Χερουβικός ύμνος σε ήχο Δ΄(άγια) Αθανασίου Καραμάνη κατ' εκτέλεσιν έντεχνον Ματθαίου Τσαμκιράνη!

Σκαρμούτσος

Κωνσταντίνος
Επισυνάπτω για την πληρότητα και την ηχογράφηση, χάρμα ακοής...
Αξίζει να προσέξει κανείς:
1. To απήχημα.
2. Τον εμφατικό τονισμό, κατά την ερμηνεία, των λέξεων της πνευματικής ωδής του Χερουβικού ύμνου..
3. Ότι η εκτέλεση, αν και έντεχνος, είναι απαρρησίαστος. «Αυτά πάνε στα αυτιά του Θεού...» έλεγε πριν κοιμηθεί ο αείμνηστος.
4. Τις έλξεις που εφαρμόζει στα διαστήματα, χωρίς να απομακρυνθεί ούτε κατ΄ελάχιστον από την αρχική τονική βάση του μαθήματος.
5. Ότι η ιεροπρέπεια υφαίνει την μεγαλοπρέπεια και το ίδιο το ψαλτικό ύφος.

H παρούσα ανάρτηση αφιερώνεται στην κατά σάρκα κόρη του αειμνήστου Πρωτοψάλτου Καβάλας Ματθαίου Τσαμκιράνη, κ. Ειρήνη Τσαμκιράνη, μέλος του φόρουμ.
 

Attachments

  • Χερουβικόν Καραμάνη κατ' εκτέλεσιν Τσαμκιράνη (1).jpg
    2.2 MB · Views: 400
  • Χερουβικόν Καραμάνη κατ' εκτέλεσιν Τσαμκιράνη (2).jpg
    4 MB · Views: 182
  • Χερουβικόν Καραμάνη κατ' εκτέλεσιν Τσαμκιράνη (3).jpg
    2.1 MB · Views: 162
  • Χερουβικόν Α. Καραμάνη, ήχος δ'..MP3
    12.5 MB · Views: 420
Last edited:

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Επισυνάπτω για την πληρότητα και την ηχογράφηση, χάρμα ακοής...
Αξίζει να προσέξει κανείς:
1. To απήχημα.
2. Τον εμφατικό τονισμό, κατά την ερμηνεία, των λέξεων της πνευματική ωδής του Χερουβικού ύμνου..
3. Ότι η εκτέλεση, αν και έντεχνος, είναι απαρρησίαστος. «Αυτά πάνε στα αυτιά του Θεού...» έλεγε πριν κοιμηθεί.
4. Τις έλξεις που εφαρμόζει στα διαστήματα, χωρίς να απομακρυνθεί ούτε κατ΄ελάχιστον από την αρχική τονική βάση του μαθήματος.
5. Ότι η ιεροπρέπεια υφαίνει την μεγαλοπρέπεια και το ίδιο το ψαλτικό ύφος.

H παρούσα ανάρτηση αφιερώνεται στην κατά σάρκα κόρη του αειμνήστου Πρωτοψάλτου Καβάλας Ματθαίου Τσαμκιράνη, κ. Ειρήνη Τσαμκιράνη, μέλος του φόρουμ.

Ευχαριστίες θερμές. Υπάρχει η χρονολογία της ηχογράφησης; Πρέπει να είναι στην Καβάλα, και ο αριστερός μοιάζει με τον Χρ. Ιωαννίδη. Περισσότερα στοιχεία για την ηχογράφηση είναι ευπρόσδεκτα.

δ.
 

dimitrios.zaganas

Παλαιό Μέλος
Επισυνάπτω για την πληρότητα και την ηχογράφηση, χάρμα ακοής...
Αξίζει να προσέξει κανείς:
1. To απήχημα.
2. Τον εμφατικό τονισμό, κατά την ερμηνεία, των λέξεων της πνευματική ωδής του Χερουβικού ύμνου..
3. Ότι η εκτέλεση, αν και έντεχνος, είναι απαρρησίαστος. «Αυτά πάνε στα αυτιά του Θεού...» έλεγε πριν κοιμηθεί.
4. Τις έλξεις που εφαρμόζει στα διαστήματα, χωρίς να απομακρυνθεί ούτε κατ΄ελάχιστον από την αρχική τονική βάση του μαθήματος.
5. Ότι η ιεροπρέπεια υφαίνει την μεγαλοπρέπεια και το ίδιο το ψαλτικό ύφος.

H παρούσα ανάρτηση αφιερώνεται στην κατά σάρκα κόρη του αειμνήστου Πρωτοψάλτου Καβάλας Ματθαίου Τσαμκιράνη, κ. Ειρήνη Τσαμκιράνη, μέλος του φόρουμ.

Ευχαριστίες. Αξίζει επίσης να αναρτήσει κάποιος το (πρωτότυπο) κείμενο από το οποίο έψαλε ο αείμνηστος δια το ευανάγνωστον και εν γένει διδακτικόν.
 

