«Ἀκολουθία Νεκρώσιμος εἰς κοιμηθέντας κατά τό Τυπικόν τῆς Μεγάλης τοῦ Χριστοῦ Ἐκκλησίας»

Γιάννης Βενιέρης

Ο αποχωρήσας...
Την Κυριακή 7 Φεβρουαρίου 2010 (της Απόκρεω) και Ώρα 7:00μ.μ. στον Μητροπολιτικό Ιερό Ναό Αγίας Τριάδος Πειραιώς, θα παρουσιαστεί υπό μορφή εκδήλωσης - συναυλίας, η εξής:

'' Ἀκολουθία Νεκρώσιμος εἰς κοιμηθέντας κατά τό Τυπικόν τῆς Μεγάλης τοῦ Χριστοῦ Ἐκκλησίας ''​
(῾Η κηδεία ἐν Κωνσταντινουπόλει)​

Τα Μουσικά κείμενα τα οποία θα αποδώσει Χορωδία υπό τη διεύθυνση του Πρωτοψάλτου Ευαγγέλου Σφακιανάκη θα είναι τα εξής:

1. Άμωμος (χειρόγραφα Θρ.Στανίτσα).
2. Νεκρώσιμα Ευλογητάρια (χειρόγραφα Θρ.Στανίτσα).
3. Νεκρώσιμα Ιδιόμελα στους οκτώ Ήχους
(απομαγνητοφωνημένα υπο του Ευαγγέλου Σφακιανάκη - από Νεκρώσιμη Ακολουθία κατά την οποία έψαλλαν αντιφωνικά οι Άρχοντες Θρ.Στανίτσας και Δημήτριος Μαγούρης).
4. ''Δεύτε τελευταίον ασπασμόν...'' (αργόν).
5. ''Μετά των Αγίων...'' (χειρόγραφο Θρ.Στανίτσα).
6. Τροπάρια ''Μετά πνευμάτων... ''.
7. ''Αιωνία η μνήμη...''.
8. Θεοτοκίον ''Μακαρίζομέν σε ... ''.​

Κατά την εκδήλωση θα πραγματοποιηθούν Θεολογικά σχόλια υπό του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Προικονήσου κ.κ. Ιωσήφ .
 
Και έχοντας ως αφορμή την παραπάνω δημοσίευση..............:):):)

Επισυνάπτω ως μικρό δωράκι :) προς τα μέλη του φόρουμ, την παρακάτω Νεκρώσιμη Ακολουθία.

Αυτά τα μέλη έχουν απομαγνητοφωνηθεί και αυτά θα παρουσιάσει η χορωδία !

Ακούστε ''μαγικές'' θέσεις στα Νεκρώσιμα Ιδιόμελα και από τους δύο Άρχοντες!!!

Καλή ακρόαση ..............!!!!!!! :)

ΥΓ: Παρακαλώ θερμά, τον Συντονιστή Ηχογραφήσεων, όπως μεταφέρει τα επισυναπτόμενα αρχεία στις Ηχογραφήσεις / Πατριαρχικοί / Στανίτσας - Μαγούρης, Νεκρώσιμη Ακολουθία.
 

Attachments

  • 1. Άμωμος - Α' Στάσις.mp3
    2.2 MB · Views: 1,525
  • 2. Άμωμος - Β' Στάσις.mp3
    2.3 MB · Views: 933
  • 3. Άμωμος - Γ' Στάσις.mp3
    1.8 MB · Views: 843
  • 4. Νεκρώσιμα Ευλογητάρια.mp3
    2.7 MB · Views: 961
  • 5. Μετά των Αγίων.mp3
    1.4 MB · Views: 815
  • 6. Νεκρώσιμα Ιδιόμελα.mp3
    6.1 MB · Views: 1,188
Last edited:
Ευχαριστούμε για την είδηση και για τα μέλη. "Κατά το Τυπικόν της..." ή "Κατά την ψαλμώδηση εις την..."; Είναι θέμα Τυπικού; Μήπως να άλλαζε ο τίτλος;
 
Ευχαριστούμε για την είδηση και για τα μέλη. "Κατά το Τυπικόν της..." ή "Κατά την ψαλμώδηση εις την..."; Είναι θέμα Τυπικού; Μήπως να άλλαζε ο τίτλος;

Πρόκειται και περί των δύο (Τυπικού κ' Ψαλμώδησης). :wink:

Κάποιες βασικές διαφορές (από πλευράς Τυπικού) διακρίνονται εύκολα κατά την σύγκριση της Ακολουθίας από το βιβλιαράκι της Αποστολικής Διακονίας με την τάξη την οποία αναφέρει ο Γ.Βιολάκης στο Τυπικό του.

