Σημειωσις. Ο Γεωργιος Μιχαλακης εστειλε εκτενες σχολιο (μαζι με παραγραφους στα αγγλικα) σχετικα με το θεμα Αποδοση του Πασχα και αγρυπνια. Παραθετω στην συνεχεια απο το σχολιο του μονον τα σημεια εκεινα που αφορουν το συγκεκριμενο θεμα παραλειποντας τα αγγλογλωσσα κειμενα (τα οποια ετσι κι αλλιως δεν αφορουν το παρον θεμα) και με ελαφρες γραμματικες διορθωσεις.
Γεωργίου Μιχαλακη: «Περι σουβλακιων και ωων αιματοβαμμενων εν τη αποδοσει του Πασχα»
Απο μικρος ειχα ασχοληθει με το Τυπικον του Βιολακη αλλα και με το
Πηδαλιον του Αγ Νικοδημου Αγιορειτου.
Απο Τυπικο πιστευω οτι εχομεν ΠΟΛΛΑ να βελτιωσωμεν και τουτο θα επιτυχωμεν ΜΟΝΟΝ συγκριτικως μεν, με παλιοτερα αλλα και συγχρονα Τυπικα συμπεριλαμβανομενων και ΑΛΛΩΝ ορθοδοξων Χριστιανων = πχ Σλαβων, και λογικως δε, υστερον εφ οσον αποκτησωμεν καποιαν #λογικην# ισορροπημενην.
Ουτως, ουδεποτες εδιστασα ινα εφαρμοσω Τυπικες διαταξεις πχ Αγιου Ορους, παρ' ολον οτι εφροντιζα να ακολουθω ΠΙΣΤΩΣ το Τυπικον του Βιολακη. (Τυπικαρης της εκκλησιας μου ημουν εγω το παιδακι των 14 ετων)
Εις αυτο το Τυπικον ανεκαλυψα σπουδαιαν ελλειψιν ΑΣΤΡΟΝΟMIΚΗΣ φυσεως, και εγραψα τοτες ενα κειμενον το οποιον και εστειλα εις δυο μοναστηρια του Αγιου Ορους. Το πρωτοτυπον το εχω εις τον Καναδα.
....................................................
Το συμπερασμα ειναι οτι ΟΠΩΣ και να εχει καποιo εκκλησιαστικο ΖΗΤΗΜΑ, χρειαζεται ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΩΣ και η ΓΝΩΜΗ των ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΩΝ (κατι το οποιον λειπει απο την συγχρονον μουσικολογια και τυπικολογιαν).
Ουτως, ο νυν Αρχωντας Πρωτοψαλτης Καναδα Κων Λαγουρος εδημιοuργησε
Τυπικον δια τας περιπτωσεις του Πασχα περαν της 25ης Απριλιου, δια
το Νεον ημερολογιον = προκειται δια ΚΑΘΗΓΗΤΗΝ πανεπιστημιου αστρονομιας και οχι απλως ενος εξαιρετου ψαλτου. Με ειχε συγχαρει δια την προαναφερθεισαν εργασιαν.
Εντος της εργασιας αυτης ειχα στηριξη την ΕΠΙΛΟΓΗ διαφορων υμνων =πχ Αγιου Γεωργιου και Ευαγγελιστου Μαρκου αλλα
και αλλων εορτων == βασει ΟΧΙ μονον του ΜΗΝΑΙΟΥ αλλα και βασει της κατανομης των πληρως ΝΗΣΤΗΣΙΜΩΝ ημερων εντος της Αγ και Μεγ Τεσσαρακοστης.
.................................................................
Ειναι αξιοσημειωτον οτι ο Αγ. Νικοδημος κατακρινει ΕΝΕΡΓΩΣ τους εχοντας προσθεσει την καταλυσιν ΙΧΘΥΟΣ εν τη Κυριακη των Βαϊων και χαρακτηριζει τους προτεινοντας την καταλυσιν αυτην ως εχοντας ++ ΤΟΛΜΗΡΑ ++ χερια θρασυτητος.
