Κοινωνικό στη Ζάμπια (Αφρική)

Dimitri

Δημήτρης Κουμπαρούλης, Administrator
Staff member
Δεν πρόκειται για παραδοσιακή Ελληνική ψαλτική αλλά το αναρτώ σαν σχετικό με τις συζητήσεις περί τοπικών παραδόσεων και ψαλτικών εκφράσεων διαφόρων λαών.

Βίντεο από vatopaidi.wordpress.com
 

ixadin

Ηχάδιν
Πολύ συγκινητικό!

Σωστή πρόσληψη της Ορθοδοξίας. Ας ελπίσουμε να δημιουργηθεί αφρικανικός λειτουργικός τύπος που να εγκολπώνει την τοπική πολιτιστική ταυτότητα και όχι άλλες - κατά πάντα σεβαστές - θεωρήσεις.
 
E

emakris

Guest
Έτσι είναι. Η Ορθοδοξία δεν προσπαθεί να επιβάλει συγκεκριμένες πολιτιστικές παραδόσεις με αποικιοκρατικό τρόπο. Εάν οι αυτόχθονες προσήλυτοι ενθουσιαστούν από κάποια στοιχεία του μουσικού μας (εν προκειμένω) πολιτισμού και θελήσουν να τα μιμηθούν, έχει καλώς. Αλλά και πάλι, αυτό που θα προκύψει θα έχει τη δική τους σφραγίδα. Σέβομαι βέβαια και τις απόψεις συναδέλφων, που θεωρούν ότι η ορθόδοξη λατρεία "πάει πακέτο" με την "τέχνη του Δαμασκηνού", αλλά απέχω πολύ από το να συμφωνήσω.
 
Κ

Κορώνης

Guest
Πολύ συγκινητικό!

Σωστή πρόσληψη της Ορθοδοξίας. Ας ελπίσουμε να δημιουργηθεί αφρικανικός λειτουργικός τύπος που να εγκολπώνει την τοπική πολιτιστική ταυτότητα και όχι άλλες - κατά πάντα σεβαστές - θεωρήσεις.
Έτσι είναι. Η Ορθοδοξία δεν προσπαθεί να επιβάλει συγκεκριμένες πολιτιστικές παραδόσεις με αποικιοκρατικό τρόπο. Εάν οι αυτόχθονες προσήλυτοι ενθουσιαστούν από κάποια στοιχεία του μουσικού μας (εν προκειμένω) πολιτισμού και θελήσουν να τα μιμηθούν, έχει καλώς. Αλλά και πάλι, αυτό που θα προκύψει θα έχει τη δική τους σφραγίδα. Σέβομαι βέβαια και τις απόψεις συναδέλφων, που θεωρούν ότι η ορθόδοξη λατρεία "πάει πακέτο" με την "τέχνη του Δαμασκηνού", αλλά απέχω πολύ από το να συμφωνήσω.
Η δική μας πρακτική έχει ζυμωθεί επί 2000 χρόνια. Πρέπει να ληφθεί ως βάση και στους Αφρικανούς για να μην τους πάρει άλλα 2000 χρόνια. Έτοιμη πείρα. Και τι πείρα! Πείρα θεωμένη. Μετά αυτοί ας την αφομοιώσουν κατά τα δικά τους δεδομένα. Αλλά και πάλι προσεκτικά, διστακτικά, φειδωλά.
 

kkokkino

Μέλος
Η δική μας πρακτική έχει ζυμωθεί επί 2000 χρόνια. Πρέπει να ληφθεί ως βάση και στους Αφρικανούς για να μην τους πάρει άλλα 2000 χρόνια. Έτοιμη πείρα. Και τι πείρα! Πείρα θεωμένη. Μετά αυτοί ας την αφομοιώσουν κατά τα δικά τους δεδομένα. Αλλά και πάλι προσεκτικά, διστακτικά, φειδωλά.

Παράλληλα όμως διαμορφώθηκε και η αισθητική μας αντίληψη που οδηγεί το νου και την καρδιά μας να αντιλαμβάνονται με ένα συγκεκριμένο τρόπο την ελληνική εκκλησιαστική μουσική. Επομένως δεν είναι δυνατόν να επιβάλλεις τον πλούτο της μουσικής μας σε ένα λαό που έχει μάθει να εκφράζεται αλλιώς - ίσως με τον καιρό να μπορείς να διαμορφώσεις το μουσικό του κριτήριο προς μια πιο "εκκλησιαστικότερη" (καθ' ημάς πάντα) κατεύθυνση. Αλλά και πάλι σε ναούς εντός της χώρας που έχουν συνηθήσει στο τρίσημο "εξομολογείσθε" (ως παράδειγμα το αναφέρω, χωρίς συγκεκριμένη αναφορά) ή παρεμφερείς συνθέσεις, πας να πεις ένα κοινωνικό και αρχίζουν να κοιτάν τα ρολόγια τους, πόσο μάλλον θα αντιδρούσε εκκλησίασμα που προέρχεται από τελείως διαφορετική κουλτούρα με τελείως διαφορετική παράδοση...
 
Top