Το νέο Εγκόλπιο της Αποστολικής Διακονίας

Το νέο εγκόλπιο της Αποστολικής Διακονίας στην ενορία μου

  • Δεν υπάρχει

    Votes: 76 28.9%
  • Υπάρχει αλλά δεν το ακολουθούμε ακριβώς

    Votes: 76 28.9%
  • Υπάρχει και το ακολουθούμε ακριβώς

    Votes: 100 38.0%
  • Δεν γνωρίζω/δεν απαντώ

    Votes: 11 4.2%

  • Total voters
    263

ixadin

Ηχάδιν
Πάντως ἀπό τό μήνυμα #1 καί ὅλα τά ὑπόλοιπα καί αὐτά πού σκέπτομαι νά ἀκολουθήσουν, σκοπό ἔχω νά δείξω τό Τυπικό στήν πράξη. Ἔτσι στήν πρώτη «γεύση» ἔδειξα τά 8 ἀναστάσιμα, τό «Ὑπερευλογημένη...», τό «Ἀναστάς ἐκ τοῦ μνήματος...».
Στήν μεγάλη ἠχογράφηση τοῦ Ὄρθρου καί τῆς Θ. Λειτουργίας ἔχουμε νά δείξουμε πάρα πολλές λεπτομέρεις σέ σχέση μέ θέματα πού ἔχουμε συζητήσει, ἐκ τῶν ὁποίων ξεχωρίζω:
Τήν τάξη ψαλμωδίας τῶν κανόνων, τήν στιχολογία τῶν αἴνων, τούς ὀρθούς ψαλμικούς στίχους τῶν ἀντιφώνων, τό ἀλληλουιάριον, τό κοινωνικόν, τό «Πληρωθήτω...», τό «Ἐν ὀνόματι Κυρίου» ὡς ἀπάντηση στό «Ἐν εἰρήνῃ προέλθωμεν».
Τό σημαντικότερο εἶναι ὅτι ἔχουμε μία Ἀρχιερατική χοροστασία καί Ἀρχιερατική Λειτουργία καί μάλιστα μέ τίς ἰδιαιτερότητες ἱερουργίας Προκαθημένου-Προέδρου Αὐτοκεφάλου Ἐκκλησίας. Ἔτσι ἔχουμε τήν χοροστασία, ὅπου μετά τό «Εἰς πολλά ἔτη...» τῆς εἰσόδου δέν ψάλλει Καταβασίες κατά τήν Πατριαρχική Τάξη. Τό «Κέλευσον...». Τήν τάξη τοῦ «Καιροῦ». Τήν Θ. Λειτουργία μέ τόν τρισάγιο ὕμνο, τό «Ἀμήν» στό «Κύριε, Κύριε...», τό σύντομο «Εἰς πολλά ἔτη...» καί τό ἀργό «Δόξα σοι Κύριε...» μετά τό Εὐαγγέλιο. Τήν τάξη τῆς Μ. Εἰσόδου, τίς μνημονεύσεις, τά Δίπτυχα.


Μου έκαναν εντύπωση οι παραπάνω αναφορές. Δυστυχώς έχουμε φτάσει να θεωρούμε την τάξη αυτή, να φαίνεται (δεν βρίσκω λέξη, κάτι σαν super extra ουάου).
Στον δικό μου ναό τα τηρώ εδώ και τουλάχιστον 3 χρόνια, από όταν έγινα πρωτοψάλτης. (Τα λέω όχι για να ακυρώσω την προσπάθεια του σεβαστού π. Μαξίμου, αλλά γιατί είναι αυτονόητο ΑΠΟ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ Η ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗ ΔΙΑΚΟΝΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΤΑ ΕΧΕΙ ΕΝΤΑΞΕΙ ΣΤΟ ΕΓΚΟΛΠΙΟ ΤΟΥ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ:mad:.
Εχω φαγωθεί με πολύ κόσμο στο ψαλτήρι που μόλις έρχεται η ώρα να πούν το β΄ στίχο του Θεός Κύριος "... ότι αγαθός ότι εις τον αιώνα το έλος αυτού" παθαίνουν ένα πανικό και ψάχνουν το παλαιό εγκόλπιο που το έχω πεταμένο στα βάθυ του αναλογίου (ΘΑ ΤΟ ΠΕΤΑΓΑ ΓΙΑ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΟ ΜΟΥ). Μάλιστα θυμάμαι τον ιερέα πατέρα μου όταν πρότεινα να πάρουμε το εγκόλπιο της Σιμωνόπετρας και μετά από καιρό το αγοράσαμε, είχε πάει και είχε διορθώσει (ευτυχώς με μολύβι) και να λέει με μεγάλα γράμματα ΟΧΙ ΑΥΤΟ
Σκέφτομαι να προτείνω στον κ. Διαχειριστή μια δημοσκόπηση για το αν γνωρίζουμε το άν υπάρχει στο ναό μας το νέο εγκόλπιο του Αναγνώστη και εαν εφαρμόζουμε τα υπ΄ αυτού προβλεπόμενα.

