Γεώργιος Ιω. Χατζηθεοδώρου, Άρχων Μαΐστωρ της Αγίας του Χριστού Μεγάλης Εκκλησίας, Καθηγητής Μουσικής - Πρωτοψάλτης.

Βασίλης Κιαμηλίδης

Βασίλης Κιαμηλίδης
Ο Ιεροψαλτικός κόσμος έχει πολλά Μέλη με πάρα πολύ Μεγάλη προσφορά σε όλους τους τομείς.
Ένα από τα εξέχοντα Μέλη είναι και ο κ.
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΙΩΑΝΝΟΥ ΧΑΤΖΗΘΕΟΔΩΡΟΥ
ΑΡΧΩΝ ΜΑΪΣΤΩΡ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΜΕΓΑΛΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ
ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ-ΠΡΩΤΟΨΑΛΤΗΣ.
Τον εγνώρισα το 1982 όταν θέλησα να αγοράσω τα βιβλία του, και τα παρέλαβα μαζί και πάμπολλα άλλα δώρα.

Πρόσφατα έχω και την δεύτερη εξαίρετη έκδοση του βιβλίου του ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ, και βλέποντας τον πίνακα της εκ τριών σελίδων Εργογραφίας του, σκέφτηκα να ενημερώσω σχετικά και το Ψαλτολόγιο, καθόσον βρήκα ειδικό αφιέρωμα στον Άρχοντα και στο http://www.ieropsaltis.com/psalt_Xatzitheodorou.htm
Επικοινώνησα τηλεφωνικά με τον Άρχοντα, και μου έδωσε την άδεια, προκειμένου να ενημερώσω και το ΨΑΛΤΟΛΟΓΙΟ τόσο με τα Βιογραφικά του στοιχεία, και κυρίως για το Μέγιοτο Συγγραφικό του έργο.
Ενημερωτικά όλα τα βιβλία του διατίθενται από τον γνωστό Εκδοτικό Οίκο Α.Ι. ΠΟΛΥΧΡΟΝΑΚΗ, τηλέφωνο 28410-23070 & 32527 Άγιος Νικόλαος Κρήτης.
Παραθέτω το Βιογραφικό του Άρχοντος.
Γεννήθηκε στην Αθήνα στις 28-10-2940.
Από ηλικίας πέντε ετών μέχρι και τη στράτευσή του έζησε στην Κάλυμνο όπου και τέλειωσε το Γυμνάσιο το 1957.
Άρχισε να ψάλλει από 16 ετών.Έψαλλε, ως Πρωτοψάλτης σε πολλές εκκλησίες της Καλύμνου: - ιν.αγ.Νικολάου, ι.ν.αγ.Γεωργίου, Μητροπολιτικό ι.ν. του Σωτήρος ( 1956-1961), των Αθηνών-ι.ν.αγ.Αλεξάνδρου Π.Φαλήρου(1961-1967), ι.ν.αγ.Ιωάννη Ρέντη (1973-1976), ι.ν.αγ. Αναργύρων Αττικής (1976)),της Πάτμου –Ι.Μονή Θεολόγου, Σπήλαιον Αποκαλύψεωςς, ι.ν.αγ. Φωκά (1967-1971), των Χανίων Κρήτης -ι.ν.αγ. Νικολάου Σπλάντζας (1871-1973), Μητροπολιτικό ι.ν. Εισοδίων Χανίων (1976-1984 ),ι.ν.Υπαπαντής Καλύμνου (1984-1988).Σήμερα ψάλλει στον Καθεδρικό ι.ναό Παναγίας Κεχαριτωμένης Χώρα Καλύμνου (1988).
Σπούδασε με δαπάνες του αδελφού του πατέρα του, στρατηγού Εμμανουήλ Γ. Χατζηθεοδώρου στα Ωδεία: Αθηνών, Πειραϊκού Συνδέσμου, κατά τα έτη 1961-1867 και έλαβε για τη βυζαντινή μουσική : Πτυχίο Ιεροψάλτου και Δίπλωμα Μουσικοδιδασκάλου.Μετά το διορισμό του στο Δημόσιο συνέχισε τις σπουδές του στo Ωδεία: Ελληνικόν Αθηνών και Ρωμανός ο Μελωδός από όπου και έλαβε για την ευρωπαϊκή μουσική τα πτυχία: Ειδικού Αρμονίας, Αντίστιξης και Φούγκας.
