Αφιέρωμα στην Ψαλτική - Περιοδικό Πειραϊκή Εκκλησία Νοεμβρίου 2010

Dimitri

Δημήτρης Κουμπαρούλης, Administrator
Staff member
Αγαπητοί φίλοι και φίλες, είμαι στην ιδιαίτερα ευχάριστη θέση να σας ανακοινώσω την επικείμενη κυκλοφορία του τεύχους Νοεμβρίου του περιοδικού «Πειραϊκή Εκκλησία» αφιερωμένο στην Ψαλτική. Την έκδοση επιμελήθηκε ο πρωτοψάλτης και μέλος του φόρουμ Βαγγέλης Σφακιανάκης ο οποίος μου έστειλε και τις σχετικές πληροφορίες πριν ακόμα κυκλοφορήσει το τεύχος. Αποτελεί δε ιδιαίτερη τιμή και χαρά για το Ψαλτολόγιον το γεγονός οτι το τεύχος περιλαμβάνει εργασίες αρκετών μελών του φόρουμ.

Θα ενημερώσω σύντομα μόλις κυκλοφορήσει το τεύχος. Θα διατίθεται από όλες τις ενορίες της Ι. Μ. Πειραιώς και επιλεγμένα περίπτερα στο λεκανοπέδιο Αττικής. Η τιμή του είναι 2.5 ευρώ. Περισσότερες πληροφορίες σύντομα μόλις κυκλοφορήσει.

Επισυνάπτω τα εξώφυλλα του αφιερώματος, τα περιεχόμενα και τα εισαγωγικά σχόλια του επιμελητή. Τέλος επισυνάπτω ηχογράφηση του τραγουδιού που συνοδεύει τα εισαγωγικά σχόλια σε εκτέλεση του Βαγγέλη Σφακιανάκη και συνοδεία στο πιάνο του Κωνσταντίνου Συντρίδη ο οποίος επιμελήθηκε και την ηχογράφηση:



[FONT=&quot]Πῶς γράφουν οἱ παλιοὶ τραγούδια[/FONT]​
[FONT=&quot]πῶς ρίχναν δίχτυ στ' ἀγγελούδια[/FONT]​
[FONT=&quot]στῆς φωταψίας τους τὸ πάρκο[/FONT]​
[FONT=&quot]ἀπ' τὸ Βυζάντιο στὸ Μάρκο

[/FONT]​
[FONT=&quot]Τὸ τρύπιο μου βρακὶ φοράω[/FONT]​
[FONT=&quot]καὶ πίσω τους ἀκολουθάω[/FONT]​
[FONT=&quot]ἀπ' τὸ πρωὶ στὸ μεσημέρι [/FONT]​
[FONT=&quot]στὰ τέλια ἔστηνα καρτέρι

[/FONT]​
[FONT=&quot]Κοιτάζω πίσω ἂν πιάνει τόπο[/FONT]​
[FONT=&quot]δὲν ξέρω ἂν ἔχω βρεῖ τὸν τρόπο[/FONT]​
[FONT=&quot]ἕνα ὅμως ξέρω καὶ σ' τὸ λέω[/FONT]​
[FONT=&quot]γιὰ τὰ τραγούδια κι ἐγὼ φταίω………[/FONT]​

[FONT=&quot](Γιὰ τὰ τραγούδια κι ἐγὼ φταίω)[/FONT]​
[FONT=&quot]Μουσική[/FONT][FONT=&quot] - [/FONT][FONT=&quot]Τραγούδι: Γιῶργος Νταλάρας[/FONT]​
[FONT=&quot]Στίχοι: Γιάννης Σπυρόπουλος-Μπὰχ[/FONT]​


[FONT=&quot]Στὶς παρακάτω σελίδες τοῦ Περιοδικοῦ ποὺ εἶναι ἀφιερωμένες στὴν Ἀνατολικὴ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησιαστικὴ Μουσικὴ καὶ μέσα ἀπὸ μία σειρὰ ἐπιλεγμένων ἄρθρων θὰ ἐπιχειρήσουμε νὰ φωτίσουμε ὅσο τὸ δυνατὸν περισσότερες πτυχὲς αὐτῆς τῆς Θείας Τέχνης καὶ Ἐπιστήμης ἡ ὁποία ξεκίνησε ὡς μία ἐσωτερικὴ ἀνάγκη ἐπικοινωνίας τοῦ Ἀνθρώπου μὲ τὸ Θεὸ καὶ στὴ συνέχεια ἐξελίχθηκε – παράλληλα καὶ μὲ τὴν Ὑμνογραφία – στοὺς Βυζαντινοὺς χρόνους διαγράφοντας λαμπρὴ πορεία ὣς τὶς μέρες μας.[/FONT]
[FONT=&quot]Γιὰ τὸ λόγο αὐτὸ ἀπευθύνθηκα σὲ ἐκλεκτοὺς καὶ λίαν ἀγαπητοὺς Κληρικοὺς καὶ καταξιωμένους Ἐπιστήμονες, Μουσικοδιδασκάλους καὶ Ἱεροψάλτες οἱ ὁποῖοι ἀνταποκρίθηκαν ἄμεσα ἀπ’ ὅπου κι ἂν βρίσκονταν στὴν Ἑλλάδα ἢ στὸ ἐξωτερικὸ συμβάλλοντας τὰ μέγιστα μέσῳ αὐτῆς τῆς ἐκδόσεως στὴν προβολὴ τῆς δικῆς μας Ἑλληνικῆς «Κλασικῆς» Μουσικῆς.[/FONT]
[FONT=&quot]Ἐκφράζω σὲ ὅλους τὴ βαθιά μου εὐγνωμοσύνη γιὰ τὸν κόπο τους καὶ τοὺς εὔχομαι ὁ Πανάγαθος Τριαδικὸς Θεὸς μετὰ τῆς Θεοτόκου καὶ Πάντων τῶν Ἁγίων νὰ τοὺς δίνει ὑγεία καὶ δύναμη στὴ συνέχιση τoυ σημαντικοῦ ἔργου ποὺ ἐπιτελεῖ ὁ καθένας ἀπὸ τὴ θέση του.[/FONT]
[FONT=&quot]Προσωπικὰ ἡ παροῦσα ἔκδοση εἶναι ἕνας ἐλάχιστος φόρος τιμῆς σὲ ὅλους ὅσους «...ἔφταιξαν...», δηλαδὴ ἐκοπίασαν γιὰ τὴ διατήρηση καὶ μεταλαμπάδευση τοῦ γνήσιου Ὕφους τῆς Ἐκκλησιαστικῆς μας Μουσικῆς ὅπως ἔφτασε στὶς μέρες μας διὰ στόματος τῶν ἀειμνήστων Ἀρχόντων Πρωτοψαλτῶν τῆς Μεγάλης τοῦ Χριστοῦ Ἐκκλησίας [/FONT]ακώβουΝαυπλιώτη[FONT=&quot], [/FONT]ΚωνσταντίνουΠρίγγου[FONT=&quot] καὶ [/FONT]ΘρασυβούλουΣτανίτσα[FONT=&quot]- ἰδιαιτέρως τοῦ [/FONT]Στανίτσα[FONT=&quot] ὁ ὁποῖος κατὰ τὴν ἀπέλασή του ἀπὸ τὴν Βασιλεύουσα βρέθηκε στὸ κλεινὸν ἄστυ τῶν Ἀθηνῶν καὶ διέσωσε τὴν καθ’ ἡμᾶς Ἐκκλησιαστικὴ Μουσικὴ «...ἐκ τῆς δουλείας τοῦ ἀλλοτρίου...».[/FONT]
[FONT=&quot]
Ἂς εἶναι αἰωνία ἡ μνήμη τους.[/FONT]​