Να με συγχωρείτε για το ύφος, αλλά όποτε θέλουνε μας λένε τα περί προεστώτος και υπακοής, αλλά ο προεστώς (μικρός ή μεγάλος) δεν κάνει υπακοή στους συνοδικῇ διαγνώμῃ "δικούς του" προεστώτες.

Τα είπα και ξαλάφρωσα:eek:
 
Μετέφερα το προηγούμενο μήνυμα από το θέμα Ι. Ν. Αγ. Λουκά Πατησίων Αθηνών και άνοιξα ανώνυμη δημοσκόπηση κατόπιν αιτήσεως του Χρήστου Καζίλα. Καλό θα ήταν να διευκρινιστεί πιό είναι το νέο εγκόλπιο που αναφέρεται εδώ, πότε εκδόθηκε, ποιές οι διαφορές του με προηγούμενα κτλ. Ευχαριστώ.

Παρεμφερές είναι και το θέμα για το "Συλλειτουργικόν" της Σιμωνόπετρας. Εάν θέλετε να ανοίξει ξεχωριστό θέμα για αυτό ανοίξτε το.
 
Last edited:
Από το ηλεκτρονικό βιβλιοπωλείο της Αποστολικής Διακονίας τα κάτωθι:

Εκδόθηκε και κυκλοφορήθηκε από την Αποστολική Διακονία της Εκκλησίας της Ελλάδος –στη Σειρά των Λειτουργικών εκδόσεων– η ΣΤ´ αναθεωρημένη έκδοση του «Εγκολπίου Αναγνώστου και Ψάλτου». Η παρούσα έκδοση –της οποίας την επιμέλεια είχε ο πρωτοπρεσβύτερος π. Κωνσταντίνος Παπαγιάννης, μέλος της ειδικής επί της εκδόσεως των Λειτουργικών βιβλίων Επιτροπής της Αποστολικής Διακονίας–, εκτυπώθηκε με νέα στοιχειοθεσία και σχήμα. Στο εκτενές εισαγωγικόν σημείωμα (σελ. 7-19) ο Επιμελητής της εκδόσεως Πρωτοπρεσβύτερος π. Κωνσταντίνος Παπαγιάννης αναφέρει λεπτομερώς τι περιλαμβάνει το παρόν «Εγκόλπιον» και ποία είναι η χρησιμότητά του ως βοηθητικού Λειτουργικού βιβλίου.
 
Επί τροχάδην και από μνήμης αναφέρω:

Για τον Όρθρο:
1) Ο ορθός β' στίχος του "Θεός Κύριος"
2) Διορθώσεις του κειμένου των αναστασίμων ευλογηταρίων
3) Μετά το κινητό προκείμενο του Όρθρου, έχει το σταθερό και την Τάξη του Εωθινού Ευαγγελίου
4) Στιχολογία αίνων
5) Αναστάς εκ του μνήματος (δια τους πλαγίους ήχους)

Για την Θ. Λειτουργία:
6) Τα ορθά αντίφωνα των Κυριακών (με μια πάρα πολύ σοφή υποσημείωση, που δείχνει ότι ο επιμελητής της εκδόσεως είναι σοφός επιστήμονας)
7) Το κείμενο του Πίστευω και του Πάτερ ημών σε στίχους (με αστερίσκους δηλαδή)
8) Πληρωθήτω το στόμα μου (αυτό της Σιμωνόπετράς έχει και το "Θεος Κύριος" μετά το Μετα φόβου)
9) Τα περί απολύσεως
10) Διορθώσεις στο κείμενο των Καταβασιών (εικάζω ότι προέρχονται από το Ειρμολόγιο του πρ. Λεοντουπόλεως Σοφρωνίου Ευστρατιάδου)
11) Δεν έχει τα Μεγαλυνάρια

Για τους καθημερινούς Όρθρους:
12) Πληροφορίες για τα προΰμνια των κανόνων

Για τον εσπερινό:
13) Τους ορθούς στίχους των μεγάλων Προκειμένων
14) Την ορθή τάξη των στίχων των αποστίχων των καθημερινών