Διορίστηκε στις 11-4-1967 ως καθηγητής μουσικής στην Εκκλησιαστική Σχολή Πάτμου 1967-1971). Στη συνέχεια υπηρέτησε στην Ιερατική Σχολή Κρήτης (1971-1973),στην Ανωτέρα Ιερατική Σχολή Αθηνών(1973-1975, στη Νυκτερινή Ιερατική Σχολή Αθηνών (1973-1975),στην Ανωτάτη Σχολή Οικιακής Οικονομίας Χανίων (1976-1980 ) και σε Γυμνάσια Αθηνών, Πειραιώς (1975-1976) και Χανίων (1980-1985) Τέλος και από του έτους 1985 υπηρέτησε στα Γυμνάσια Καλύμνου (τα πέντε τελευταία χρόνια ως διευθυντής-Γυμνασιάρχης- του Νικηφορείου Γυμνασίου) από όπου και συνταξιοδοτήθηκε το 2002.
Εκτός των δημοσίων σχολείων δίδαξε στα Ωδεία: «Bενιζέλειον» Χανίων(1971-1973,1976-1984), «Ελληνικόν» Αθηνών (1973-1976), «Ρωμανός ο Μελωδός» Πειραιώς (1991-2008), και σε Σχολές που ίδρυσε ο ίδιος
Ίδρυσε Σχολές Μουσικής στην Πάτμο (1967-1971), τα Χανιά ( 1976. Η Σχολή αυτή λειτουργεί έως σήμερα επίσημα αναγνωρισμένη από το Κράτος και την Εκκλησία) και στην Κάλυμνο (1985). Η Σχολή αυτή, με την ευλογία και συμπαράσταση του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτη κ. Παϊσίου, αναγνωρίσθηκε το 2008 επίσημα από το Υπουργείο Πολιτισμού και λειτουργεί με διευθυντή τον ίδιο.
Ίδρυσε το Μουσικό Εργαστήρι της Ιεράς Μητροπόλεως Καλύμνου (1984 -1998).
Ίδρυσε το Σύνδεσμο ιεροψαλτών Χανίων (1975), διετέλεσε πρόεδρός του επί οκτώ έτη και έχει αναγορευθεί επίσημα ως ισόβιος επίτιμος πρόεδρός του.
Χρημάτισε για χρόνια πρόεδρος του Ιεροψαλτικού Συλλόγου Καλύμνου (1985 -2000).
΄Ιδρυσε τη Δημοτική Χορωδία Καλύμνου (1985), την οποία διευθύνει μέχρι σήμερα (Η Χορωδία έχει παρουσιαστεί σε πολλές πόλεις και νησιά της Ελλάδας και το εξωτερικό.Πρόσφατα ( 14-5-2011) απέσπασε πρώτη διάκριση, μεταξύ 32 χορωδιών από όλη την Ευρώπη στο Διεθνές Φεστιβάλ Εκκλησιαστικής Μουσικής στη Χαϊνούφκα της Πολωνίας
Μαθητές του διακρίνονται σήμερα ως καθηγητές δημόσιοι λειτουργοί, ιεροψάλτες και μουσικοί.
Μέχρι σήμερα έχει συγγράψει και εκδώσει 14 βιβλία μουσικού (βυζαντινή-δημοτική) και λαογραφικού περιεχομένου.( δύο από αυτά, τα: «Τραγούδια και σκοποί στην Κάλυμνο» και «Τραγούδια και σκοποί στην Κω», τιμήθηκαν αντίστοιχα με το βραβείο της Ακαδημίας Αθηνών , και το 1ο Πανδωδεκανησιακό βραβείο στη μνήμη «Δημοσθένη Χαβιαρά») τα οποία τον καθιέρωσαν πανελλήνια στο χώρο κυρίως της βυζαντινής και δημοτικής μουσικής.
Συμμετέσχε με ανακοινώσεις και εισηγήσεις, σε διάφορα μουσικολογικά συνέδρια. Έγραψε διάφορες, μουσικολογικές (σχετικές με τη βυζαντινή μουσική) ως επί το πλείστον, εργασίες που δημοσιεύθηκαν σε επιστημονικά περιοδικά και εφημερίδες
Συνέθεσε με βάση τη βυζαντινή και τη δημοτική μουσική Ορατόρια και διάφορα χορωδιακά τραγούδια, τα οποία έχουν εκτυπωθεί και κυκλοφορούν και σε δίσκους ακτίνας, και διάφορα άλλα μουσικά έργα.