Εάγγελος Σφακιανάκης
[FONT=&quot]Ἐπιμελητὴς τοῦ μηνιαίου ἀφιερώματος γιὰ τὸ περιοδικὸ «[/FONT]ΠΕΙΡΑΪΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ[FONT=&quot]» [/FONT]
[FONT=&quot]Νοέμβριος 2010.[/FONT]
[FONT=&quot]
[/FONT]
 

Attachments

  • Peiraiki-Ekklisia-Eisagogika..doc
    30 KB · Views: 111
  • Peiraiki-Ekklisia-Exofylla.pdf
    621.7 KB · Views: 161
  • PeiraikiEkklisiaPeriexomena.pdf
    106.4 KB · Views: 141
  • Για τα τραγούδια κι εγώ φταίω.mp3
    6.3 MB · Views: 128

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Τουλάχιστον τρία ἐνεργὰ μέλη μαζὶ μὲ τὸν γνωστὸ σὲ ὅλους μας «φυγὰ»-«λιποτάκτη»-«ἡγεμονικὸ» Χ. Συμεωνίδη (πρώην καύχημα τῆς συμβασιλεύουσας καὶ νῦν παιδὶ(;) τοῦ Πειραιᾶ), τὸ «βαρὺ» πυροβολικὸ τοῦ forum, τὸν ἐξ Αὐστραλίας ὁρμώμενο πασίγνωστο καὶ διάσημο Διαχειριστὴ μας Δ. Κουμπαρούλη (call me Administrator), καὶ τὸν πατριαρχικὸ, Λάκωνα στὴν ἔκφραση ἀλλὰ ὄχι στὴν ψαλτικὴ καὶ τὸν τσαμπουκᾶ:wink:, τὸν ἐκ Γαλλίας ὁρμώμενο Δ. Ζαγκανᾶ.

Ψαλτολόγιον ουάου!:D


 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
Αγαπητοί φίλοι και φίλες, είμαι στην ιδιαίτερα ευχάριστη θέση να σας ανακοινώσω την επικείμενη κυκλοφορία του τεύχους Νοεμβρίου του περιοδικού «Πειραϊκή Εκκλησία» αφιερωμένο στην Ψαλτική. Την έκδοση επιμελήθηκε ο πρωτοψάλτης και μέλος του φόρουμ Βαγγέλης Σφακιανάκης ο οποίος μου έστειλε και τις σχετικές πληροφορίες πριν ακόμα κυκλοφορήσει το τεύχος. Αποτελεί δε ιδιαίτερη τιμή και χαρά για το Ψαλτολόγιον το γεγονός οτι το τεύχος περιλαμβάνει εργασίες αρκετών μελών του φόρουμ.
Ὄντως μεγάλη χαρά καί ἐξαιρετική τιμή γιά τό Ψαλτολόγιον.
Συγχαρητήρια στόν ἀγαπητό Βαγγέλη, πού καί ἀλλοῦ ἔχω γράψει ὅτι εἶναι πολυτάλαντος καί ἀποδεικνύεται γιά μιά ἀκόμη φορά.

Θα ενημερώσω σύντομα μόλις κυκλοφορήσει το τεύχος. Θα διατίθεται από όλες τις ενορίες της Ι. Μ. Πειραιώς και επιλεγμένα περίπτερα στο λεκανοπέδιο Αττικής. Η τιμή του είναι 2.5 ευρώ. Περισσότερες πληροφορίες σύντομα μόλις κυκλοφορήσει.
Ὅλοι οἱ Ναοί τῆς Ἀρχιεπισκοπῆς Ἀθηνῶν καί πάρα πολλοί τῶν ὁμόρων Μητροπόλεων τοῦ λεκανοπεδίου εἶναι συνδρομητές. Ἐκδίδεται σέ 11.000 τεμάχια κάθε τεῦχος. Σέ πολλά περίπτερα τό βρίσκεις. Θά ἔχει μεγάλη ἀπήχηση.

... επισυνάπτω ηχογράφηση του τραγουδιού που συνοδεύει τα εισαγωγικά σχόλια σε εκτέλεση του Βαγγέλη Σφακιανάκη ...
Ἐδῶ εἶναι ἡ μεγάλη «ἀποκάλυψη» τοῦ Σφακιανάκη, τόν ὁποῖον θερμότατα συγχαίρω γι᾿ αὐτή τήν ἄψογη ἐκτέλεση. Ὑπερέβη πάρα πολλούς τραγουδιστές καί πιστεύω ὅτι συμφωνεῖτε. Δέν εἶναι κολακεία. Εἶναι πραγματικότητα. Εἶναι «ἀποκάλυψη» ὅπως ἔγραψα. Ἐνθουσιάστηκα πραγματικά μ᾿ αὐτή τήν ἐκτέλεση, πού εἶναι ἐντελῶς προσωπική, χωρίς νά μιμεῖται κανέναν. Εἶναι ὁ Βαγγέλης Σφακιανάκης καί τόν εὐχαριστοῦμε γι᾿ αὐτήν τήν πρωτότυπη πρωτοβουλία νά ἀκούσουμε αὐτή τή θαυμάσια ἑρμηνεία, ὡς πρωτάκουστη ἀφιέρωση πρός ὅλα τά μέλη τοῦ Ψαλτολογίου.

Βαγγέλη συγχαρητήρια
καί χίλια ΜΠΡΑΒΟ!!!!!!!!!!!!!!​
 

Γιώργος Μ.

Γιώργος Μπάτζιος
π. Μάξιμος;90127 said:
Ὑπερέβη πάρα πολλούς τραγουδιστές καί πιστεύω ὅτι συμφωνεῖτε. Δέν εἶναι κολακεία. Εἶναι πραγματικότητα. Εἶναι «ἀποκάλυψη» ὅπως ἔγραψα. Ἐνθουσιάστηκα πραγματικά μ᾿ αὐτή τήν ἐκτέλεση, πού εἶναι ἐντελῶς προσωπική, χωρίς νά μιμεῖται κανέναν
Συμφωνώ απόλυτα με όλες τις λεπτομέρεις της παρατήρησής αυτἠς. Εξαιρετικά δημιουργική μετάγγιση της "βυζαντινής εμπειρίας" στη θύραθεν τέχνη. Πειθαρχημένη έκφραση και εσωτερικό βίωμα. Κάτι που και οι πιο φτασμένοι τραγουδιστές σπάνια το κατάφεραν. Συνταγή τέλεια για να τραγουδηθούν δωρικές συνθέσεις, όπως αυτές του Θεοδωράκη. (Προσωπικά θα ήμουν ευγνώμων αν ο Βαγγέλης μπορούσε να μας ηχογραφήσει με το παραπάνω ύφος κάτι από το Άξιον εστί - π.χ. Ανοίγω το στόμα μου κι αναγαλλιάζει το πέλαγος).
 

dimitris

Παλαιό Μέλος
Για να μη γράφω "αβασάνιστα" έδωσα να ακούσουν το τραγούδι άτομα που δεν ασχολούνται με βυζαντινή και διαπίστωσαν ότι.
Δεν βυζαντινοφέρνει. (κάτι που είναι δύσκολο να επιτύχει ένας ψάλτης στο τραγούδι)
Είναι ανώτερος σε γλυκύτητα φωνής από διασήμους τραγουδιστές.
Έχει "κόλπα" στη φωνή του ανήκουστα για το ευρύ κοινό.