Α και για να είμαστε και ακριβοδίκαιοι και μια παταγώδης αποτυχία:
-1) Στο τέλος έχει το εξοδιαστικόν (χωρίς τα νεκρώσιμα ευλογητάρια ευτυχώς) όπου θέτει ως υπότιτλο "Ως τελείται εν ταις ενορίαις". Δυστυχώς εκεί δεν εφαρμόζει την τάξη που προβλέπει η Τυπική Διάταξη της ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΔΙΑΚΟΝΙΑΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ, όπου σαφώς αναγράφεται ότι η επακολουθούσα εκτενής έχει 3πλο "Κύριε ελέησον" και ο τελευταίος στίχος σπάει μέχρι το πρίν "Τα ελέη του Θεού, την βασιλείαν.....", ο οποίος απαντάται με το "Παράσχου Κύριε" (Κρίμας τα 3 (!) Ψυχοσάββατα της Σαρακοστής:cool: και αυτό της Πεντηκοστής)

Και μια μεσοβέζικη λύση:
-2) Μια σολωμόντιος λύση περί της αρχιερατικής προσευχής (ή το Αμήν ή το Εις πολλά έτη)
 
Last edited:
Δεν υπήρχε, αλλά υπάρχει πλέον κατόπιν εισηγήσεώς μου στον προϊστάμενο του Ναού για ανανέωση των λειτουργικών βιβλίων.
 
Ἤδη ἀπό ἔτους ἔχει σταματήσει ἡ ἔκδοση τοῦ παλαιοῦ καί πλέον ἐκδίδεται μόνον τό νέον.
Τί θά γίνει; Κάποια στιγμή θά ἐκλείψουν τά παλαιά καί ὅλοι θά ἀγοράσουν τό νέο.

 
...Τί θά γίνει; Κάποια στιγμή θά ἐκλείψουν τά παλαιά καί ὅλοι θά ἀγοράσουν τό νέο.

Να κρύψετε όλοι τα παλαιά για να φέρουν καινούργια :D

Μετά εμφανίστε τα... :D
 
Σε καμία ενορία που γνωρίζω στο Σύδνεϋ (εκτός των μοναστηριών που ακολουθούν πιό ακριβή τάξη) δεν εφαρμόζεται η αναθεωρημένη τάξη στο σύνολό της τουλάχιστον (εμείς και κανα δυό άλλες ενορίες λέμε το Πληρωθήτω π.χ.). Δεν θυμάμαι κάν να υπάρχει στα βιβλιοπωλεία εδώ το νέο εγκόλπιο. Ίσως επειδή το Οικουμενικό Πατριαρχείο δεν το ακολουθεί (;).
 
Στο ναό που ψάλλω τα υπάρχοντα λειτουργικά βιβλία για το δεξιό χορό είναι:

1) Μηναία, Τριώδιο & Πεντηκοστάριο "Φωτός" 2) Παρακλητική "Απ. Διακονίας" (μεσσαίο μέγεθος), 3) Απόστολος "Απ. Διακονίας" σε κακή κατάσταση 4) Απόστολος "Λαγγή" σε καλή κατάσταση 5) Εγκόλπιο Αναγνώστου παλαιό 6) Ωρολόγιο "Απ. Διακονίας" 7) Μικρό Ευχολόγιο "Απ. Διακονίας" παλαιό- φύλλο και φτερό (ευτυχώς που α) πάω σπάνια σε μυστήρια και β) με τόση "μυστηριακή" προϋπηρεσία δε χρειάζομαι ευχολόγιο για να ψάλλω σε μυστήρια! :D)

Την ύπαρξη του νέου εγκολπίου την πληροφορήθηκα τον Φεβρουάριο του 2008 όταν θέλησα να αγοράσω ένα για δώρο. Παρότι γύρω στον 1,5 χρόνο είχα αποσυρθεί από την ενεργή ψαλτική δράση ακόμη και ως επισκέπτης δεν το είχα δει σε κάποιο αναλόγιο.

Το πρόβλημα πάντως πιστεύω δεν λύνεται με την έκδοση ενός νέου βιβλίου. Και στην διαιρεμένη σε 3-4 εκκλησιαστικές δικαιοδοσίες Ελλάδα είναι δύσκολο να υπάρξει ενοποίηση στο θέμα της λειτουργικής αγωγής....

ΥΓ Μια και ο λόγος περί λειτουργικών βιβλίων εις απόδειξιν του πόσο κακός μπορώ να γίνω ας γράψω και το εξής: σε κάποια πανήγυρη κάπου κάποτε ένας παρατρεχάμενος του χοροστατούντος αρχιερέως μου ζήτησε εγκόλπιο για τις καταβασίες. Του το δίνω. Πώς είναι έτσι λέει, θα το δει ο δεσπότης κλπ. Του δίνω Τριώδιο (Φωτός). Άρχισε πάλι. Έχει μικρά γράμματα κλπ. Άκου φίλε του λέω, αυτό διαθέτουμε. Άλλη φορά να φέρνεις από το σπίτι σου!!! Συννενοηθήκαμε;
Και το θέμα έληξε εκεί!
 
