Πόσο σας ενδιαφέρει ο ιεροψαλτικός συνδικαλισμός;

Πόσο σας ενδιαφέρει ο ιεροψαλτικός συνδικαλισμός σήμερα;

  • Πολύ

    Votes: 10 21.7%
  • Αρκετά

    Votes: 12 26.1%
  • Λίγο

    Votes: 5 10.9%
  • Καθόλου

    Votes: 12 26.1%
  • Δεν έχω συγκεκριμένη γνώμη

    Votes: 7 15.2%

  • Total voters
    46
Στο Ηράκλειο της Κρήτης απ' όσο μπορώ να ξέρω, η πλειοψηφία "παίζει" μεταξύ 300 και 400 ευρώ μηνιαίως. Τα ένσημα είναι σπάνιο φαινόμενο, αλλά ευτυχώς όχι ανύπαρκτο...

Τα βασικά δώρα στις περισότερες περιπτώσεις δίνονται, αλλά πολύ σπάνια το επίδομα αδείας (εάν και εφόσον υφίσταται τέτοια).

Όσον αφορά στο επίδομα του Πάσχα, απ' ότι ακούω από συναδέλφους, άλλοι το παίρνουν και άλλοι όχι, σε ποσοστό θα έλεγα 50-50. Προσωπικά δεν το λαμβάνω, μετά από συννενόηση με τον προϊστάμενό μου, εφόσον η Μεγάλη Εβδομάδα είναι εντός και όχι εκτός των βασικών καθηκόντων μου, κάτι με το οποίο συμφωνώ, εφόσον φυσικά ο μηνιαίος μισθός μου, δεν έχει το ύψος βοηθήματος, αλλά ενός αξιοπρεπούς μισθού συνυπολογίζοντας πρόβες χορωδίας κλπ.
 
Last edited:
Εγω ψέλνω Αθήνα έχω ψάλλει σε δύο ναούς αλλά δεν έχω πολύ ενημέρωση για το τί μισθούς δίνουν. Ανάλογα τον ναό και (τον προϊστάμενο και τα καθήκοντα) οι μισθοί κυμαίνονται από 350 μέχρι 550 € και αυτά για κύρια δεξιά θέση Κυριακές, δεσποτοθεομητορικές, Χαιρετισμούς και Μεγ. Εβδομάδα,απαρέγκλιτα. Εγώ πάντως όποτε με καλλεί, πέραν αυτών ,πηγαίνω και το χαίρομαι. Έχω ακούσει για 700 € -800 €μισθό, έχω ακούσει για πανυγήρι (εσπερινό, λειτουργία , λιτανεία)να ζητάνε 1800 €, χωρίς να είναι και άξιοι.Πολλά παιδιά στην Αθήνα το έχουν κάνει επάγγελμα, να έχουν κύρια εκκλησία, να είναι τρίτοι ψάλτες (καθημερινές) αλλού και να κάνουν μυστήρια σε άλλη εκκλησία , (τρία πόστα), πράγμα που μου κάνει άσχημη εντύπωση.
 
Last edited:
Στο Ηράκλειο της Κρήτης απ' όσο μπορώ να ξέρω, η πλειοψηφία "παίζει" μεταξύ 300 και 400 ευρώ μηνιαίως. Τα ένσημα είναι σπάνιο φαινόμενο, αλλά ευτυχώς όχι ανύπαρκτο...

Τα βασικά δώρα στις περισότερες περιπτώσεις δίνονται, αλλά πολύ σπάνια το επίδομα αδείας (εάν και εφόσον υφίσταται τέτοια).

Όσον αφορά στο επίδομα του Πάσχα, απ' ότι ακούω από συναδέλφους, άλλοι το παίρνουν και άλλοι όχι, σε ποσοστό θα έλεγα 50-50. Προσωπικά δεν το λαμβάνω, μετά από συννενόηση με τον προϊστάμενό μου, εφόσον η Μεγάλη Εβδομάδα είναι εντός και όχι εκτός των βασικών καθηκόντων μου, κάτι με το οποίο συμφωνώ, εφόσον φυσικά ο μηνιαίος μισθός μου, δεν έχει το ύψος βοηθήματος, αλλά ενός αξιοπρεπούς μισθού συνυπολογίζοντας πρόβες χορωδίας κλπ.

Xρηστο , τουλαχιστον για την πολη του Ηρακλειου , βαλε κατι παραπανω στους μισθους .
 
