Παλαιά κοινωνικά

Hristakis

῾Αγιοσοφίτης
Επειδή κάποιοι μπορεί να μην έχουν το πολύ σπουδαίο βιβλίο "Εν άνθος της καθ' ημάς εκκλησιαστικής μουσικής" του Αγαθαγγέλου Κυριαζίδου (Κωνσταντινούπολη 1896) θα ανεβάσω εδώ όλα τα παλαιά κοινωνικά που περιέχονται σ αυτό καθώς και όποιο άλλο παλαιό κοινωνικό έχει ανέβει στο forum.
 
Ευχαριστούμε πολύ, φίλε Χρήστο, για τον κόπο που κατέβαλες. Μιας και είμαι λαμπαδάριος, θα μου χρειαστούν. Να 'σαι πάντα καλά και να μας προσφέρεις πάντα ό,τι καλύτερο έχεις από τον πλούτο της καρδιάς [και του αρχείου σου].
 

Ευχαρσιτούμε όλους πάρα πολύ. Να ρω΄τησω δύο πραγματα σας παρακαλώ:

Αυτά τα δίχρωμα και που είναι και αισθητικώς υπεροχα, υπαρχουν σε κάποιο βιβλίο;; Ποιανού είναι η εξήγηση; Η εξήγηση είχε πάνω οξείες;;

Πάντως όσο περνάει ο καιρός θεωρώ πολύ σημαντικό σε τέτοια μαθήματα αλλά και σε άλλα ποιο απλά να γράγεται ποιος ειναι ο εξηγητής και ίσως και το Χειρόγραφο ετσί παιδαγογούμαστε οι ψάλτες και σιγά σιγα θα διαμορφώνουμε και άποψη περί των εξηγητών και των χειρογράφων....

Ε΄τσι η θεωρία και η ερευνα θα έρχεται ποιο κοντά στη τέχνη (....και οι ανασφαλείς ψάλτες δεν θα αισθάνονται ότι απειλούνται.....συγγνώμη για το τρίτο πληθυντικό και όχι για το πρώτο αλλά αφού το απολαμβάνω και δεν απειλούμαι τι να κάνω!!!)
 
Οι εξηγήσεις είναι του διδασκάλου Χουρμουζίου...
 
Ένα "αινείτε" του Μπαλασίου ιερέως σε Α΄ ήχο εκ του κε.
Το μέλος αυτό ψάλλεται στο Αφιέρωμα του Ιδρύματος Βυζαντινής Μουσικολογίας στο Μπαλάσιο τον ιερέα (νομίζω το 1984) σε επιμέλεια του κ.Γρ.Στάθη.

View attachment AinBalasA'.pdf
 
Να αγιάσετε και να μυροβλήσετε με αυτά που κάνετε...
 
Ένα πολύ ωραίο κοινωνικό για την ερχόμενη κυριακή του γ' ήχου για αυτούς που επιμένουν ακόμη στις παλαιές παραδόσεις και δη αυτήν του 14ου αιώνος...
 

Attachments

  • σάρωση0001.jpg
    629.1 KB · Views: 615
  • σάρωση0002.jpg
    665.9 KB · Views: 256
Last edited:
Κοινωνικά Κυριακών ή εορτών του Γερμανού Νέου Πατρών έχει κανείς υπόψη του; :wink:
 
Μιας κι όντως δεν έχει ανέβει κανένα κοινωνικό του Γερμανού, στέλνω ένα κοινωνικό των Κυριακών σε ήχο πρώτο. Το έχω γράψει στον υπολογιστή από φωτοτυπία που είχα -αντιγραφή από τις εξηγήσεις του Χουρμουζίου.
 

Attachments

  • AineiteGerman-hxosA'.pdf
    389.2 KB · Views: 478
Μιας κι όντως δεν έχει ανέβει κανένα κοινωνικό του Γερμανού, στέλνω ένα κοινωνικό των Κυριακών σε ήχο πρώτο. Το έχω γράψει στον υπολογιστή από φωτοτυπία που είχα -αντιγραφή από τις εξηγήσεις του Χουρμουζίου.


Ευχαριστίες πολλές, αλλά μήπως η τελική κατάληξη είναι διαφορετική ( θεωρώ απίθανο το να χρησιμοποιεί δίγοργο...- μπορεί να κάνω και λάθος!
 
Ευχαριστίες πολλές, αλλά μήπως η τελική κατάληξη είναι διαφορετική ( θεωρώ απίθανο το να χρησιμοποιεί δίγοργο...- μπορεί να κάνω και λάθος!

Όντως έχει δίγοργο.
 
Μιας κι όντως δεν έχει ανέβει κανένα κοινωνικό του Γερμανού, στέλνω ένα κοινωνικό των Κυριακών σε ήχο πρώτο. Το έχω γράψει στον υπολογιστή από φωτοτυπία που είχα -αντιγραφή από τις εξηγήσεις του Χουρμουζίου.
Όντως έχει δίγοργο.

Ευχαριστούμε πολύ για τον κόπο σας. Κι εγώ άρχισα παλιά να κάνω αυτή τη δουλειά, αλλά στα τρία κοινωνικά τα παράτησα... Αν έχετε το αρχείο κειμένου, δεν το διορθώνετε να το ξανα-ανεβάσετε για να μην είναι λάθος;
 
Last edited:
Έχει εξίσου κοινωνικά μεγάλων συνθετών αλλά όχι του Γερμανού Νέου Πατρών :rolleyes:

Οριστε μερικά....μεχρι να κανω τα πολλα που χω αντιγραψει καποτε με τον Βυζαντινογράφο σε pdf
 

Attachments

  • Κοινωνικά Δανιήλ.pdf
    3.4 MB · Views: 571
  • Κοινωνικό Μεταμορφώσεως.pdf
    815.3 KB · Views: 334
  • Κοινωνικό Πεντηκοστής.pdf
    385 KB · Views: 354
Οριστε μερικά....μεχρι να κανω τα πολλα που χω αντιγραψει καποτε με τον Βυζαντινογράφο σε pdf

Πολλές ευχαριστίες σε όλους όσους μπήκαν στο κόπο ανεβάζοντας κείμενα ή και ακόμα σχολιάζοντάς τα...:rolleyes::p
 
Ευχαριστίες πολλές, αλλά μήπως η τελική κατάληξη είναι διαφορετική ( θεωρώ απίθανο το να χρησιμοποιεί δίγοργο...- μπορεί να κάνω και λάθος!
Καλή απορία...Ο Χουρμούζιος στις εξηγήσεις του σε καταλήξεις παπαδικού μέλους χρησιμοποιεί πολύ συχνά το δίγοργο ως ανάλυση σε κατάληξη (πλεονάζει σε α' ήχο)...φυσικά ο μελοποιός δεν εννοούσε μόνο κάτι τέτοιο, απλά ο εξηγητής προτιμά σε εκείνο το σημείο μια πιο αναλυτική καταγραφή, φυσικά πάντα σε λογικά πλαίσια...

Υ.Γ.στο "τον δεσπότην και αρχιερέα" ο ίδιος εξηγητής χρησιμοποιεί ως αναλυτική καταγραφή και τρίγοργο ακόμα, σε αντίθεση με τον Γρηγόριο που στην ίδια θέση προτιμά την συνοπτική εξήγηση...πάντα όμως επαναλαμβάνω σε λογικά πλαίσια, φαινόμενο που στον 20 αιώνα έφτασε σε ακραίες καταστάσεις...
 
Last edited:
Back
Top