Εαν και δεν ειναι η ιδιοτης μου τα περι Νηστειας, υπαρχει κατ εμε και μια λογικη//
Πρωτον ο ΔΟΥΛΟΣ, εστω και αγιος η και η ιδια η Παναγια, ΔΕΝ δυναται να εχει ΠΡΩΤΕΙΑ ως προς τον Δεσποτην == το κατ εξοχην παραδειγμα ειναι η εορτη της Υπαπαντης
Δευτερον, Η ΟΚΤΑΗΜΕΡΟΣ διαρκεια μιας εορτης ΔΕΝ δυναται να ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΗΣΕΙ η και να ΠΑΝΗΓΥΡΙΣΘΕΙ οπως η ΑΥΤΟΥΣΙΑ εορτη == πληρη παραδειγματα εχομεν επισης και εις την Λατινικην εκκλησιαν τε και
Τυπικον ΠΡΟ του Σχισματος
Οπως λοιπον ΟΜΟΙΑΖΕΙ το Τυπικον =πχ =ψαλλονται ΑΠΑΝΤΑ ομοιως εκτος
Πολυελεου κτλ == ουτως ΟΜΟΙΑΖΕΙ και τα περι της ΝΗΣΤΕΙΑΣ αρμοζοντα
== μονην εξαιρεσιν αποτελει η ογδοαδα της Διακαινησιμου και αυτο ειναι γραμμενο ΕΥΚΡΙΝΩΣ ===καταλυσεις εις ΑΠΑΝΤΑ καθ' ολην την διαρκειαν της Διακαινησιμου.
Κατα συνεπειαν, οσοι χρειαζονται #πρωτεΐνες# δια να #ανταπεξελθουν# την #βαρειαν# νηστειαν της Αγ και Μεγαλης Εβδομαδος ==η οποια νηστεια ειναι ΑΥΤΗ και ΙΔΙΑ οπως οι υπολοιπες καθημερινες της Μεγ. Τεσσαρακοστης επιπροσθετουμενου μετ΄ αυτων και του ΜΟΝΑΔΙΚΟΥ ΣΑΒΒΑΤΟΥ
ξηροφαγιας == Μεγ Σαββατον
ουτοι λεγω εισιν ΚΑΙΝΟΤΟΜΟΙ οπως και οι υπολοιποι οι οποιοι ΤΡΕΧΟΥΝ δια μαγειριτσαν την Αναστασιν και ζητουν #σουβλακι# και #ευλογημενα ωα αιματοβαμενα# εν τη αποδοσει. Κατ αναλογιαν, εδιαβασθη ποτε εκ ΝΕΟΥ Αγιασμος εν τη αποδοσει της εορτης των Θεοφανειων; Οχι βεβαια!!!!
Τελος, εαν και καποιοι Πατριαρχαι #επετρεψαν# εις τους Πατριαρχικους ψάλτας εως και ΚΡΕΟΦΑΓΙΑΝ ινα μη #δειλιασουν# εν τω ψαλλειν αυτων κατα την Μεγ Εβδομαδαν =ιδε Βουδουρην=== τετοιου ειδους Δυτικοφρονες #οικονομιες# ΑΠΑΓΟΡΕΥΟΝΤΑΙ εν τη εκκλησια μας == ΜΟΝΟΝ λογοι υγειας
επιτρεπουν, κατα εξαιρεσιν την μη εφαρμογην των κανονων περι νηστειας.
Ουτως λοιπον, και ο ψαλτης ο οποιος ΠΙΝΕΙ / ΤΡΩΓΕΙ υδωρ η αλλον τι υγρον η και καραμελλα ΠΡΟ η και ΚΑΤΑ την ακολουθιαν ===ΣΦΑΛΛΕΙ.
Στο κατω κατω, επιτρεπουν μερικοι πατερες να ΞΕΠΛΥΝΕΙ κανεις το στομα του ΧΩΡΙΣ να καταπιει ουτε σταγονα υγρου πριν παει εις τον Ναον δια Θειαν Κοινωνιαν..? Ειτε κοινωνησει ειτε δεν κοινωνησει, το ιδιο ισχυει και δια το αντιδωρον= το τρωγωμεν νηστικοι= και το πρωι πρωτον τρωγομεν αντιδωρον νηστικοι, και υστερον πινομεν αγιασμον, εαν εχωμεν.