Στην πολη του Ηρακλειου (και σε ορισμενα χωρια της υπαιθρου) , υπαρχουν αξιοπρεπεις μισθοι .
Στον Ναο που ψαλλω (Αγια Βαρβαρα) : Ο αειμνηστος Λαμπαδαριος μου Γιαννης Στρατακης , επαιρνε 600Ε (και ολα τα δωρα -το Πασχα ολοκληρο-) και του εβαζαν 25 ενσημα του ΙΚΑ καθε μηνα .
Ο νεοπροσληφθεις Λαμπαδαριος , ξεκινησε με 500Ε (δεν εχει αναγκη ενσημων)
και βλεπουμε .
Εγω τωρα : Απο πολυ παλια και επειδη ημουν ελευθερος επαγγελματιας , υπολογιζα την οποια αμοιβη μου με ωριαια απασχοληση και οχι σαν απολυτο νουμερο μισθου . Δεν ειχα και δεν εχω πολλες παρουσιες . Πηγαινω τις Κυριακες (οχι εσπερινους) , Χαιρετισμους , Μεγαλη Εβδομαδα (οχι τα τρια πρωτα πρωϊνα) μεχρι το βραδι της Αναστασεως (οχι Διακαινησιμη εβδομαδα) και τις αργιες Χριστουγεννα (οχι ωρες και την επαυριο) , Πρωτοχρονια , Φωτα (οχι ωρες) , Ευαγγελισμου (ειναι και η γιορτη μου) και της Παναγιας τον Αυγουστο (παω και στον εσπερινο λογω ΟΚΤΑΗΧΟΥ δοξαστικου) . Καμια φορα πηγαινω της Μεταμορφωσεως ή του Σταυρου . Επισης πηγαινω (συνηθως) των Αγιων Αποστολων Πετρου & Παυλου και του Αγιου Νικολαου (εορταζουν τα δυο αλλα κλητη του Ναου) . Σημειωτεον οτι λειπω 4-5 Κυριακες τον χρονο . Της Αγιας Μαρινας και επειδη υπαρχει ομονυμως μικρος ιερος ναος στην ενορια , πηγαινουμε οι ψαλτες της Αγιας Βαρβαρας (υπαρχει προσθετη αμοιβη) . Προηγιασμενες , παρακλησεις , αποδειπνα , κατανυκτικους
δεν πηγαινω .
Περα απο τους μισθους παιρνω τα δωρα (ή επιδοματα) Χριστουγεννων και Πασχα (ΟΛΟΚΛΗΡΑ) και το επιδομα αδειας (μισος μισθος) . Ακομα υπαρχει εκτακτη αμοιβη στην πανηγυρη του ναου και στην γιορτη μου .

Τελειωνω με μια ερωτηση και παρακαλω οποιος θελει ας απαντησει :
Ας πουμε οτι ενας ψαλτης πηγαινει τις φορες που εγραψα οτι πηγαινω εγω και παιρνει πχ 600Ε τον μηνα . Ενας αλλος ψαλτης παιρνει 700Ε και πηγαινει
οπως και ο προηγουμενος , ΣΥΝ εσπερινους Σαββατου , αρκετες καθημερινες ,
προγιασμενες , παρακλησεις , διακαινησιμο κλπ κλπ . Ποιος απο τους δυο νομιζετε οτι αμοιβεται καλλιτερα (και μην ξεχνατε την αναγωγη σε ωριαια απασχοληση) ; Ευχαριστω .
 
Εγώ ψάλλω στον Αγιο Ευθυμιο Κυψέλης, πάω μόνο Κυριακές και μεγάλες γιορτές και όταν έχει κανα μεγάλο Άγιο πάω να λειτουργηθώ για μένα, δεν με υποχρεώνει κανείς για παραπάνω. Ξεκίνησα το 2002 με 300€ και εδώ και 3 χρόνια παίρνω 350€. Ο αριστερός μου παίρνει πιο πολλά και υπάρχει και τρίτος, εγώ δεν ζητάω αυξήσεις, νομίζω ότι παζάρια στον Ναό δεν γίνονται. Ίσως να είμαι επηρεασμένος από τον πατέρα μου που είναι ιερέας και μου έχει δείξει άλλα πράγματα. Πιο πολύ με ενδιαφέρει να βρεθεί κανα καλό παιδί να έρχεται στο αναλόγιο να βοηθάει και να του δίνω κάτι απ την τσέπη μου παρά να μου κάνουν αύξηση.
Στην Εδεσσα με τον δάσκαλο μου (Π. Νεοχωρίτης) θυμάμαι η επιτροπή κάθε φορά μετά την Κυριακάτικη ακολουθία μας κερνούσαν καφέ και γλυκό σε διπλανό καφενείο. Άλλες τόσες φορές και ο δάσκαλος μας κέρναγε και αυτός με την σειρά του. Εκεί τα λέγαμε και τα ακούγαμε απ τον δάσκαλο για τα λάθη μας, την συμπεριφορά μας και την παρουσία μας στο αναλόγιο μέσα στην εβδομάδα. Ειδικά την Μεγάλη Εβδομάδα μας δίναν και χαρτζιλίκι γερό, από τον πιο μικρό κανονάρχη μέχρι και τους δομέστιχους. Αλλά και σε άλλες γιορτές πάντα μας γλύκαιναν με κάτι και ήμασταν χορός 10 με 15 άτομα. Πραγματικά αξέχαστες στιγμές, ένιωθα οτι πρόσφερα πολύ και ας ήμουν 16 χρονων.
 
