Χωρίς καμιά διάθεση προσωπικής αντιπαράθεσης, επιτρέψτε μου να καταθέσω και τα παρακάτω καθαρώς επιστημονικά επιχειρήματα στην συζήτηση.
Και αφορά εμάς τους ψάλτες κυρίως. Τα έχουμε πει και τα λέμε κάθε Κυριακή.
Α) στην ακολουθία του Εωθινού Ευαγγελίου (πρώτη εμφάνιση του Σωτήρος μετά την Ανάσταση) και η γλώσσα μας ... μάλλιασε να το λέει:
Ανάστασιν Χριστού θεασάμενοι προσκυνήσωμεν άγιον Κύριον Ιησούν τον μόνον αναμάρτητον. Τον Σταυρόν Σου χριστέ προσκυνούμεν και την αγίαν σου Ανάστασιν υμνούμεν και δοξάζομεν....... Δεύτε πάντες οι πιστοί προσκυνήσωμεν την του Χριστού αγίαν ανάστασιν.....
Στην μικρά είσοδο, ...μάλιασε η γλώσσα μας να το ψάλλει: "Δεύτε προσκυνήσωμεν και προσπέσωμεν Χριστώ .....
Στην θεία λειτουργία, ο ιερέας πριν τον καθαγιασμό: "Πάλιν και πολλάκις σοι προσπίπτομεν ......."
Οι παρακάτω αναφορές είναι μόνο στον Α ήχο.
Σαββατω εσπέρας : Δεύτε λαοί υμνήσωμεν και προσκυνήσωμεν Χριστόν...
Μεσονυκτικό Τριαδικός κανών ωδή γ:...προσκυνούμεν πιστώς και δοξάζωμεν.
Καθίσματα: ...Σοι προσπίπτομεν, τω αναστάντι εκ τάφου....
Αναβαθμοί : Αγίω Πνεύματι, τιμήν προσκύνησιν, δόξαν και κράτος...
Κανόνες Ωδή Η. Δεύτε λαοί προσκυνήσωμεν τον τόπον...
Στους Αίνους: Την των παθών θείαν μωλώπησιν, σου προσκυνούμεν, Χριστέ ο Θεός...
Μακαρισμοί:
Προσκυνώ σου τα παθήματα ....
Οι απόστολοί σου Κύριε, επι το όρος ... σε ιδόντες προσεκύνησαν...
Τον Πατέρα προσκυνήσωμεν ...
Εωθινόν: ...επέστη ο Κύριος και προσκυνήσαντες αυτόν...
Δοξολογία: Υμνούμε σε, ευλογούμεν σε, προσκυνούμεν σε....
Όλες αυτές οι προσκυνήσεις γίνονται προς τον Σωτήρα και την Αγία Τριάδα και δεν έχουνε το νόημα της άσκησης ή του κανόνα ή της μετάνοιας στο οποίο αναφέρονται οι κανόνες και για το οποίο παραγγέλουν τους χριστιανούς να μη γονατίζουνε την Κυριακή και την περίοδο της Πεντηκοστής.
Αναλυτικά στο Πηδάλιον σελίς 151.