Φανταστείτε αν ψάλτες που τραγουδούν, Νταραβάνογλου, Σφακιανάκης, Φανάρας και άλλοι είχαν και ορχήστρα στο Μέγαρο Μουσικής!

Φανταστείτε τον Γιάννη Κλωναρίδη με τη φωνάρα του ή τον Ταλιαδώρο να πουν τιμητικά ένα τραγούδι σε κάποια συναυλία.

Πολλά συγχαρητήρια στον Βαγγέλη Σφακιανάκη.
 

DiamantopoylosT

Παλαιό Μέλος
[FONT=&quot]Προσωπικὰ ἡ παροῦσα ἔκδοση εἶναι ἕνας ἐλάχιστος φόρος τιμῆς σὲ ὅλους ὅσους «...ἔφταιξαν...», δηλαδὴ ἐκοπίασαν γιὰ τὴ διατήρηση καὶ μεταλαμπάδευση τοῦ γνήσιου Ὕφους τῆς Ἐκκλησιαστικῆς μας Μουσικῆς ὅπως ἔφτασε στὶς μέρες μας διὰ στόματος τῶν ἀειμνήστων Ἀρχόντων Πρωτοψαλτῶν τῆς Μεγάλης τοῦ Χριστοῦ Ἐκκλησίας [/FONT]ακώβουΝαυπλιώτη[FONT=&quot], [/FONT]ΚωνσταντίνουΠρίγγου[FONT=&quot] καὶ [/FONT]ΘρασυβούλουΣτανίτσα[FONT=&quot]- ἰδιαιτέρως τοῦ [/FONT]Στανίτσα[FONT=&quot] ὁ ὁποῖος κατὰ τὴν ἀπέλασή του ἀπὸ τὴν Βασιλεύουσα βρέθηκε στὸ κλεινὸν ἄστυ τῶν Ἀθηνῶν καὶ διέσωσε τὴν καθ’ ἡμᾶς Ἐκκλησιαστικὴ Μουσικὴ «...ἐκ τῆς δουλείας τοῦ ἀλλοτρίου...».[/FONT]
[FONT=&quot]
Ἂς εἶναι αἰωνία ἡ μνήμη τους.[/FONT]​

Γιατί αυτά τα έντονα γράμματα; Είναι της σύνταξης του κειμένου ή του διαχειριστή; Επίσης ρωτώ δεν υπάρχουν άλλοι εκτός αυτών που αναφέρει το κείμενο που ... ἐκοπίασαν γιὰ τὴ διατήρηση καὶ μεταλαμπάδευση τοῦ γνήσιου Ὕφους τῆς Ἐκκλησιαστικῆς μας Μουσικῆς;

Ας είναι λοιπόν αιωνία η μνήμη όλων γνωστών και αγνώστων που εκοπίασαν για τη διατήρηση και μεταλαμπάδευση του γνησίου Ύφους της Εκκλησιαστικής μας Μουσικής.
 
Γιατί αυτά τα έντονα γράμματα; Είναι της σύνταξης του κειμένου ή του διαχειριστή; Επίσης ρωτώ δεν υπάρχουν άλλοι εκτός αυτών που αναφέρει το κείμενο που ... ἐκοπίασαν γιὰ τὴ διατήρηση καὶ μεταλαμπάδευση τοῦ γνήσιου Ὕφους τῆς Ἐκκλησιαστικῆς μας Μουσικῆς;

Ας είναι λοιπόν αιωνία η μνήμη όλων γνωστών και αγνώστων που εκοπίασαν για τη διατήρηση και μεταλαμπάδευση του γνησίου Ύφους της Εκκλησιαστικής μας Μουσικής.

http://www.youtube.com/watch?v=1AkTOxWp390
 
Ήρθες πάλι φορτωμένος με χολή,
Με τα πολλά παραπονιάρικα «γιατί»
Φάλτσα ηχούνε στα δικά μας τα αυτιά
Τα κύκνεια άσματα των σπόρων του Καρά

«Γιατί ο Ιάκωβος, ο Θράσος κι ο Κωστής
Να φιγουράρουν στην αρχή της Πειραϊκής
Και ο δικός μου ο Καράς ο φουκαράς
Να τον ξεγράφουνε οι βάρβαροι με μιας

Είστε όλοι άχρηστοι οι πατριαρχικοί
Και μας ζηλεύετε γιατί είμαστε καλοί
Και αφού τα είπα αυτά που είχα να σας πω
Στο Άγιο όρος για λιγάκι θα χαθώ!»
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Γιατί αυτά τα έντονα γράμματα; Είναι της σύνταξης του κειμένου ή του διαχειριστή; Επίσης ρωτώ δεν υπάρχουν άλλοι εκτός αυτών που αναφέρει το κείμενο που ... ἐκοπίασαν γιὰ τὴ διατήρηση καὶ μεταλαμπάδευση τοῦ γνήσιου Ὕφους τῆς Ἐκκλησιαστικῆς μας Μουσικῆς;

Ας είναι λοιπόν αιωνία η μνήμη όλων γνωστών και αγνώστων που εκοπίασαν για τη διατήρηση και μεταλαμπάδευση του γνησίου Ύφους της Εκκλησιαστικής μας Μουσικής.

Ώδε η σοφία εστίν... Ανοίγοντας και το συναφθέν κμν σε word αντιλαμβάνεται ο καθείς το προφανέστατο, τίνος είναι τα έντονα γράμματα! Συνεχίζουμε: η Ψαλτική Παράδοση της ΜΧΕ έχει μια αυταπόδεικτη πρωτοκαθεδρία, κ οι προαναφερθέντες την επιβεβαιώνουν πανηγυρικότατα: είναι ονόματα καταξιωμένα που τα έχει κρίνει η ιστορία. Δεν είναι σχήμα λόγου αυτό που ειπώθηκε στον επικήδειο του ενός από αυτούς από άριστο γνώστη των πραγμάτων: ''είναι από τους ανθρώπους εκείνους τους σφραγισμένους με το χάρισμα της τέχνης ΄και με δώρημα τέλειον άνωθεν΄ που ενόσω ζουν είναι θνητοί κι όταν πεθαίνουν είναι αθάνατοι!'' Μια απλή περιδιάβαση στο Ψαλτολόγιο αλλά και στη συμβασιλεύουσα, που και ως θυγατέρα αλλά και ως μήτρα πολλών λειτούργησε και λειτουργεί φθάνοντας μέχρι τον Άθω και το εξωτερικό ακόμα, καταδεικνύει ότι η χορεία των τριών μεγάλων της Πόλης με τους πέντε της Θεσ/νίκης, ήτοι Αθ. Παναγιωτίδη, Αθ. Καραμάνη, Χρ. Θεοδοσόπουλο, Αβρ. Ευθυμιάδη και Χαρ. Ταλιαδώρο σφράγισαν με την τέχνη τους τουλάχιστον τον αιώνα μας.

Ασφαλώς σε ένα μνημόσυνο ΑΠΑΞΑΠΑΝΤΕΣ μνημονεύονται, είναι αναγκαίο όμως να αποδίδονται τα πρωτεία στους κατ΄εξοχήν διαμορφωτές του σύγχρονου ψαλτικού γίγνεσθαι.

Δ.

ΥΓ Τα υπόλοιπα φαντάζομαι υπάρχουν και στο Τεύχος της Πειραϊκής Εκκλησίας, για το οποίο από καρδιάς όλοι ας συγχαρούμε τον επιμελητή και τους συνεργάτες του.
 
