Τὸ σύστημα στοιχειοθεσίας βυζαντινῆς μουσικῆς ΘΑΜΥΡΙΣ

Γειά σας

Ἀναπτύσσω αὐτὴ τὴν περίοδο ἕνα νέο (κοινόχρηστο) σύστημα στοιχειοθεσίας βυζαντινῆς μουσικῆς: τὸ ὀνόμασα ΘΑΜΥΡΙΣ, ἀπὸ τὸν Ἀναστάσιο Θάμυρι, μαθητὴ τοῦ Χρύσανθου ἐκ Μαδύτων, ποὺ τὸ 1818 μαζὶ μὲ τὸν Γάλλο χαράκτη Saint-Léger Didot (ἀνηψιὸ τοῦ μεγάλου φιλέλληνα Ἀμβροσίου-Φιρμίνου Διδότου) καὶ τὸν Φαναριώτη τυπογράφο Ἰσαὰκ ντὲ Κάστρο χάραξε τοὺς πρώτους χαρακτῆρες βυζαντινῆς μουσικῆς. Μὲ αὐτοὺς τοὺς χαρακτῆρες τυπώθηκε ἡ ὡραιότατη Εἰσαγωγὴ εἰς τὸ θεωρητικὸν καὶ πρακτικὸν τῆς ἐκκλησιαστικῆς μουσικῆς, συνταχθεῖσα, πρὸς χρῆσιν τῶν σπουδαζόντων αὐτὴν κατὰ τὴν νέαν μέθοδον, παρὰ Χρυσάνθου τοῦ ἐκ Μαδύτων, διδασκάλου τοῦ θεωρητικοῦ τῆς μουσικῆς. Ἐν Παρισίοις, ἐκ τῆς τυπογραφίας Ριγνίου, 1821.

Δυστυχῶς ὅμως δὲν ἔχω γνώσεις ψαλτικῆς καὶ γι᾿ αὐτὸ χρειάζομαι τὴν βοήθειά σας. Θὰ σᾶς ἤμουν λοιπὸν εὐγνώμων ἂν μπορούσατε νὰ μοῦ λύσετε κάποιες ἀπορίες ποὺ ἔχω γράψει ἐδῶ. Οἱ δύο πιὸ πρόσφατες εἶναι οἱ ἑξῆς:

Ἀπορία 6

Τί γράφουμε μὲ κόκκινο καὶ πότε;

Μέχρι στιγμῆς ἔχω ἐπισημάνει τὰ ἑξῆς: τὰ γοργά, δίγοργα, τρίγοργα, ἀργά, δίαργα, τρίαργα, τὰ ἕτερα, τὶς μαρτυρίες. Εἶναι πλήρης αὐτὴ ἡ λίστα; Ἀλλάζει τὸ νόημα αὐτῶν τῶν σημείων ὅταν εἶναι κόκκινα;

Ἀπορία 5

Τὰ δύο ἰδιαίτερα γράμματα ποὺ χρησιμοποιοῦνται στὶς λέξεις

11.png


χρησιμοποιοῦνται σὲ ὅλα τὰ Θεωρητικά, σὲ ὅλους τὶς Μεθόδους ἀλλὰ κανεὶς ποτὲ δὲν τὰ ὀνομάζει.Ὁ Στάθης στὸν πίνακα βυζαντινῆς σημειογραφίας τοῦ Unicode τὰ ὀνομάζει «γορθμικὸν νὶ ἁπλοῦν» καὶ «γορθμικὸν νὶ διπλοῦν». Ἀπὸ ποῦ προέρχονται αὐτὰ τὰ ὀνόματα; Τί σημαίνει «γορθμικόν»;

==========================================

Τὸ σύστημα ΘΑΜΥΡΙΣ θὰ βασίζεται στὶς τεχνολογίες (lua)TeX καὶ OpenType καὶ θὰ εἶναι τύπου batch (χωρὶς ἐπιφάνεια χρήστη). Κάποιες παραπάνω πληροφορίες ἔχω παραθέσει στὸν ἱστοχῶρο τοῦ συστήματος, καὶ ἐκεῖ θὰ ἀναρτήσω καὶ τὶς πρῶτες ἐκδόσεις τοῦ λογισμικοῦ ὅταν θὰ εἶναι ἕτοιμο.

