1. Αὐτό ποῦ ἔγραψα (Τέλος καί τῷ Θεῶ..) εἶναι παρμένο (ἄν δέν παρανόησα τόν κ. Στάθη) ἀπό τό χειρόγραφο δοξαστάριον τοῦ Ἰακώβου ποῦ εἶναι πάνω ἀπό 500 σελίδες καί ποῦ τό ἔγραψε τό 1805 ὁ Ἀπόστολος Κώνστας (μεγάλος θεωρητικός της βυζαντινῆς μουσικῆς τῆς ἐποχῆς τοῦ Χρυσάνθου γιά τόν ὁποῖο ὁ Χρύσανθος δέν ἀναφέρει κουβέντα!) σέ μόλις ἐννέα ἡμέρες. Καί τό ἔβαλα ἐδῶ σέ ἀντιδιαστολή μέ μένα ποῦ γράφω μισή σελίδα καί μέ λάθη καί στόν ὑπολογιστή σέ τέσσερις περίπου ἡμέρες!
Παρόλο που δεν εκφράστηκε κάποιος προβληματισμός για την αναλογία μελισματικής ποσότητας και ποιότητας σε σχέση με την συντριβή του συνθέτη, ωστόσο δεκτή η διευκρίνιση...
2. Ἐπειδή ὁ ψάλτης ἤ ὁ χορός ἐκτελοῦσε τό συγκεκριμένο δοξαστικό μέ ἀκούσματα ἔσω ἔξω πεταστής, ὀξείας, ἀλλά καί μέ τζάκισμα, πίεσμα, λύγισμα, τρομικό, στρεπτό , παρακλητική καί μέ τούς συνδυασμούς τους, ἔγραψα τό μουσικό κείμενο ἔτσι ὅπως φαίνεται καί ὄχι γιά νά προκαλέσω τήν κοινότητα τοῦ Ψαλτολογίου ποῦ ἀπ' ὅσο ἔχω καταλάβει δέν θέλει νά βλέπει τέτοιους χαρακτῆρες. Ἄν ἄκουγα τόν κ. Καραμάνη καί ἐπιθυμοῦσα τόσο νά καταγράψω μία ἐκτέλεση ποῦ δέν ὑπῆρχε πουθενά ἀλλοῦ καταγραμμένη θά χρησιμοποιοῦσα χαρακτῆρες ποῦ χρησιμοποιεῖ ὁ κ. Καραμάνης στό βιβλίο του.
Πιστέψτε με, η κοινότητα θα αντιδρούσε το ίδιο (ενδεχομένως και περισσότερο) ακόμα και αν έβλεπε "φόρτωμα" όπως αυτό:
View attachment scan0014.tif που δεν περιέχει σημεία τα οποία, όπως λέτε, η κοινότητα δεν θέλει να βλέπει. Άλλα δεν θέλει να βλέπει και να ακούει, αλλά ας μην το αναλύσουμε εδώ...
Αν πάλι η χορωδία κατάφερε μέσα σε τόσο μικρές μουσικές γραμμές να αποδώσει τόσα σημεία ποιότητας, τι να πω, πάει για Γκίνες, καθότι στο πρώτο μισό της πρώτης σειράς στην δεύτερη στήλη οι ποιοτικοί χαρακτήρες κοντεύουν να είναι περισσότεροι των ποσοτικών. Δίνει μια εντελώς νέα διάσταση στο "Quality, not quantity" ...
3. "Δέν ἔχω εὐλογία" νά ἀναφέρω περισσότερα γιά τό ἄκουσμα ποιός ἤ ποιοί τό εἶπαν. Συμφωνῶ ἤ δέ συμφωνῶ τό σέβομαι καί ἔτσι δέ μπορῶ νά ἀναφέρω τίποτα πάνω σέ αὐτό, ἐκτός καί ἀλλάξει κάτι στό μέλλον.
Ο μέσος αναγνώστης δεν δύναται να αντιληφθεί πώς η υπακοή και η ευλογία εμπλέκονται σε μια επιστημονικής υφής υπόθεση όπως την παράθεση του ηχητικού μέλους για να συγκριθεί αυτό με την γραπτή απόδοσή του

. Αν κάποιος, σε ένα αντίστοιχης υφής θέμα έλεγε πως έχει γραπτή και τεκμηριωμένη απόδειξη ότι το διάστημα Νη-Πα είναι 28 μόρια, καλούσε τους άλλους να το αποδεχτούν, αλλά ταυτόχρονα έλεγε πως δεν έχει ευλογία να παραθέσει την απόδειξη, τι θα του λέγατε; (φιλοσοφικό το ερώτημα)
Τέλος πάντων... Υπακοή, υπακοή!. Τα υπόλοιπα φαντάζομαι είναι ως υπερ-εκ...περισσού
Πολλές ευχαριστίες για το "ανέβασμα".