Κρασακι και ρακι με το #καλαμακι# και #ουζακι# εν τω καφενειω ΑΠΑΓΟΡΕΥΟΝΤΑΙ
Τοιαυτην αυστηραν νηστειαν εκρατουσε και ο Ιακωβος κατα τα λεγομενα του Τσολακιδη. Το ιδιο δεν δυναται να ειπει τις και δια τον Στανιτσαν.
Πρεπει να καταλαβει τις κατα ποσον εισιν ΑΠΑΝΤΑ αλληλενδετα == ο Ψαλτης ΔΕΝ ειναι ΘΕΑΤΡΙΝΟΣ δια να καμνει γαργαρες και παυσεις δια να τρωγει #γλυκουδακια# υστερον τακτικων #διαλειμματων# εν τη καθε ακολουθια η και αγρυπνια = οπως καμνουσιν καποιοι "σπεσιαλιστες" εν τω Αγιω Ορει, οπως μου το εδιηγηθησαν οι ιδιοι= ==αντιθετως, ειναι ενας ΑΠΛΟΣ εκκλησιαζομενος με ενα ΕΠΙ ΠΛΕΟΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΜΑ το οποιον ευχεται οπως του ανταποδωσει ο Παναγαθος Θεος εν ημερα κρισεως χαριν εις τας προσευχας του συμμετοχοντος πληρωματος τας οποιας και ΚΑΤΕΥΘΥΝΕΙ
Ολα αυτα βεβαια ΔΕΝ μανθανονται εις ΩΔΕΙΑ και εις μουσικους #Συλλογους# τε και #ομίλους# παρα μονον εις το αναλογιον εκ ΠΑΙΔΙΚΗΣ ηλικιας== ΟΥΔΕΠΟΤΕ ειδα Τσολακιδην η Ζηροδημαν η Βαρδαν να ΠΙΟΥΝ η και να ΚΑΘΙΣΟΥΝ εν τη διαρκεια της καθε ακολουθιας εκτος εις το κηρυγμα
Ουτως εσυνηθισα κι εγω ===με τη διαφορα οτι παραμενω ορθιος ακομη και εις το ΚΗΡΥΓΜΑ δια να ΧΩΝΕΥΕΙ καλα τα αυτι μου τις διαφορες εξηγησεις περι των οτι προτιστως εχω ψαλει.
Σουβλακι μου επροσφεραν και εις πανυγηριν των γεννεθλιων του Αγ Ιωαννου =24 ιουνιου == ΠΩΣ θα κοινωνησει την επαυριον ο καθε πιστος εαν τρωγει αρνακι εις τον ΕΣΠΕΡΙΝΟΝ της καθε πανυγηρεως?
Ο παγανισμος προτεινει ΓΛΕΝΤΙ και ΞΕΝΥΧΤΙ ΠΡΙΝ την θειαν λειτουργιαν και ο καθε Χριστιανος ΠΕΦΤΕΙ εις την παγιδα του χαριν εις την συνηθη ΑΜΕΛΕΙΑΝ των εκκλησιαστικων αρχων.
Ελπιζω ολα αυτα να βοηθησουν τον αναγνωστην να καταλαβει οτι η ψαλτικη ειναι ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ εξασκησει ΟΧΙ μονον εις το να κραταει το ΝΗ ΠΑ αλλα και ΟΛΟΚΛΗΡΟΝ ΤΗΝ ΘΕΟΛΟΓΙΑΝ της ορθοδοξου εκκλησιας μας εις το ΑΝΑΣΤΑΣΙΜΟΝ υψος των== καθε μερα ΔΕΝ ειναι αναστασις == αλλα ΠΑΝΤΟΤΕΣ ΕΚΕΙ ΑΠΟΒΛΕΠΩΜΕΝ== και η ΠΡΕΠΟΥΣΑ ΝΗΣΤΕΙΑ, δια τους ψαλλοντας και μη, βοηθα εις την ΚΑΘΑΡΟΤΕΡΑΝ αντικρισην και ΒΙΩΣΙΝ αυτης της Αναστασεως == και ας καμνει δυο τρια φαλτσα το #στεγνο
λαρυγγι# κι ας #γουρλιζει# το αδειο εντερο...
Last edited: