Ιερά αγρυπνία, Αγ. Λουκά, 10 Ιουνίου

Χαίρομαι για τη διάδοση της ευλάβειας του νεοφανούς θαυματουργού Ιεράρχου και Ομολογητού. Καλή αγρυπνία!

Ωστόσο δεν μπορώ να μην κρύψω την πικρία μου για την περιθωριοποίηση της μνήμης των Αποστόλων Βαρθολομαίου & Βαρνάβα και τη λησμονιά πολλών αγίων της Αττικής γής από τους ναούς του λεκανοπεδίου...:( Π.χ. πού έγινε αγρυπνία για τον Αθηναίο Νεομάρτυρα Αντώνιο;
 

Τί νά ποῦμε γιά τόν εὐαγγελιστή Λουκᾶ καί γιά τόν ἀρχαῖο ὅσιο Λουκᾶ τόν Στειριώτη;


 
Χαίρομαι για τη διάδοση της ευλάβειας του νεοφανούς θαυματουργού Ιεράρχου και Ομολογητού. Καλή αγρυπνία!

Ωστόσο δεν μπορώ να μην κρύψω την πικρία μου για την περιθωριοποίηση της μνήμης των Αποστόλων Βαρθολομαίου & Βαρνάβα και τη λησμονιά πολλών αγίων της Αττικής γής από τους ναούς του λεκανοπεδίου...:( Π.χ. πού έγινε αγρυπνία για τον Αθηναίο Νεομάρτυρα Αντώνιο;

Σέβομαι και τιμώ όλους τους Αγίους φίλε Παναγιώτη, να το ξεκαθαρίσω αυτό...
Δυστυχώς όμως η [πικρή;;] αλήθεια εκφράζεται από μια παροιμία που λένε [και] στην πατρίδα μου: "Άγιος που δε θαματουργεί, μουδέ δοξολογιέται"
Και τα παραδείγματα που αναφέρεις δεν είναι τα μόνα. Σύγκρινε πόσοι ναοί τιμώνται επ' ονόματι του Αγ. Νεκταρίου και πόσοι επ' ονόματι του Αγ. Ιωάννου του Χρυσοστόμου αυτού του Γιγαντιαίου Αναστήματος της Ορθοδοξίας.

Το παρήγορο είναι πως οι Άγιοι μας όλοι απολαμβάνουν τα δίκαια έπαθλα του αγώνα τους από τον Αγωνοθέτη Χριστό και δεν έχουν ανάγκη τη δική μας τιμή...Οι μόνοι που ζημιώνονται όταν δεν τιμώνται δεόντως ο Θεός και οι Άγιοι είμαστε εμείς, αλλά αυτό είναι άλλο θέμα...
 
Χαίρομαι για τη διάδοση της ευλάβειας του νεοφανούς θαυματουργού Ιεράρχου και Ομολογητού. Καλή αγρυπνία!

Ωστόσο δεν μπορώ να μην κρύψω την πικρία μου για την περιθωριοποίηση της μνήμης των Αποστόλων Βαρθολομαίου & Βαρνάβα και τη λησμονιά πολλών αγίων της Αττικής γής από τους ναούς του λεκανοπεδίου...:( Π.χ. πού έγινε αγρυπνία για τον Αθηναίο Νεομάρτυρα Αντώνιο;

Δεν είμαι, άπαγε, συντονιστής στη θέση του συντονιστή, αλλά αυτός ο ορθότατος προβληματισμός περί των αγίων της Αττικής γης δεν έχει τη θέση του εδώ. Και φυσικά δεν το λέω απλώς από φροντίδα για τη θεματολογία (που ο ίδιος την καταστρατηγώ συχνά δυστυχώς), αλλά για κάτι ουσιαστικότερο: και σε άλλα σημεία, φίλε Παναγιώτη, έχεις εκφράσει αντίστοιχους προβληματισμούς περί λιγότερο και περισσότερο οφειλόμενης τιμής. Αλλά νομίζω πως πουθενά στην πίστη μας δεν ισχύει ότι με το να τιμάς έναν άγιο παραγνωρίζεις κάποιον άλλο άγιο.
Καθενός αγίου η εορτή είναι αφορμή χαράς και δοξολογίας του Θεού «τοῦ θαυμαστοῦ ἐν τοῖς ἁγίοις αύτοῦ» και, ως φαίνεται, όσο νεώτερος ο άγιος, άρα πιο κοντά στη δίσεκτη εποχή μας, τόσο μεγαλύτερη και η προς αυτόν ευλάβεια των ανθρώπων.
Ευτυχώς οι άγιοι Βαρθολομαίος και Βαρνάβας δεν έχουν την ίδια νοοτροπία με μας και γι’ αυτούς στη μνήμη ενός νέου μεγάλου αγίου «εὐφρανθῆναι και χαρῆναι δεῖ» (έτσι περίπου όπως στις χειροτονίες, που οι πρεσβύτεροι κληρικοί «χειραγωγούν» τον νέο κληρικό να προσκυνήσει τις εικόνες του Χριστού και της Παναγίας).
 