Last edited:
Δεν υπήρχε, αλλά υπάρχει πλέον κατόπιν εισηγήσεώς μου στον προϊστάμενο του Ναού για ανανέωση των λειτουργικών βιβλίων.

Και σε μας δεν υπήρχε, αλλά εκπληκτος σημερα ειδα οτι υπήρχαν τρια (!) για δυο αναλόγια και ενα στο ιερο!!!!! (ελπίζω και υποθέτω ότι θα το θελουν για καποιο παρεκκλήσι....:p

ΥΓ κι εγω ειχα ζητησει...
 
Μία ακόμη αλλαγή στο νέο Ελκόπλιο, είναι ο χωρισμός των προτάσεων στον προοιμιακό ψαλμό σε κάποιο σημείο που δεν θυμάμαι ακριβώς... :eek:. Αυτό που θυμάμαι όμως, είναι ότι ακόμη και σε διάφορες εκδόσεις του Ωρολόγιου δεν έχω δει τον ψαλμό με αυτή την αλλαγή. Πέρα από μία σαφώς πιο επιστημονική εργασία από το προηγούμενο, είναι και αρκετά πιο εύχρηστο μόλις μάθουμε να το δουλεύουμε. Υπάρχουν βέβαια και κάποια σημεία που δημιουργούν αντιφάσεις, όπως η αναφορά του "Τον ευλογούντα..." ενώ κατά τα άλλα επαναφέρει τόσες ξεχασμένες παλαιές (και ορθές) τακτικές, όπως τα όσα προανέφερε ο Χρήστος...
 
Μία μικρὰ τυπογραφικὴ παράλειψις στὸ Νέον Ἐγκόλπιον Ἀναγνώστου καὶ Ψάλτου, ἔκδοσις Ϛ´ (2005).

Στὴν σελ.142, (Ἀκολουθία Ὄρθρου καθημερινῶν Μ. Τεσσαρακοστῆς) τὸ ὀρθὸν γιὰ τὸν βαρὺ ἦχο, σύμφωνα μὲ τὸ βιβλίο «Τριῴδιον Κατανυκτικόν» εἶναι:

Ἦχος βαρύς.​
ὑψίστῳ δυνάμει * χερουβικῶς ἀνυμνούμενος * καὶ θεϊκῇ δόξῃ * ἀγγελικῶς προσκυνούμενος, * πρόσδεξαι καὶ ἡμᾶς τοὺς ἁμαρτωλοὺς * ἀναξίως τολμῶντας κραυγάζειν σοι· * Ἅγιος, ἅγιος, * ἅγιος εἶ, ὁ Θεός...
Δόξα Πατρί.​
ς ὕπνον τὸν ὄκνον * ἀποθεμένη, ψυχή, * διόρθωσιν πρὸς ἔγερσιν * δεῖξον τῷ Κριτῇ * καὶ ἐν φόβῳ βόησον· * Ἅγιος, ἅγιος, * ἅγιος εἶ, ὁ Θεός...
Καὶ νῦν.​
Τῇ ἀπροσίτῳ Θεότητι, * τῇ ἐν Μονάδι Τριάδι, * τῶν Σεραφὶμ τὸν τρισάγιον, * ἀναπέμποντες αἶνον, * μετὰ φόβου βοήσωμεν· * Ἅγιος, ἅγιος, * ἅγιος εἶ ὁ Θεὸς ἡμῶν· * διὰ τῆς Θεοτόκου ἐλέησον ἡμᾶς.

* * *​

Στὴν σελ.192, (Θεία Λειτουργία Χρυσοστόμου - Μ. Βασιλείου) πρὶν τὴν ἀπαγγελία τῆς Κυριακῆς Προσευχῆς, λέγεται·

Ὁ Ἱερεύς· Καὶ καταξίωσον ἡμᾶς, Δέσποτα...

* * *​

Ἐπίσης, ὡς πρωτοχρονιάτικο δῶρο στὴν κοινότητα: σύνδεσμος (link) μέσῳ τοῦ ὁποίου καταφορτώνετε (download) τὰ Ἀναγνωστικὰ Δημοτικοῦ καὶ τὰ Νεοελληνικὰ Ἀναγνώσματα Γυμνασίου-Λυκείου μὲ α´ κυκλοφορία κατὰ τὰ ἔτη 1939-1971. http://www.megaupload.com/?d=Y2XVNK4A

τέλος πάντων, καὶ οἱ εὐχές: Χρόνια πολλά, καλὴ χρονιά!
Καὶ ἡ Βασιλεία Αὐτοῦ εἰς τὸν αἰῶνα... Βασιλεὺς βασιλέων, Κύριος κυρίων... «And He shall reign forever and ever. King of Kings. Lord of Lords. Forever!»
 
