεία.
Το Αγνή Παρθένε (που, αν και μη παραδοσιακό στη σύνθεσή και δομή του, όμως κατέληξε ίσως ο δημοφιλέστερος ύμνος παγκοσμίως και επαύξησε την ύμνηση της Θεοτόκου από τον απλό κόσμο) είναι μια σύνθεση που, έχοντας συμμετρική δομή άσματος και όχι ελεύθερη δομή ύμνου, θέλει να ανεβαίνει κλιμακωτά σε τρία στάδια - όσα και τα ζεύγη των στίχων που αποτελούν την κάθε μια στροφή του.
Σε μια τέτοια δομή είναι λογικό να χρησιμοποιεί κάπου (στο δεύτερο ζεύγος) και την ανάβαση:
ΠΑ ΒΟΥ ΓΑ ΔΙ ΚΕ -- ζω ΚΕ δι ΚΕ
Δεν χρειάζεται να είναι άσμα για να έχει αυτή την δομή ανάβασης. Πάμπολλοι ύμνοι του πλαγίου Α΄ ήχου τη χρησιμοποιούν. Αναφέρω μόνο: "Οι της κουστωδίας ενηχούντο υπό των παρανόμων (στιχηρό πλαγίου α΄, εσπέρας Σαββάτου)"
Στην απλοϊκή υπόθεση ότι ο μοναχός που το έγραψε βασίστηκε στη (μάλλον άγνωστη σε αυτόν) Βοσκοπούλα και όχι στην πληθώρα των ακουσμάτων του πλαγίου Α΄ από τα οποία είναι γεμάτα τα αυτιά, όχι ενός συνθέτη, αλλά ενός απλού πιστού (πράγμα που μοιάζει σαν να πηγαίνει κάποιος από Αθήνα στη Θεσσαλονίκη αεροπορικώς μέσω Ιταλίας) το μόνο που μπορώ να εντοπίσω είναι μια διάθεση μείωσης του άσματος. (Δεν σχολιάζω την ευκολία μιας δημόσιας υπόδειξης clopy-right).
Το ίδιο και οι ιδεολογικοί υπαινιγμοί περί "ευσεβέστερων των ευσεβών".
Το ίδιο και η επαναλαμβανόμενη χρήση της λέξης "βαλς" και "βαλσάκι", για έναν θεομητορικό ύμνο γραμμένο από άγιο (και μη μου πείτε ότι η λέξη είναι τάχα "δηλωτική ρυθμού" και όχι υπαινιγμός κοσμικότητας. Μη γελιόμαστε, η γλώσσα είναι ένας κόσμος προθέσεων).
Με καλύπτει απόλυτα ο Χάρης λέγοντας
Από κει και πέρα, αν το Αγνή παρθένε χρησιμοποιείται εντός της λατρείας, ή καθ' υπερβολήν, ή με τρόπο εμπορικό, αυτό είναι κάτι που μπορεί με κόσμιο τρόπο να επισημανθεί και ψεχθεί, χωρίς να μειώνεται το ίδιο το άσμα, οι δημιουργοί του, οι μονές, οι ενορίες και οι ευσεβείς ή μη πιστοί που το αγαπούν, και χωρίς να επινοούνται ανυπόστατες καταβολές του άσματος, για να το πλήξουν.
Κάποιοι άθελά τους συγχέουν τις υπερβολές σε κάτι με το ίδιο το "κάτι" και νομίζουν οτι χτυπώντας το "κάτι" χτυπούν και τις υπερβολές.