Εὐχαριστῶ ἐκ τῶν προτέρων

Γιάννης
 
Κάπου στο Τριώδιο του Στανίτσα, σε μια υποσημείωση τα είχα δει αυτά τα "σύμβολα" με τα ονόματά τους...
 
Κάπου στο Τριώδιο του Στανίτσα, σε μια υποσημείωση τα είχα δει αυτά τα "σύμβολα" με τα ονόματά τους...

:wink:
 

Attachments

  • Χωρίς τίτλο.jpg
    42.4 KB · Views: 120
Last edited:
Πολὺ ἐνδιαφέρον! Τώρα ἔχουμε δύο ἄγνωστες λέξεις: γορθμικὸ καὶ πελαστικὸ...

Ξέρει κανεὶς τὴν ἐτυμολογία ἢ τὴν ἱστορία τους;
 
Ευχαριστώ πολύ τον Πετριδικό φίλο μου για την άμεση ανταπόκριση...

Τώρα κ. Χαραλάμπους, τί να σας πω;...
 
Ευχαριστώ πολύ τον Πετριδικό φίλο μου για την άμεση ανταπόκριση...

Τώρα κ. Χαραλάμπους, τί να σας πω;...

Πολὺ ἐνδιαφέρον! Τώρα ἔχουμε δύο ἄγνωστες λέξεις: γορθμικὸ καὶ πελαστικὸ...

Ξέρει κανεὶς τὴν ἐτυμολογία ἢ τὴν ἱστορία τους;

    Αγαπητοί, ίσως μπορεί να βοηθήσει το μέλος του forum, Γεώργιος Μ., ο οποίος απ' ότι είδα σε κάποια θέματα του forum, είναι δυνατός σε αυτά!
 
Last edited:

Ἀπορία 6

Τί γράφουμε μὲ κόκκινο καὶ πότε;

Μέχρι στιγμῆς ἔχω ἐπισημάνει τὰ ἑξῆς: τὰ γοργά, δίγοργα, τρίγοργα, ἀργά, δίαργα, τρίαργα, τὰ ἕτερα, τὶς μαρτυρίες. Εἶναι πλήρης αὐτὴ ἡ λίστα;
Ακόμα οι φθορές και τα σημεία αλλοιώσεως (υφέσεις και διέσεις). Στα αυτόγραφα του Χουρμουζίου και του Γρηγορίου, αλλά και γενικότερα στα χειρόγραφα της νέας που έχω δει εγώ, είναι κόκκινα.

Καμιά φορά και τα πρωτογράμματα (του κειμένου) μπορεί να είναι κόκκινα ή και πολύχρωμα.
Ἀλλάζει τὸ νόημα αὐτῶν τῶν σημείων ὅταν εἶναι κόκκινα;
Στη νέα γραφή όχι.
 
Γιάννης Χαραλάμπους;14574 said:
Τὸ σύστημα ΘΑΜΥΡΙΣ θὰ βασίζεται στὶς τεχνολογίες (lua)TeX καὶ OpenType καὶ θὰ εἶναι τύπου batch (χωρὶς ἐπιφάνεια χρήστη).

Πολύ καλή η προσπάθειά σας. Σίγουρα ένα τέτοιο εργαλείο μπορεί να γίνει πολύ εύχρηστο και θα μας απελευθερώσει από τα προβλήματα συμβατότητας που αντιμετωπίζουν τα υπάρχοντα πακέτα, καθώς το Tex δουλεύει με τον ίδιο τρόπο σε όλα τα λειτουργικά συστήματα. Σχετικά με τα χρώματα που ρωτάτε, καλό είναι να αφήσετε στο χρήστη την ελευθερία με μια εντολή να χρωματίζει όλο το κείμενο π.χ. μαύρο, ενώ με μια άλλη να το αφήνει πολύχρωμο. Διαβάστε στο manual του πακέτου ΒΥΖΑΝΤΙΝΑ (ΒΖ) τη λειτουργία των μακροεντολών που περιλαμβάνει και προσπαθήστε να τις υλοποιήσετε με εντολές και στο σύστημά σας.