Last edited:

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Γιατί αυτά τα έντονα γράμματα; Είναι της σύνταξης του κειμένου ή του διαχειριστή; Επίσης ρωτώ δεν υπάρχουν άλλοι εκτός αυτών που αναφέρει το κείμενο που ... ἐκοπίασαν γιὰ τὴ διατήρηση καὶ μεταλαμπάδευση τοῦ γνήσιου Ὕφους τῆς Ἐκκλησιαστικῆς μας Μουσικῆς;

Ας είναι λοιπόν αιωνία η μνήμη όλων γνωστών και αγνώστων που εκοπίασαν για τη διατήρηση και μεταλαμπάδευση του γνησίου Ύφους της Εκκλησιαστικής μας Μουσικής.

Καὶ μόνο ποὺ διερωτᾶσαι γιὰ τὴν στάση τοῦ Διαχειριστῆ μας ποὺ πάντα προσπαθεῖ νὰ κρατᾶ ἴσες ἀποστάσεις ἀπὸ ὅλες τὶς ἀπόψεις ἐντὸς τοῦ forum, ἀκόμη καὶ μὲ προσωπικὸ κόστος ὑποθέτω, δὲν σὲ τιμᾶ καθόλου ὡς μέλος.

Ὅσον ἀφορᾶ το σχόλιό σου, τὰ ἀκούσματα ποὺ μᾶς ἄφησαν καὶ τὸ ἔργο ποὺ κληροδότησαν ὡς συνεχιστὲς τῆς μακρᾶς πατριαρχικῆς παραδόσεως οἱ συγκεκριμένοι τρεῖς, τοὺς ξεχωρίζει ἀπὸ ὅλους τοὺς ἄλλους καὶ μάλιστα σὲ ἐποχὲς, ὅπου ἡ ἐκκλησιαστικὴ μας μουσικὴ ἐκινδύνευσε σοβαρότατα νὰ ἀποκοπεῖ βίαια ἀπὸ τὴν ρίζα της ἀπὸ τὴ μιὰ ἤ νὰ γίνει διακύβευμα τῆς «θείας» ἐπιφώτισης ἑνὸς καὶ μόνου ἀνθρώπου, χωρὶς καμία ἔννοια παράδοσης πέραν τῆς προσωπικῆς του ἄποψης, ποὺ ἀγωνιωδῶς προσπαθοῦν κάποιοι νὰ τὴν προβάλλουν ὡς τὸ μουσικὸ θεμέλιο τοῦ 20ου αἰ. Ἄν εἶναι δυνατόν.

Καὶ αὐτιὰ ἔχουμε καὶ μάτια καὶ βιβλία καὶ ἀκούσματα καὶ ὑπολογιστὲς καὶ χειρόγραφα πλέον διαθέσιμα, ὄχι κλειδωμένα ἐν ἀναμονῇ διδακτορικῶν στρατευμένων ποὺ μᾶς βολεύουν.
 

DiamantopoylosT

Παλαιό Μέλος
Παρότι διαφωνῶ μέ αὐτά πού γράφει τό ποίημα ὅμως ἡ ἀλήθεια εἶναι πώς μου ἄρεσε. Μοῦ ἄρεσε ὁ τρόπος πού ἐκφράζεται ὁ Νικόλαος τό ὕφος του καί γενικότερα ἔδεσε τέλεια σάν ἀπάντηση. +1000 Νικόλαε. Τά ἴδια θά μποροῦσαν νά εἶχαν γραφτεῖ μέ διαφορετικό τρόπο ὅπου θά προκαλοῦσε ἀντίδραση. Ἐνῶ τώρα συνέβη ἀκριβῶς τό ἀντίθετο.

Τό ἴδιο συμβαίνει καί μέ τό κείμενο. Θά μποροῦσε νά γράφει τά ἴδια πράγματα χωρίς νά προκαλεῖ. Ἔχεις δίκιο Δημήτρη δέν πρόσεξα τά συνημμένα διότι ἡ προσοχή μου συγκεντρώθηκε σέ αὐτά πού εἶδα. Ὅπου νά πάω καί ὅπου σταθῶ μιλοῦν ὅλοι γιά τόν Στανίτσα. Ἐμένα μου ἀρέσει, παρεμπιπτόντως ἀκούω τώρα τό Θεοτόκε Παρθένε ἀπό τό ἔργο τοῦ Χατζηγιακουμῆ. Ὑπέροχος ὁ ἀείμνηστος. Ὅμως δέν μπορεῖ νά εἶναι τό Α καί τό Ὤ τῆς βυζαντινῆς μουσικῆς. Ἐντωμεταξύ οἱ περισσότεροι πού μιλοῦν γιά Στανίτσα δέν καταφέρνουν νά ἐκτελέσουν τά τροπάρια μέ τό ὕφος καί τήν τεχνική του. Τότε γιατί τόσο θαυμασμός; Βλέπω ἀρχάριους μόλις ἔχουν δέν ἔχουν τελειώσει Μαργαζιώτη μιλοῦν γιά Στανίτσα. Βλέπω τό μέσο ἱερέα πού δέν εἶναι καί τόσο ἄνετος στήν ἐναλλαγή τῶν ἤχων ἐπίσης θαυμάζει καί θεοποιεῖ τόν Στανίτσα. Βλέπω ἡλικιωμένους πού ἀντί νά πᾶνε στά καφενεῖα πολύ καλά κάνουν καί ἀσχολοῦνται μέ ψαλτική φτιάχνοντας χορωδιοῦλες, πάλι μιλοῦν γιά Στανίτσα ὡς τόν μόνο ἐκφραστή τῆς γνήσιας βυζαντινῆς μουσικῆς. Ἄν συζητήσεις μαζί τους θά μάθεις ἀκόμα πώς ἔχουν ἕνα ἀκόμα κοινό ὅλοι αὐτοί. Μόλις ἀκοῦν Καρά ἀμέσως σου λένε "μά αὐτός δέν ἔχει σχέση μέ βυζαντινή μουσική. Τραγουδοποιός, τραγουδιστῆς ἦταν. Μακριά ἀπό αὐτόν. Προσπάθησε μάλιστα νά ἀλλάξει καί τούς ἤχους. Ἀπό ὀχτώ τους ἔχει φτάσει σχεδόν 50! Ὄχι μόνο Στανίτσα καί ἐντάξει λίγο Πρίγγο καί Ναυπλιώτη".

Λοιπόν μέ αὐτές τίς ἐμπειρίες ὅταν εἶδα καί ἐγώ αὐτά τά ἔντονα γράμματα λέω τί ἔγινε πάλι; Καί τό μυαλό μου , ἡ προσοχή μου ἀπορροφήθηκε στίς προαναφερθεῖσες περιπτώσεις. Καί δέν προχώρησα νά διαβάσω τά συνημμένα. Ἔχει τό δίχως ἄλλο δίκιο ὁ Δομέστιχος πώς ὁ τρόπος πού ἔγραψα τό μήνυμα ἐνδεχομένως νά μήν εἶναι ὁ καλύτερος πρός τό πρόσωπο τοῦ Διαχειριστῆ. Συγνώμη γι'αὐτό ὅμως δέν εἶχα τέτοια πρόθεση. Νομίζω τό καταλάβατε.