Πολλά παιδιά στην Αθήνα το έχουν κάνει επάγγελμα, να έχουν κύρια εκκλησία, να είναι τρίτοι ψάλτες (καθημερινές) αλλού και να κάνουν μυστήρια σε άλλη εκκλησία , (τρία πόστα), πράγμα που μου κάνει άσχημη εντύπωση.
[FONT=&quot]Άσχετα εάν ανήκω στην ως άνω κατηγορία (που δεν ανήκω ακριβώς), για ποιο λόγο σας κάνει άσχημη εντύπωση; Το ότι οι κληρικοί εντός βήματος το έχουν ως βιοποριστικό επάγγελμα (δεν αναφέρομαι με την κακή έννοια του όρου, αλλά ως κύρια πηγή εσόδων τους) δεν σας ενοχλεί το ίδιο; Για ποιο λόγο πρέπει ο Ιερέας να είναι δημόσιος υπάλληλος (πράγμα με το οποίο συμφωνώ, ως εκπρόσωπος και κήρυκας της επίσημης θρησκείας του κράτους) και ο συνεργάτης και συλλειτουργός του ίδιου ιερού καθήκοντος ιεροψάλτης να το κάνει από χόμπι; Πραγματικά δεν καταλαβαίνω τον επιλεκτικό ρομαντισμό μας. Το ''ο εν τω Ναω εργαζομενος εν τω ναω εσθιετω'' δεν μπορούμε να το παραλείπουμε επιλεκτικά. Πως οι Ιερείς εξυπηρετούν πλέον του ενός Ναού, εφόσον παραστεί ανάγκη; Γιατί προκαλεί άσχημη εντύπωση η ίδια κίνηση από τον ψάλτη;
[/FONT][FONT=&quot]Προσωπικά, το δικό μου μερίδιο στον οικογενειακό κορβανά, προέρχεται από την ψαλτική και μόνο. (Ειλικρινά) δεν ξέρω, θα πρέπει να αρχίσω να αισθάνομαι τύψεις γι' αυτό; Μήπως αμαρτάνω;

[/FONT][FONT=&quot]Υ.Γ. 1. Εάν στο παραπάνω σας μήνυμα αναφέρεστε στον κακώς εννοούμενο επαγγελματισμό και όχι σε αυτόν που περιέχει γνήσιο ζήλο για την τέχνη, απόρροια του οποίου πιθανότατα να είναι και η παροχή μίας αξιοπρεπούς ζωής, τότε η ως άνω απάντησή μου δεν αναφέρεται σε εσάς.

Υ.Γ. 2. Πάντως στον όποιον ρομαντισμό κάποιου για το θέμα αυτό, μπορώ να απαντήσω με την ίδια λογική, ότι τί ωραιότερο από το να ψάλλει κάποιος το Θεό, εάν όχι από το να τον ψάλλει περισσότερο; Υπάρχει κάποιο όριο που έχει τεθεί για το πόσο πρέπει να ψάλλουμε ανά μέρα, μήνα ή χρόνο, το οποίο εάν το υπερβεί κάποιος ξεφεύγει πνευματικά; Διότι υπάρχει και το του ψαλμωδού: "Ψαλλώ τω Θεώ μου έως υπάρχω" (συγγνώμη για το μονοτονικό). Βλέπετε πόσο μπορούμε να ονειροβατούμε σαν συζήτηση, όταν γινόμαστε γραφικοί σε ένα θέμα εργασιακών δικαιωμάτων;

Φιλικά.
[/FONT]
 
