Αναγνώστες/ψάλτες και ιεροί κανόνες

[Σημείωμα συντονιστή (ΔΚ)] Μεταφέρθηκε από το θέμα Ψάλτης και ράσο.

Βέβαια πρέπει να γνωρίζουμε και τις υποχρεώσεις του αναγνώστου και όχι ελαφρά τη καρδία να προβαίνουμε σε κουρά. Απαγόρευση δευτερογαμίας, καθημερινή ανάγνωση ακολουθιών, συμμετοχή στα μυστήρια της εκκλησίας και άλλα.
Ωραίο θέμα για ενημέρωση και έχει και άμεση σχέση και με την ενδυμασία.
 
Βέβαια πρέπει να γνωρίζουμε και τις υποχρεώσεις του αναγνώστου και όχι ελαφρά τη καρδία να προβαίνουμε σε κουρά. Απαγόρευση δευτερογαμίας, καθημερινή ανάγνωση ακολουθιών, συμμετοχή στα μυστήρια της εκκλησίας και άλλα.
Ωραίο θέμα για ενημέρωση και έχει και άμεση σχέση και με την ενδυμασία.

Χθες μολις κατα τυχη διαβασα την εγκυκλιο προς ιεροψαλτες 19-2-2001 του αρχιεπισκοπου Χριστοδουλου που στη β¨ενοτητα και ιδιαιτερα στην τελευταια παραγραφο αναφερει και για το ρασο και σας παραπεμπω: www.ecclesia.gr εγκυκλιοι
Μακαρι εστω λιγα απ οσα γραφονται εκει να εφαρμοζονταν !
 
Βέβαια πρέπει να γνωρίζουμε και τις υποχρεώσεις του αναγνώστου και όχι ελαφρά τη καρδία να προβαίνουμε σε κουρά. Απαγόρευση δευτερογαμίας, καθημερινή ανάγνωση ακολουθιών, συμμετοχή στα μυστήρια της εκκλησίας και άλλα.
Ωραίο θέμα για ενημέρωση και έχει και άμεση σχέση και με την ενδυμασία.
Aπαγορευση δευτερογαμιας;...Δηλ. τι σχεση εχει αυτο με την κουρα;...:rolleyes:
 
Last edited:
Καποτε ειχα φορεσει μπλου-τζην, και απο πανω φορεσα το ρασο μου (χωρις να φαινεται τι φοραω απο μεσα), ανεβηκα στο αναλογιο, και μετα το περας της ακολουθιας μου εγινε παρατηρηση γιατι δεν φορουσα κουστουμι μεσα στον Ναο!
Η δευτερογαμια πραγματι απαγορευεται συμφωνα με τους ιερους κανονες, αλλα υπηρξαν (και υπαρχουν) και αρχοντες που παντρευτηκαν δυο φορες.
 
Σήμερα διάβαζα τυχαία στους ιερούς κανόνες στο Ωρολόγιον οτι όποιος ψάλτης δε νηστεύει τη Σαρακοστή (εκτός για λόγους υγείας) πρέπει να καθαιρείται. Το αναφέρω πληροφοριακά, πιστεύω θα υπάρχουν και άλλα σχετικά όπως αναφέρθηκαν και στο θέμα Ψάλτης και ράσο περί δευτερογαμίας κτλ.
 
Νομίζω πως τα περί διγαμίας των αναγνωστών έχουν αρθεί εδώ και κάποιους αιώνες. Μόνο των αναγνωστών, όμως. Όχι του υπολοίπου κατωτέρου κλήρου.
 

Σχετικά, μέ ἀναφορά σέ κανόνες, ἀποστολικά καί πατερικά συγγράμματα, ἔχω γράψει κι ἐδῶ.

Ὁ Κανὼν ΙΖ' τῶν Ἁγίων Ἀποστόλων ὁρίζει
Ὁ δυσὶ γάμοις συμπλακείς μετὰ τὸ βάπτισμα, ἢ παλλακὴν κτησάμενος, οὐ δύναται εἶναι ἐπίσκοπος, ἢ πρεσβύτερος, ἢ διάκονος, ἢ ὅλως τοῦ καταλόγου τοῦ ἱερατικοῦ.
Ὁπότε αὐτό ἰσχύει πρό τῆς χειροθεσίας. Ἄν νυμφευθῇ δεύτερη φορά, παραμένει στόν βαθμό του, ἀλλά δέν μπορεῖ νά προαχθεῖ σέ ὑποδιάκονο, διάκονο κ.λπ..

Ἐπίσης ὁ Κανὼν ΚΣΤ' ὁρίζει
Τῶν εἰς κλῆρον προσελθόντων ἀγάμων, κελεύομεν βουλομένους γαμεῖν, ἀναγνώστας, καὶ ψάλτας μόνους.
πού σημαίνει ὅτι οἱ ἀναγνῶστες καί ψάλτες μποροῦν νά νυμφευθοῦν μετά τήν χειροθεσία τους· ἀπό τόν βαθμό τοῦ ὑποδιακόνου καί μετά, ὄχι.

Ἡλικία χειροθεσίας ἐπιτρέπεται ἀπό τά 14 κατά ἑρμηνείαν τοῦ ΙΘ΄ τῆς ἐν Καρθαγένῃ Συνόδου, ἀφοῦ τοῦ ὑποδιακόνου ὁρίζεται στά 20 (ΙΕ΄ τῆς Πενθέκτης). Κατά τήν ρκγ΄ Ἰουστιάνειον Νεαράν στά 18. Ὑπῆρχε καί ἄλλη νεαρά πού ὅριζε στά 8, ἀλλά δέν ἴσχυσε.


Πηγές: Αποστολικοί Κανόνες καί Πηδάλιον σσ. 18, 19, 232.


 
Back
Top