Πραγματοποίησε περισσότερες από 200 δημόσιες εμφανίσεις με διεύθυνση χορωδιών βυζαντινής και ευρωπαϊκής μουσικής -παιδικές και μικτές μεγάλων -, διαλέξεις κ.α. (Μεγάλες εμφανίσης του στο Διεθνές Θρησκευτικό Φεστιβάλ Πάτμου, όπου παρουσίασε με τη Δημοτική Χορωδία Καλύμνου τα Έργα του «Ωδή εις την Αποκάλυψιν του Ιωάννου» και «Ωδή εις τον Όσιον Σάββα τον εν Καλύμνω»με τη συνοδεία συνόλου εγχόρδων Ορχήστρας Αθηνών, στο Διεθνές Φεστιβάλ “Ημέρες Εκκλησιαστικής Μουσικής” Χαϊνούσκε Πολωνίας, στην Κωνσταντινούπολη με το έργο του «Ωδή εις τον Όσιον Σάββα τον εν Καλύμνω». ενώπιον της Α.Θ.Π. του Οικουμενικού Πατριάρχη κ.κ.Βαρθολομαίου και στην Ορθόδοξο Ακαδημία Κρήτης με το Ορατόριο «Ο Απόστολος Παύλος–Οι άνεμοι της Κρήτης και της Οικουμένης» που παραγγέλθηκε από το Παγκόσμιο Συμβούλιο Εκκλησιών και παρουσιάστηκε πλαίσια της σύγκλησης της Ολομέλειας του Δ/Σ του Συμβουλίου(8-10-2009).
Συμμετέσχε και εξακολουθεί να συμμετέχει σε συνδικαλιστικά και πολιτιστικά Διοικητικά Συμβούλια (Ε.Λ.Μ.Ε. Ιεροψαλτών, Αναγνωστηρίου Καλύμνου «ΑΙ ΜΟΥΣΑΙ») και Επιτροπές (ΥΠ.Ε.Π.Θ., Νομαρχίας Χανίων, Επαρχείου - Δήμου Καλυμνίων ).
Διετέλεσε για την περίοδο 1991-1994 Αντιπρόεδρος και Πρόεδρος του Δ.Σ. του Βουβαλείου Νοσοκομείου Κλύμνου.
Βιογραφικά του στοιχεία έχουν περιληφθεί σε ξεχωριστό λήμμα,στο πεντάτομο Λεξικό της Ελληνικής Μουσικής του Τάκη Καλογεροπούλου, στο Λεξικό της Βυζαντινής Μουσικής της Ολυμπίας Τολίκα, στη με τίτλο Βυζαντινή εκκλησιαστική μουσική και ψαλμωδία τρίτομη ιστορικομουσικολογική μελέτη του Φίλιππου Οικονόμου,στο «Θεωρία της Βυζαντινής Μουσικής» του Γεωργίου Αθανασοπούλου,κ.α.
Έχει τύχει πολλών τιμητικών διακρίσεων με κορυφαίες:
Την χειροθεσία του σε Άρχοντα Μαΐστορα της Αγίας του Χριστού Μεγάλης Εκκλησίας (15-2-2009),
Τη βράβευσή από την Ακαδημία Αθηνών (30-12-1991) για το βιβλίο του «Τραγούδια και σκοποί στην Κάλυμνο», και τη βράβευσή του με το Πανδωδεκανησιακό βραβείο(17-4-2009) για το βιβλίο του « Τραγούδια και σκοποί στην Κώ»
Επίσης έχει τιμηθεί με:
1.Χρυσό μεττάλιο Μητροπόλεως Καλύμνου,
2.Χρυσό Σταυρό της Εκκλησίας της Δωδεκανήσου,
3.Πατριαρχικό Γράμμα και μεττάλιο,
4.Χρυσό Αετό Ι. Μ. Θεολόγου Πάτμου,
5.Μεττάλιο Πειραϊκού Συνδέσμου,
6.Πλακέτα Δημου Καλυμνίων,
7.Πλακέτα Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Δωδεκανήσου,8. Πλακέτα Δήμου Συμαίων,
9.Τιμητικό Δίπλωμα Αναγνωστηρίου Καλύμνου «ΑΙ ΜΟΥΣΑΙ»,
10.Τιμητικό Δίπλωμα Συνδέσμου Ιεροψαλτών Χανίων,
11.Τιμητικό Δίπλωμα και πλακέτα Ωδείου Ρωμανός ο Μελωδός,
12.Τιμητικό Δίπλωμα , με Απόφαση ειδικής Συνεδρίας του Δημοτικού Συμβουλίου Καλυμνίων,
13.Δίπλωμα και πλακέτα Ένωσης Πολιτών Χώρας Καλύμνου,
14.Τιμητικό Δίπλωμα του Πνευματικού Συλλόγου Κώων «Ο ΦΙΛΗΤΑΣ»).
15.Τιμητικό Δίπλωμα του Κοινωνικού Συλλόγου Συμαίων « Ο ΠΑΝΟΡΜΙΤΗΣ»).
16.Τιμητικό Δίπλωμα της Β΄ ΕΛΜΕ Δωδ/νήσου για την προσφορά του στη Μέση Εκπαίδευση.
17.Τιμητικό Δίπλωμα και πλακέτα του Συλλόγου Φίλων της Βυζαντινής Μουσικής Αιγιαλείας.
18.Τιμητικό Δίπλωμα από την Ι.Μητρόπολη Καλύμνου, και
19.Δίπλωμα Α΄ διάκρισης σύνθεσης έργου στο Διεθνές Θρησκευτικο Φεστιβάλ Χαϊνούφκα της Πολωνίας.

