Πολλές έννοιες στην υμνολογία έχουν να κάνουν με Υπέρμαχο Στρατηγό με νίκη κατά των βαρβάρων και τον θρίαμβο της Πόλης. Τί εννοούμε όμως με όλα αυτά; σε καμία περίπτωση την επικράτηση της δικής μας εξουσίας εναντίων των άλλων, των βαρβάρων δηλαδή. Ενοούμε τον θρίαμβο της Πόλης ο οποίος είναι ο θρίαμβος κατά της ατομικότητας, του εγωισμού και η επικράτηση της αγάπης του θεού που μας καθιστά πολίτες της Βασιλίας του. Η άθληση αυτή, κατά των ατομικών επιδιόξεων είναι νίκη κατά των βαρβάρων που είμαστε εμείς οι ίδιοι όταν λειτουργούμε χωρίς Θεό, χωρίς Αγάπη δηλαδή. Βάρβαρος είναι αυτός που δεν ξέρει να λειτουργεί ως πολίτης, αυτός που δεν θυσιάζεται για τα κοινά, είναι αυτός που τον ενδιαφέρει το τομάρι του. Η μεταμόρφωση αυτού του βαρβάρου σε πολίτη είναι ο θρίαμβος της εκκλησίας και ο παράδεισος. Ο ληστής στο σταυρό είναι το πιο τρανό παράδειγμα. Ο άγιος Δημήτριος μας διδάσκει αυτή την μεταστροφή, από στρατιώτης της εξουσίας γίνεται στρατιώτης του Χριστού, το ίδιο και όλοι οι στρατιωτικοί άγιοι.
Άυτό το πλήθος των στρατιωτικών κυρίως μαρτύρων οδήγησε και την κοσμική εξουσία να αναγνωρίσει τον χριστιανισμό και να μάθει για 1000 και πλέον έτη να λειτουργεί σαν πόλις με τον νόμο του Κυρίου και Υπέρμαχο Στρατηγό την Παναγία μας. Καμία αυτοκρατορία στην ιστορία δεν είχε τόσο μεγάλη διάρκεια. Οι αρχαίοι έλληνες μόνο είχαν προσεγγίσει την έννοια της πόλης με την εκκλησία του δήμου. Με τον Χριστό αυτή η έννοια συμπληρώνεται και έχουμε το πλέον ολοκληρωμένο και τέλειο πολιτικό σύστημα που είναι η Εκκλησία. Όποιος λοιπόν είναι απαίδευτος και δεν λειτουργεί σαν πολίτης με αγάπη για τον πλησίον και το περιβάλλον του αφορίζεται, όχι από τους χριστιανούς ή τους επισκόπους αλλά ο ίδιος επιλέγει τον δρόμο της ατομικότητας. Ας αναλογιστούμε λοιπόν όλοι μας κατα πόσον λειτουργούμε σαν πολίτες του Θεού και κατά πόσον επικρατεί ο βάρβαρος μέσα μας. Ας οργανωθούμε λοιπόν, όπλο, κράνος, εξάρτηση και όλοι έξω για την Αγία Αναφορά του Κυρίου μας
"Τὸ στάδιον τῶν ἀρετῶν ἠνέῳκται, οἱ βουλόμενοι ἀθλῆσαι εἰσέλθετε, ἀναζωσάμενοι τὸν καλὸν τῆς Νηστείας ἀγῶνα· οἱ γὰρ νομίμως ἀθλοῦντες, δικαίως στεφανοῦνται, καὶ ἀναλαβόντες τὴν πανοπλίαν τοῦ Σταυροῦ, τῷ ἐχθρῷ ἀντιμαχησώμεθα, ὡς τεῖχος ἄρρηκτον κατέχοντες τὴν Πίστιν, καὶ ὡς θώρακα τὴν προσευχήν, καὶ περικεφαλαίαν τὴν ἐλεημοσύνην, ἀντὶ μαχαίρας τὴν νηστείαν, ἥτις ἐκτέμνει ἀπὸ καρδίας πᾶσαν κακίαν. Ὁ ποιῶν ταῦτα, τὸν ἀληθινὸν κομίζεται στέφανον, παρὰ τοῦ Παμβασιλέως Χριστοῦ, ἐν τῇ ἡμέρᾳ τῆς Κρίσεως"