Όσον αφορά τα ψαλλόμενα ...;;;
Άλλη κλάση !
Ακούστε παραπάνω πως αποδίδουν την Ακολουθία οι Άρχοντες Στανίτσας και Μαγούρης.

Οι υπόλοιπες διαφορές θα αναλυθούν υπό του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Προικονήσου κ.κ. Ιωσήφ.
Δεν επιλέχθηκε τυχαία ο παραπάνω Μητροπολίτης! :wink:
Καθόσον γνωρίζετε είναι Μητροπολίτης του Οικουμενικού Θρόνου.

Τα υπόλοιπα στην Εκδήλωση λοιπόν ......!!! :wink::):):)
 
Last edited:
Και έχοντας ως αφορμή την παραπάνω δημοσίευση..............:):):)

Επισυνάπτω ως μικρό δωράκι :) προς τα μέλη του φόρουμ, την παρακάτω Νεκρώσιμη Ακολουθία.

Αυτά τα μέλη έχουν απομαγνητοφωνηθεί και αυτά θα παρουσιάσει η χορωδία !

Ακούστε ''μαγικές'' θέσεις στα Νεκρώσιμα Ιδιόμελα και από τους δύο Άρχοντες!!!

Καλή ακρόαση ..............!!!!!!! :)

ΥΓ: Παρακαλώ θερμά, τον Συντονιστή Ηχογραφήσεων, όπως μεταφέρει τα επισυναπτόμενα αρχεία στις Ηχογραφήσεις / Πατριαρχικοί / Στανίτσας - Μαγούρης, Νεκρώσιμη Ακολουθία.
Πρώτα ο Θεός, αύριο θα ανανεώσω το υπόμνημα των ηχογραφήσεων του Στανίτσα, οπότε θα το βάλω εκεί, ώστε να μη χαλάσω το θέμα αυτό αφαιρώντας το μήνυμα για να το κάνω ανεξάρτητο θέμα.
 
Κάποιες βασικές διαφορές (από πλευράς Τυπικού) διακρίνονται εύκολα κατά την σύγκριση της Ακολουθίας από το βιβλιαράκι της Αποστολικής Διακονίας με την τάξη την οποία αναφέρει ο Γ.Βιολάκης στο Τυπικό του.
Ἁκριβῶς, ἀγαπητέ Ι.Α.Β., τό «Μετὰ τῶν Ἁγίων» εἶναι ἐκτός Τυπικοῦ, καί δέν τό ἀναφέρει ὁ Βιολάκης στό Τυπικό του (ΤΜΕ), στό δέ ἐγκόλπιον τῆς Ἀ. Δ. ἀναφέρεται ὅτι αὐτό εἶναι ἔθος τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος.

Μήπως βιάστηκες γι᾿ αὐτήν τήν ἀνάρτηση; Καί τό τά «Τα υπόλοιπα στην Εκδήλωση λοιπόν ......!!!» εἶναι τό καλύτερο;

Σημειωτέον ὅτι στήν ἐν λόγῳ ἠχογράφηση ψάλλεται κηδεῖα σέ γυναῖκα. Πού λέει τό Τυπικό ὅτι στόν ψαλμικό στίχο «Ἐπλανήθην ὡς πρόβατον ἀπολωλός, ζήτησον τὸν δοῦλόν σου, ὅτι τὰς ἐντολάς σου οὐκ ἐπελαθόμην» τό ἀλλάζουμε σέ «ζήτησον τὴν δούλην σου» (sic);
Ἐπίσης ποῦ λέει τό Τυπικό ὅτι μετά τό τρίτο «Ἀλληλούϊα, ἀλληλούϊα, ἀλληλούϊα. Δόξα σοι ὁ Θεός» προσθέτουμε «καὶ ἀνάπαυσον τὴν δούλην σου» (sic);
Τά εὐλογητάρια εἶναι ἐλλιπῆ στήν ἠχογράφηση. Περίμενα νά ἀκούσω τά κατά τό ΤΜΕ (σελ. 436) δύο πρῶτα «Εὐλογητὸς εἶ, Κύριε, δίδαξόν με τὰ δικαιώματά σου. Τῶν Ἁγίων ὁ χορός...» καί «Ὁ παλάμῃ ἐκ μὴ ὄντων πλάσας με...»· καθώς καί τό «Δόξα... Τὸ τριλαμπὲς τῆς μιᾶς Θεότητος...».