Last edited:
EGK_PSALTOY.jpg


η τυπογραφική παράλειψη που πρόσεξε ο nektar στην σελίδα 142 παραμένει στην έβδομη έκδοση που κυκλοφορεί, ενώ έχει διορθωθεί της σελίδας 192.
 
Σε κάποιες τυπώσεις του εν λόγω βιβλίου έχω παρατηρήσει πριν την οπισθάμβωνο ευχή το: "Κύριε ελέησον (τρις) Πάτερ άγιε ευλόγησον." ενώ σε άλλες μόνο το τριπλό Κύριε ελέησον, όπως προβλέπεται και από το ΤΜΕ.
 
Σε κάποιες τυπώσεις του εν λόγω βιβλίου έχω παρατηρήσει πριν την οπισθάμβωνο ευχή το: "Κύριε ελέησον (τρις) Πάτερ άγιε ευλόγησον." ενώ σε άλλες μόνο το τριπλό Κύριε ελέησον, όπως προβλέπεται και από το ΤΜΕ.

http://analogion.com/forum/showpost.php?p=9039&postcount=2

Όπου η σωστή απόκριση του χορού είναι το μονό "Κύριε ελέησον" έχει συζητηθεί και εδώ
 
Το διεξήλθα όλο (Ζ΄ έκδοση 2009). Πολύ καλή έκδοση με πλούσιο περιεχόμενο. Έχω ωστόσο να κάνω τις παρακάτω παρατηρήσεις. Έχουν συζητηθεί και στο Ψαλτολόγιον. Κάποιος που έχει περισσότερο χρόνο από εμένα ίσως μπορεί να κάνει και τις κατάλληλες παραπομπές. Θα μπορούσαν επίσης να τεθούν υπόψη του π. Κωνσταντίνου Παπαγιάννη, ώστε σε επόμενη έκδοση να υπάρχουν διορθώσεις ή προσθήκη υποσημειώσεων (όπου κρίνει ότι χρειάζεται).