Έχω όμως κάποιες απορίες που θα ήθελα να ρωτήσω:

1. Το βασικό πρόβλημα που δεν έχω λύσει στο πακέτο BΥΖΑΝΤΙΝΑ (ΒΖ) είναι πως θα στοιχίζονται οι συλλαβές του κειμένου κάτω από τις νότες χωρίς κάποιος να γράφει συνεχόμενα κενά. Τι θα κάνετε εσείς για αυτό; Θα γράφετε το κείμενο δίπλα στις νότες; ( π.χ. "\textbf{ison-gorgon}\texttt{Κύ}; ). Θα πρέπει να βρείτε τρόπο, το input του χρήστη να είναι το ελάχιστο δυνατό. Μη χρειάζεται συνεχώς εντολές για το κάθε τι. Θα ήθελα από περιέργεια να μου πείτε πως θα λειτουργει το σύστημα και αν θέλετε μπορώ να σας πω τη γνώμη μου σε θέματα λειτουργικότητας, καθώς χρησιμοποιώ το Tex (μέσω winedt+mictex στα windows και texshop+mactex στο mac).

2. Ένα σημαντικό feature του ΕΖ και του ΒΖ πακέτου είναι ότι κάποιος μπορεί να μετακινήσει ένα σύμβολο όπου θέλει ή να γράψει με πλαίσιο κειμένου ότι σχόλιο θέλει οπουδήποτε. Το Θάμυρις πόσο ευέλικτο θα είναι; Πόση ελευθερία θα αφήνει στο χρήστη;

3. Στο διά ταύτα: Θα είναι τζάμπα ή θα το χρεώσετε μερικές εκατοντάδες ευρουλάκια; :)

Καλή συνέχεια!
 
Last edited:
1. Το βασικό πρόβλημα που δεν έχω λύσει στο πακέτο BΥΖΑΝΤΙΝΑ (ΒΖ) είναι πως θα στοιχίζονται οι συλλαβές του κειμένου κάτω από τις νότες χωρίς κάποιος να γράφει συνεχόμενα κενά. Τι θα κάνετε εσείς για αυτό;

Στέφανε, αν λυθεί αυτό το θέμα θα μιλάμε για εξαιρετικές ταχύτητες συγγραφής... δες το και εσύ για την ΒΖ.
 
Πολύ καλή η προσπάθειά σας. Σίγουρα ένα τέτοιο εργαλείο μπορεί να γίνει πολύ εύχρηστο και θα μας απελευθερώσει από τα προβλήματα συμβατότητας που αντιμετωπίζουν τα υπάρχοντα πακέτα, καθώς το Tex δουλεύει με τον ίδιο τρόπο σε όλα τα λειτουργικά συστήματα. Σχετικά με τα χρώματα που ρωτάτε, καλό είναι να αφήσετε στο χρήστη την ελευθερία με μια εντολή να χρωματίζει όλο το κείμενο π.χ. μαύρο, ενώ με μια άλλη να το αφήνει πολύχρωμο. Διαβάστε στο manual του πακέτου ΒΥΖΑΝΤΙΝΑ (ΒΖ) τη λειτουργία των μακροεντολών που περιλαμβάνει και προσπαθήστε να τις υλοποιήσετε με εντολές και στο σύστημά σας.

Τὸ θέμα εἶναι νὰ προβλέψει κανεὶς ὅλες τὶς πιθανὲς ἀνάγκες τοῦ χρήστη χωρὶς ταυτοχρόνα νὰ εἰσάγει ἄχρηστη πολυπλοκότητα. Γι᾿ αὐτὸ κάνω αὐτὲς τὶς ἑρωτήσεις: γιὰ νὰ νὰ προσδιορίσω τί χρειάζεται πραγματικά.