Εγω ψέλνω Αθήνα έχω ψάλλει σε δύο ναούς αλλά δεν έχω πολύ ενημέρωση για το τί μισθούς δίνουν. Ανάλογα τον ναό και (τον προϊστάμενο και τα καθήκοντα) οι μισθοί κυμαίνονται από 350 μέχρι 550 € και αυτά για κύρια δεξιά θέση Κυριακές, δεσποτοθεομητορικές, Χαιρετισμούς και Μεγ. Εβδομάδα,απαρέγκλιτα. Εγώ πάντως όποτε με καλλεί, πέραν αυτών ,πηγαίνω και το χαίρομαι. Έχω ακούσει για 700 € -800 €μισθό, έχω ακούσει για πανυγήρι (εσπερινό, λειτουργία , λιτανεία)να ζητάνε 1800 €, χωρίς να είναι και άξιοι.Πολλά παιδιά στην Αθήνα το έχουν κάνει επάγγελμα, να έχουν κύρια εκκλησία, να είναι τρίτοι ψάλτες (καθημερινές) αλλού και να κάνουν μυστήρια σε άλλη εκκλησία , (τρία πόστα), πράγμα που μου κάνει άσχημη εντύπωση.

Πράγματι, τα τελευταία ίσως να ακούγονται λίγο άσχημα, αλλά δεν γνωρίζω αν στις ενορίες που γίνονται αυτά υπάρχουν άλλα παιδιά για να εξυπηρετήσουν τις ανάγκες των ναών. Αν υπάρχουν, καλό είναι τα πράγματα να μοιράζονται, αν όμως όχι, τότε δεν βλέπω κάτι το μεμπτό. Στην τελική θα μπορούσε να υπάρχει κάποιος που να παίρνει περισσότερα χρήματα, να τα κάνει όλα αυτά που αναφέρεσαι και να ψάλλει από την καρδιά του. Όπως επίσης θα μπορούσε να υπάρχει και κάποιος άλλος, που με λιγότερα χρήματα, κάνοντας λιγότερα πράγματα, να ήταν αδιάφορος. Δεν νομίζω πως την αγάπη, τον σεβασμό, τον ζήλο και τόσα άλλα τα φτιάχνει το χρήμα. Είναι όλα στον άνθρωπο. Χαίρομαι που υπάρχουν τέτοιες περιπτώσεις ναών που δίνουν στους ψάλτες τους τέτοιους μισθούς που αναφέρετε (700-800Ε) .Λυπάμαι από την άλλη βαθύτατα που υπάρχουν περιπτώσεις ναών που δεν τα δίνουν όλα. Εγώ δεν έχω παράπονο, ο ναός μου τα δίνει όλα.
 
[FONT=&quot] Για ποιο λόγο πρέπει ο Ιερέας να είναι δημόσιος υπάλληλος (πράγμα με το οποίο συμφωνώ, ως εκπρόσωπος και κήρυκας της επίσημης θρησκείας του κράτους) και ο συνεργάτης και συλλειτουργός του ίδιου ιερού καθήκοντος ιεροψάλτης να το κάνει από χόμπι; Πραγματικά δεν καταλαβαίνω τον επιλεκτικό ρομαντισμό μας. Το ''ο εν τω Ναω εργαζομενος εν τω ναω εσθιετω'' δεν μπορούμε να το παραλείπουμε επιλεκτικά. Πως οι Ιερείς εξυπηρετούν πλέον του ενός Ναού, εφόσον παραστεί ανάγκη; Γιατί προκαλεί άσχημη εντύπωση η ίδια κίνηση από τον ψάλτη;



Πολύ σωστό!


ΠΟΤΕ δεν πρέπει να θεωρείται το έργο του ιεροψάλτη σαν χόμπι, ή οτιδήποτε άλλο. Είναι μια ιερή απασχόληση που επιβάλλεται να την διακρίνει η σοβαρότητα, η αγάπη από τον ψάλλοντα και προπαντός η καθαρότητά του. Δηλαδή για να καταλάβω, είναι ερασιτέχνες όλοι αυτοί που, ακόμη και από το φόρουμ αυτό, γράφουν κείμενα βυζαντινής μουσικής; Ασφαλώς και όχι. Όλοι μας, που τις Κυριακές, αλλά και σε άλλες περιπτώσεις (π.χ. Μ. Εβδομάδα) κουραζόμαστε, είμαστε ερασιτέχνες όταν έχουμε τη χειροθεσία ή και τίτλους σπουδών στη μουσική; Όταν κάποιος είναι 50 χρόνια στο αναλόγιο είναι ερασιτέχνης; Δεν υπάρχουν δικαιώματα, μόνο υποχρεώσεις;
 
Αυτό που και αλλού έχω σχολιάσει, είναι η τάση μας να ζητούμε πολύ περισσότερα, απ'όσα πραγματικά προσφέρουμε. Δηλαδή, το να απαιτεί κάποιος 800 και 900 ευρώ πηγαίνοντας μόνο 3-4 ώρες την Κυριακή, είναι πιστεύω γελοίο και όλοι το αντιλαμβανόμαστε, ιδιαιτέρως εάν έχουμε βγει στην αγορά εργασίας. Για ρωτήστε πόσα παίρνει το μήνα ένας με ημιαπασχόληση, ο οποίος φυσικά εργάζεται τουλάχιστον τις δεκαπλάσιες ώρες από εμάς.