Γιώργος Λαμπρόπουλος

Πρωτοψάλτης Ι.Ν. Τιμίου Προδρόμου Κάτω Αχαίας
Και σε pdf, παρακαλώ οι Διαχειριστές ας το τοποθετήσουν στο πρώτο μήνυμα, προς διευκόλυνση όλων.:cool:
 

Attachments

  • Χερουβικόν Καραμάνη κατ' εκτέλεσιν Τσαμκιράνη.pdf
    8.3 MB · Views: 497

Σκαρμούτσος

Κωνσταντίνος
Η ηχογράφηση αυτή έλαβε χώρα στον Ιερό Ναό Αγίας Ειρήνης Καβάλας -όπου έψαλλε ο Ματθαίος Τσαμκιράνης μέχρι το τέλος της ενεργού δράσεώς του, το 2004, όταν αποσύρθηκε για λόγους υγείας*- το έτος 1998. Ήταν τότε περίπου 73 ετών.

Αξίζει ν' αναφερθεί πως ο ίδιος ο Τσαμκιράνης ομολογούσε ως δάσκαλό του τον Αθανάσιο Καραμάνη και συνήθιζε να ψάλλει τα μαθήματά του, με τον δικό του, βεβαίως, αξεπέραστο τρόπο. Ωστόσο, η ομολογία αυτή αναφερόταν στην ευρύτερη έννοια της διδακτικομαθησιακής διαδικασίας.

Στο «Ταῖς ἀγγελικαῖς...» της παραπάνω ηχογραφήσεως ακούγεται ο Χρυσοβαλάντης Ιωαννίδης (μέλος του φόρουμ), μαθητής του Μ. Τσαμκιράνη, όντας τότε 23-24 ετών!

ΥΓ: «Διά το ευανάγνωστον και εν γένει διδακτικόν, το (πρωτότυπο) κείμενο από το οποίο έψαλλε ο αείμνηστος» είναι το μουσικό κείμενο από την Θεία Λειτουργία του Καραμάνη (Βλ. Συλλογή Χερουβικών υπό παλαιών και νεωτέρων διδασκάλων, Ν. Λευκοπούλου, 2010, σ. 596).

____________________
* Όμως, είχε τέτοια αγάπη στην Βυζαντινή Μουσική, που ακόμη και 10 μέρες πριν συγχωρεθεί, κατάκειτος όντας και πλήρως καταβεβλημένος από την ασθένεια, διάβαζε σαν παιδάκι ένα μουσικό κείμενο που του έδωσαν, διδάσκοντας συγκινητικά, πως όσο ζει ο άνθρωπος μαθαίνει...


 
Last edited:

ΑΝΔΡΕΑΣ Γ. ΑΓΓΕΛΗΣ

Ανδρέας Αγγελής
Θαρρείς πως ο λαιμός του Μεγάλου αυτού Δασκάλου ''είχε δυο λαρύγγια'' του Καραμάνη και του Στανίτσα μαζί!
Παρατηρεί κανείς στις ηχογραφήσεις τις Οκτωήχου του αειμνήστου Μ.Τσαμκιράνη ότι για παράδειγμα στον πλ.β' στον β',γ' ήχους σαν κλείσεις τα μάτια νομίζεις ότι ακούς τον Στανίτσα,αν πεις όμως να τον ακούσεις π.χ στον Βαρύ Διατονικό, είναι σαν να ακούς τον Καραμάνη.
Είχε μονάδική χροιά η φωνή του και ερμηνεία που σε καθήλωνε και μας καθηλώνει μέσα από τις ηχογραφήσεις του.

Αιωνία του η μνήμη.
 
Last edited:

karastamatis ioannis

Ιωάννης Καρασταμάτης
Επισυνάπτω για την πληρότητα και την ηχογράφηση, χάρμα ακοής...
Αξίζει να προσέξει κανείς:
1. To απήχημα.
2. Τον εμφατικό τονισμό, κατά την ερμηνεία, των λέξεων της πνευματικής ωδής του Χερουβικού ύμνου..
3. Ότι η εκτέλεση, αν και έντεχνος, είναι απαρρησίαστος. «Αυτά πάνε στα αυτιά του Θεού...» έλεγε πριν κοιμηθεί.
4. Τις έλξεις που εφαρμόζει στα διαστήματα, χωρίς να απομακρυνθεί ούτε κατ΄ελάχιστον από την αρχική τονική βάση του μαθήματος.
5. Ότι η ιεροπρέπεια υφαίνει την μεγαλοπρέπεια και το ίδιο το ψαλτικό ύφος.

H παρούσα ανάρτηση αφιερώνεται στην κατά σάρκα κόρη του αειμνήστου Πρωτοψάλτου Καβάλας Ματθαίου Τσαμκιράνη, κ. Ειρήνη Τσαμκιράνη, μέλος του φόρουμ.

Εκπληκτικο!!! Ειχε και ενα ηχοχρωμα ο ειμνηστος...πολυ εκκλησιαστικο!!!
 
Top