Σελίδα 21 στίχος 25
Το «Ἀμήν» δεν υπάρχει ως απάντηση.
Σελίδα 35 στίχος 28
Το «Σοφία» εκφωνείται πριν τον τίτλο.
Σελίδα 36 στίχοι 2 – 4
Το πρώτο «Πρόσχωμεν» είναι λάθος (ας μνημονεύεται και από το ΤΜΕ· αφορά στο προκείμενο της λειτουργίας, επιρροή από εκεί). Το «Σοφία» πριν τον τίτλο.
Σελίδα 36 στίχοι 8 – 9· σελίδα 186 στίχοι 19 – 20
Η πρώτη εκτενής (Κύριε ἐλέησον γ΄) αρχίζει από το «Ἐλέησον ἡμᾶς...» και συμπαρασύρει τις λοιπές δεήσεις. Στις δύο δεήσεις πριν από αυτή, μονό «Κύριε ἐλέησον», ομοίως στην τελευταία (όπως και αναγράφεται).
Σελίδα 46 στίχοι 14 – 17
Η στερέωση καταλιμπάνεται αν έγινε αρτοκλασία.
Σελίδα 46 στίχος 25· σελίδα 64 στίχος 24· σελίδα 77 στίχος 21· σελίδα 78 στίχος 7· σελίδα 197 στίχος 6
Χωρίς τη λέξη «Χριστέ».
Σελίδα 49 στίχος 26 – σελίδα 50 στίχος 2· σελίδα 126 στίχοι 5 – 9
Ειδικοί στίχοι για τα αποστολικά απόστιχα δεν προβλέπονται. Λέγονται τα κοινά των καθημερινών (Ο Ρήγας βάζει ειδικούς στίχους).
Σελίδα 67 στίχος 20
Τυπογραφικό σφάλμα «Ὅτι σοῦ ἐστιν...»
Σελίδα 73 στίχοι 23 – 24· σελίδα 96 στίχοι 18 – 19· σελίδα 186 στίχοι 9 – 10
Πρώτα «Δόξα σοι, Κύριε, δόξα σοι» και ακολούθως «Πρόσχωμεν».
Σελίδα 74 στίχοι 22 – 23
«Δόξα σοι, Χριστὲ ὁ Θεός...» (ως έχει). «Χριστὸς ἀνέστη ἐκ νεκρῶν... Κύριε ἐλέησον γ΄. Πάτερ ἅγιε εὐλόγησον» (κατά το ΤΓΡ αποκλειστικά· ίσως και το ΤΔ, δεν είμαι σίγουρος).
Σελίδα 76 στίχοι 8 – 9· σελίδα 155 στίχοι 10 – 11
Οι ψάλτες και ο αναγνώστης δεν κατεβαίνουν για να φιλήσουν το χέρι του Αρχιερέα μετά την άνοδό του στο θρόνο.
Σελίδα 77 στίχοι 10 – 13
Ο αναγνώστης που διαβάζει το τρισάγιον δεν κάνει χειροφίλημα. Οι δύο κανονάρχες των χορών το πράττουν (κατά την παλαιότερη τάξη) αν δεν προηγήθηκε στο «Κύριε ἐκέκραξα...».
Σελίδα 83 στίχος 5
«Κύριε ἐλέησον» άπαξ.
Σελίδα 102 στίχος 2· σελίδες 203 – 244
«Αἰνοῦμεν, εὐλογοῦμεν, προσκυνοῦμεν τὸν Κύριον» [χωρίς το σύνδεσμο «καί»].
Σελίδα 103 στίχος 14
Διφορούμενο· έχει αναλυθεί εκτενώς. Εδώ ίσως θα περίμενα μία υποσημείωση.
Σελίδα 104 στίχοι 7 – 8
«Αἰνεσάτωσαν τὸ ὄνομα Κυρίου»: Στα μουσικά κείμενα κολλάει στον προηγούμενο στίχο.
Σελίδα 112 στίχοι 5 – 7
Επαναλαμάνεται πάλι το του α΄ αντιφώνου.
Σελίδα 113 στίχοι 30 – 32
Δεν ψάλλεται κανόνας του Θεοτοκαρίου στον όρθρο.
Σελίδα 120 στίχοι 22 – 29
Διφορούμενο· κατά το ΤΜΕ ψάλλεται μόνο στους όρθρους (από Δευτέρα ως Παρασκευή) της Μ. Τεσσαρακοστής (καθώς δεν ψάλλεται τέλεια λειτουργία, για να ακουστεί εκεί).
Σελίδα 123 στίχοι 6 – 9
Έχει διορθωθεί το εξαποστειλάριον στην εισαγωγή του Ωρολογίου του Μεγάλου, 1900, έκδοση Πατριαρχική.
Σελίδα 124 στίχος 1
Στη χύμα δοξολογία, συνήθως παραλείπεται.
Σελίδα 133 στίχοι 2 – 3
Μήπως λέγεται μόνο το «Ἐπλανήθην...»; Αν δεν έχει συζητηθεί, ας συζητηθεί.
Σελίδα 134 στίχος 18
«καὶ θεῖον Πνεῦμα» [χωρίς το άρθρο «τό»]
Σελίδα 135 στίχος 2
Καλό θα ήταν να αναλυθούν εδώ οι δεήσεις. «Ἔτι καὶ ἔτι...». «Κύριε ἐλέησον» (άπαξ). «Ἔτι δεόμεθα...». «Κύριε ἐλέησον» (άπαξ). «Ὅπως Κύριος...». «Κύριε ἐλέησον» (άπαξ). «Τὰ ἐλέη τοῦ Θεοῦ...». «Παράσχου Κύριε». «Τοῦ Κυρίου δεηθῶμεν». «Κύριε ἐλέησον» (άπαξ).
Σελίδα 136 στίχοι 1 – 8
Ο οίκος δεν ανήκει σε αυτό το κοντάκιο.
Σελίδα 138 στίχοι 14 – 16
Κατ᾿ άλλη εκδοχή, σε αυτούς τους ναούς, στο δεύτερο λέγεται μαρτυρικό «πρεσβείαις τῶν ἁγίων σου σῶσον ἡμᾶς».