Θά περιμένω τήν ἐν λόγῳ ἐκδήλωση, εἴτε βρεθῶ αὐτοπροσώπως, εἴτε τήν ἀκούσω στό Ψαλτολόγιον ἀναρτημένη.


 
τό «Μετὰ τῶν Ἁγίων» εἶναι ἐκτός Τυπικοῦ, καί δέν τό ἀναφέρει ὁ Βιολάκης στό Τυπικό του (ΤΜΕ), στό δέ ἐγκόλπιον τῆς Ἀ. Δ. ἀναφέρεται ὅτι αὐτό εἶναι ἔθος τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος.

Θά περιμένω τήν ἐν λόγῳ ἐκδήλωση, εἴτε βρεθῶ αὐτοπροσώπως, εἴτε τήν ἀκούσω στό Ψαλτολόγιον ἀναρτημένη.



Όντως όπως αναφέρετε π.Μάξιμε το ''Μετά των Αγίων...'' είναι εκτός Τυπικού.
Όμως στην Πόλη το έψελναν σε συγκεκριμένο σημείο της Ακολουθίας.

Αναφέρω στον τίτλο: (῾Η κηδεία ἐν Κωνσταντινουπόλει) ......

Όπως είπατε και εσείς αναμονή μέχρι την εκδήλωση...! :)
Αυτά και άλλα πολλά, θα εξηγήσει ο Σεβασμιώτατος κ.κ. Ιωσήφ.

Εύχεσθε ... !!!
 
Ἁκριβῶς, ἀγαπητέ Ι.Α.Β., τό «Μετὰ τῶν Ἁγίων» εἶναι ἐκτός Τυπικοῦ, καί δέν τό ἀναφέρει ὁ Βιολάκης στό Τυπικό του (ΤΜΕ), στό δέ ἐγκόλπιον τῆς Ἀ. Δ. ἀναφέρεται ὅτι αὐτό εἶναι ἔθος τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος.

Μήπως βιάστηκες γι᾿ αὐτήν τήν ἀνάρτηση; Καί τό τά «Τα υπόλοιπα στην Εκδήλωση λοιπόν ......!!!» εἶναι τό καλύτερο;

Σημειωτέον ὅτι στήν ἐν λόγῳ ἠχογράφηση ψάλλεται κηδεῖα σέ γυναῖκα. Πού λέει τό Τυπικό ὅτι στόν ψαλμικό στίχο «Ἐπλανήθην ὡς πρόβατον ἀπολωλός, ζήτησον τὸν δοῦλόν σου, ὅτι τὰς ἐντολάς σου οὐκ ἐπελαθόμην» τό ἀλλάζουμε σέ «ζήτησον τὴν δούλην σου» (sic);
Ἐπίσης ποῦ λέει τό Τυπικό ὅτι μετά τό τρίτο «Ἀλληλούϊα, ἀλληλούϊα, ἀλληλούϊα. Δόξα σοι ὁ Θεός» προσθέτουμε «καὶ ἀνάπαυσον τὴν δούλην σου» (sic);
Τά εὐλογητάρια εἶναι ἐλλιπῆ στήν ἠχογράφηση. Περίμενα νά ἀκούσω τά κατά τό ΤΜΕ (σελ. 436) δύο πρῶτα «Εὐλογητὸς εἶ, Κύριε, δίδαξόν με τὰ δικαιώματά σου. Τῶν Ἁγίων ὁ χορός...» καί «Ὁ παλάμῃ ἐκ μὴ ὄντων πλάσας με...»· καθώς καί τό «Δόξα... Τὸ τριλαμπὲς τῆς μιᾶς Θεότητος...».