Έχω όμως κάποιες απορίες που θα ήθελα να ρωτήσω:

1. Το βασικό πρόβλημα που δεν έχω λύσει στο πακέτο BΥΖΑΝΤΙΝΑ (ΒΖ) είναι πως θα στοιχίζονται οι συλλαβές του κειμένου κάτω από τις νότες χωρίς κάποιος να γράφει συνεχόμενα κενά. Τι θα κάνετε εσείς για αυτό; Θα γράφετε το κείμενο δίπλα στις νότες; ( π.χ. "\textbf{ison-gorgon}\texttt{Κύ}; ). Θα πρέπει να βρείτε τρόπο, το input του χρήστη να είναι το ελάχιστο δυνατό. Μη χρειάζεται συνεχώς εντολές για το κάθε τι. Θα ήθελα από περιέργεια να μου πείτε πως θα λειτουργει το σύστημα και αν θέλετε μπορώ να σας πω τη γνώμη μου σε θέματα λειτουργικότητας, καθώς χρησιμοποιώ το Tex (μέσω winedt+mictex στα windows και texshop+mactex στο mac).

Μετὰ ἀπὸ πολλὴ σκέψη κατέληξα στὸ συμπέρασμα ὅτι ὁ πιὸ ἄνετος (καὶ ταυτόχρονα τεχνικὰ ἐφικτὸς) τρόπος νὰ γράφει κανεὶς φθόγγους καὶ κείμενο εἶναι ὁ ἑξῆς:

[ Π, Κυ ]
[ Α, ρι ]
[ Ι, ε ]
[ Ο, Ε ]
[ Ο, κε ]
[ Α, κρα ]
[ Α/Π, ξα ]
[ ΑΕ, προ ]
[ Ν, ος ]
[ Ν/Ο, σε ]
[ Α, ε ]
[ Α, ει]
[ Ψ/Ο, σα ]
[ ΑΝ/Ο, κου ]
[ ΑΥ, σο ]
[ Ο, ο ]
[ Α, ον ]
[ Ι, μου ]
[ Ο, ει ]
[ Ο, σα ]
[ Ε, κου ]
[ Ο, σο ]
[ Α, ον ]
[ Α, μου ]
[ Ο, Κυ ]
[ Ο/Ν, υ ]
[ Ν/Ο, υ ]
[ Α, ρι ]
[ Υ, ε ]

Δηλαδή: ἕνα ἄγκιστρο, οἱ χαρακτῆρες ποὺ περιγράφουν τοὺς φθόγγους, κόμμα, καὶ μετὰ τὸ κείμενο, καὶ πάλι ἄγκιστρο. Στὴν περιγραφὴ τῶν φθόγγων μπορεῖ κανεὶς νὰ χρησιμοποιήσει γραμματοσειρὰ Unicode μὲ βυζαντινοὺς χαρακτῆρες.

Τὸ ἀποτέλεσμα αὐτοῦ τοῦ παραδείγματος (ὅπου λείπουν πολλὰ) μπορεῖτε νὰ τὸ δεῖτε ἐδῶ.

Θα ήθελα από περιέργεια να μου πείτε πως θα λειτουργει το σύστημα και αν θέλετε μπορώ να σας πω τη γνώμη μου σε θέματα λειτουργικότητας, καθώς χρησιμοποιώ το Tex (μέσω winedt+mictex στα windows και texshop+mactex στο mac).

Τὸ σύστημα θὰ τρέχει σὲ LuaTeX, τὸ ὁποῖο ὑπάρχει σὲ ὅλα τὰ λειτουργικὰ συστήματα. Πρὶν ὅμως ἀναρτήσω ἔκδοση ἄλφα πρέπει νὰ τελειώσω κάποια βασικὰ πράγματα.

