Το γνωστό Δύναμις επιγραφόμενο ως "συνειθισμένον" ή "αρχαίον", πιθανόν αποτελεί σύντμηση άλλου παλαιότερου, ίσως του λεγόμενου "αγιορείτικου" που συναντάμε σε διάφορες ανθολογίες παπαδικής των αρχών του ΙΘ΄ αιώνα αλλά και αλλού.
Στο παρόν θέμα θα παρουσιάσουμε το κλασσικό κείμενο από την Πανδέκτη, το ελαφρώς ανελυμμένο από την Συλλογή του Πρωγάκη και διάφορες εκτελέσεις (κείμενο ή ηχητικό), από διαφόρους πρωτοψάλτες του "πατριαρχικού" λεγόμενου μουσικού ύφους, για να αποδείξουμε την ποικιλομορφία που υπάρχει στην ανάλυση ενός μέλους (σε αντίθεση με "κονσερβοποιημένες" αναλύσεις που προσφέρονται από διαφόρους), αλλά και την συνέχεια της πατριαρχικής παράδοσης από τον Ιάκωβο Ναυπλιώτη (τον αρχαιότερο Πρωτοψάλτη που έχουμε ηχογραφημένο) μέχρι και σήμερα(με την υποδειγματική εκτέλεση του κ.Νεραντζή, μαθητή του Αθανάσιου Παναγιωτίδη).
Πιο κάτω επισυνάπτονται:
Ηχητικά
1.Εκτέλεση Ιακώβου Ναυπλιώτη/Κωνσταντίνου Πρίγγου
2.Εκτέλεση Θρασύβουλου Στανίτσα
3.Δύο εκτελέσεις Αθανασίου Παναγιωτίδη
4.Εκτέλεση Δημητρίου Νεραντζή
Κείμενα
1.Από Πανδέκτη Ιωάννου (τότε Λαμπαδαρίου)
2.Από Μουσική Συλλογή Γεωργίου Πρωγάκη μουσικοδιδασκάλου
3.Από (την έκδοση Παπανδρέου) Πατριαρχική Φόρμιξ-Θεία Λειτουργία (τόμος Α΄) Κων/νου Πρίγγου Πρωτοψάλτου
4.Χειρόγραφο Θρασυβούλου Στανίτσα Πρωτοψάλτου
5.Από το "Μονωδικόν" Αστερίου Δεβρελή, καταγραφή της ερμηνείς του Αθανασίου Παναγιωτίδη, κανονάρχου του Ναυπλιώτη
Τέλος παραθέτω μία ενδεικτική συγκριτική ανάλυση που πιστεύω ότι μπορεί να φανεί χρήσιμη ως τρόπος για έρευνα.
Στο παρόν θέμα θα παρουσιάσουμε το κλασσικό κείμενο από την Πανδέκτη, το ελαφρώς ανελυμμένο από την Συλλογή του Πρωγάκη και διάφορες εκτελέσεις (κείμενο ή ηχητικό), από διαφόρους πρωτοψάλτες του "πατριαρχικού" λεγόμενου μουσικού ύφους, για να αποδείξουμε την ποικιλομορφία που υπάρχει στην ανάλυση ενός μέλους (σε αντίθεση με "κονσερβοποιημένες" αναλύσεις που προσφέρονται από διαφόρους), αλλά και την συνέχεια της πατριαρχικής παράδοσης από τον Ιάκωβο Ναυπλιώτη (τον αρχαιότερο Πρωτοψάλτη που έχουμε ηχογραφημένο) μέχρι και σήμερα(με την υποδειγματική εκτέλεση του κ.Νεραντζή, μαθητή του Αθανάσιου Παναγιωτίδη).
Πιο κάτω επισυνάπτονται:
Ηχητικά
1.Εκτέλεση Ιακώβου Ναυπλιώτη/Κωνσταντίνου Πρίγγου
2.Εκτέλεση Θρασύβουλου Στανίτσα
3.Δύο εκτελέσεις Αθανασίου Παναγιωτίδη
4.Εκτέλεση Δημητρίου Νεραντζή
Κείμενα
1.Από Πανδέκτη Ιωάννου (τότε Λαμπαδαρίου)
2.Από Μουσική Συλλογή Γεωργίου Πρωγάκη μουσικοδιδασκάλου
3.Από (την έκδοση Παπανδρέου) Πατριαρχική Φόρμιξ-Θεία Λειτουργία (τόμος Α΄) Κων/νου Πρίγγου Πρωτοψάλτου
4.Χειρόγραφο Θρασυβούλου Στανίτσα Πρωτοψάλτου
5.Από το "Μονωδικόν" Αστερίου Δεβρελή, καταγραφή της ερμηνείς του Αθανασίου Παναγιωτίδη, κανονάρχου του Ναυπλιώτη
Τέλος παραθέτω μία ενδεικτική συγκριτική ανάλυση που πιστεύω ότι μπορεί να φανεί χρήσιμη ως τρόπος για έρευνα.
Attachments
-
DynSun NAFPLIOTHS.mp36.1 MB · Views: 302
-
DynSun STANITSAS.mp31.7 MB · Views: 208
-
DynSun PANAGIOTIDIS1.mp3821.2 KB · Views: 156
-
DynSun PANAGIOTIDIS2.mp32.8 MB · Views: 161
-
DynSun NERANTZHS.mp34.2 MB · Views: 205
-
DynSun Pandekth.pdf996.4 KB · Views: 234
-
DynSun PROGAKHS.pdf605.8 KB · Views: 178
-
DynSun PRIGGOS.pdf1.2 MB · Views: 213
-
DynSun STANITSAS.pdf1.5 MB · Views: 260
-
DynSun PANAGIOTIDIS.pdf1.4 MB · Views: 214
-
DynSun SYGRITIKH.pdf52.9 KB · Views: 223