Θά περιμένω τήν ἐν λόγῳ ἐκδήλωση, εἴτε βρεθῶ αὐτοπροσώπως, εἴτε τήν ἀκούσω στό Ψαλτολόγιον ἀναρτημένη.


Σχετικά με το «και ανάπαυσον τον δούλον σου» μετά το 3ο αλληλουϊάριο, είναι τάξη μάλλον πατριαρχική, καθότι και ο Άρχων κ. Μολτιάδης Παππάς το λέει. Επίσης, σχετικά με τα Ευλογητάρια, το Τριαδικό «Δόξα» όπως και τα πρώτα τροπάρια είναι των ιερέων. Πάντως, πράγματι, το δεύτερο αρχίζει με τα λόγια «Ο παλάμη» και όχι «Ο πάλαι μεν», κάτι που είναι σαφές και στις παλαιότερες εκδόσεις.

Αυτά τα ξέρω από το Μνημόσυνο και όχι από την Κηδεία, οπότε σχετικά με την τάξη των υπολοίπων δεν είμαι σε θέση να τοποθετηθώ.
 
Όντως όπως αναφέρετε π.Μάξιμε το ''Μετά των Αγίων...'' είναι εκτός Τυπικού.
Όμως στην Πόλη το έψελναν σε συγκεκριμένο σημείο της Ακολουθίας.
Αναφέρω στον τίτλο: (῾Η κηδεία ἐν Κωνσταντινουπόλει) ......
Αὐτό ἄκουσα κι ἐγώ σέ ἄλλο θέμα, ὅπου ἔγραψα σχετικά. Δές ἐδῶ. Ἐπισυνάπτεται στό τέλος. Διάβασε σέ παρακαλῶ καί τά θέματα πού παραπέμπω ἐκεῖ. Πρέπει νά εἶστε ἐνημερωμένοι οἱ ψάλτες.

Όπως είπατε και εσείς αναμονή μέχρι την εκδήλωση...! :)
Αυτά και άλλα πολλά, θα εξηγήσει ο Σεβασμιώτατος κ.κ. Ιωσήφ.
Εύχεσθε ... !!!
Στή διάταξη τοῦ ΤΜΕ (1888) πού ἐπαναλαμβάνει αὐτή τοῦ ΤΚΠ (1830/1851) ἔχουμε μιά «σαρωτική» ἀκολουθία, «μόρφωμα» πραγματικό!
Τά Πατριαρχικά Τυπικά κατέγραψαν ἤδη συντομευθεῖσα ἀκολουθία, πού δημιουργήθηκε γιά εἰδικούς λόγους.
Ἀπό ἄρθρο μου δημοσιευμένο στήν ΣΥΜΒΟΛΗ παραθέτω:
Ἡ Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος τελεῖ τὴ νεκρώσιμο ἀκολουθία τῆς κηδείας κατὰ παρέκκλιση τῆς διατάξεως τοῦ ΤΜΕ (Τὸ Μικρὸν Εὐχολόγιον τῆς Ἀποστολικῆς Διακονίας, ἐκ τοῦ ὁποίου ψάλλουμε τὴ νεκρώσιμο ἀκολουθία στὴν Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος, περιλαμβάνει ἐπιπλέον ἀπὸ τὴ διάταξη τοῦ ΤΜΕ, νεκρώσιμα ἰδιόμελα, τὴν ψαλμωδία τοῦ κοντακίου «Μετά τῶν ἁγίων…» καὶ τοὺς μακαρισμούς). Τὸ ἴδιο τὸ Οἰκουμενικὸ Πατριαρχεῖο ἀπαντώντας σὲ ἐρώτηση τοῦ Μητροπολίτου Μοσχοβίας Νίκωνος περὶ τοῦ τρόπου τελέσεως τῆς νεκρωσίμου ἀκολουθίας, ἄν αὐτὴ πρέπει νὰ τελεῖται ὅπως εἶναι στὸ Εὐχολόγιο ἤ συντετμημένη, ὅπως τελεῖται στὴν Κωνσταντινούπολη, μὲ συνοδική ἀπόφαση τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχου Παϊσίου τοῦ Α΄ (1651-1652 καί 1654-1655) δικαιολογεῖ τὴν ἐξ ἀνάγκης ἐπιτομὴ καὶ συνιστᾶ τὴν τήρηση τῆς ἀκριβείας, ὅπου δὲν ὑπάρχει πρόβλημα, ἀναγνωρίζον ἐμμέσως τὴ «σαρωτική» νέα διάταξη. Τὸ κείμενο ἔχει ὡς ἐξῆς: «Ἡ τάξις τῆς ἀκολουθίας τῶν κεκοιμημένων ἐδῶ εἰς τὰ μέρη τῆς Κωνσταντινπουπόλεως, ἄλλαξε καμπόσον, ἔστωντας καὶ νὰ σμικρύνουσιν ἀπὸ τὸν τύπον ὁποῦ ἔχομεν εἰς τό Εὐχολόγιον διὰ τὰ συχνὰ καὶ μεγάλα θανατικὰ ὁποῦ ἔρχονται, καὶ δὲν φθάνουσιν οἱ ἱερεῖς νὰ θάπτουσι τὰ λείψανα· ἀμὴ πρέπει νὰ γίνεται καθὼς ἑρμηνεύει ὁ τύπος, μάλιστα ἐκεῖ ὁποῦ δὲν ἀναγκάζει τὸ θανατικὸν νὰ βιαζώμεθα.» . Ἔτσι σήμερα καὶ στὶς Μονές τοῦ Οἰκουμενικοῦ Θρόνου (Ἅγιον Ὄρος κ.λ.π.) καὶ σὲ ὅλες τὶς σλαβικὲς ἐκκλησίες ἡ νεκρώσιμος ἀκολουθία τελεῖται, ὅπως εἶναι διαγεγραμμένη στὸ Μέγα Εὐχολόγιον.