Τέλος θέλω ἀκόμα νά πῶ ὅτι καλό εἶναι ὅποιος μιλᾶ γιά παράδοση ψαλτκή θά πρέπει νά παραδέχεται καί νά ἀναγνωρίζει τόν κόπο ὅλων. Ὅποιος ἀπορρίπτει κάποιους δέν εἶναι καί τό καταλληλότερο πρόσωπο γιά νά μιλήσει γιά τήν ψαλτική.
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Παρότι διαφωνῶ μέ αὐτά πού γράφει τό ποίημα ὅμως ἡ ἀλήθεια εἶναι πώς μου ἄρεσε. Μοῦ ἄρεσε ὁ τρόπος πού ἐκφράζεται ὁ Νικόλαος τό ὕφος του καί γενικότερα ἔδεσε τέλεια σάν ἀπάντηση. +1000 Νικόλαε. Τά ἴδια θά μποροῦσαν νά εἶχαν γραφτεῖ μέ διαφορετικό τρόπο ὅπου θά προκαλοῦσε ἀντίδραση. Ἐνῶ τώρα συνέβη ἀκριβῶς τό ἀντίθετο.

Τό ἴδιο συμβαίνει καί μέ τό κείμενο. Θά μποροῦσε νά γράφει τά ἴδια πράγματα χωρίς νά προκαλεῖ. Ἔχεις δίκιο Δημήτρη δέν πρόσεξα τά συνημμένα διότι ἡ προσοχή μου συγκεντρώθηκε σέ αὐτά πού εἶδα. Ὅπου νά πάω καί ὅπου σταθῶ μιλοῦν ὅλοι γιά τόν Στανίτσα. Ἐμένα μου ἀρέσει, παρεμπιπτόντως ἀκούω τώρα τό Θεοτόκε Παρθένε ἀπό τό ἔργο τοῦ Χατζηγιακουμῆ. Ὑπέροχος ὁ ἀείμνηστος. Ὅμως δέν μπορεῖ νά εἶναι τό Α καί τό Ὤ τῆς βυζαντινῆς μουσικῆς. Ἐντωμεταξύ οἱ περισσότεροι πού μιλοῦν γιά Στανίτσα δέν καταφέρνουν νά ἐκτελέσουν τά τροπάρια μέ τό ὕφος καί τήν τεχνική του. Τότε γιατί τόσο θαυμασμός; Βλέπω ἀρχάριους μόλις ἔχουν δέν ἔχουν τελειώσει Μαργαζιώτη μιλοῦν γιά Στανίτσα. Βλέπω τό μέσο ἱερέα πού δέν εἶναι καί τόσο ἄνετος στήν ἐναλλαγή τῶν ἤχων ἐπίσης θαυμάζει καί θεοποιεῖ τόν Στανίτσα. Βλέπω ἡλικιωμένους πού ἀντί νά πᾶνε στά καφενεῖα πολύ καλά κάνουν καί ἀσχολοῦνται μέ ψαλτική φτιάχνοντας χορωδιοῦλες, πάλι μιλοῦν γιά Στανίτσα ὡς τόν μόνο ἐκφραστή τῆς γνήσιας βυζαντινῆς μουσικῆς. Ἄν συζητήσεις μαζί τους θά μάθεις ἀκόμα πώς ἔχουν ἕνα ἀκόμα κοινό ὅλοι αὐτοί. Μόλις ἀκοῦν Καρά ἀμέσως σου λένε "μά αὐτός δέν ἔχει σχέση μέ βυζαντινή μουσική. Τραγουδοποιός, τραγουδιστῆς ἦταν. Μακριά ἀπό αὐτόν. Προσπάθησε μάλιστα νά ἀλλάξει καί τούς ἤχους. Ἀπό ὀχτώ τους ἔχει φτάσει σχεδόν 50! Ὄχι μόνο Στανίτσα καί ἐντάξει λίγο Πρίγγο καί Ναυπλιώτη".

Λοιπόν μέ αὐτές τίς ἐμπειρίες ὅταν εἶδα καί ἐγώ αὐτά τά ἔντονα γράμματα λέω τί ἔγινε πάλι; Καί τό μυαλό μου , ἡ προσοχή μου ἀπορροφήθηκε στίς προαναφερθεῖσες περιπτώσεις. Καί δέν προχώρησα νά διαβάσω τά συνημμένα. Ἔχει τό δίχως ἄλλο δίκιο ὁ Δομέστιχος πώς ὁ τρόπος πού ἔγραψα τό μήνυμα ἐνδεχομένως νά μήν εἶναι ὁ καλύτερος πρός τό πρόσωπο τοῦ Διαχειριστῆ. Συγνώμη γι'αὐτό ὅμως δέν εἶχα τέτοια πρόθεση. Νομίζω τό καταλάβατε.

Τέλος θέλω ἀκόμα νά πῶ ὅτι καλό εἶναι ὅποιος μιλᾶ γιά παράδοση ψαλτκή θά πρέπει νά παραδέχεται καί νά ἀναγνωρίζει τόν κόπο ὅλων. Ὅποιος ἀπορρίπτει κάποιους δέν εἶναι καί τό καταλληλότερο πρόσωπο γιά νά μιλήσει γιά τήν ψαλτική.

Κάτι ἔχεις παρεξηγήσει, ὁ Στανίτσας δὲν ἦταν τὸ Α καὶ τὸ Ω, ἡ παράδοση ποὺ ἔφερε ΕΙΝΑΙ τὸ Α, γιὰ τὸ Ω δὲν ἦρθε ἀκόμη ἡ ὥρα νὰ μιλήσουμε.

Αὐτὸς ποὺ ξεκινᾶ τὴν ἀναζήτησή του στὴν ψαλτικὴ δεχόμενος ὡς Α τὴν μακραίωνη πατριαρχικὴ παράδοση μὲ κύριους ἐκφραστὲς (λόγω τῶν ἠχητικῶν ποὺ ἔχουν καταγραφεῖ) Ναυπλιώτη, Πρίγγο καὶ Στανίτσα, συνδυάζοντας συγχρόνως τὴν μελέτη καὶ τῆς ἁγιορείτικης παραδόσεως, ὡς χαλινάρι καμιὰ φορὰ σὲ τυχὸν ὑπερβολὲς τῶν πρώτων (ἄνθρωποι ἦταν κι αὐτοί), τότε μόνο μπορεῖ νὰ μιλήσει γιὰ τὴν ψαλτικὴ.

Φυσικὰ, ἡ μελέτη τῆς θεωρίας καὶ τῆς χειρόγραφης παράδοσης εἶναι ἐκ τῶν οὐκ ἄνευ, ἀρκεῖ νὰ μὴν εἶναι στρατευμένη καὶ νὰ στοχεύει ὄχι στὴν ἀνάπτυξη καινούριας σχολῆς καὶ ἀπόρριψης παλαιοτέρας, ἀλλὰ στὴν δημιουργικὴ ἀφομοίωση τῆς μακραίωνης προφορικῆς παράδοσης μὲ τὶς σύγχρονες ἐπιστημονικὲς ἀναζητήσεις, ποὺ ξεκαθαρίζει τὶ χρειάζεται καὶ τί ὄχι. Μόνο μὲ αὐτὴ τὴν συνθήκη ἡ Σχολὴ Καρᾶ μπορεῖ νὰ μπολιαστεῖ στὸν κορμὸ τῆς ψαλτικῆς μας.-
 

kostaeri

Μπουσδέκης Κώστας
Παρότι διαφωνῶ μέ αὐτά πού γράφει τό ποίημα ὅμως ἡ ἀλήθεια εἶναι πώς μου ἄρεσε. Μοῦ ἄρεσε ὁ τρόπος πού ἐκφράζεται ὁ Νικόλαος τό ὕφος του καί γενικότερα ἔδεσε τέλεια σάν ἀπάντηση. +1000 Νικόλαε. Τά ἴδια θά μποροῦσαν νά εἶχαν γραφτεῖ μέ διαφορετικό τρόπο ὅπου θά προκαλοῦσε ἀντίδραση. Ἐνῶ τώρα συνέβη ἀκριβῶς τό ἀντίθετο.