ΠΙΝΑΚΑΣ ΕΡΓΟΓΡΑΦΙΑΣ

Ι. ΒΙΒΛΙΑ

1. Ακολουθία Ακαθίστου ΄Υμνου, Πάτμος 1971.
2. Βυζαντινή Λειτουργία,Χανιά 1973. β΄ έκδοση 2010 Νεάπολις Κρήτης
3. Μέθοδος Διδασκαλίας της Βυζαντινής Εκκλησιαστικής Μουσικής (Πρακτικόν), Χανιά 1977, β΄ έκδοση 1986,γ΄έκδοση 2002 Νεάπολις Κρήτης .
4. Βυζαντινή Μεγάλη Εβδομάδα, Κάλυμνος 1988.
5. Τραγούδια και Σκοποί στην Κάλυμνο (Βραβείο της Ακαδημίας Αθηνών), Κάλυμνος 1989.
6. Δημοτικά τραγούδια εναρμονισμένα, Τεύχος Α΄, Κάλυμνος 1991.
7. Βιβλιογραφία της Βυζαντινής Εκκλησιαστικής Μουσικής Περίοδος Α΄(1820-1899) Θεσσαλονίκη 1998.
8. Στην Κάλυμνο του Μεταπολέμου Αθήνα 2000.
9. Ωδή εις τον όσιον Σάββα τον εν Καλύμνω (κείμενο-μουσική),Αθήνα 2002
10. Μέθοδος Διδασκαλίας της Βυζαντινής Εκκλησιαστικής Μουσικής (Θεωρητικόν) Νεάπολις Κρήτης 2004
11. Τραγούδια και σκοποί στην Κω (συνέκδοση Ακαδημίας Αθηνών –Φιλητά Κω.Πανδωδεκανη-σιακό βραβείο «Δημ. Χαβιαρά») Αθήνα 2008.