Σελίδα 143 στίχοι 14 – 17
Δεν το γνωρίζω. Ας συζητηθεί, αν δεν έχει ήδη συζητηθεί
Σελίδα 150 στίχος 27· σελίδα 151 στίχος 7 – 9· σελίδες 203 – 244
Η καταβασία - περισσή της θ΄ χωρίς μεγαλυνάριο.
Σελίδα 155 στίχοι 6
Και οι δύο χοροί μαζί (αρκεί να είναι εκπαιδευμένοι, γιατί αλλιώς...)
Σελίδα 158 στίχοι 20 – 21
Σύμφωνα με τη διάταξη της αγρυπνίας του αρχ. Δοσιθέου δεν καταλιμπάνεται το «Καὶ δὸς ἡμῖν...» (παραθέτει και επιχειρήματα). Προκύπτει και πρόβλημα με την εναλλαγή της εμμελής απαγγελίας των ευχών από τους ψάλτες ενώπιον των εικόνων του τέμπλου στις ενορίες.
Σελίδα 158 στίχοι 23 – 26
Νεώτερη προσθήκη. Δεν πρέπει να λέγεται. Το θυμίαμα εν σιγή.
Σελίδα 161 στίχοι 12 – 16
Ας φαίνεται τουλάχιστον και η τελευταία δέηση και η απάντηση σε αυτήν για αποφυγή χασμωδιών. Επίσης, η εκφώνηση, για να γίνεται σαφές ότι το «Ἀμὴν» είναι απάντηση στην εκφώνηση και όχι στην ευχή.
Σελίδα 161 στίχος 31
Όχι απαραίτητα: μπορεί να ψαλεί σε ειρμολογικό (από του ΚΕ)... μπορεί να ψαλεί και οκτάηχο λχ. του Μπερεκέτη.
Σελίδα 170 στίχοι 19
Το πρωτότυπο κείμενο είναι «τὸν ἐκ τάφου ἡμῖν ἀνατείλαντα».
Σελίδα 182 στίχος 5
Ή αν είναι μεγαλομάρτυς (ανεξαρτήτως δοξαστικών).
Σελίδα 182 στίχοι 6, 12 – 13, 17 – 18
Αν θυμάμαι καλά, δεν ψάλλεται υπακοή στη λειτουργία πριν το κοντάκιο (ούτε καν το Πάσχα)· πρόκειται για νεώτερο έθος.
Σελίδα 183 στίχος 1
Ἦχος β΄.
Σελίδα 186 στίχος 2
Δεν ασπάζεται την δεξιά του. Έχει συζητηθεί (υπάρχουν επιχειρήματα και προς τις δύο κατευθύνσεις).
Σελίδα 187 στίχος 24· σελίδα 188 στίχος 20· σελίδα 193 στίχος 25 - σελίδα 194 στίχος 22· σελίδα 202 στίχοι 5, 8· σελίδες 295 – 298
Τριπλό «Ἀλληλούϊα» σε χερουβικά και κοινωνικά.
Σελίδα 189 στίχος 8
Έτσι, ορίζει και το ΤΜΕ. Αν όμως παραλειφθεί το «Πατέρα, Υἱόν...» χάνεται η στιχομυθία και το νόημα. Θα μπορούσε να απαγγελθεί χύμα, και ακολούθως να ψαλλεί το «Ἀγαπήσω σε...» επί πολλών ιερέων.
Σελίδα 190 στίχος 16
Τυπογραφική αβλεψία: «Ὁ α΄ χορός». Μακάρι σε μία μεταγενέστερη έκδοση να υπήρχε και ακριβής εναλλαγή των χορών, σε όλες τις αιτήσεις.
Σελίδα 191 στίχος 4
«προσφέροντες»
Σελίδα 192 στίχοι 16 – 19
Μέχρι και το «Ἀντιλαβοῦ...» δεν πρέπει να παραλειφθούν, διαφορετικά καταστρέφεται η δομή της συναπτής.
Σελίδα 196 στίχοι 2 – 7
Το κείμενο παρέχεται κριτικά από τον κ. Ανατολικιώτη.
Σελίδα 196 στίχος 9
Θα μπορούσε να δοθεί ως απάντηση στην πρώτη δέηση: «Ὁ ἱερεὺς τὴν εὐχήν».
Σελίδα 196 στίχος 19
«Κύριε ἐλέησον» άπαξ.
Σελίδα 199 στίχοι 28 – 29
Το «Κύριε ἐλέησον γ΄. Δόξα. Καὶ νῦν.» καταλιμπάνεται, καθώς υπάρχει συναπτή.
Σελίδα 306 στίχοι 6 – 8
Μαρτυρούνται πουθενά; Δεν το έχω ερευνήσει καθόλου το συγκεκριμένο θέμα.
Σελίδα 312 στίχοι 1 – 2
Μετά το «Εἴη τὸ ὄνομα Κυρίου...». Ψαλλομένου τούτου, όταν υπάρχει αρχιερέας, ανεβαίνει στο θρόνο.
Σελίδα 313 στίχοι 13 – 14
Καλό θα ήταν να αναλυθούν εδώ οι δεήσεις. «Ἐλέησον ἡμᾶς...». «Κύριε ἐλέησον» (γ΄). «Ἔτι δεόμεθα...». «Κύριε ἐλέησον» (γ΄). «Ὅπως Κύριος...». «Κύριε ἐλέησον» (γ΄). «Τὰ ἐλέη τοῦ Θεοῦ...». «Παράσχου Κύριε». «Τοῦ Κυρίου δεηθῶμεν». «Κύριε ἐλέησον» (άπαξ).
Σελίδα 313 στίχοι 23 – 25
Μόνο στην τελευταία επανάληψη (την τρίτη φορά) προστίθεται η αντωνυμία.
 