Τό ἴδιο συμβαίνει καί μέ τό κείμενο. Θά μποροῦσε νά γράφει τά ἴδια πράγματα χωρίς νά προκαλεῖ. Ἔχεις δίκιο Δημήτρη δέν πρόσεξα τά συνημμένα διότι ἡ προσοχή μου συγκεντρώθηκε σέ αὐτά πού εἶδα. Ὅπου νά πάω καί ὅπου σταθῶ μιλοῦν ὅλοι γιά τόν Στανίτσα. Ἐμένα μου ἀρέσει, παρεμπιπτόντως ἀκούω τώρα τό Θεοτόκε Παρθένε ἀπό τό ἔργο τοῦ Χατζηγιακουμῆ. Ὑπέροχος ὁ ἀείμνηστος. Ὅμως δέν μπορεῖ νά εἶναι τό Α καί τό Ὤ τῆς βυζαντινῆς μουσικῆς. Ἐντωμεταξύ οἱ περισσότεροι πού μιλοῦν γιά Στανίτσα δέν καταφέρνουν νά ἐκτελέσουν τά τροπάρια μέ τό ὕφος καί τήν τεχνική του. Τότε γιατί τόσο θαυμασμός; Βλέπω ἀρχάριους μόλις ἔχουν δέν ἔχουν τελειώσει Μαργαζιώτη μιλοῦν γιά Στανίτσα. Βλέπω τό μέσο ἱερέα πού δέν εἶναι καί τόσο ἄνετος στήν ἐναλλαγή τῶν ἤχων ἐπίσης θαυμάζει καί θεοποιεῖ τόν Στανίτσα. Βλέπω ἡλικιωμένους πού ἀντί νά πᾶνε στά καφενεῖα πολύ καλά κάνουν καί ἀσχολοῦνται μέ ψαλτική φτιάχνοντας χορωδιοῦλες, πάλι μιλοῦν γιά Στανίτσα ὡς τόν μόνο ἐκφραστή τῆς γνήσιας βυζαντινῆς μουσικῆς. Ἄν συζητήσεις μαζί τους θά μάθεις ἀκόμα πώς ἔχουν ἕνα ἀκόμα κοινό ὅλοι αὐτοί. Μόλις ἀκοῦν Καρά ἀμέσως σου λένε "μά αὐτός δέν ἔχει σχέση μέ βυζαντινή μουσική. Τραγουδοποιός, τραγουδιστῆς ἦταν. Μακριά ἀπό αὐτόν. Προσπάθησε μάλιστα νά ἀλλάξει καί τούς ἤχους. Ἀπό ὀχτώ τους ἔχει φτάσει σχεδόν 50! Ὄχι μόνο Στανίτσα καί ἐντάξει λίγο Πρίγγο καί Ναυπλιώτη".

Λοιπόν μέ αὐτές τίς ἐμπειρίες ὅταν εἶδα καί ἐγώ αὐτά τά ἔντονα γράμματα λέω τί ἔγινε πάλι; Καί τό μυαλό μου , ἡ προσοχή μου ἀπορροφήθηκε στίς προαναφερθεῖσες περιπτώσεις. Καί δέν προχώρησα νά διαβάσω τά συνημμένα. Ἔχει τό δίχως ἄλλο δίκιο ὁ Δομέστιχος πώς ὁ τρόπος πού ἔγραψα τό μήνυμα ἐνδεχομένως νά μήν εἶναι ὁ καλύτερος πρός τό πρόσωπο τοῦ Διαχειριστῆ. Συγνώμη γι'αὐτό ὅμως δέν εἶχα τέτοια πρόθεση. Νομίζω τό καταλάβατε.

Τέλος θέλω ἀκόμα νά πῶ ὅτι καλό εἶναι ὅποιος μιλᾶ γιά παράδοση ψαλτκή θά πρέπει νά παραδέχεται καί νά ἀναγνωρίζει τόν κόπο ὅλων. Ὅποιος ἀπορρίπτει κάποιους δέν εἶναι καί τό καταλληλότερο πρόσωπο γιά νά μιλήσει γιά τήν ψαλτική.

Aν ακόμα και μετά απ αυτά που μόνος σας αναφέρατε, δεν κατανοήσετε ότι δεν είναι τυχαίο που ασχολούνται όλοι με αυτούς, τότε συγγνώμη αλλά μάλλον εσείς έχετε προκατάληψη
 
Ἐντωμεταξύ οἱ περισσότεροι πού μιλοῦν γιά Στανίτσα δέν καταφέρνουν νά ἐκτελέσουν τά τροπάρια μέ τό ὕφος καί τήν τεχνική του. Τότε γιατί τόσο θαυμασμός; Βλέπω ἀρχάριους μόλις ἔχουν δέν ἔχουν τελειώσει Μαργαζιώτη μιλοῦν γιά Στανίτσα. Βλέπω τό μέσο ἱερέα πού δέν εἶναι καί τόσο ἄνετος στήν ἐναλλαγή τῶν ἤχων ἐπίσης θαυμάζει καί θεοποιεῖ τόν Στανίτσα. Βλέπω ἡλικιωμένους πού ἀντί νά πᾶνε στά καφενεῖα πολύ καλά κάνουν καί ἀσχολοῦνται μέ ψαλτική φτιάχνοντας χορωδιοῦλες, πάλι μιλοῦν γιά Στανίτσα ὡς τόν μόνο ἐκφραστή τῆς γνήσιας βυζαντινῆς μουσικῆς. Ἄν συζητήσεις μαζί τους θά μάθεις ἀκόμα πώς ἔχουν ἕνα ἀκόμα κοινό ὅλοι αὐτοί. Μόλις ἀκοῦν Καρά ἀμέσως σου λένε "μά αὐτός δέν ἔχει σχέση μέ βυζαντινή μουσική. Τραγουδοποιός, τραγουδιστῆς ἦταν. Μακριά ἀπό αὐτόν. Προσπάθησε μάλιστα νά ἀλλάξει καί τούς ἤχους. Ἀπό ὀχτώ τους ἔχει φτάσει σχεδόν 50! Ὄχι μόνο Στανίτσα καί ἐντάξει λίγο Πρίγγο καί Ναυπλιώτη".