Η γνώμη μου είναι, ότι ο ψαλτικός συνδικαλισμός (αδόκιμη φράση που δεν εκφράζει τη σημερινή του μορφή κατά την γνώμη μου αλλά τέλος πάντων) δεν τα πήγε και πολύ καλά για τον απλό παραπάνω λόγο. Κανείς δεν πρόκειται να μας πάρει στα σοβαρά και κατά την γνώμη μου έχει απόλυτο δίκιο. Όταν θέλουμε έναν αξιοπρεπή μισθό, να τον απαιτήσουμε υποσχόμενοι και τις ανάλογες παρουσίες μας στο Ναό. Μπορεί να λέμε για τους Ιερείς διάφορα, αλλά αυτοί είναι παρόντες σε όλα τα μυστήρια και τα τελούμενα στο Ναό, εμείς είμαστε; Θέλουμε να είμαστε ή απαξιούμε; Σε εργασιακά θέματα, βεντετισμοί και άλλα παρόμοια που μας διακρίνουν δεν έχουν θέση. Έχεις κάποια προσόντα (επίσημα) και ποια; Πόσες ώρες διατίθεσαι να δουλέψεις; Τόσα δικαιούσαι (και όχι έχω την διάθεση να σου δώσω). Τέλος.

Όταν ένας διπλωματούχος πηγαίνει σε ένα Ναό ακόμη κι αν ψάλλει καλύτερα από μένα [κάτι εντελώς υποκειμενικό, ενώ το δίπλωμα δεν είναι, (ή τουλάχιστον δεν είναι θεωρητικά, ας μην επεκταθώ...)] θα πρέπει να πάρει τα ίδια χρήματα με μένα (αφού και εγώ διπλωματούχος είμαι), εφόσον έχουμε τις ίδιες παρουσίες. Και αυτό έρχεται να γκρεμίσει τον άλλο ρομαντισμό μας, περί της ύπαρξης των τίτλων αυτών. Είναι υποχρέωσή μας να τους επιδιώκουμε, εφόσον έτσι αποδεικνύουμε και την ψαλτική μας κατάρτιση, όχι μόνο στο ευσεβή, αλλά άσχετο περί της ψαλτικής κοινό μας, αλλά και υποχρέωση των υπεθύνων των σχολών που τους παρέχουν, να δίδονται όταν ο υποψήφιος αξίζει και όχι επειδή απλά πλήρωσε τα εξέταστρα.

Έτσι αυτοί οι τίτλοι έχουν αξία, έτσι κατωχυρώνεται και ο κλάδος επαγγελματικά και έτσι έχει δικαίωμα να απαιτεί πράγματα από τη διοικούσα Εκκλησία και από το κράτος. Έτσι έχει συνδικαλισμό. Τα υπόλοιπα είναι μόνο για να κάνουμε σεμινάρια, να φαινόμαστε βγάζοντας "πύρινους" υποτίθεται λόγους στις Εκκλησίες απαιτώντας (άραγε τι και με τι αντάλλαγμα;) ενώ στην ουσία μας ενδιαφέρει η αυτοπροβολή και κυρίως το να βγούμε πρόεδροι, λες και αν είσαι γραμματέας ή απλό μέλος, αυτά που προτείνεις για την πρόοδο της τέχνης δεν θα τα ακούσει κανείς, ενώ αν είναι πρόεδρος... Θου Κύριε.:mad:

Λοιπόν ας μην παραπονιόμαστε, από έλλειψη ωριμότητας και από υπερφίαλο εγωϊσμό που αφορά στον καθένα από εμάς ξεχωριστά, βρισκόμαστε στη θέση που είμαστε. Εάν τα παραπάνω υπήρχαν κάμποσα χρόνια τώρα, θα μπορούσαμε σήμερα να απαιτήσουμε, ή έστω να ζητήσουμε με σοβαρά επιχειρήματα, ακόμα και από αυτό το οικονομικά σε ύφεση κράτος, την ένταξή μας στο δημόσιο. Με την τωρινή κατάσταση, απορώ και που το κουβεντιάζουμε, ή που κουβεντιάζουμε για εργασιακά δικαιώματα γενικά...
 
Last edited:
Όλες οι εργασίες υπόκεινται σε νόμους.
Οι ψάλτες και οι αλβανοί εξαιρούνται.
Το μπουρμπουάρ των 200 και 300 ευρώ στην επαρχία δεν θα πρέπει να θεωρείται μισθός αφού ο κατώτερος μισθός διορισμένων έχει νομοθετηθεί.