2. Ένα σημαντικό feature του ΕΖ και του ΒΖ πακέτου είναι ότι κάποιος μπορεί να μετακινήσει ένα σύμβολο όπου θέλει ή να γράψει με πλαίσιο κειμένου ότι σχόλιο θέλει οπουδήποτε. Το Θάμυρις πόσο ευέλικτο θα είναι; Πόση ελευθερία θα αφήνει στο χρήστη;

Ἡ ἀρχὴ τοῦ ΤεΧ εἶναι νὰ βάζει κάθε σύμβολο στὴν ἰδανικὴ θέση. Τὸ θέμα εἶναι ποιές (καὶ πόσες) εἶναι οἱ ἰδανικὲς θέσεις γιὰ κάθε σύμβολο. Ἂν μπορέσω καὶ ἀναλύσω σωστὰ (καὶ ἐξονυχιστικὰ) τὴν συνδιαστικὴ τῆς βυζαντινῆς σημειογραφίας τότε θὰ προβλέψω ὅλες τὶς θέσεις ποὺ χρειάζονται στὸ σύστημα. Ἀλλὰ σίγουρα δὲν θὰ ὑπάρχει ἡ δυνατότητα νὰ μπεῖ κάτι «δύο στιγμὲς πιὸ δεξιὰ ἀπὸ τὴν θέση ποὺ διάλεξε τὸ σύστημα» ἢ τουλάχιστον θὰ εἶναι πολὺ πιὸ δύσκολο. Ἂν αὐτὸ ἀποκαλυφθεῖ ὡς ἐλάττωμα τοῦ συστήματος τότε ἴσως νὰ πρέπει νὰ ξανασχεδιασθεῖ ἀπὸ τὴν ἀρχή. Βλέποντας καὶ κάνοντας...

Γι᾿ αὐτὸ χρειάζομαι καὶ τὴν βοήθειά σας.

3. Στο διά ταύτα: Θα είναι τζάμπα ή θα το χρεώσετε μερικές εκατοντάδες ευρουλάκια; :)

Πρῶτον: καὶ στὸ πρῶτο μου μήνυμα καὶ στὸν ἱστοχῶρο μίλησα περὶ κοινόχρηστου λογισμικοῦ (κοινῶς: τζάμπα). Ἄλλωστε ἂν δὲν ἦταν κοινόχρηστο δὲν θὰ τολμοῦσα νὰ ζητήσω τὴν βοήθειά σας γιὰ τὴν ἀνάπτυξή του...

Καλή συνέχεια!

Εὐχαριστῶ! Θὰ ἤθελα νὰ καταγράψω τὴν συνδιαστικὴ τῆς σημειογραφίας, θὰ δεχόσασταν νὰ τὴν διαβάσετε καὶ νὰ μοῦ πεῖτε ἂν εἶναι σωστὴ καὶ πλήρης;
 
- SOULDATOS: 1. Το βασικό πρόβλημα που δεν έχω λύσει στο πακέτο BΥΖΑΝΤΙΝΑ (ΒΖ) είναι πως θα στοιχίζονται οι συλλαβές του κειμένου κάτω από τις νότες χωρίς κάποιος να γράφει συνεχόμενα κενά. Τι θα κάνετε εσείς για αυτό;

- FIRFIRIS: Στέφανε, αν λυθεί αυτό το θέμα θα μιλάμε για εξαιρετικές ταχύτητες συγγραφής... δες το και εσύ για την ΒΖ.


Ευθύμιε, το έχω σκεφτεί πολύ το θέμα, αλλά δεν έχω βρει κάποιο τρόπο να γίνει αυτό στο word όπου οι θέσεις των μουσικών χαρακτήρων αποφασίζονται αυτόματα από την εφαρμογή. Αν ο Γιάννης καταφέρει κάτι καλύτερο, θα είμαι από τους πρώτους που θα τον υποστηρίξω.
 
Τὸ θέμα εἶναι νὰ προβλέψει κανεὶς ὅλες τὶς πιθανὲς ἀνάγκες τοῦ χρήστη χωρὶς ταυτοχρόνα νὰ εἰσάγει ἄχρηστη πολυπλοκότητα. Γι᾿ αὐτὸ κάνω αὐτὲς τὶς ἑρωτήσεις: γιὰ νὰ νὰ προσδιορίσω τί χρειάζεται πραγματικά.