Με αυτά που γράφεται είναι σα να απαιτείτε, από όλους τους ανθρώπους που θεωρούν τον Χατζηπαναγή ως τον καλύτερο Έλληνα ποδοσφαιριστή όλων των εποχών, να παίζουν την ίδια μπάλα που έπαιζε και κείνος.
Και να προσπαθήτε να μας πείσετε ότι και ο Καραγκούνης μπορεί να συγκριθεί μαζί του;
Τί να λέμε τώρα!:D
 

evangelos

Ευάγγελος Σολδάτος
Την ελληνική μουσική δεν την περιορίζουν ούτε την καταργούν οι αλλαγές των καιρών, το πιάνο , η πολυφωνία και λοιπά της δύσης. Πατώντας γερά στην παράδοση και γνωρίζοντας το παρελθόν παραδίδουμε άφοβα στο μέλλον.
Η ελληνική παράδοση έχει επηρεαστεί και δανειστεί πολλά στοιχεία από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα και συνεχίζει με τον ίδιο τρόπο. Χαίρομαι που έχω ταλαντούχους συνεργάτες και φίλους με ανοιχτό μυαλό και παιδεία.
Συγχαρητήρια λοιπόν για το τραγούδι Βαγγέλη το οποίο ερμήνεψες όπως πολύ σωστά παρατήρησε και ο πατήρ Μάξιμος με μοναδικό τρόπο και για το όλο στήσιμο της εργασίας για την μουσική στο περιοδικό.
 

nikosthe

Νίκος Θεοτοκάτος
Ήρθες πάλι φορτωμένος με χολή,
Με τα πολλά παραπονιάρικα «γιατί»
Φάλτσα ηχούνε στα δικά μας τα αυτιά
Τα κύκνεια άσματα των σπόρων του Καρά

«Γιατί ο Ιάκωβος, ο Θράσος κι ο Κωστής
Να φιγουράρουν στην αρχή της Πειραϊκής
Και ο δικός μου ο Καράς ο φουκαράς
Να τον ξεγράφουνε οι βάρβαροι με μιας

Είστε όλοι άχρηστοι οι πατριαρχικοί
Και μας ζηλεύετε γιατί είμαστε καλοί
Και αφού τα είπα αυτά που είχα να σας πω
Στο Άγιο όρος για λιγάκι θα χαθώ!»

Αν και δε φαίνεται να πείραξε τον Τάσο το ποίημα αυτό, παρά ταύτα εγώ θα παραπονεθώ. Ο άνθρωπος καταρχήν δεν μίλησε για τον Καρά, παρά μόνο για το παράλογο, κατ' αυτόν, της "θεοποίησης" του Στανίτσα. Κατά δεύτερον, η αναφορά της τελευταίας στροφής του ποιήματος στο Άγιον Όρος δεν είναι πρέπουσα, ούτε για το Περιβόλι της Παναγιάς μας* ούτε για τον αγαπητό μας συνάδελφο Τάσο. Αν κάποιος άλλος άφηνε κανα ανάλογο υπονοούμενο για μένα ή κάποιον της "άλλης" πλευράς, θα πέφτανε όλοι πάνω του, χώρια που είναι εξαιρετικά αμφίβολο αν ο παθών θα τηρούσε τη στάση του Τάσου. Ο Τάσος γιατί θα πρέπει να το ανέχεται δηλαδή;; Από πότε η μακροθυμία είναι τόσο "αυτονόητη";;

Από κει και πέρα, από τα ευχαριστήρια που έβαλα στα μηνύματα σου Σκρέκα (κυρίως), αλλά και του domesticus και των λοιπών, φαίνεται τι πιστεύω κι εγώ και δεν θα προσθέσω κάτι άλλο επί της ουσίας, καθώς τα είπαν άλλοι καλύτερα από μένα. Απλώς δεν περίμενα να καταντήσει ΚΑΙ αυτό το θέμα σημείο αντικαραϊκής αντιπαράθεσης... (ναι, εγώ το λέω αυτό, που ξέρετε πόσα και πόσα έχω σούρει στο μακαρίτη, και όχι με λόγια του αέρα αλλά με επιστημονικά στοιχεία, όσο δύναμαι τουλάχιστον και μου επιτρέπουν οι πενιχρές μου γνώσεις! Και φυσικά μέμφομαι αμφοτέρους για τον "εκτροχιασμό" της συζήτησης, με ένα θέμα που κάθε άλλο παρά διαμάχη προμήνυε -μάλλον θα έπρεπε να μας ενώνει...-, τόσο τον Τάσο που ξεκίνησε την άσκοπη αυτή κριτική προς τον Άρχοντα, αλλά και ΟΣΟΥΣ από τους υπολοίπους τη μεγαλοποίησαν, όχι όλους φυσικά).

*Υ.Γ.: Από μεταγενέστερα μηνύματα φάνηκε ότι η αναφορά το Άγιο Όρος δεν είχε σκωπτικό σκοπό, αλλά αφορούσε προηγούμενο ιστορικό στο Ψαλτολόγιο και δη της αποχώρησης για κάποιο χρονικό διάστημα στο Όρος του κ. Διαμαντόπουλου μετά από "εμπρηστικό" μήνυμά του, οπότε δεν ισχύει το σχόλιό μου αυτό για το Όρος.
 
Last edited:

ΑΛΕΞΙΟΣ ΝΙΚΟΛΟΥΤΣΟΠΟΥΛΟΣ

Φωτορεπόρτερ - Οπερατέρ Films Producer
Αν και δε φαίνεται να πείραξε τον Τάσο το ποίημα αυτό, παρά ταύτα εγώ θα παραπονεθώ. Ο άνθρωπος καταρχήν δεν μίλησε για τον Καρά, παρά μόνο για το παράλογο, κατ' αυτόν, της "θεοποίησης" του Στανίτσα. Κατά δεύτερον, η αναφορά της τελευταίας στροφής του ποιήματος στο Άγιον Όρος δεν είναι πρέπουσα, ούτε για το Περιβόλι της Παναγιάς μας ούτε για τον αγαπητό μας συνάδελφο Τάσο. Αν κάποιος άλλος άφηνε κανα ανάλογο υπονοούμενο για μένα ή κάποιον της "άλλης" πλευράς, θα πέφτανε όλοι πάνω του, χώρια που είναι εξαιρετικά αμφίβολο αν ο παθών θα τηρούσε τη στάση του Τάσου. Ο Τάσος γιατί θα πρέπει να το ανέχεται δηλαδή;; Από πότε η μακροθυμία είναι τόσο "αυτονόητη";;

Από κει και πέρα, από τα ευχαριστήρια που έβαλα στα μηνύματα σου Σκρέκα (κυρίως), αλλά και του domesticus και των λοιπών, φαίνεται τι πιστεύω κι εγώ και δεν θα προσθέσω κάτι άλλο επί της ουσίας, καθώς τα είπαν άλλοι καλύτερα από μένα. Απλώς δεν περίμενα να καταντήσει ΚΑΙ αυτό το θέμα σημείο αντικαραϊκής αντιπαράθεσης... (ναι, εγώ το λέω αυτό, που ξέρετε πόσα και πόσα έχω σούρει στο μακαρίτη, και όχι με λόγια του αέρα αλλά με επιστημονικά στοιχεία, όσο δύναμαι τουλάχιστον και μου επιτρέπουν οι πενιχρές μου γνώσεις! Και φυσικά μέμφομαι αμφοτέρους για τον "εκτροχιασμό" της συζήτησης, με ένα θέμα που κάθε άλλο παρά διαμάχη προμήνυε -μάλλον θα έπρεπε να μας ενώνει...-, τόσο τον Τάσο που ξεκίνησε την άσκοπη αυτή κριτική προς τον Άρχοντα, αλλά και ΟΣΟΥΣ από τους υπολοίπους τη μεγαλοποίησαν, όχι όλους φυσικά).