Αν θέλουμε ψάλτες στην εκκλησία θα πρέπει να διορίζονται κατόπιν εξετάσεων να αμείβοναι κανονικά, να φορολογούνται , να υπάρχει ηλικία σύνταξης , εφάπαξ κλπ.
Αν υπάρχει πρόβλημα πολιτειακό υπάρχουν τα ταμεία των ναών και η εκκλησιαστική περιουσία.

Ολα τα κράτη έχουν νομοθετήσει τα παραπάνω για την καλή λειτουργία τους.
Μόνο η εκκλησία δεν ενδιαφέρεται.

Σε ορισμένες επαρχίες δεν υπάρχουν ψάλτες.
Υπάρχουν εμπειρικοί γέροντες αλλά όχι νέοι έστω και εμπειρικοί.
Ιερείς όμως υπάρχουν για όλους τους Ναούς.
Δεν είναι περίεργο πώς για κάθε ναό υπάρχει ένας ιερέας αλλά δεν υπάρχει ψάλτης.(ειδικά στο μέλλον).

Υπάρχουν και δικαιολογίες "τα παιδιά δεν πατάνε στην εκκλησία" κ.α. φαιδρά.
 
Πόσες ώρες διατίθεσαι να δουλέψεις; Τόσα δικαιούσαι

Σκέφτηκες όμως ποτέ το "ΠΟΙΕΣ ώρες δουλεύεις"; Ξυπνάς στις 6 το πρωί της Κυριακής που όλοι κοιμούνται. Μένεις μόνος σου στην Αθήνα το Πάσχα όταν η οικογένειά σου βρίσκεται στο χωριό. Είσαι από τους λίγους που εργάζονται σε όλες τις αργίες. Και βέβαια κατανοώ ότι θα πήγαινες στην εκκλησία έτσι και αλλιώς, αλλά θα ξύπναγες 7 ή αργότερα να πας στη γειτονιά σου, δε θα προετοιμαζόσουν πριν πας, το Πάσχα θα ήσουν στο χωριό με την οικογένειά σου, κλπ.

Ακόμα όμως και ωριαία να το πάρεις, σκέψου ότι εκτός από τις 3-4 που είσαι παρών στην εκκλησία, ξοδεύεις και χρόνο για προετοιμασία. Επομένως, κατ' αναλογία με τους καθηγητές, οι 3-4 ώρες θα πρέπει να θεωρούνται πλήρες μεροκάματο. Και δεδομένου ότι είναι και αργία θα πρέπει να αμοίβεσαι διπλά. Άρα αν κατά μέσο όρο (με πανηγύρια, αργίες, μεγαλοβδομάδα, χαιρετισμούς, κλπ) δίνεις παρών 6 μέρες το μήνα, τότε θα πρέπει να πληρώνεσαι για 12 μεροκάματα. Αν οι καθηγητές παίρνουν 1200 καθαρά για 22 μέρες το μήνα, εσύ θα πρέπει να παίρνεις πάνω από 600 καθαρά για τις 12 μέρες. Πρόσθεσε τώρα σε αυτό ότι οι καθηγητές έχουν δωρεάν σεμινάρια, επιμόρφωση κλπ, ενώ εσύ πληρώνεις μόνος σου τα μαθήματα μουσικής ή φωνητικής. Ακόμα θεωρείς ότι παίρνουμε πολλά; :)
 
Αν θέλουμε ψάλτες στην εκκλησία θα πρέπει να διορίζονται κατόπιν εξετάσεων να αμείβοναι κανονικά, να φορολογούνται , να υπάρχει ηλικία σύνταξης , εφάπαξ κλπ.
...μα, και μόνο για το φορολογήσιμο του πράγματος δεν πρόκειται ποτέ να λειτουργήσει ο ιεροψαλτικός συνδικαλισμός. Γιατί κανένα δεν συμφέρει. Ας μην συνυπολογίσουμε και τα υπόλοιπα...

Θα αναλώνονται οι συνδικαλιστικολογούντες (και βγάζω τον εαυτό μου απ' έξω φυσικά, γιατί τέτοιος συνδικαλισμός δεν μ' ενδιαφέρει) να φτιάχνουν νόμους όπως ο τελευταίος, ο οποίος είναι επιεικώς αστείος κι ας προσπαθούν να μας το περάσουν οι κ.κ.Συνδικαλιστές του κλάδου ότι κάτι κατάφεραν...