ΙΙ. ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ – ΕΚΔΟΣΗ

1. Θεωρητικόν Μέγα της Μουσικής Χρυσάνθου, με προλεγόμενα, έκδ.Γ΄,(εκδόσεις Κ. Σπανός), Αθήνα 1976-77.
2. Η Παρασημαντική της Βυζαντινής Μουσικής Κ.Α. Ψάχου,με προλεγόμενα, έκδ.Β΄ (εκδόσεις Διόνυσος), Αθήνα 1978.
3 Το Οκτάηχον Σύστημα της Βυζαντινής Μουσικής Κ.Α. Ψάχου,με προλεγόμενα, (εκδόσεις Μιχ.Πολυχρονάκης ), Νεάπολις Κρήτης 1978.

ΙΙΙ. ΕΡΕΥΝΕΣ-ΜΕΛΕΤΗΜΑΤΑ

1. Εισαγωγή εις την Γ΄έκδοσιν του Μεγάλου Θεωρητικού της Μουσικής (στην Γ΄έκδοση του Μ.Θεωρητικού του Χρυσάνθου και σε ανάτυπο) 1976-77.
2. Βιογραφία Κωνσταντίνου Α.Ψάχου (στην Παρασημαντική του Κ.Α.Ψάχου και σε ανάτυπο) 1978.
3. Εισαγωγή εις το Οκτάηχον Σύστημα (στο Οκτάηχο Σύστημα του Κ.Α.Ψάχου και σε ανάτυπο) 1978.
4. Η επανέκδοσις της «Παρασημαντικής» του Κωνσταντίνου Αλ. Ψάχου, εφημ. Ιεροψαλτικά Νέα,φ.138/75 έως και 145/76.
5. Μία πολύτιμη Μουσική Βιβλιοθήκη,περ.Βιβλιοφιλία,΄Ανοιξη 76, αρ.1,σσ.5-6.
6. Τα πρώτα έντυπα της Βυζαντινής Εκκλησιαστικής Μουσι¬κής, περ. Βιβλιοφιλία,Καλοκαίρι-Φθινόπωρο,αρ.2-3,σσ.37-39.
7. Χρύσανθος ο εκ Μαδύτων,ο εφευρέτης και θεωρητικός της Νέας Μεθόδου της βυζαντινής μουσικής, περ.Βιβλιοφιλία,Χειμώνας 77.αρ.4-5,σσ.22-24.
8. Η Κρητική Μουσική Σχολή και οι Κρήτες ψάλτες, περ. Παράκλητος, Θέρος 1981, αρ.33, σσ.45-51 και εφημ. Κρητική Επιθεώρησις, φφ. 10645-10647/81.
9. Αντώνιος Επισκοπόπουλος Πρωτοψάλτης Κυδωνίας (16ος αι.), περ. Μαρτυρία,τεύχη 27-28/81.
10. Τα αυτοτελή ΄Εντυπα της Εκκλησιαστικής Μουσικής, περ. Μουσικής Πράξη, ΄Ανοιξη 83,σσ.14-15.
11. Τα ριζίτικα τραγούδια της Κρήτης καιη Βυζαντινή εκκλησιαστική μουσική. Ανακοίνωση στο Α΄Παγκρήτιο Ιεροψαλτικό Συνέδριο (Ορθόδοξη Ακαδημία Κρήτης-Κολυμπάρι 27-29 Μαρτίου 1983). Μελουργία, έτος Α΄,τευχ.Α΄Θεσσαλονίκη 2008, σσ.342-351
12. Η Βυζαντινή Μουσική και πνευματική ανάταση, εφημ. Κάλυμνος, αρ.13-20/87-88.
13. Η Μουσική καταγραφή των δωδεκανησιακών τραγουδιών (αναγκαιότητα).Η έκδοση του Αναγνωστηρίου Καλύμνου ΑΙ ΜΟΥΣΑΙ. Ανακοίνωση στο ΣΤ΄ Πανδωδεκανησιακό Συμπόσιο (Λέρος 23-27 Αυγούστου 1989).Καλυμνιακά Χρονικά, τόμος. Θ΄.σσ.275-283.
14. Για την ιστορική και πολιτιστική ανάπτυξη της Καλύμνου (έκθεση - εισήγηση),εφημ. Ο Ταχυδρόμος της Δωδεκανήσου, Απρίλιος 1992, σσ.4
15. Λόγος παρεμβατικός στην εισήγηση του Ανδρέα Γλυνιά. Εισήγηση στο Συνέδριο Μουσικές και Χοροί του Ανατολικού Αιγαίου (Σάμος 2-4 Ιουλίου 1993),Πρακτικά Συνεδρίου, Μουσικές και Χοροί του Ανατολικού Αιγαίου, Αθήνα 1994, σσ.109-117 και σε ανάτυπο.
16. Η Μουσική παράδοση της Καλύμνου,τόμος Κάλυμνος Ελληνορθόδοξος Ορισμός του Αιγαίου, εκδ.Ι.Μ.Λέρου-Καλύμνου -Αστυπαλαίας,Αθήνα 1994,σσ.563-579 και σε ανάτυπο.