Αγαπητέ συνάδελφε αυτά ακριβώς ήθελα να πω και εγώ επειδή όμως δεν ήθελα η συζήτηση να ξαναγίνει όπως παλιά και δεν θέλω να ρίχνω λαδι στη φωτιά δεν έγραψα κάτι διότι μερικοί από εδώ μέσα στα μηνύματα τους είναι γεμάτα ειρωνεία
 
Last edited:

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Αν και δε φαίνεται να πείραξε τον Τάσο το ποίημα αυτό, παρά ταύτα εγώ θα παραπονεθώ. Ο άνθρωπος καταρχήν δεν μίλησε για τον Καρά, παρά μόνο για το παράλογο, κατ' αυτόν, της "θεοποίησης" του Στανίτσα. Κατά δεύτερον, η αναφορά της τελευταίας στροφής του ποιήματος στο Άγιον Όρος δεν είναι πρέπουσα, ούτε για το Περιβόλι της Παναγιάς μας ούτε για τον αγαπητό μας συνάδελφο Τάσο. Αν κάποιος άλλος άφηνε κανα ανάλογο υπονοούμενο για μένα ή κάποιον της "άλλης" πλευράς, θα πέφτανε όλοι πάνω του, χώρια που είναι εξαιρετικά αμφίβολο αν ο παθών θα τηρούσε τη στάση του Τάσου. Ο Τάσος γιατί θα πρέπει να το ανέχεται δηλαδή;; Από πότε η μακροθυμία είναι τόσο "αυτονόητη";;

Από κει και πέρα, από τα ευχαριστήρια που έβαλα στα μηνύματα σου Σκρέκα (κυρίως), αλλά και του domesticus και των λοιπών, φαίνεται τι πιστεύω κι εγώ και δεν θα προσθέσω κάτι άλλο επί της ουσίας, καθώς τα είπαν άλλοι καλύτερα από μένα. Απλώς δεν περίμενα να καταντήσει ΚΑΙ αυτό το θέμα σημείο αντικαραϊκής αντιπαράθεσης... (ναι, εγώ το λέω αυτό, που ξέρετε πόσα και πόσα έχω σούρει στο μακαρίτη, και όχι με λόγια του αέρα αλλά με επιστημονικά στοιχεία, όσο δύναμαι τουλάχιστον και μου επιτρέπουν οι πενιχρές μου γνώσεις! Και φυσικά μέμφομαι αμφοτέρους για τον "εκτροχιασμό" της συζήτησης, με ένα θέμα που κάθε άλλο παρά διαμάχη προμήνυε -μάλλον θα έπρεπε να μας ενώνει...-, τόσο τον Τάσο που ξεκίνησε την άσκοπη αυτή κριτική προς τον Άρχοντα, αλλά και ΟΣΟΥΣ από τους υπολοίπους τη μεγαλοποίησαν, όχι όλους φυσικά).

Φίλτατε,

Ὁ καθένας κατὰ τὴν βιωτή του στὸ χῶρο ποὺ κινεῖται εἰσπράττει καὶ τὰ ἀνάλογα. Δὲν ἀκούγεται χριστιανικὸ ἀλλὰ τὶ νὰ κάνουμε ἔτσι εἶναι ἡ ἐκούσια δημόσια ἔκθεση. Ἄλλωστε, ὅλοι ὅσοι γράφουμε κατὰ καιροὺς εἰσπράττουμε καὶ τὰ ὀψώνια τῶν γραφομένων μας, τό ξέρεις, τὸ ξέρω, τὸ ξέρουμε.

Ἐπίσης, ὅποιος δὲν ἀνέχεται κάτι μπορεῖ νὰ διαμαρτυρηθεῖ ἄνετα καὶ νὰ τὰ βάλει ἀκόμα κὰι μὲ αὐτὸν ποὺ τὸν θίγει, εὐτυχῶς ὑπάρχει σχετικὴ ἐλευθερία κίνησης στὸ forum.

Πεδίον δόξης λαμπρόν λοιπόν.

Ὁ ἐκτροχιασμὸς τῶν θεμάτων δὲν εἶναι πάντα κακό, πολλὲς φορὲς ὁδηγεῖ ἀπρόσμενα στὸ ξεκαθάρισμα καὶ τὴν ἀπόσταξη διαφόρων τρεχουσῶν ἀπόψεων, ὥστε ὁ καθένας ΜΑΣ νὰ φαίνεται γι΄αὐτὸ ποὺ εἶναι καὶ ὄχι γι᾿ αὐτὸ ποὺ τυχὸν ἐπιδιώκει νὰ προβάλλει.
 

nikosthe

Νίκος Θεοτοκάτος
Δὲν ἀκούγεται χριστιανικὸ ἀλλὰ τὶ νὰ κάνουμε ἔτσι εἶναι ἡ ἐκούσια δημόσια ἔκθεση. Ἄλλωστε, ὅλοι ὅσοι γράφουμε κατὰ καιροὺς εἰσπράττουμε καὶ τὰ ὀψώνια τῶν γραφομένων μας, τό ξέρεις, τὸ ξέρω, τὸ ξέρουμε.
Δεν θα διαφωνήσω φίλε domesticus, γι' αυτό είπα ότι μέμφομαι και τον Τάσο που άρχισε. Ούτε η κριτική αφορούσε εσένα, αλλά κυρίως το ποίημα, το οποίο και παρέθεσα και το οποίο δεν νομίζω ότι κινείται στο ίδιο επίπεδο με τα όσα έγραψες εσύ ή ο Σκρέκας, που ο λόγος σας είναι γόνιμος, εξ ου και το thanks από μέρους μου.
Ἐπίσης, ὅποιος δὲν ἀνέχεται κάτι μπορεῖ νὰ διαμαρτυρηθεῖ ἄνετα καὶ νὰ τὰ βάλει ἀκόμα κὰι μὲ αὐτὸν ποὺ τὸν θίγει, εὐτυχῶς ὑπάρχει σχετικὴ ἐλευθερία κίνησης στὸ forum.
Είναι όμως ωραίο ρε παιδιά να γίνονται κοκορομαχίες ακόμα και σε ένα τέτοιο θέμα, που θα έπρεπε να χαροποιεί όλους μας; Αυτό το απλό πράγμα λέω. Την αρχή κάνει ο Τάσος, που αδικαιολογήτως "θίγεται" από πράγματα αυτονόητα για κάποιον μπολιασμένο με την παραδοσιακή ψαλτική πράξη (όπως τα βιβλία μεγάλων μορφών, σαν του Δημοσθένη του Παϊκόπουλου ή, ακόμα περισσότερο, με την, έστω υπερβολική ώρες ώρες, αλλά απόλυτα δικαιολογημένη "θεοποίηση" όχι απλώς τεραστίων, αλλά ΜΕΓΙΣΤΩΝ αναστημάτων όπως ο Άρχοντας Θρασύβουλος Στανίτσας, που ο ίδιος ο Πρίγγος είχε πει ότι δεν θα ξαναφανεί όμοιός του -άραγε να κατηγορήσουμε κι αυτόν για θεοποίηση του Άρχοντα;;-). Όμως δεν μπορείς να κατηγορήσεις κάποιον όταν απλώς λέει την άποψή του. Αφού το πιστεύει ο άνθρωπος, θα το γράψει. Η κριτική λοιπόν στον Τάσο, εφόσον κι αυτός δημοσίως παραπονείται, είναι δεδομένη, όπως σωστά λες. Το πλαίσιό της όμως καλό θα ήταν να είναι ευπρεπές ή, τουλάχιστον, ανάλογο του τρόπου του Τάσου και όχι απρεπές. Έτσι έχει νόημα η κριτική, εφόσον θέλουμε να νουθετήσουμε τον άλλον και να του αποβάλουμε κάποιες λανθασμένες, κατ' εμάς, αντιλήψεις, και όχι "να του την πούμε"...

Υ.Γ. Άσχετο, αλλά Τάσο, το είδες αυτό; Όχι τίποτ' άλλο, αλλά αφού κουραζόμαστε να τα γράψουμε, τουλάχιστον να ξέρουμε ότι διαβάζονται...
 
Top