Πάρα πολύ ἐνδιαφέρουσα σχετική ἐργασία τοῦ π. Κων/νου Παπαγιάννη. Δεῖτε ἐδῶ.


 
Πάντως, πράγματι, το δεύτερο αρχίζει με τα λόγια «Ο παλάμη» και όχι «Ο πάλαι μεν», κάτι που είναι σαφές και στις παλαιότερες εκδόσεις.

Το δε "στέκεται" χωρίς το μεν;
 
Το δε "στέκεται" χωρίς το μεν;
Στέκεται κ. Γιαννόπουλε. Μόνο του τό «μὲν» (χωρίς τό «δὲ») δέν μπορεῖ νά ὑπάρχει· τό «δὲ» μπορεῖ.
Ἀλλά δέν τό ἀνέφερα γι᾿ αὐτό· ἄλλωστε ἔχει συζητηθεῖ τό θέμα ἐδῶ. Τό ἀνέφερα γιά τήν «πιστή»... τήρηση τοῦ ΤΜΕ πού τό γράφει ἀκριβῶς «Ὁ παλάμῃ».

 
Σχετικά με το «και ανάπαυσον τον δούλον σου» μετά το 3ο αλληλουϊάριο, είναι τάξη μάλλον πατριαρχική, καθότι και ο Άρχων κ. Μολτιάδης Παππάς το λέει.

«Σύνοψις Καλοφωνικών Eιρμών» του Ιωάννου Λαμπαδαρίου.

Έτσι το έχει και το ειρμολόγιον του Πέτρου (Χουρμούζιος, 1825, σ. 183).
 
Έτσι το έχει και το ειρμολόγιον του Πέτρου (Χουρμούζιος, 1825, σ. 183).

Και ο Κωνσταντίνος Πρωτοψάλτης έτσι το έχει στο Αναστασιματάριο του.
 
Μόνο του τό «μὲν» (χωρίς τό «δὲ») δέν μπορεῖ νά ὑπάρχει· τό «δὲ» μπορεῖ.



Καὶ τὸ μὲν μπορεῖ νὰ σταθεῖ μόνο του γιὰ ἔμφαση στὴν προηγούμενη λέξη.
 
Και έχοντας ως αφορμή την παραπάνω δημοσίευση..............:):):)

Επισυνάπτω ως μικρό δωράκι :) προς τα μέλη του φόρουμ, την παρακάτω Νεκρώσιμη Ακολουθία.

Αυτά τα μέλη έχουν απομαγνητοφωνηθεί και αυτά θα παρουσιάσει η χορωδία !

