Μου προξενεί, όμως, εντύπωση η κατάληξη κάθε τροπαρίου στον πα και όχι στον βου, όπως ξέρουμε από το στιχηραρικό του τετάρτου.
Είναι μήπως κάποια εξαίρεση του κανόνα, στοιχείο παλαιότητας, κάποια "άπαξ" ιδιοτροπία του Πέτρου ή σύγχρονη προσαρμογή (π.χ. για να ταιριάζει με τον απαγγελόμενο στίχο);
Δεῖτε ἐπίσης τό θέμα: Περι των ιδιομέλων των αίνων των Χριστουγέννων και της Πεντηκοστής, ἀναφορικά μέ τήν κατάληξη κ. ἄ.. Ὁ Β. Ζάχαρης τά εἶχε δεῖ στήν παλαιά, νά πού ἐξηγήθηκαν. Δέν εἶναι σίγουρο ὅτι ὁ Λαμπαδάριος εἶναι ὁ συνθέτης.
Υπάρχουν και τα του Ραιδεστηνού, τα οποία καταλήγουν στον Βού, αν δεν απατώμαι.
Βλ. τον δ' ήχο στο Αναστασιματάριο του Πέτρου, έκδ. 1820.
Σας ευχαριστώ για την επισήμανση! Δεν το είχα προσέξει ποτέ.
Τελικά η έκδοση του 1820 θέλει περισσότερη μελέτη!! Όποτε τη διαβάζω κάτι καινούριο αποκομίζω.
Παρατηρήσεις: 1) όλα τα εσπέρια ιδιόμελα του "Κύριε εκέκραξα" έχουν τελικές καταλήξεις στον πα.
2) το δογματικό θεοτοκίο κάνει βέβαια οριστική κατάληξη στον βου.
3) τα επόμενα στιχηραρικά μέλη είναι στους αίνους όπου παρατηρείται μία εναλλαγή (!!) στις τελικές καταλήξεις: το πρώτο ιδιόμελο στον βου, το επόμενο στον πα κ.ο.κ. (εκτός από το 4ο και το 5ο, που καταλήγουν και τα δύο στον πα).
Υποθέτω πως δεν είχε ακόμη κατασταλάξει η μορφή των τελικών καταλήξεων, καθώς αργότερα παγιώθηκαν όλες στον βου.
Ξέρετε αν αυτό είναι μια ... αναζήτηση - πρόταση του Πέτρου ή υπήρχε και παλαιότερα; Στα παλαιά στιχηράρια τι γινόταν;