Πολύ σωστά! Οι περιπτώσεις όμως είναι αρκετές. Θα σας βοηθήσει ίσως να δείτε στη σελίδα του π. Εφραίμ για το πακέτο ΕΖ το αρχείο που αναφέρει τους αυτοματισμούς που διενεργούνται από τις μακροεντολές. Εκεί θα δείτε ότι ανάλογα με τα γειτονικά σύμβολα, κάποια σύμβολα θα πρέπει να μετακινηθούν λίγο.



Μετὰ ἀπὸ πολλὴ σκέψη κατέληξα στὸ συμπέρασμα ὅτι ὁ πιὸ ἄνετος (καὶ ταυτόχρονα τεχνικὰ ἐφικτὸς) τρόπος νὰ γράφει κανεὶς φθόγγους καὶ κείμενο εἶναι ὁ ἑξῆς:

[ Π, Κυ ]
[ Α, ρι ]
[ Ι, ε ]

Μου φαίνεται λίγο αργό αυτό. Από τη μία, ο χρήστης θα πρέπει να γράψει πολλούς χαρακτήρες, από την άλλη θα ήταν πιο γρήγορο να γράφει πρώτα τη μουσική και μετά τα λόγια. Επιπλέον δυσκολία είναι το ότι δε θα βλέπει τα μουσικά σύμβολα για να γράφει τα λόγια αντίστοιχα, θα μπερδεύεται βλέποντας παντού γράμματα.

Θεωρώ (σύμφωνα και με τα σχόλια όσων χρησιμοποιούν το ΒΖ), ότι το ΒΖ είναι αυτή τη στιγμή το γρηγορότερο πρόγραμμα για πληκτρολόγηση βυζαντινής μουσικής (ίσως και επειδή οι θέσεις των συμβόλων στο πληκτρολόγιο είναι σύμφωνες με τη σπανιότητά τους). Συνιστώ να μελετήσετε λίγο τον τρόπο λειτουργίας του ΒΖ και να διαβάσετε τα αντίστοιχα σχόλια στο εγχειρίδιο εκεί που αναφέρω γιατί είναι καλύτερο από το ΕΖ. Ότι υλικό ή σχόλιο χρειαστείτε, πείτε μου.

Ίσως μπορείτε να φτιάξετε κάποια απλή εφαρμογή διαπροσωπίας χρήστη. Π.χ. σε ένα απλό πλαίσιο κειμένου, ο χρήστης θα γράφει τις νότες χωρισμένες με κενό (Π Α Ι... στο παράδειγμά σας) και από κάτω θα γράφει το κείμενο. Το πρόγραμμα αυτό θα εξάγει ένα tex κείμενο. Δεν έχω σκεφτεί κάτι συγκεκριμένο, αλλά ίσως βοηθήσει να μη γράφει κατευθείαν σε λατεχ ο χρήστης.

Ἡ ἀρχὴ τοῦ ΤεΧ εἶναι νὰ βάζει κάθε σύμβολο στὴν ἰδανικὴ θέση. Τὸ θέμα εἶναι ποιές (καὶ πόσες) εἶναι οἱ ἰδανικὲς θέσεις γιὰ κάθε σύμβολο. Ἂν μπορέσω καὶ ἀναλύσω σωστὰ (καὶ ἐξονυχιστικὰ) τὴν συνδιαστικὴ τῆς βυζαντινῆς σημειογραφίας τότε θὰ προβλέψω ὅλες τὶς θέσεις ποὺ χρειάζονται στὸ σύστημα.

Θα σας βοηθήσει μια συζήτηση με τον π. Εφραίμ από τη μονή Αγίου Αντωνίου στην Αριζόνα (www.stanthonysmonastery.org/music). Έχει μελετήσει πολύ τις θέσεις των συμβόλων.