Έχει ειπωθεί και παλαιότερα που είναι το πρόβλημα:
Η ασφάλιση σημαίνει και δήλωση, σημαίνει και αύξηση εισοδήματος, σημαίνει και δύο δουλειές, σημαίνει και άλλα πολλά. Γι αυτό και δεν συμφέρει τους πρωτοκλασάτους που προανέφερα για καμμιά επίλυση των θεμάτων ή κόντρα με τους επικεφαλής. Εάν οι πρωτοκλασάτοι "δεν είχαν δουλειά" άλλη, θα βλέπατε πώς θα απαιτούσαν η κάθε Μητρόπολη να είχε ψάλτες όπως είναι και οι ιερείς των ναών (δημόσιοι υπάλληλοι). Αλλά είπαμε. Θα ήταν για τους πρωτοκλασάτους "διπλή" θέση και δεν συμφέρει. Διότι θα απαιτούσε π.χ. ο κάθε μητροπολίτης οι "διορισμένοι" ψάλτες αυτοί να ήταν στο μητροπολιτικό ναό ή στα αναλόγια προσκυνημάτων με μεγάλη προσκυνηματική εμβέλεια. Αφήστε που οι εκάστοτε προϊστάμενοι δεν θα μπορούσαν "να ανακατεύουν" τα πρόσωπα κατά το δοκούν.
 
Επομένως, κατ' αναλογία με τους καθηγητές, οι 3-4 ώρες θα πρέπει να θεωρούνται πλήρες μεροκάματο.
Έχεις δουλέψει καθηγητής Στέφανε για να δεις τι και πόση προετοιμασία χρειάζεται και τι χρόνο χαλάς εκτός σχολικού ωραρίου για σχολικές δουλειές;

Μην υπερβάλουμε κιόλας! Σιγά να μην κάνουν οι ψάλτες (όχι όλοι-αλλά ακόμα κι οι επιμελείς σου λέω εγώ) την προετοιμασία που κάνει ένας καθηγητής (που έχει μια στοιχειώδη εκπαιδευτική συνείδηση-όχι ο επιμελής καθηγητής-εκείνος δεν κάνει τίποτα άλλο όλη μέρα-ιδίως αν είναι κανας φιλόλογος με πολλές διαφορετικές τάξεις) για να πάει για μάθημα...
Και δεδομένου ότι είναι και αργία θα πρέπει να αμοίβεσαι διπλά.
...και βαρέα κι ανθυγιεινά...
Άρα αν κατά μέσο όρο (με πανηγύρια, αργίες, μεγαλοβδομάδα, χαιρετισμούς, κλπ) δίνεις παρών 6 μέρες το μήνα, τότε θα πρέπει να πληρώνεσαι για 12 μεροκάματα.
Μεροκάματα; Αφού δουλεύεις ~3 ώρες την μέρα; Ποιο μεροκάματο; Οι άλλοι το μεροκάματο το εννοούν 8ωρο (minimum).
Αν οι καθηγητές παίρνουν 1200 καθαρά για 22 μέρες το μήνα,
Ποιος καθηγητής (δευτεροβάθμιας) παίρνει 1200 καθαρά;;;;; :eek::eek::eek: Ο καθηγητής πανεπιστημίου; Ή ο έχων +15 χρόνια υπηρεσίας;

Και 22 μέρες, από πόσες ώρες την μέρα; Από τρεις που δουλεύουμε εμείς;
εσύ θα πρέπει να παίρνεις πάνω από 600 καθαρά για τις 12 μέρες. Πρόσθεσε τώρα σε αυτό ότι οι καθηγητές έχουν δωρεάν σεμινάρια, επιμόρφωση κλπ, ενώ εσύ πληρώνεις μόνος σου τα μαθήματα μουσικής ή φωνητικής. Ακόμα θεωρείς ότι παίρνουμε πολλά; :)
Εντάξει κι εγώ θα ήθελα να παίρνω +800 ευρώ το μήνα από τα ψαλτικά (ή και παραπάνω-ποτέ δεν θα έλεγα όχι και σε παραπάνω :D), αλλά να έχουμε και τα μυαλά μας στα κεφάλια μας...
 
Κάτι κάπως άσχετο, για να ευθυμήσουμε και λίγο.
Ο αδελφός μου, ο οποίος δεν χαμπαρίζει από Β.Μ., είδε μια μέρα στην εφημερίδα μιαν αγγελία, όπου μια εκκλησία ζητούσε ιεροψάλτη. Μεταξύ άλλων έγραφε και για μισθό. Ο αδελφός μου, όταν την είδε, με ρώτησε έκπληκτος: "Μα καλά, οι ψάλτες πληρώνονται;" "Βεβαίως", του απάντησα εγώ, "τι νόμισες;" Και μου λέει: "Νόμιζα ότι οι ψάλτες ήταν κάποιοι καλοί άνθρωποι, που, αφού πάνε που πάνε στην εκκλησία, ψέλνουν κιόλας!"
 