17. Ένα ανέκδοτο ΄Εργο (Μικρό Θεωρητικό της Βυζαντινής Μουσικής) του Γρ. Κωσταντά. Ανακοίνωση στο Συνέδριο Η Σάμος από τα βυζαντινά χρόνια μέχρι σήμερα (Σάμος 27-30 Απριλίου 1995).Πρακτικά Συνεδρίου Η Σάμος από τα βυζαντινά χρόνια μέχρι σήμερα,Αθήνα 1997
18. Ελληνικά τοπωνύμια αρχαία και νέα στις απέναντι του Καστελλρίζου ακτές. Ανακοίνωση στο Β΄Ονοματολογικό Συνέδριο (Καστελλόριζο 7-8 Σεπτεμβρίου 1996). Καλυμνιακά Χρονικά.τόμος ΙΒ΄,Αθήνα 1997 σσ.45-53 και σε ανάτυπο.
19. Μουσικά χειρόγραφα και άλλα αποκείμενα στο Μουσείο Καλύμνου. Ανακοίνωση στο Ι΄ Πολιτιστικό Συμπόσιο Δωδεκανήσου (Κως 27-30 Αυγούστου 1997).
20.Στοιχεία ζημιών από τα γερμανικά στρατεύματα κατά τη διάρκεια της Κατοχής τους στην Κάλυμνο.Καλυμνιακά Χρονικά τομ. ΙΓ΄. Αθήνα 2001 , και σε ανάτυπο σσ.17.
21.Το καλύμνικο τραγούδι. Πρακτικά Συνεδρίου «Οι δύο όψεις της μουσικής μας κληρονομιάς» εκδ. Ακαδημίας Αθηνών (εμιμ.Στάθη Μακρή), Αθήνα 2003.
22.Η παραδοσιακή ελληνική μουσική, ως έκφραση ενότητας του χώρου Κύπρος-Αιγαίο-Θράκη Αθήνα 2003.
23.Το σύντομο ειρμολογικό μέλος στην έντυπη και την προφορική παράδοση.(Εισήγηση στο Β΄ διεθνές Συνέδριο Ψαλτικής Τέχνης, Αθήνα 2003).
24.Το καλύμνικο τραγούδι και γενικότερα του βορείου συγκροτήματος Δωδεκανήσου (Εισήγηση στο ΙΓ΄ Πολιτιστικό Συμπόσιο Δωδεκανήσου- Λειψοί 2002)
25 Παλιοί δωδεκανήσιοι μουσικοί (ψάλτες). (Εισήγηση στο ΙΔ΄ Πολιτιστικό Συμπόσιο Δωδεκανήσου -Χάλκη 2005).
26.Η μουσική παράδοση της Δωδεκανήσου και οι καταγραφές των τραγουδιών τους.(Ανακοίνωση στο Φεστιβάλ 12νησιακής μουσικής για νέους -Λέρος -1-3 Σεπτεβρίου 2007).
27.Πρώτη προσέγγιση στη βιβλιοθήκη του Κ.Α.Ψάχου (ιστορικό) και τα εξ’ αυτής προκύψαντα αρχικά οφέλη. (Ανακοίνωση στην ημερίδα «Κωνσταντίνος Ψάχος ο μουσικός, ο λόγιος» του Κέντρου Ερεύνης της Ελληνικής Λαογραφίας της Ακαδημίας Αθηνών -Αθήνα 30 Νοεμβρίου 2007).
28.Τα τραγούδια και οι σκοποί της Καρπάθου μέσα από την καταγραφή του Samyel Baud-Bovy, (Εισήγηση στο Γ΄Επιστημονικό Συνέδριο του Κέντρου καρπαθιακών Ερευνών –Ρόδος 7-8 Δεκεμβρίου 2007).
29.Η μουσική παράδοση της Δωδεκανήσου και οι καταγραφές των τραγουδιών τους, (Εισήγηση στην ημερίδα Τραγούδια σκοποί της Θάλλασας και των Παραλίων –Κάλυμνος 30 Ιουνίου 2008).
30.Τραγούδια γάμου στην Κάλυμνο και Κω (Εισήγηση στο 2ο Φεστιβάλ Παραδοσιακής Μουσικής για νέους –Λέρος, 3-5 Ιουλίου 2009).
31.Οι μουσικές καταγραφ;ές των τραγουδιών Κω και Καλύμνου από τον Samuel Baud-Bovu καιοι σύγχρονες καταγραφές τους από τον Γεώργιο Χατζηθεοδώρου (Συσχέτιση) Πανδωδεκανησιακό Συμπόσιο Ρόδου Ιούλιος 2011