ΣΑΝ ΤΙΣ ΠΑΛΙΟΤΕΡΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΔΕ ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΘΑ ΞΑΝΑΒΓΕΙ ΚΑΤΙ ΠΑΡΟΜΟΙΟ!!!!:confused:
ΨΑΛΛΩ 22 ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΙ ΜΕ ΤΗ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΚΔΟΣΗ ΑΓΑΝΑΚΤΗΣΑ!!!!
ΔΥΣΧΡΗΣΤΟ ΚΑΙ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ!!!!:eek:
ΟΥΤΕ ΚΑΝ ΤΑ ΜΕΓΑΛΥΝΑΡΙΑ ΤΩΝ ΕΟΡΤΩΝ ΔΕΝ ΕΧΕΙ!!!!!
ΧΡΗΣΗΜΟΠΟΙΩ ΤΟ ΠΑΛΙΟ ΚΑΙ ΘΑ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟΔΕΣΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΤΕΞΕΙ ΑΚΟΜΑ!!!!:cool:
 
ΣΑΝ ΤΙΣ ΠΑΛΙΟΤΕΡΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΔΕ ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΘΑ ΞΑΝΑΒΓΕΙ ΚΑΤΙ ΠΑΡΟΜΟΙΟ!!!!:confused:
ΨΑΛΛΩ 22 ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΙ ΜΕ ΤΗ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΚΔΟΣΗ ΑΓΑΝΑΚΤΗΣΑ!!!!
ΔΥΣΧΡΗΣΤΟ ΚΑΙ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ!!!!:eek:
ΟΥΤΕ ΚΑΝ ΤΑ ΜΕΓΑΛΥΝΑΡΙΑ ΤΩΝ ΕΟΡΤΩΝ ΔΕΝ ΕΧΕΙ!!!!!
ΧΡΗΣΗΜΟΠΟΙΩ ΤΟ ΠΑΛΙΟ ΚΑΙ ΘΑ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟΔΕΣΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΤΕΞΕΙ ΑΚΟΜΑ!!!!:cool:

[Σημείωμα συντονιστή] Μην γράφετε με κεφαλαία. Η γραφή αυτή δηλώνει επιθετικό ύφος και ενδεχομένως να αντιμετωπιστείτε ανάλογα από άλλα μέλη του Forum. Διαβάστε τους κανόνες του Forum. Σας έχω αποστείλει ήδη ένα προσωπικό μήνυμα. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το κουμπί Edit για να επεξεργαστείτε το μήνυμά σας (εντός μίας εβδομάδας).
 
ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΠΑΤΡΑ 1976;130628 said:
ΟΥΤΕ ΚΑΝ ΤΑ ΜΕΓΑΛΥΝΑΡΙΑ ΤΩΝ ΕΟΡΤΩΝ ΔΕΝ ΕΧΕΙ!!!!!

Ψάλλουμε μεγαλυνάρια;

Δὲν τὸ 'ξερα ...:rolleyes: Πρέπει νὰ εἶμαι τελείως ἀδαής :wink:

Καὶ πάντα ἁποροῦσα γιατὶ τὰ εἶχαν οἱ παλαιὲς ἐκδόσεις ... Γιατὶ ἄραγε;
 
ΣΑΝ ΤΙΣ ΠΑΛΙΟΤΕΡΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΔΕ ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΘΑ ΞΑΝΑΒΓΕΙ ΚΑΤΙ ΠΑΡΟΜΟΙΟ!!!!:confused:
ΨΑΛΛΩ 22 ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΙ ΜΕ ΤΗ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΚΔΟΣΗ ΑΓΑΝΑΚΤΗΣΑ!!!!
ΔΥΣΧΡΗΣΤΟ ΚΑΙ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ!!!!:eek:
ΟΥΤΕ ΚΑΝ ΤΑ ΜΕΓΑΛΥΝΑΡΙΑ ΤΩΝ ΕΟΡΤΩΝ ΔΕΝ ΕΧΕΙ!!!!!
ΧΡΗΣΗΜΟΠΟΙΩ ΤΟ ΠΑΛΙΟ ΚΑΙ ΘΑ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟΔΕΣΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΤΕΞΕΙ ΑΚΟΜΑ!!!!:cool:

Είναι γνωστό σε όσους έχουν ασχοληθεί με το θέμα, ότι το νέο εγκόλπιο συμπλήρωσε και διόρθωσε πολλά από τα κακώς κείμενα των παλαιοτέρων, καθώς και παρέλειψε διάφορα περιττά, όπως τα μεγαλυνάρια, τα οποία δεν προβλέπονται από τις τυπικές διατάξεις, τις οποίες και προσπαθούμε να ακολουθούμε.
Αν λοιπόν υπάρχουν άλλοι λόγοι που το κάνουν, κατά την γνώμη σου, "δύσχρηστο και απαράδεκτο", να τους ακούσουμε.
 
Back
Top