Βασίλη, σε παρακαλώ διάβασε το μήνυμά μου στο σύνολό του και μην κολλάς μόνο στα των καθηγητών που είναι ο χώρος σου. Η ουσία του μηνύματός μου βρίσκεται κυρίως στην πρώτη παράγραφο. Η δεύτερη παράγραφος είναι απλά μια προσπάθεια απλοποιημένης απάντησης στον ισχυρισμό του Χρήστου.

Τώρα όσον αφορά στο παρακάτω: :):):)

Έχεις δουλέψει καθηγητής Στέφανε για να δεις τι και πόση προετοιμασία χρειάζεται και τι χρόνο χαλάς εκτός σχολικού ωραρίου για σχολικές δουλειές;

...έχω δουλέψει σε διάφορους χώρους και με διαφορετικό ακροατήριο:
α) Έχω διατελέσει βοηθός καθηγητή στο ΕΜΠ κατά τη διάρκεια του διδακτορικού. Έκανα μαθήματα σε προπτυχιακούς φοιτητές με έτοιμο υλικό από τον καθηγητή, αλλά και σε μεταπτυχιακούς φοιτητές (υποψήφιους διδάκτορες) με ερευνητικά θέματα από το διδακτορικό μου. Τα καθήκοντά μου περιελάμβαναν προετοιμασία διάλεξης, παράδοση, συγγραφή και διόρθωση ασκήσεων, σύνταξη θεμάτων εξετάσεων και διόρθωση γραπτών.
β) Ομοίως από το 2ο προπτυχιακό έτος στο ΕΜΠ, ήμουν έμισθος βοηθός καθηγητή πληροφορικής (με σύμβαση επικουρικού έργου), με λιγότερες βέβαια αρμοδιότητες, οι οποίες όμως περιελάμβαναν διεξαγωγή ασκήσεων πληροφορικής, διόρθωση ασκήσεων, επιτήρηση εξετάσεων, διόρθωση γραπτών. Αρχικά δίδαξα στη σχολή Εφαρμοσμένων Μαθηματικών, αργότερα έχοντας κατάλληλη εμπειρία δίδαξα και στη σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών όπου το ακροατήριο ήταν πολύ πιο απαιτητικό και δεν επέτρεπε λάθη, και ήμουν ο μόνος προπτυχιακός φοιτητής που δίδασκα νεότερους συναδέλφους μου.
γ) Μεταξύ μεταπτυχιακού και διδακτορικού, δίδαξα στο φροντιστήριο Anglianlink στην Ακαδημίας όπου προετοίμασα τους μαθητές για διαγωνισμούς ΑΣΕΠ, εξετάσεις εισαγωγής σε αγγλικά πανεπιστήμια και εξετάσεις ECDL.
δ) Έχω μιλήσει σε πολλά συνέδρια πληροφορικής στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Νομίζω ότι έχω αρκετή εμπειρία στη διδασκαλία. Το συμπέρασμά μου από όλα αυτά ήταν ότι η προετοιμασία που χρειάζεσαι όταν αναλαμβάνεις κάποιο νέο μάθημα είναι αρκετή, αλλά από τη δεύτερη χρονιά απλά επαναλαμβάνεις τα ίδια και τα ίδια, ίσως αλλάζοντας λίγο τις ασκήσεις για να μη βαριέσαι και ίσως ακολουθώντας και λίγο τον παλμό των φοιτητών όταν οι συνθήκες το επιτρέπουν.
 
Η ταπεινή μου γνώμη ειναι οτι ο ιεροψάλτης εκτελεί λειτούργημα - διακόνημα. Ο συνδικαλισμός ειναι ανούσιος. Ο συνδικαλισμός δεν συμβαδίζει με την ταπεινώτητα και την υπακοή (πολλες φορές υπακοή στο παράλογο, οπως οι μοναχοί) που αρχικά οφείλουμε να εχουμε όλοι οι χριστιανοί και ιδιαίτερα οι ιεροψάλτες ως παραδείγματα προς μίμιση.

:)
 
Συνδικαλισμός;??Στην ψαλτική;?(γλούπ).
Τι άλλο θ'ακούσω.Εμένα μόλις ακούω αυτή την λέξη μ'έρχεται να βγάλω έν α"προΪόν"απ'το στόμα.Άντε και στη βουλήΠολιτική και στην εκκλησία...
Να βγάλουμε και κόμμα;
 
Back
Top