32. Η γυναίκα της Καλύμνου στη μουσική και εν γένει παράδοση της Καλύμνου (Εισήγηση στο 3ο Συνέδριο παραδοσιακής δωδεκανσιακής μουσικής για νέους 9-9-2011)

IV. ΥΠΟ ΕΚΔΟΣΗ

1. Ωδή εις την Ωδή εις την Αποκάλυψιν του Ιωάννου (κείμενο μουσική)
2. Βιβλιογραφία της Βυζαντινής Εκκλησιαστικής Μουσικής Περίοδος Β (1900-1999)
3. Η Κυριακή Ακολουθία (μελοποιημένη εκκλησιαστική μουσική)
4. Μέθοδος Διδασκαλίας της Βυζαντινής Εκκλησιαστικής Μουσικής ( Μουσικολογικόν)
5. Μέθοδος Διδασκαλίας της Βυζαντινής Εκκλησιαστικής Μουσικής (ιστορικόν)

ΙV. ΜΟΥΣΙΚΑ ΧΟΡΩΔΙΑΚΑ ΕΡΓΑ

1. 1821 ο Μεγάλος Ξεσηκωμός (δημοτικό ορατόριο για μικτή χορωδία και ορχήστρα) 1980.-
2. Ο Πετροπόλεμος του ’35 (νησιώτικο ορατόριο για μικτή χορωδία και ορχήστρα) 1991. Κυκλοφορεί σε CD και κασσέτες
3. Ωδή εις την Αποκάλυψιν του Ιωάννου.(βυζαντινό ορατόριο για μικτή χορωδία και ορχήστρα) 1996. - Κυκλοφορεί σε CD και κασσέτες.
4. Ωδή εις τον όσιον Σάββα τον εν Καλύμνω (βυζαντινή καντάτα για μικτή χορωδία και ορχήστρα) 2000 - Κυκλοφορεί σε CD και κασσέτες και κείμενο μουσική σε έντυπο (2002)
5. Πνευματικές Ωδές Χριστουγέννων (Καντάτα) 2008
6. Ο Απόστολος Παύλος –Οι άνεμοι της Κρήτης και της Οικουμένης (βυζαντινό ορατόριο για ανδρική χορωδία και ορχήστρα) 2009.
7. Ερχόμενος προς το Πάθος 2011
8. Ωδή Χριστουγέννων (Παιδίον εγεννήθη ημιν και εδόθη ημίν)2011

V. ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΩΝ ΥΜΝΩΝ

1. Δίσκος βινυλίου με εκκλησιαστικούς ύμνους των Χριστουγέννων ( με τη χορωδία της Ιερατικής Σχολής Κρήτης) 1972.
2. Ύμνοι του Δωδεκαημέρου των Χριστουγέννων (1997) - Κυκλοφορεί σε CD και κασσέτες.
3.Ύμνοι της Μ.Τεσσαρακοστής Μ. Εβδομάδος κ.α., κατά την καλυμνιακή ψαλτική παράδοση (2008)-Κυκλοφορεί σε CD .
 
Last edited:
Top