Πρῶτον: καὶ στὸ πρῶτο μου μήνυμα καὶ στὸν ἱστοχῶρο μίλησα περὶ κοινόχρηστου λογισμικοῦ (κοινῶς: τζάμπα). Ἄλλωστε ἂν δὲν ἦταν κοινόχρηστο δὲν θὰ τολμοῦσα νὰ ζητήσω τὴν βοήθειά σας γιὰ τὴν ἀνάπτυξή του...

Σωστός! Γενικά είμαι υπέρ της τακτικής του ότι φτιάχνεις να δίνεις μια τζάμπα έκδοση για τον κόσμο (π.χ. που απλά θα γράφει μουσική) και αν θες να βγάλεις λεφτά, να φτιάχνεις μια πιο εξελιγμένη έκδοση επί πληρωμή (π.χ. που θα παίζει τη μελωδία κ.α.). Εγώ που γράφω 5-10 κομμάτια το χρόνο, δε θα πλήρωνα να πάρω κάποιο πρόγραμμα.

Είμαι πρόθυμος να βοηθήσω, αλλά γενικά δεν έχω πολύ χρόνο. Τέλος του μήνα παρουσιάζω το διδακτορικό μου και μετά αρχίζω να ψάχνω δουλειά. Θα βρίσκω όμως χρόνο για μικροπαρεμβάσεις και αν δω ότι πάει καλά το πράμα, μπορεί να αφιερώσω και λίγο χρόνο περισσότερο τον επόμενο μήνα. Η προσπάθεια με βρίσκει απολύτως σύμφωνο...
 
Μου φαίνεται λίγο αργό αυτό. Από τη μία, ο χρήστης θα πρέπει να γράψει πολλούς χαρακτήρες, από την άλλη θα ήταν πιο γρήγορο να γράφει πρώτα τη μουσική και μετά τα λόγια. Επιπλέον δυσκολία είναι το ότι δε θα βλέπει τα μουσικά σύμβολα για να γράφει τα λόγια αντίστοιχα, θα μπερδεύεται βλέποντας παντού γράμματα.

Γι᾿ αὐτὸ ἀκριβῶς εἶπα ὅτι οἱ χαρακτῆρες ἀριστερὰ μποροῦν νὰ εἶναι βυζαντινὰ σύμβολα Unicode ὅπου θὰ ἑτοιμάσω μία γραμματοσειρὰ μὲ ἰσομεγέθεις γλυφές.

Αὐτὸ ποὺ λέτε (νὰ γράφει κανεὶς χώρια τὰ γράμματα καὶ τοὺς φθόγγους) μπορεῖ νὰ ἐπιτευχθεῖ μὲ κάποιο front-end. Πάντως ἐγὼ συνήθισα τὸν τρόπο γραφῆς μὲ [ ***, *** ] πολὺ γρήγορα.

Μπορεῖτε νὰ μοῦ στείλετε τὴν διεύθυνση τοῦ π. Ἐφραίμ;
 
Αγαπητέ κ. Χαραλάμπους ΠΟΛΛΑ ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ...

Είμαι χρηστης του Linux και εδώ και καιρό με αποσχολούσε πολύ αυτό το πράγμα. Ότι δηλαδή κυκλοφορούν πολλά προγράμμτα, πίσω από τα οποία κρύβονται έξυπνα μυαλά.

Θα ήταν λοιπόν ευχής έργο όλα αυτά τα μυαλά να δούλευαν σε μια κοινή πλατφόρμα και να διένειμαν ένα ωραίο προγραμματάκι-προγραμματάρα under Linux/GNU license

Βυζαντινο-πληροφορικάριοι του κόσμου ενωθέιτε...
 
Κι εγώ μια απ' τα ίδια!! Προχωρήστε παιδιά, είμαστε μαζί σας, η πληροφορία πρέπει να είναι πάντα ΑΝΟΙΧΤΗ!!
 
Τί έγινε άραγε με αυτή την (ενδιαφέρουσα) προσπάθεια; Τελευταία ενημέρωση ήταν το 2008.
 
Last edited:
Back
Top