Μάρκος Τσολάκογλου

ΝΙΚΟΣ Π.

Παλαιό Μέλος
Σύγχρονος του Αλέκου Μπατζανού ήταν ο Μάρκος Τσολάκογλου.Γεννήθηκε το 1896 στην Νίγδη της Καππαδοκίας.Η οικογένειά του ήταν φτωχή.Εξαιτίας της φτώχειας η οικογένειά του εγκαταστάθηκε στην Πόλη όταν ήταν 4 χρονών,δηλαδή το 1900.Μετά την βασική εκπαίδευση έδωσε εξετάσεις στην ιατρική αλλά δεν πέρασε.Έτσι αποφάσισε να βγει στο μεροκάματο.
Κάποιες περιόδους της ζωής του έκανε μεσιτείες και ανταλλαγές νομισμάτων(σαράφης),εργασίες που έκαναν στην Πόλη πολλοί πατριώτες του.Στη μουσική είχε ως δασκάλους τον μεγάλο ψάλτη του περασμένου αιώνα,τον Άρχοντα Πρωτοψάλτη Της Μ.τ.Χ.Ε.Ιάκωβο Ναυπλιώτη.Διετέλεσε δομέστιχος στους πατριαρχικούς χορούς.Είχε επίσης δάσκαλο και τον Γεώργιο Βινάκη στην εκκλησία του Αγίου Ιωάννου του Γαλατά.Διέθετε πολύ καλή φωνή.Στην ενόργανη μουσική ασχολήθηκε αρχικά με το βιολί,στην συνέχεια όμως ασχολήθηκε με το ούτι το οποίο τον χαρακτήρισε.Έπαιζε επίσης σε ταβέρνες μαζί με άλλους μουσικούς.Πέθανε το 1957.Συνέθεσε γύρω στα 15 τραγούδια.
 

Dimitri

Δημήτρης Κουμπαρούλης, Administrator
Staff member
Να είσαι καλά Νίκο, δεν το ήξερα οτι υπήρχε τέτοιο ντοκουμέντο! Μπράβο. Και σε αυτούς που το ανέβασαν.
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
Κι εδώ ένα βίντεο, που κατονομάζει ως συνθέτη τον Udî Marko ÇOLAKOĞLU. Είναι τελικά ο ίδιος;
 

ΝΙΚΟΣ Π.

Παλαιό Μέλος
Και οι υπόλοιπες συνθέσεις του...
 

Attachments

  • Nisaburek Sarki.pdf
    749.6 KB · Views: 26
  • ussak sarki.pdf
    1 MB · Views: 28
  • Hicaz Sarki.pdf
    1.2 MB · Views: 15
  • Hicaz Sarki B'.pdf
    786.3 KB · Views: 13

ΝΙΚΟΣ Π.

Παλαιό Μέλος
Κι εδώ ένα βίντεο, που κατονομάζει ως συνθέτη τον Udî Marko ÇOLAKOĞLU. Είναι τελικά ο ίδιος;
Ναι!Του Τσολάκογλου είναι και συγκεκριμένα το Huzzam Sarki.Όπου βλέπετε Udi Marko Çolakoğlu εννοείτε ο Μάρκος Τσολάκογλου
 
Last edited:

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
Ακόμη μία σύνθεση.
 

Attachments

  • kac_gun_oldu_nazli_ney.pdf
    141.2 KB · Views: 16

nikosthe

Νίκος Θεοτοκάτος
Στο κιουρντιλί χιτζασκιάρ ταξίμι, στα πρώτα μηνύματα, είναι σαν ν' ακούς έναν δεύτερο Udi Hrant! Έχει την ίδια πενιά και το ίδιο στυλ στις φράσεις που παίζει. Αν και δεν φτάνει τη μελωδικότητα του Αρμένιου, ωστόσο τον ακολουθεί κατά πόδας! Φαίνεται λοιπόν ότι το συγκεκριμένο στυλ, αυτό το καθαρό, μελωδικό και με τσιμπητή πενιά, που έγινε γνωστό από το παίξιμο του Udi Hrant, παιζόταν γενικώς στην Ανατολή.
 
Top