Γιώργος Μ.;75943 said:
Δεν είμαι, άπαγε, συντονιστής στη θέση του συντονιστή...

Καί ὅμως...!:D:D Ἤδη ἐπαναστάτησες!!! :p:p
 

Attachments

  • GiwrgosM_1821.jpg
    66.7 KB · Views: 11
Αν κάποιες συγκυρίες ερχόταν αλλιώς θα ήμουν κι εγώ εκεί. Δυστυχώς όμως δε θα κατέβω Αθήνα.

Νομίζω πάντως πως πρέπει να τιμηθούν και οι Απόστολοι και μάλλον όπου υπάρχουν τροπάρια και των δύο να προηγηθούν.

Καλή αγρυπνία!
 
Ωστόσο δεν μπορώ να μην κρύψω την πικρία μου για την περιθωριοποίηση της μνήμης των Αποστόλων Βαρθολομαίου & Βαρνάβα
Καταλιμπάνεται (λέξη πού σᾶς ἀρέσει);
Πάντως ἄν δέν «περιθωριοποιηθοῦν», μαζί καί μέ τήν «ἑορτὴ τῆς Εἰκόνος τῆς Παναγίας τοῦ "Ἄξιόν ἐστι"», μή πεῖ κανείς, ὅπως πέρσι «Αυτοσχεδιάζαμε!».


 
Το ζήτημα το αντιμετώπισε πολύ σωστά ο κ. Αχιλλιάς.

Δυστυχώς η τιμή κάποιων αγίων γίνεται (ως μη ώφελε) κατά διαστήματα της μόδας, όπως και η προσφιλής μου :)rolleyes:) απόδοση του Πάσχα κλπ. κλπ.
 
Δυστυχώς η τιμή κάποιων αγίων γίνεται (ως μη ώφελε) κατά διαστήματα της μόδας
Φίλε Παναγιώτη, αν είναι απλώς "κατά διαστήματα" ο χρόνος θα το δείξει, δηλαδή ο Θεός. Αλλά για όλα υπάρχει μια αρχή. Και του αγίου Ιωάννου του Ρώσου και του αγίου Νεκταρίου η μνήμη και τόσων άλλων αγίων έτσι ξεκίνησε και γιγαντώθηκε. Τι σημαίνει δυστυχώς λοιπόν; ΠΟιος ορίζει το δυστυχώς;
Ενώ νομίζω ότι καταλαβαίνω απόλυτα τι θες να πεις, ωστόσο η εστίαση και ο χρονισμός (κοινώς timing) των λεγομένων σου, εντελώς άθελά σου, αποπνέει μια ελαφρά απαξίωση και μια μίζερη στάση σε σχέση με το κορυφαίο γεγονός της αναδείξεως και της τιμής ενός νέου αγίου. Δεν ήταν τυχαίο που έκανα οιονεί "συντονιστική" παρέμβαση πριν. Εϊχε νόημα: αυτὀ εδώ το thread είναι εορταστικό. Έχει μιαν ατμόσφαιρα. Άνοιξε ένα άλλο γενικό για τους προβληματισμούς σου περί αγιοποιήσεων και παροδικών τιμητικών εκδηλώσεων νεοφανών αγίων να συζητήσουμε συνολικά κι εγώ θα σου βάλω thanks σε ό, τι κι αν πεις.

ΥΓ 1: Ασφαλώς και δεν σημαίνει ότι πρέπει να παραληφθούν οι αναφορές στους συνεορταζομένους (και συνεορτάζοντες) αγίους.
ΥΓ 2: Στη μνήμη του αγίου Χρυσοστόμου εμείς είχαμε αγρυπνία. Και άλλοι απ' ό, τι έμαθα.
 
Back
Top