Σ' ευχαριστώ, Γιώργο μου!Γιώργος Μ.;89208 said:κύριε Αρβανίτη, είναι φανερό ότι έχετε κάνει περιουσία σας τον μελοποιητικό τρόπο των παλαιών διδασκάλων. Συγχαρητήρια και σας ευχαριστούμε!
Συγγνώμη, ξέχασα να γράψω γι' αυτό. Ναί, συναντάται σε παλαιότερα κείμενα (ίσως και μόνο "Χριστός ο Θεός". Δεν θυμάμαι). Το μελοποίησα σ' αυτό το σημείο με τρόπο που η φράση αυτή να μπορεί να παραληφθεί. Οι λειτουργιολόγοι της κοινότητος μπορούν ίσως να μας δώσουν περισσότερες λεπτομέρειες, γιατί εγώ δεν μπορώ τώρα να ψάξω. Πάντως σίγουρα το έχω δεί κάπου.ΥΓ Η φράση "Χριστός ο Θεός"; είναι μέρος του ύμνου; Δεν γνωρίζω τις διάφορες γραφές, γι' αυτό ρωτάω.
Ωραία, αλλά γιατί σε πλ β';
Ωραία, αλλά γιατί σε πλ β';
Στις παλαιές Παπαδικές βρίσκεται σε πλ. Β' (μέλος "κοινόν" και ανώνυμο, αν θυμάμαι καλά. Το είχα αντιγράψει με το χέρι παλιά από μια Παπδική της ΕΒΕ, δεν θυμάμαι ποιά, όπου είχε την επιγραφή "έτερον απλούν", πλ. Β). Πρέπει να είναι ο Νικηφόρος Ηθικός που το μελοποίησε πρώτος σε πλ. Α'.
......
ΥΓ Η φράση "Χριστός ο Θεός"; είναι μέρος του ύμνου; Δεν γνωρίζω τις διάφορες γραφές, γι' αυτό ρωτάω.
Κοίταξα κάτι φωτοτυπίες χειρογράφου που περιέχει μελοποιήσεις του Θεοδοσίου Ιεροδιακόνου του Χίου (νομίζω είναι ο δάσκαλος του Πέτρου Λαμπαδαρίου στη Σμύρνη) και του Δανιήλ Πρωτοψάλτου, και οι δύο σε πλ Α´, και περιέχουν τη φράση "Χριστός ο Θεός ημών". Σε άλλο χφ βρήκα ότι η ίδια φράση περιέχεται και στο του Πέτρου Λαμπαδαρίου, ενώ έχει παραληφθεί τουλάχιστον στον "Μουσικό Πανδέκτη" της "Ζωής" που περιέχει αυτήν την σύνθεση. Δεν γνωρίζω γιατί ο Ιάκωβος παρέλειψε τη φράση (αν βέβαια την παρέλειψε αυτός και όχι οι εξηγητές).
Για το Μ. Σάββατο και την Θ. Λειτουργία του Αγ. Ιακώβου. Συγγνώμη για την εμφάνιση, αλλά δεν προλαβαίνω να το καθαρογράψω. Θα το κάνω μιαν άλλη ώρα.
Η φράση "Χριστός ο Θεός"; είναι μέρος του ύμνου; Δεν γνωρίζω τις διάφορες γραφές, γι' αυτό ρωτάω.
Ναι, είναι παλαιά γραφή. Ο στίχος "καὶ Κύριος τῶν κυριευόντων" αποτελεί όμως μεταγενέστερη προσθήκη.
Shota πολύ πρόχειρα στις κριτικές εκδόσεις που βλέπω δε φαίνεται για μεταγενέστερη προσθήκη. Μήπως κάνω λάθος;
Δ.
Δεν την έχει ο Φουντούλης (Κείμενα λειτουργικής...).
Πρός Θεοῦ, δέν εἶναι θέμα βιασύνης......οι δε λειτουργούντες βιάζονται... οπότε δεν αντιλαμβάνεται κανείς την παράλειψη,
Δ.
Ναι, είναι παλαιά γραφή. Ο στίχος "καὶ Κύριος τῶν κυριευόντων" αποτελεί όμως μεταγενέστερη προσθήκη.