Ακούστε ''μαγικές'' θέσεις στα Νεκρώσιμα Ιδιόμελα και από τους δύο Άρχοντες!!!

Καλή ακρόαση ..............!!!!!!! :)

ΥΓ: Παρακαλώ θερμά, τον Συντονιστή Ηχογραφήσεων, όπως μεταφέρει τα επισυναπτόμενα αρχεία στις Ηχογραφήσεις / Πατριαρχικοί / Στανίτσας - Μαγούρης, Νεκρώσιμη Ακολουθία.


Πολλές ευχαριστίες για το ηχητικό. Κατα την άποψή μου είναι άψογο. Σοβαρή ερμηνεία, σωστές βάσεις και χρόνοι, μέσα στο κλίμα της ακολουθίας, αποδίδοντας κατα το μέτρον του δυνατού το καταπληκτικό ποιητικό κείμενο. Και πάλι ένα μεγάλο ευχαριστώ.
 
Πολλές ευχαριστίες για το ηχητικό. Κατα την άποψή μου είναι άψογο. Σοβαρή ερμηνεία, σωστές βάσεις και χρόνοι, μέσα στο κλίμα της ακολουθίας, αποδίδοντας κατα το μέτρον του δυνατού το καταπληκτικό ποιητικό κείμενο. Και πάλι ένα μεγάλο ευχαριστώ.

Ευχαριστώ θερμά κ.Θεοδώρου. :)
Εμένα αυτό που με εντυπωσιάζει - εκτός από αυτά στα οποία αναφέρεστε - είναι και το ''χαμηλόφωνον'' της ακολουθίας.

Έτσι πρέπει να ψάλλεται η Νεκρώσιμος Ακολουθία και αυτό το επισημαίνω διότι έχω ακούσει χορωδίες να ψέλνουν πραγματικά την ακολουθία (όχι δηλ σε εκδήλωση) με υψηλές βάσεις και με μεγάλη χασμωδία.

Σχεδόν με μισή φωνή ψάλλουν οι Άρχοντες Στανίτσας και Μαγούρης.
 
Ευχαριστώ θερμά κ.Θεοδώρου. :)
Εμένα αυτό που με εντυπωσιάζει - εκτός από αυτά στα οποία αναφέρεστε - είναι και το ''χαμηλόφωνον'' της ακολουθίας.

Έτσι πρέπει να ψάλλεται η Νεκρώσιμος Ακολουθία και αυτό το επισημαίνω διότι έχω ακούσει χορωδίες να ψέλνουν πραγματικά την ακολουθία (όχι δηλ σε εκδήλωση) με υψηλές βάσεις και με μεγάλη χασμωδία.

Σχεδόν με μισή φωνή ψάλλουν οι Άρχοντες Στανίτσας και Μαγούρης.


Αυτό ακριβώς εννούσα, απλά το είπα περιφραστικά :)
Και συμπηρώνω στα όσα με ευστοχία αναφέρεστε. Πόσες φορές δυστηχώς έχουμε ακούσει ατελείωτα "Μετα των αγίων" μέχρι να κλάψει απο κάτω το σόι ολόκληρο?...
Σας ευχαριστώ και πάλι θερμά για την ηχογράφηση (μπορεί και να την έχω κάπου στο σπίτι απο το αρχείο του κ. Τζανάκου αλλά δεν είμαι βέβαιος) Ευτυχώς για εμένα ακούω live τέτοιου είδους ερμηνείες απο τον αυθεντικό συνεχιστή της ίδιας παράδοσης κ.Τζανάκο.
 
Πόσες φορές δυστηχώς έχουμε ακούσει ατελείωτα "Μετα των αγίων" μέχρι να κλάψει απο κάτω το σόι ολόκληρο?...

Στην ψαλτική παράδοση της Βουλγαρικής και της Ρουμανικής Ορθοδόξου Εκκλησίας το Κοντάκιον "Μετά των αγίων" ψάλλεται σύντομα από το Γα (βλ. και λειτουργία Αθ. Καραμάνη). Βέβαια, όπως έχω γράψει και σε άλλο θέμα, εκεί η ακολουθία δεν υπέστη τις άγριες περικοπές που υπέστη στην λειτουργική πράξη των Ελλαδικών μεγαλουπόλεων.
 
Back
Top