Σκαρμούτσος
Κωνσταντίνος
...
Last edited:
Αναρτήσεις:
1. Χερουβικόν, ήχος πλ. Δ' (εκ του εξαίρετης αξίας πονήματός του που θα κυκλοφορήσει σύντομα).
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ Σ. ΣΚΑΡΜΟΥΤΣΟΣ
Σκαρμούτσος;124636 said:...
1. Χερουβικόν, ήχος πλ. Δ' (εκ του εξαίρετης αξίας πονήματός του που θα κυκλοφορήσει σύντομα).....
Αξιόλογοι ψάλτες όπως ο κ. Δόντσιος δεν βλέπω τον λόγο να στρέφονται σε παρόμοιες συγγραφικές/εκδοτικές προσπάθειες (κρίνοντας βέβαια μόνο από το χερουβικό που ανέβηκε)ενώ μπορούν να διδάξουν πολύ περισσότερα με τις ερμηνείες τους.που δεν έχουν να προσφέρουν τίποτε στη βυζαντινή μελοποιϊα,
Αντί να αποπροσανατολίζεται (-τε) η συζήτηση, θα ήταν προτιμότερο να εκφραστεί μια άποψη καθαρή, έστω και χωρίς επιχειρήματα. Σας φαίνεται ότι το χερουβικό αυτό προσφέρει κάτι; Έτσι ώστε να αξίζει να βγει και βιβλίο που περιέχει και άλλες τέτοιες συνθέσεις; Πως σας φαίνεται η παρακάτω γραμμή από το χερουβικό; (με εξαίρεση τη λέξη χερουβίμ).
ΥΓ. Δεν μίλησα για εκδοτικές προσπάθειες, αλλά για απόπειρες συγγραφής που καταλήγουν και να εκδοθούν.
Με τη φραση ''Πιστευετε οτι το χερουβικο αυτο προσφερει κατι''? Τι εννοειτε?
Εννοώ : συμβάλλει στην καλώς νοούμενη εξέλιξη ή και απλώς στην κατά παράδοση συνέχιση της Βυζαντινής Μουσικής; Ή αλλιώς, είναι παραδοσιακή βυζαντινή μουσική αυτό; Ή αλλιώς, είναι καν αξιόλογο ως σύνθεση; Η δική μου απάντηση και στα τρία είναι όχι. Ας πει όποιος θέλει την άποψή του.
Ευχαριστω πολυ.
Εννοώ : συμβάλλει στην καλώς νοούμενη εξέλιξη ή και απλώς στην κατά παράδοση συνέχιση της Βυζαντινής Μουσικής; Ή αλλιώς, είναι παραδοσιακή βυζαντινή μουσική αυτό; Ή αλλιώς, είναι καν αξιόλογο ως σύνθεση; Η δική μου απάντηση και στα τρία είναι όχι. Ας πει όποιος θέλει την άποψή του.
Εγώ θα σ' ευχαριστήσω όταν πεις την άποψή σου, απαντώντας στα σχετικά ερωτήματα.
Μια απαντηση θα σου δωσω για ολα τα ερωτηματα. Την εποχη που ο μεγιστος για μενα Χουρμουζιος Γεωργιου ο Χαρτοφυλαξ της Μεγαλης Εκκλησιας συνεθετε αριστουργηματα, κρινοταν δυσμενως απο παρα πολλους ως εξτρεμιστης ,νεωτεριστης η και ασεβης ακομα προς τη μουσικη παραδοση. Σημερα ειναι ενας απο τους κλασσικους και λιαν αγαπητους μελοποιους για ολους μας πιστευω!
Επισυνάπτω εκ νέου το pdf που ανέβασεν ο Πατήρ Νικόλαος Μανώλης, στο οποίο συνάπτεται και το ηχητικό σε mp3 που ανοίγει πλέον σε όλους ( διπλό αρ. κλίκ στον ηλεκτρονικό συνδετήρα επάνω αριστερά στην πρώτη σελίδα.Νομίζω οτι με τα ερωτήματα αυτά αλλά και τις τοποθετήσεις των μελών του φόρουμ τίθεται επί τάπητος, για μιά ακόμη φορά, το θέμα της μετροφωνίας και της έλλειψης σωστής ερμηνείας αλλά και κατανοήσεως των κλασικών συνθέσεων. Γιατί αυτά οδήγησαν στην πληθώρα αυτή της αμφιβόλου αξίας συνθετικής παραγωγής που παρατηρούμε τις τελευταίες δεκαετίες.
