Μόνον αὐτή ἀπό τό Google εἶναι (πλήρης) Παρακλητική.Τρεις «Οκτώηχοι» αναφέρονται εδώ, η μία από το Google και οι δύο από την «Ανέμη».
Θά σᾶς κατέτασσα στήν κατηγορία ἐκείνων πού αἰσθάνονται τήν ἀνάγκη νά ἔχουν κάτι «θεοποιημένο». Αὐτή ἡ ἔκδοση, ὅπως διαβάζετε, εἶναι μιά νέα ἔκδοση, πού δέχθηκε ἐπεξεργασία καί ἐπιδιορθώσεις ἀπό τόν ἱερέα Ἀνδρέα Ἰδρωμένο. Δέν εἶναι ἕνα βιβλίο πού «ἔπεσε ἀπό τόν οὐρανό».(Θα με λέγατε ουτοπικό, ρομαντικό και άλλα όμοια, αν ευχόμουν να υπάρξουν -κατά τα πρότυπα των ψαλτικών βιβλίων- ακριβείς επανεκδόσεις όλων αυτών των πολύτιμων λειτουργικών βιβλίων και να μπορούσαμε να εισαγάγουμε αυτά σε ναούς αντί των νυν εν χρήσει;
Αὐτό δέν τό καταλαβαίνω. Τί θέλετε νά πεῖτε;Βέβαια θα σκοντάφταμε και στις διαφοποιήσεις του τυπικού.)
Τό ἀντιλαμβάνομαι κι εὐχαριστῶ. Εἶναι αὐτό πού ἔγραψε ἐδῶ ὁ ἀγαπητός μας φίλος καί ρομαντικός Εὐάγγελος.Απλώς είμαι υπέρ της κάθε είδους ομορφιάς. Κι αυτήν αποπνέουν από πολλές μεριές τους τα παλιά λειτουργικά βιβλία -του Βαρθολομαίου τίθενται κοντά στην κορυφή. Κι επειδή είναι ψαλτικό-μουσικό το "φόρουμ" μας, άρα καλλιτεχνικό, προέχουν τέτοιες αξίες. Και μακάρι και οι σύγχρονες εκδοτικές προσπάθειες, (ανεξάρτητα από το πόσο και εκείνες και οι εν λόγω παλαιές υπηρετούν την ακρίβεια και ορθότητα) να έχουν τέτοιες αρετές. Συχνά δεν έχουν. Στους μουσικούς ένα χειρόγραφο του Bach "μιλάει" πολύ περισσότερο και εμπνέει στην εκτέλεση περισσότερο από όλες τις κριτικές εκδόσεις του. Οι άνθρωποι έχουμε και την ιδιότητα να συγκινούμαστε. Αυτή τη συγκινησιακή αξία κρύβουν και υπηρετούν οι επισκέψεις μας σε κάθε είδους μουσεία και αρχαιολογικούς, προσκυνηματικούς ή άλλους χώρους. Αυτή τη συγκίνηση έχω ακούσει από πολλούς που ήλθαν σε συναναστροφή και με παλιά εκκλησιαστικά βιβλία και με κάθε είδους έργα που η μαστοριά και η αισθητική άλλων εποχών έδωσε ως απόσταγμα και της πίστης της. Άλλο η συγκίνηση από την ομορφιά και την αυθεντικότητα κι άλλο οι θεοποιήσεις-ειδωλοποιήσεις μέσα από τις οποίες μας ερμηνεύετε, δε νομίζετε; Χωρίς την καλλιτεχνική της ομορφιά τι θα ήταν και η εκκλησιαστική μας μουσική; Εκτός κι αν η ομορφιά, ακόμα και η πιο ταπεινή δε μας λέει πια τίποτα σήμερα. Όλα αυτά με ειλικρινή διάθεση εξομολογήσεως.
Καί συμφωνῶ.Ευχαριστούμε πολύ. Είχα την χαρά να ψάλω σε ναό με βιβλία Έκδοσης Βενετίας. Τρομερή η ποιότητα και η αίσθηση του γνήσιου του αυθεντικού και του αληθινού. Αγγίζεις τις σελίδες και νομίζεις ότι είναι ζωντανές! Δεν νομίζω να ξαναϋπάρξει ποτέ τέτοια ποιότητα στο χαρτί και στη μελάνη σε νέες εκδόσεις βιβλίων..
Ὄχι δέν συμβαίνει αὐτό, ὅπως ἐξήγησα.(Στα περί Τυπικού εννοώ ακριβώς μικρές διαφοροποιήσεις μεταξύ παλαιοτέρων τάξεων και αυτών που τώρα ισχύουν στον τόπο μας -τυπικές διαφοροποιήσεις θίγετε τόσο επιτυχημένα και διδακτικά κι εσείς στο Ψαλτολόγιον- και εξέφρασα το φόβο μου, επειδή ενδέχεται τα παλαιά βιβλία να αποδίδουν σε κάποια σημεία παλιότερες).
Όπως και νά έχει, ευχαριστούμε για τη συνομιλία και τα όσα μάς προσφέρετε.
Γιατί ως PDF κατεβαίνει σε ασπρόμαυρο, με αποτέλεσμα τα τυπωμένα με κόκκινο σημεία να είναι δυσανάγνωστα;Παρακλητική του 1671, που το πρωτότυπό της βρίσκεται στην Εθνική Βιβλιοθήκη της Αυστρίας.
Κι εγώ είχα κάνει παλαιότερα την ίδια ερώτηση. Κάποιος νομίζω ότι είχε δώσει απάντηση, την οποία όμως δεν έχω ούτε θυμάμαι ποια ήταν. Θα ήταν πολύ ωραία να μπορούσαμε να τα κατεβάσουμε έγχρωμα.Γιατί ως PDF κατεβαίνει σε ασπρόμαυρο, με αποτέλεσμα τα τυπωμένα με κόκκινο σημεία να είναι δυσανάγνωστα;
Μπορεί κάποιος να βοηθήσει;
......Σπεύσατε γιατί όπως βλέπετε πιο πάνω το έγγραφο είναι διαθέσιμο για κατέβασμα μόνον για 72 ώρες!