Όσο για τον Άρχοντα Στέφανο Δόντσιο, πέρα από τις όποιες επιμέρους διαφωνίες και επιφυλάξεις που μπορεί να διατυπώσει κανείς, και είναι θεμιτό αυτό για το έργο κάθε διδασκάλου, έχω να καταθέσω οτι πρόκειται για εξαίρετο ερμηνευτή και άνθρωπο, με σπάνια φωνή και χάρισμα από τον Θεό. Ο Κύριος να του χαρίζει υγεία και έτη πολλά στην ψαλτική του διακονία.
Εγώ την έκανα, αλλά μπορεί να κάνω και λάθος, ή να αποτελώ εξαίρεση. Μπορείς κι εσύ κι οι άλλοι να τοποθετηθούν....Εάν το μουσικό κείμενο που έχουμε μπροστά μας τυγχάνει της κριτικής που του κάνετε ...
Γιατί όχι; Μια που το ανέφερες, επειδή επανειλημμένως με έχει απασχολήσει το θέμα, βρίσκω τα χερουβικά του Καραμάνη κατά πολύ ανώτερα από συνθετική άποψη από του Ταλιαδώρου (Την λειτουργία του Χρυσάνθου δεν την έχω μελετήσει). Ακολουθούν γενικά κλασικές φόρμες και γραμμές με κάποιες νεώτερες διαφοροποιήσεις και νεωτερισμούς, που όμως, κατά την γνώμη μου δένουν αρμονικά με το σύνολο και συγχρόνως αποτυπώνουν και την διαφορετικότητα του συνθέτη. Θέλουν βέβαια και τον κατάλληλο ερμηνευτή. Αντίθετα του Ταλιαδώρου βρίσκω ότι αποτελούν μάλλον κοινότοπες συρραφές κλασικών θέσεων διανθισμένες με αναλύσεις διάφορες, απ' τα οποία τίποτε δεν έχουν να ζηλέψουν χερουβικά μελών του φόρουμ που έχουν ανεβεί κατά καιρούς. Ορισμένα δε απ' αυτά υπερτερούν κατά πολύ. Όσο για το «χορωδιακό» καλό για ευρωπαϊκή, κακό όμως για βυζαντινή μουσική. Αν δεν θέλουμε να χάσουν και οι λέξεις το νόημά τους.....γιατί να μην έχουν την ίδια κριτική αντιμετώπιση παρόμοια μουσικά κείμενα των Ταλιαδώρου, Θεοδοσόπουλου, Καραμάνη, κ.α.; ...
Δεν χρειάζεται κάτι ιδιαίτερο για να ανοίξεις ένα θέμα. Γιατί δεν το κάνεις εσύ;...Ως συντονιστής που είστε μπορείτε να ανοίξετε ένα νέο θέμα για να διαπραγματευτούμε τις απόψεις μας. Καλό βράδυ
Μια απαντηση θα σου δωσω για ολα τα ερωτηματα. Την εποχη που ο μεγιστος για μενα Χουρμουζιος Γεωργιου ο Χαρτοφυλαξ της Μεγαλης Εκκλησιας συνεθετε αριστουργηματα, κρινοταν δυσμενως απο παρα πολλους ως εξτρεμιστης ,νεωτεριστης η και ασεβης ακομα προς τη μουσικη παραδοση. Σημερα ειναι ενας απο τους κλασσικους και λιαν αγαπητους μελοποιους για ολους μας πιστευω!
... Προσωπικά για μένα είναι εξαίρετο.
Μου φάνηκε αρκετά παρόμοιο με το του Άρχοντος Κυρ. Χαρίλαου Ταλιαδώρου το χορωδιακόν σε πλ. δ΄, και είναι λίγο μεγαλύτερο....